❤️IKM uke 51❤️

Hvordan går det med dere, damer?
Er dere kommet langt? :smug:
Bra :) Mensen er endelig over for denne gangen. Og i morgen starter jeg å teste etter EL for første gang i mitt liv. Vet det er litt tidlig men gjør det denne syklusen for å bli litt kjent med ting før jeg får eggløsning om en uke sånn ca.

Hvordan ligger du an i løypen da?
 
Last edited:
Ferdig med mensen og denne gangen var den tilbake til normal lengde og mengde:D
Tenker å begynne å teste etter EL i helga, men antar den kommer nærmere neste helg.

Bra det er mye som skjer i desember så har jeg ikke så mye tid til å telle dager til jeg kan gjøre noe konkret med prøvingen:hilarious::p
 
Prøvestart for tre år siden, og kom til PP24 (skulle til å gå i gang med 25.) før det ble et års ufrivillig pause pga. sykdom hos mannen. Sykdommen viste seg å ha vart lenger, derfor «skrudd tilbake» noen prøveperioder, siden det egentlig ikke var noen reell sjanse da. Hadde et par svært kortvarige graviditeter i løpet av det første prøveåret, så håper det tar seg opp igjen nå som mannen er frisk. Men mulig sæden ikke er på topp helt enda, så derfor en litt middelmådig prøveperiode i denne reprisen av PP20.
Huff, det høres ut som dere har vært gjennom mye og lenge. Her har vi også hatt en del utfordringer pga sykdom hos mannen. Har også hatt to kortvarige svangerskap det siste halvåret. Men først (nesten) friskmeldt mann nå, så nå blir det litt mer helhjerta prøving. Det er virkelig utfordrende å stå i langvarig babyprøving og samtidig ha syk mann, har "bare" prøvd snart et år her, så tre år må virkelig være en tålmodighetsprøve .❤️
 
Bra :) Mensen er endelig over for denne gangen. Og i morgen starter jeg å teste etter EL for første gang i mitt liv. Vet det er litt tidlig men gjør det denne syklusen for å bli litt kjent med ting før jeg får eggløsning om en uke sånn ca.

Hvordan ligger du an i løypen da?
CD 7 idag, og ferdig med mensen. Tenker å starte testing etter el i helga, har vanligvis sen el (cd 15/16/17) så ingen vits å teste helt enda. Hva med deg? :)

Spennende med el-testing for første gang!

Jeg er kun på cd4 enda, og mensen er så og si ferdig! Starter testing cd 10 (mandag) tenker jeg.
Har også el ca. på dag 15 - 17, alt etter sykluslengde.
 
Ferdig med mensen og denne gangen var den tilbake til normal lengde og mengde:D
Tenker å begynne å teste etter EL i helga, men antar den kommer nærmere neste helg.

Bra det er mye som skjer i desember så har jeg ikke så mye tid til å telle dager til jeg kan gjøre noe konkret med prøvingen:hilarious::p
Herlig!
Helt enig med deg - håper å slippe å tenke på prøving og testing i desember, selv om det ikke skal gå utover innsatsen :gen014
 
Huff, det høres ut som dere har vært gjennom mye og lenge. Her har vi også hatt en del utfordringer pga sykdom hos mannen. Har også hatt to kortvarige svangerskap det siste halvåret. Men først (nesten) friskmeldt mann nå, så nå blir det litt mer helhjerta prøving. Det er virkelig utfordrende å stå i langvarig babyprøving og samtidig ha syk mann, har "bare" prøvd snart et år her, så tre år må virkelig være en tålmodighetsprøve .❤️
Så trist at dere har hatt lignende problemer :Heartred. Håper det blir en fin babystrek i julegave på oss begge!
 
Jeg er på CD 9 og starte testing i dag. Ingen økning - forventer el på mandag, men håper den kommer lørdag eller søndag. Jeg skal på jobbreise mandag til torsdag, så håper inderlig at den ikke er forsinket.
 
Veeeet at det ikke er noe særlig mer å gjøre enn å ligge til rett tidspunkt og håpe kroppen gjør resten, men spør likevel jeg..
Hvilke tiltak gjør dere damer for å prøve å øke sjansene? Eventuelt bare for å føle dere bra eller ha noe annet å tenke på enn egg og tissing på pinne :wacky:

Jeg
- tar vitaminer i håp om å kanskje kunne bidra litt til å forlenge lutealfasen (tr kom 6 dpo pp1, 9 dpo pp2 så det har iallfall ikke ødelagt noe) - tar metode gravid, vitamin c, vitamin e, sterke vitamin b, vitamin d dråper og multivitamin. Mulig det er litt overkill :hilarious:
- holder meg til maks to kopper kaffe (egentlig ikke fordi jeg tenker det har noen effekt, blir helt galen i både kropp og hode av mer heheh)
- trener minimum 4x/uke (2 styrke, 2 cardio), vurderer å legge inn noen yogaøkter for å lære meg bedre å slappe av og skru av tankekjøret
- vurderer å kjøre godtestopp (blitt MYE chips, sjokolade og boller det siste året, og er fortsatt 10kg i pluss etter forrige svangerskap, var normalvektig sunn og frisk), tenker at det kan jo iallfall ikke skade
- bruker vivag glidemiddel rundt el, kan jo ikke skade det heller
- … forteller ikke mannen om hvor sjuk jeg er i huet med alt dette, han tror jeg tar alt med knusende ro og at «det skjer når det skjer» :laughing001
Godt å se vi er flere som prøver litt av hvert :D her gjør jeg dette:
- drikker grapefruktjuice
- tar vitaminer (q10, folat + B12, d-vitaminer, omega3 og jod innimellom)
- tester etter eggløsning
- har nå kjøpt inn concieve glidemiddel
- tar progesteron etter eggløsning for å forlenge lutealfasen
- tok akupunktur under forrige spontanabort for å raskere gjøre kroppen klar.
- gjør yogaøvelser tilpasset fertilitet og syklus
- drikker maks to kopper kaffe
- prøver å drikke litt mer vann


Mye av dette gjør jeg for at jeg må føle at jeg gjør noe annerledes enn de gangene jeg spontanaborterte. Så tror ikke alt skal funke, men er en måte å komme meg gjennom det på et vis. Lurer mitt eget hode litt :hilarious: men føler det er bedre, enn å gjøre akkurat det samme som når ting ikke gikk veien.
 
CD 12 her, og null økning på eggløsningstestene. De to gangene jeg har blitt gravid i år har jeg hatt eggløsning på dag 12, så nå tenker jeg at løpet er kjørt allerede :dead:
 
CD 12 her, og null økning på eggløsningstestene. De to gangene jeg har blitt gravid i år har jeg hatt eggløsning på dag 12, så nå tenker jeg at løpet er kjørt allerede :dead:
Æsj… …meeen, det må du ikke tenke! (…skjønner likevel tankene dine…)
 
CD 12 her, og null økning på eggløsningstestene. De to gangene jeg har blitt gravid i år har jeg hatt eggløsning på dag 12, så nå tenker jeg at løpet er kjørt allerede :dead:
Du kan ikke tenke sånn :Heartred Håper eggløsningen dukker opp snart :cool05
 
Godt å se vi er flere som prøver litt av hvert :D her gjør jeg dette:
- drikker grapefruktjuice
- tar vitaminer (q10, folat + B12, d-vitaminer, omega3 og jod innimellom)
- tester etter eggløsning
- har nå kjøpt inn concieve glidemiddel
- tar progesteron etter eggløsning for å forlenge lutealfasen
- tok akupunktur under forrige spontanabort for å raskere gjøre kroppen klar.
- gjør yogaøvelser tilpasset fertilitet og syklus
- drikker maks to kopper kaffe
- prøver å drikke litt mer vann


Mye av dette gjør jeg for at jeg må føle at jeg gjør noe annerledes enn de gangene jeg spontanaborterte. Så tror ikke alt skal funke, men er en måte å komme meg gjennom det på et vis. Lurer mitt eget hode litt :hilarious: men føler det er bedre, enn å gjøre akkurat det samme som når ting ikke gikk veien.
De yogaøvelsene høres spennende ut. Er det noe man finner ved å google?
 
Back
Topp