1-års kontroll

77cm og 8kg. Har lagt på seg bare 50g siden sist kontroll, men vokst 1,5cm. Men helsesøster sa det var normalt siden hun har vært litt syk siden barnehagestart og hatt lite matlyst til tider. Så fikk ikke tatt vaksinen siden hun fortsatt er forkjølet. Skulle komme tilbake å ta den om 2uker :)
 
80 cm og 10,2 kg.
Fikk en vikar på helsestasjonen som begynte å prate om at det kunne vært aktuelt med veksthemming fordi datteren min er så lang.. De gjorde ikke det før de var rundt 12 år, men det var jo noe å tenke på, sa hun, og at vi måtte følge opp lengden hennes.. Hun var lang (55) når hun ble født, så jeg synes ikke hun har vokst unormalt fort.

Hva tenker dere om det? Jeg ble skikkelig sint og lei meg.

så idiotisk. Hva med min da, som akkurat har bikket 70 cm? han burde vel få veksthormon han da. Både jeg og pappaen er ikke så høye, og han var kun 47 cm når han ble født, så det er vel helt normalt.. vi blir hele tiden minnet på at han er så liten.. Han vokser og trives, det er det viktigste :)
 
70 cm og 9,1 kg :) vi skal til lege på torsdag da :) vi deler også opp vaksinene fordi han reagerer slik, så han fikk den ene for en mnd siden, og den andre får han nå.
 
80 cm og 10,2 kg.
Fikk en vikar på helsestasjonen som begynte å prate om at det kunne vært aktuelt med veksthemming fordi datteren min er så lang.. De gjorde ikke det før de var rundt 12 år, men det var jo noe å tenke på, sa hun, og at vi måtte følge opp lengden hennes.. Hun var lang (55) når hun ble født, så jeg synes ikke hun har vokst unormalt fort.

Hva tenker dere om det? Jeg ble skikkelig sint og lei meg.

Når vi var på ettårskontroll sa HS at normalen var 69-81cm.. Så hun er jo innenfor normalen, men i øvre sjikt. Jeg hadde ikke bekymret meg, er uansett lite å gjøre med det:p Jeg ble tatt skjelettprøver av når jeg var 13år, og ble estimert til 1.85 lang. Var snakk om veksthemmende hormoner den gang og, men foreldrene mine ville ikke tukle med naturen. Jeg endte opp med å bli 1.78 lang.

Jenta vår var 51cm ved fødsel, og 75cm på ettårskontrollen.
 
Back
Topp