⭐️ IKM uke 3 ⭐️

Har du også IKM på fredag? Jeg regner fredag siden syklusen ligger på 30-31 dager. Tar den tida som er lengst, haha. Så om mensen kommer på torsdag, er syklusen 30 dager o_O Vil helst at den skal være 31 da, synes jeg har kort lutealfase :p

Jeg har også fri, ufrivillig. Haha.. Men er ikke i form da. Sover lite (våkna 04.30 idag), mye magetrøbbel, fryser osv. :hungover:

Jepp, ikm fredag :) Er i Roma da! Vil ikke ha TR når vi skal farte rundt i Roma og sove på superfint hotell :p Men vil aller helst bare bli gravid, da. Hehe. Hvor lang lutealfase har du? Jeg har mellom 11 og 12 dager.

Du får trøste deg med at du slipper å forberede deg i månedsvis før du begynner å prøve på å bli gravid, for å så ikke kunne spise noe gøy i svangerskapet og måle deg 18 ganger daglig fra positiv test. Dette trenger du bare gjøre i noen mnd før du sannsynligvis blir kvitt det igjen. Her fortsetter styret til jeg dør x-D

Jeg trøster meg med- jeg slipper å ta den fæle gkukosetesten x-D haha!!

Men krysser fingrene for at du slipper unna. Det er noe herk å holde på med.

Jeg måtte føre kurve med 5 målinger 3 dager i uka.. synes det var ille nok! Og heldigvis kun kostregulert.. og ja var veldig glad glukosebelastningen var negativ 5 mnd etter fødsel. Økt risiko for å få det som gammel men det er bare motivasjon for bedre kosthold og "lav" vekt.. å ha denne kontra type 1 kan jo absolutt ikke sammenliknes på annet enn man ikke kan spise det man vil når man har det.. godt man slipper å tenke slik hele livet ja. Men det blir vel en vane..

Glukosetesten er grusom.. må vel ta den minst 2 ganger denne gang (regner med jeg får utslag en eller annen gang :p ) men er heldigvis bare ille et par timer

Jeg måtte føre kurve med 5 målinger 3 dager i uka.. synes det var ille nok! Og heldigvis kun kostregulert.. og ja var veldig glad glukosebelastningen var negativ 5 mnd etter fødsel. Økt risiko for å få det som gammel men det er bare motivasjon for bedre kosthold og "lav" vekt.. å ha denne kontra type 1 kan jo absolutt ikke sammenliknes på annet enn man ikke kan spise det man vil når man har det.. godt man slipper å tenke slik hele livet ja. Men det blir vel en vane..

Glukosetesten er grusom.. må vel ta den minst 2 ganger denne gang (regner med jeg får utslag en eller annen gang [emoji14] ) men er heldigvis bare ille et par timer
Kan forsåvidt ikke sammenlignes på kosthold heller. Siden jeg styrer med insulin kan jeg spise hva jeg vil. Men man bør selvsagt ha et sunt og variert kosthold slik alle mennesker bør ha :-p :-)

Jeg er så heldig å ha fått en sensor som måler blodsukker hele tiden. Så har gjort jobben mye lettere. Den største utfordringen i svangerskapet er at insulin behovet endrer seg hver dag. Man vet aldri hvor mye insulin som er nok. Det er ganske utfordrende.

Jepp, ikm fredag :) Er i Roma da! Vil ikke ha TR når vi skal farte rundt i Roma og sove på superfint hotell :p Men vil aller helst bare bli gravid, da. Hehe. Hvor lang lutealfase har du? Jeg har mellom 11 og 12 dager.

Krysser fingrene for at TR holder seg langt bort, og at du er gravid :D
Jeg har også lutealfase på 11-12 dager! :eek::p Alt etter om syklusen er 30 eller 31.

Klikker snart... åpner meg for ei venninne da. Men hun er så sykt dårlig på å vise forståelse.
Bare kommer med råd om å ikke stresse osv.. ja. For det er lett å gjøre noe med!! Og det har faktisk ganske lite å si for om man blir gravid eller ei... åhr... ikke gi ubrukelige råd som ikke funker.
Kan de ikke heller si at de forstår det er tungt og kjipt..???

Takk for utblåsning;)

Huff.. føler med deg.. kan inne sette meg inn i langvarig prøving og hva det gjør med tankene.. men synes absolutt folk burde vise litt mer forståelse og slutte være bedrevitere!

Kan forsåvidt ikke sammenlignes på kosthold heller. Siden jeg styrer med insulin kan jeg spise hva jeg vil. Men man bør selvsagt ha et sunt og variert kosthold slik alle mennesker bør ha :p :)

Jeg er så heldig å ha fått en sensor som måler blodsukker hele tiden. Så har gjort jobben mye lettere. Den største utfordringen i svangerskapet er at insulin behovet endrer seg hver dag. Man vet aldri hvor mye insulin som er nok. Det er ganske utfordrende.

Bare for å spørre, får du ikke insulinpumpe?

Krysser fingrene for at TR holder seg langt bort, og at du er gravid :D
Jeg har også lutealfase på 11-12 dager! :eek::p Alt etter om syklusen er 30 eller 31.

Jeg har også ganske lange sykluser på mellom 30 og 34 dager. Men denne pp sier Fertility Friend at jeg skal ha 36 dager syklus. Hadde ikke el før cd 23. :wideyed:

Kan forsåvidt ikke sammenlignes på kosthold heller. Siden jeg styrer med insulin kan jeg spise hva jeg vil. Men man bør selvsagt ha et sunt og variert kosthold slik alle mennesker bør ha :-p :-)

Det må være utfordrende ja.. men til slutt er det jo verdt alt strev

Jeg har også ganske lange sykluser på mellom 30 og 34 dager. Men denne pp sier Fertility Friend at jeg skal ha 36 dager syklus. Hadde ikke el før cd 23. :wideyed:

Jeg hadde EL på cd 19, så det var jo kanskje ikke så ille. Hehe.
FF begynte jeg med dagen før EL, så den sier ikke noe til meg :p

Ja! Men da har hun ikke erfart det selv tenker jeg! Når jeg har fortalt folk om SA x 2, så blir folk helt sånn "hva er det som er feil?" "Hva sier legen?" "Får du ikke utredning?" HALO! Det er jo helt normalt!!!!
Enig, som om vi ikke er redd nok for før så trenger vi hvertfall ikke at folk tror det kan være noe gale med oss!! Noen er bare helt uvitende.

Hei,

Kan eg spørre hva du måtte gjøre for å få slik sensor? Har så lyst på en slik :P

Hei,

Kan eg spørre hva du måtte gjøre for å få slik sensor? Har så lyst på en slik :P
Har insulin pumpe og da jeg ble gravid måtte jeg måle så mye bs at de såg det var nødvendig. Så har jeg bare aldri levert den tilbake. Og nå når vi prøver på nytt baby så ser de at det er nødvendig og fortsette med den :-p

Den er koblet opp til pumpen da altså;)

Har insulin pumpe og da jeg ble gravid måtte jeg måle så mye bs at de såg det var nødvendig. Så har jeg bare aldri levert den tilbake. Og nå når vi prøver på nytt baby så ser de at det er nødvendig og fortsette med den :-p

Den er koblet opp til pumpen da altså;)

Aha! Målte vel rundt 10 ggr dagen sist, så holder eg meg gravid denne gangen blir det vel det samme nå også. Er ikkje komfortabel med tanken på pumpe, men kunne tenkt meg slik sensor i overarmen slik at eg slipper selve stikkingen :)

Aha! Målte vel rundt 10 ggr dagen sist, så holder eg meg gravid denne gangen blir det vel det samme nå også. Er ikkje komfortabel med tanken på pumpe, men kunne tenkt meg slik sensor i overarmen slik at eg slipper selve stikkingen :)
Jeg målte 18 ganger. Minst. Så hadde ikke fingre igjen x-D

Nei!! Åh!! Kanskje du skulle gå til gynekolog for å få noe til å forlenge syklusen med? :)

Ja, det er vel neste steg. Hadde håpet vitexen skulle gjøre jobben, men kom ikke i gang med denne før midt i syklusen. Får vel gi den en sjanse til. Blør forholdsvis lite, så har et aller siste håp. Blødde på mensdag sist graviditet, så kanskje.... dumt, men ja, man blir desperat.

Ja, det er vel neste steg. Hadde håpet vitexen skulle gjøre jobben, men kom ikke i gang med denne før midt i syklusen. Får vel gi den en sjanse til. Blør forholdsvis lite, så har et aller siste håp. Blødde på mensdag sist graviditet, så kanskje.... dumt, men ja, man blir desperat.
Desperat er bare fornavnet.. krysser fingrene for en liten lure blødning

Back
Topp