1-års kontroll

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
En del 1-åringer har vel vært på kontroll nå. Hvordan gikk det? :)
 
7350 og 72, lille vennen vår ❤️❤️❤️

Ellers er HS veldig fornøyd med utviklingen og sier hun er som hun skal være utviklingsmessig! ❤️

Fikk litt feber av vaksinen, så underholdt pappa'en en dag mens feberen fikk gå ut av kroppen.

Nå begynner minner å dukke opp i Timehop- appen og det er så rart å se hvor utrolig liten hun var :)
 
72 cm og 7945 g.
Legen hørte et knepp i hofte, så vi er henvist til røntgen. Krysser fingre for at det bare er tull og tøys.
 
Skulle egentlig på kontroll i dag, men helsesøster møtte utsette det til neste uke... :( Veldig spent på vekt og lengde nå :)
 
Her var han 76cm og 9300g. Endelig lagt på seg litt etter litt stagnering i sommer. Ikke spesielt fornøyd med å få sprøyte, så var meget skeptisk da legen skulle undersøke han etterpå. Hylte og hylte stakkar <3 Han trodde nok den tredje sprøyta var på vei. Ellers frisk og sterk gutt. Gikk rundt omkring å pekte på lekene som lå på bord og i hyller da alle lekene på gulvet ikke var morsomme nok :p
 
Hatt kontroll i dag, fin og trygg frøken og veldig observant. Fikk sjekket den medfødte føflekken hennes, den så fin ut, tok mål av den, så følger de med på den. Leste et sted at man visstnok skal det med de som er medfødte, siden det ikke er så vanlig.

74 cm lang, og 8995gram :) Midt-på-treet-frøkna vår :Heartpink

Sprøyte nr var lett match, sprøyte 2, da kom det noen tårer. Mammaen hadde satt emlaplastrene litt lavt dessverre :(
 
Hatt kontroll i dag, fin og trygg frøken og veldig observant. Fikk sjekket den medfødte føflekken hennes, den så fin ut, tok mål av den, så følger de med på den. Leste et sted at man visstnok skal det med de som er medfødte, siden det ikke er så vanlig.

74 cm lang, og 8995gram :) Midt-på-treet-frøkna vår :Heartpink

Sprøyte nr var lett match, sprøyte 2, da kom det noen tårer. Mammaen hadde satt emlaplastrene litt lavt dessverre :(
Han her har også en liten føflekk. Kanskje 3x2mm stor. Hvordan er hennes?
 
Han her har også en liten føflekk. Kanskje 3x2mm stor. Hvordan er hennes?

3-4mm x 5-6mm målte han. Så da følger de med på at den ikke plutselig vokser. Men den er fin i fargen, veldig lys brun, så han sa den så helt grei ut :)
 
3-4mm x 5-6mm målte han. Så da følger de med på at den ikke plutselig vokser. Men den er fin i fargen, veldig lys brun, så han sa den så helt grei ut :)
Veldig mørk den som han min har... Er vell en lege som har nevnt den gjennom alle kontrollene vi har vært på, men sa ikke noe spesielt. Rart egentlig?
 
Veldig mørk den som han min har... Er vell en lege som har nevnt den gjennom alle kontrollene vi har vært på, men sa ikke noe spesielt. Rart egentlig?

Nja..tja..jeg leste en artikkel om det, så jeg ba om å få den fulgt opp. Så da tok de mål. Den har ikke blitt sett på, på andre kontroller.
 
Nja..tja..jeg leste en artikkel om det, så jeg ba om å få den fulgt opp. Så da tok de mål. Den har ikke blitt sett på, på andre kontroller.
Ok. Får høre om de har noen tanker ved evt neste kontroll. :) Har fødselsmerke selv så det kan jo være pga det at han har fått sin.
 
Ok. Får høre om de har noen tanker ved evt neste kontroll. :) Har fødselsmerke selv så det kan jo være pga det at han har fått sin.

Fødselsmerke ved øret selv, en liten klump som står ut. Aner ikke om jeg hadde føflekker da jeg ble født, men har masssse nå..ingen skumle da. :)
 
75,5 lang, 10,3 kg :) Begynner å treffe mer midt på vektkurven nå, for vekta har vel stått stille i et halvt år nå, sånn omtrent :p
 
75 cm og 10,2 kg. Vi hadde tatt sprøytene før sommeren, så denne gangen syntes babyen helsestasjonen var mest morsom. :)

Min baby har også en føflekk allerede. Jeg hyperventilerte da jeg oppdaget det, men har siden funnet ut at det ikke var så farlig med slike små flekker likevel. :p Legen på helsestasjonen studerte den nøye, og vi ble enige om at vi får den fjernet av hudlege når hun begynner på skolen. :)
 
Stor gutt på 81 cm og 11,42 kg :) har fått feber etter vaksinene, da, men det går sikkert snart over :)
 
80 cm og 10,2 kg.
Fikk en vikar på helsestasjonen som begynte å prate om at det kunne vært aktuelt med veksthemming fordi datteren min er så lang.. De gjorde ikke det før de var rundt 12 år, men det var jo noe å tenke på, sa hun, og at vi måtte følge opp lengden hennes.. Hun var lang (55) når hun ble født, så jeg synes ikke hun har vokst unormalt fort.

Hva tenker dere om det? Jeg ble skikkelig sint og lei meg.
 
80 cm og 10,2 kg.
Fikk en vikar på helsestasjonen som begynte å prate om at det kunne vært aktuelt med veksthemming fordi datteren min er så lang.. De gjorde ikke det før de var rundt 12 år, men det var jo noe å tenke på, sa hun, og at vi måtte følge opp lengden hennes.. Hun var lang (55) når hun ble født, så jeg synes ikke hun har vokst unormalt fort.

Hva tenker dere om det? Jeg ble skikkelig sint og lei meg.

Jeg synes sånne helsesøstre kan ta seg en bolle.. Det tenker jeg om det :p Hvorfor bekymre foreldre så tidlig, når man kan se det an når man blir eldre om det er nødvendig.
 
Back
Topp