.

Kom deg bort jenta mi:))!! Ingen fortjener dette. MEN i et slikt forhold er det ofte mange tilbakefall, og det er helt normalt. Sier ikke at du bør være der lenger ,men at du skal ta et skritt av gangen, søke hjelp, og ikke være skuffet over deg selv hvis det tar litt tid, eller du angrer og vil tilbake, for så og vil dra igjen. Det kan være helt normalt. MEN jeg råder deg til å dra. Dette vet krisesetnerene at 80 % sikkert bareblir værre. Lykke til du.
Det er bedre, ikke la selvtillitten du har nå avgjøre... du fortjener alt godt. Kom deg bort fra forholdet. Sakte , men sikkert .[:)]

Herregud jente, KOM DEG VEKK!

Det der ender aldri bra, og ser ut til at det har gått over streken allerede![&:]

Tenk på deg selv og barnet ditt og kom deg vekk ASAP!

Og si det til noen nær deg, din mor, en venninne, legen, helsesøster.. Hva som helst!

Sier bare som alle de andre her, KOM DEG VEKK!!!! Og det så kjapt som overhode mulig... Det blir ikke bedre, dette er bare starten! Og det blir garantert værre om du blir!

Jeg har selv hatt en pappa som var voldelig mot mamma i flere år, og han klarte nesten å ta livet av henneopptil flere ganger før hun kom seg unna!!! Det er noe av det værste man kan utsette barna sine for, tro meg...

Jeg har og selv vært i et voldelig forhold, og hadde en fot i graven før jeg klarte og komme meg vekk!! Men jeg klarte det... Eneste jeg angrer på idag er at jeg ikke gjorde det med en gang!!!!

Jeg vet det ikke er enkelt, men du må bare gjøre det! NÅ!!! Ønsker deg masse lykke til, dette klarer du[:)]

fytti! Fikk helt frysninger! Minnet så om hvordan min eks var/ble til. Gikk 3/4 år før jeg klarte gå fra ham. Hver gang jeg gjorde det slutt så kom han med roser og sjokolade og fikk meg til å få dårlig samvittighet. Snurra meg rundt lillefingeren.

Men DU skal se på det som en fremgang kjære deg! For du innser i allefall at her er det noe som skurrer! Du tør åpne deg om det! Tør du snakke med moren din feks eller noen andre som står deg nær? Det er viktig å vite at du har folk rundt deg som kan støtte deg opp og hjelpe deg når det blir vanskelig, for ja, det kommer til å bli hardt når du går fra ham. Vær aldri alene! Du kan få telefoner og meldinger som du kanskje må trenge å ha nåen å støtte deg til. Passe på så du ikke gir etter og tar ham tilbake.

send meg en pm meld om du ønsker å snakke noe mer om det

ORIGINAL: lelo

DRA!!! om ikke for deg selv, så dra for barnet deres sin skyld...

Jeg kan ikke snakke med noen venner eller familie om dette, da vil det bli sirkus.. Jeg har fortalt min mor og far at litt av hvert har skjedd, uten at jeg vil utdype det mer, som gjør at jeg vil komme meg vekk..

På nav fikk jeg beskjed om at det vil være heldig for meg å først prøve samlivsterapi fordi jeg da viser at jeg iallefall har prøvet..

Jeg vil, om mulig la være å ta opp dette.. For jeg vil at han skal kunne ha dagsamvær, men ikke mer enn det..Ikke foreløpig iallefall.. Han har et barn fra før av også som alrdi vil være her, og det er noe som gjør at han har mye innelåst frustrasjon som kommer ut når han blir sint på meg.. Han ville aldri gjort noe mot døtrene sine, men han er ikke en flink pappa heller, så han får ikke ha datteren min alene før hun er større... Jeg er ikke redd for at han kan få ansvaret for mini, det skjer ikke.. Han har for mange "svin på skogen".. Men om han lager problemer, noe han har sagt han vil.. Han tror nemlig at vi skal ha 50/50 om jeg drar... Han krever det sier han............ As if... Hun er under året, så de anbefaler det absolutt ikke! Men da vil jeg nok komme til å ta opp dette!!

Jeg har tatt bilde av kneet mitt fra den gangen han rev meg i håret, fikk et stort blåmerke, og kommer til å bruke det mot han om han skaper problemer.. Han sier jo at det ikke var meningen å gjøre det sånn! Han skulle ta tak i armen min sa han - og dra meg ut av rommet...
Jeg vet jo at han kan ha ment å gjøre det annerledes, men det som skjedde-skjedde.. Han lot meg jo bare ligge der!! Hadde virkelig ikke vært meningen hadde han iallefall spurt om det gikk bra.. Men han sier at han ikke skjønte helt hva som hadde skjedd...

Jeg har sagt til han at "tenk om jeg hadde rukket å løfte opp mini da du slang meg i bakken, hva hadde du da gjort?"....

Han har tidligere utagert ved å slå i vegger/dører, en gang slo han hull i veggen... En annen gang var bestikkskuffen halvveis ute, så han slo til den slik at bestikket fløy ut.. Alt dette har skjedd foran barnet vårt.. Hun er heldigvis så lita at hun ikke skjønner så noe av det, men hun er ikke for lita til å bli redd, det vet jeg!!
Han er ikke hjemme nå, så jeg har bestemt meg for at jeg skal begynne å pakke og sortere ting, slik at det er lettere å få med seg alt kjapt når jeg drar... Vi har time til terapi til onsdagen.. Jeg håper jeg klarer og tør å da spørre om vi bare kan gå rett til mekling..

Takk for at dere kommer med oppmuntringsord og får meg til å skjønne hva jeg utsetter datteren vår og meg selv for..

ORIGINAL: ReveEnka

Han bruker argumenter som at skilsmissebarn aldri får et bra liv og aldri vil føle tilhørighet noe sted.. AAt selvmordsstatistikken viser at det er fler skilsmissebarn enn "vanlige" som tar livet av seg osv.. Jeg blir gal.. Jeg er kvalm, jeg er helt ferdig... Jeg er redd for å dra.. Må gjøre det når han er på jobb evt.. Og når det blir vet jeg ikke.. Han jobber offshore...

Dette sier han bare for å manipulere deg og gi deg dårlig samvittighet.
Jeg har selv vært i et voldelig forhold tidligere, og tro meg det blir ikke bedre.
Barnet deres har ikke godt av å se sin far behandle mor på denne måten!
Jeg dro når eksen min var på jobb, og det er jeg så utrolig glad for i dag!
Nei for guds skyld, kom deg vekk!

viktig for både deg og barnet er å dra fort som faen!

har ei svigerinne som hadde en sånn mann i 13 år,og hun er plaget av dette for livet...

snakk med noen venner eller familie om dette,det er viktig! da er det lettere å få hjelp til å komme over dette,og å få holdt han unna..

jeg ville også ha meldt han og eventuelt forklart situasjonen din.

lykke lykke til!

KOM DEG UNNA !!!
Du har faktiskt et lite barn å tenke på også!!

ORIGINAL: oggi sin

ORIGINAL: ReveEnka

Jeg skal ikke prøve, men det kan være heldig for meg i forhold til mekling senere fikk jeg beskjed om på nav............

da syntes jeg du skal "prøve", siden nav sa det, men dra etter det.. ikke la noen røre deg på den måten. seksuelt sett vil jeg nesten kalle det et overgrep jeg altså.. nei er nei!! huff, lykke til[8|]

Hun skal da ikke finne seg i å bli mishandlet fysisk og psykisk fordi NAV mener hun må igjennom mekling. Man må da ikke bo sammen for å dra på mekling?[&:]

ORIGINAL: Furteguri og sønn

er ikke noe å tenke på. Pakk sakene og dra.. Tenk på ditt og barnet ditts beste! Han har sviktet deg og barnet deres. Barnet har det ikke bra i ett sånt familieforhold

det du sier at hunb er så lita at hun ikke får ting og tang med seg er bare tull,barna får med seg alt uansett hvor små de er..

får utrolig vondt av deg jeg..snakka mye med svigerinna mi når hun var redd for å gå fra han osv,og vet at det ikke er bare bare gå heller,vet aldri hva disse psyko mannfolka kan finne på,men du kan få hjelp..

og det at han ikke skulle rive deg i håret men ta deg i armen å dra dge ut av soverommet er jo helt absurd! er ingen normale folk som behandler dama si sånn uansett.. fysisk vold er fysisk vold uansett!

du kunne jo eventuelt kontakta noen som kan hjelpe deg,feks ringe til en krisetlf eller noe å være anonym og forklare din situasjon for å så få råd til hva du kan gjøre og om du feks kan få noe hjelp videre..du er sikkert redd også for å forlate han og så plutselig få han sinna på døra osv..

nei dame,dette må du få hjelp til,og er man psykopat så er man det og ingenting kan forandre det uansett!!

Jeg må si jeg synes dette høres helt horribelt ut!!!! Stakkars deg[:(]
Jeg skjønner at det sikkert ikke er lett å skulle dra fra han, og du drar stadig fram hvordan han sier at han ikke mente det han gjorde, men denna mannen har et tydelig og stort problem med å beherske temperementet sitt utifra det du skriver[&o] Ikke tvil på det du har sett og hvordan du opplever at han er mot deg, ikke prøv å rettferdiggjøre handlingene hans. Tenk om du holder barnet deres neste gang det klikker for han, det var jo nesten sist gang!!!

Vet de på nav alt?? Har du fortalt at du har blitt mishandla både fysisk og psykisk til de, og at det er grunnen til at du vil flytte fra han?? Kan virkelig ikke skjønne at de vil råde det til å vente med å dra dersom de vet om mishandlingen[:o]

Det er iallefall godt å se at du kommet så langt i prosessen med å frigjøre deg fra hans grep nå som du deler det her og har så smått begynt å pakke! Tenk på barnet ditt, og deg selv...dere lever bare ett liv, og jeg tror ærlig talt også det er flere som sliter med å ha opplevd en far som er voldelig mot mor gjennom oppveksten enn det er de som sliter med å ha vokst opp med skilte foreldre!!!

Hvis du er redd din egen kjæreste, hva tror du barnet er/blir?

Barn vokser fort og merker når mor eller far ikke har det bra.

De har også ører, de hører ganske godt!

Ikke bli for barnet skyld, du gjør barnet en tjeneste ved å dra.
Har selv opplevd at min mor hadde en mann som var voldelig, jeg gråt meg i søvn (de trodde jeg såv).
Han slengte henne rundt i huset, ikke mens jeg så det, men jeg HØRTE det! Mamma torde ikke flytte før jeg kom å sa "jeg vil ikke bo med dere mer, jeg vil flytte"! Nei, dette var ikke min far, men det spiller ingen rolle.
Mamma og pappa skilte seg da jeg var 5år, det gikk helt rolig for seg og de har hatt et bra samarbeid! De har gjort hva de kan for å skåne meg, og har ikke skjønt og funnet ut av ting før jeg ble nyskjerrig og voksen!

Ta med deg barnet og flytt!
Barn trenger trygge og stabile foreldre og omgivelser!

Snakk med politiet før du drar. Du kan få voldsalarm slik at du føler at å flytte er enkelere. Med voldsalarm kommer du i direkte kontakt med politisentralen og den har gps som viser hvor du er. Jeg ville anmeldt han og. Jeg har selv levd i en forholdt som gikk utover meg fysisk, både slåing og seksuelle handlinger og skjønner godt hva du mener når du sier det er enklere å la han gjøre seg ferdig enn å si nei. Det tok meg lang tid før jeg klarte å komme meg ut av dette forholdet.

Jeg vil virkelig anbefale en voldsalarm evt et besøksforbud. for jeg tviler på at han kommer til å gjøre det enkelt for dere to å dra.
Men tenk på babyen, hva om babyen blir skadet?

ORIGINAL: Furteguri og sønn

er ikke noe å tenke på. Pakk sakene og dra.. Tenk på ditt og barnet ditts beste! Han har sviktet deg og barnet deres. Barnet har det ikke bra i ett sånt familieforhold

signerer her! Ungen har det ikke bra oppe i et sånt forhold! Ta med mini og flytt til familien din i første omgang.. Sånne typer forandrer seg aldri...

Nei, jeg har ikke fortalt det på nav.. Vil hest slippe å si det, men heller ta det frem om han ikke vil samarbeide.
Jeg er redd han ikke vil gjøre det lett for oss å reise.. Jeg frykter også at han kommer til å oppsøke meg om jeg drar når han er på jobb.. Eller, jeg vet det...

Jeg har jo sagt det til han at "Jeg er redd for deg! Hvordan tror du det føles å være redd for den man deler seng med !?".. Og om jeg sier at jeg er redd han gjør noe mer og at han kommer til å miste kontrollen igjen blir det slik at han synes jeg er helt teit fordi han VEET at han aldri kommer til å gjøre noe sånt igjen.. Jeg VET at han prøver å manipulere meg..

Han spiller skuespill og er sånn kose-kose gutt og vil at vi skal dra på utenlandsreise og ba bla bla... Og han sier at HAN prøver alt han kan for at dette skal bli bedre, men jeg gjør jo ingenting mener han..

Jeg har sagt at dette er noe jeg må finne ut av selv og at jeg ikke vet om jeg vil forsette i dette forholdet.. Jeg kan jo ikke si at jeg har bestemt meg, da er jeg redd for hva som vil skje... Jeg sa jo for en måneds tid siden at "NÅ DRAR JEG"... Da sa han at jeg skulle komme meg ut, han skulle pakke for meg og sette den ute så kunne jeg hente det etterhvert...

Jeg skal pakke selv, jeg skal ha mine og minis ting, han har ingen rett til å kaste meg ut uten å la meg få med tingene mine.. Blir gal av å leve sånn..

Huff, han må du komme deg unna - det der er ikke noe vits i å prøve å endre på en gang! Håper det ordner seg for deg, og at du kommer deg unna fort!!

Back
Topp