❤️IKM uke 48❤️

Jeg ser jeg og! Kom den før tiden var ute? (i Mangel på bedre ordvalg :knegg:)
Ja, jeg tok bilde ca 3 min etter testen ble tatt..
med mine år tidligere med prøving før IVF har jeg sett noen tester Så det var ikke en strek som kom lenge etter den lå iro nei
Tok digital men den var ikke gravid.. forventet mens imorgen..

Jeg er så svak at jeg ikke har ord, don’t judge :bag: Når de er negative, er det ikke vanskelig. Når de er klart positive er det heller ikke vanskelig. Men når de er sånn "kanskje, kanskje ikke" så eier jeg ingen selvkontroll.

Iallfall, tok denne nå. Det første er innenfor fristen og i samme lys som det i dag tidlig ikke var noen strek. Men streken er så rar? Er den egentlig ugyldig da?
Det andre bildet er to min etter fristen

Vedlegg

• IMG_0489.jpeg
    IMG_0489.jpeg
    167,8 KB · Visninger: 22
  • IMG_0492.jpeg
    IMG_0492.jpeg
    157,2 KB · Visninger: 21
Jeg er så svak at jeg ikke har ord, don’t judge :bag: Når de er negative, er det ikke vanskelig. Når de er klart positive er det heller ikke vanskelig. Men når de er sånn "kanskje, kanskje ikke" så eier jeg ingen selvkontroll.

Iallfall, tok denne nå. Det første er innenfor fristen og i samme lys som det i dag tidlig ikke var noen strek. Men streken er så rar? Er den egentlig ugyldig da?
Det andre bildet er to min etter fristen
Den ser jo rosa ut, ville tatt ny test i morgen for å være sikker. Men ser lyst ut❤️

Jeg kan settes på TR forresten… Meldte sin ankomst i morges, 3 dager før IKM. Andre syklus på rad med lutealfase på 11 dager :banghead: Pleier å ha 14 dager. Er nok ammingen som tuller det til :( Gratulerer til alle gravide! Lykke til videre til resten, kanskje noen av oss ses i neste IKM-gruppe:Heartpink

Kom meg aldri på apoteket i dag for å kjøpe cb digital test, da bilen plutselig havarerte (bør litt øde, så bilberger tok ekstremt lang tid)
Men tok disse to når jeg kom hjem, begge er litt sterkere enn de var både i går kveld og i morges, begge strekene på begge testene kom før det var gått 5 min, så litt håp har jeg faktisk nå :Heartred
Har forhåpentligvis fått leiebil slik at jeg kommer meg på apoteket før eller etter jobb i morgen

Vedlegg

• IMG_8661.jpeg
    IMG_8661.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 34
  • IMG_8656.jpeg
    IMG_8656.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 35
  • IMG_8658.jpeg
    IMG_8658.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 34
Blødning stoppa (ikke mensen like vel?), og nå kommer det hvit væske fra høyre brystvorte… jeg har ikke amma siden mini var 3,5 år… og han er 9,5 :hilarious: Kroppen ass

Går noen andre på progesteronstøtte her? Jeg har bare brukt det to runder nå (andre gangen nå). Sist ble jeg gravid. Utsetter det TR? Burde jeg evt da stoppe på pillene hvis det ikke dukker opp noen positiv test etter ikm?

Jeg kan settes på TR forresten… Meldte sin ankomst i morges, 3 dager før IKM. Andre syklus på rad med lutealfase på 11 dager :banghead: Pleier å ha 14 dager. Er nok ammingen som tuller det til :( Gratulerer til alle gravide! Lykke til videre til resten, kanskje noen av oss ses i neste IKM-gruppe:Heartpink
Ang amming og prolaktin fra ChatGTP :

Ja, amming og det økte nivået av hormonet prolaktin kan bidra til å gjøre lutealfasen kortere. Her er hvorfor:

1. Prolaktins effekt på hormonbalansen: Prolaktin, som stimuleres under amming, hemmer frigjøringen av gonadotropin-frigjørende hormon (GnRH) fra hypothalamus. Dette fører til redusert frigjøring av luteiniserende hormon (LH) og follikkelstimulerende hormon (FSH) fra hypofysen, som er nødvendige for en normal eggløsningssyklus.

2. Påvirkning på corpus luteum: Etter eggløsning danner corpus luteum (det gule legemet) progesteron for å opprettholde lutealfasen. Reduserte LH-nivåer, på grunn av prolaktin, kan føre til dårligere funksjon av corpus luteum og lavere progesteronproduksjon, noe som kan forkorte lutealfasen.

3. Ammingens effekt på eggløsning: Amming kan ofte føre til anovulasjon (manglende eggløsning) eller uregelmessige sykluser. Når eggløsning gjenopptas, kan de første syklusene etter fødsel og under amming ha en kortere lutealfase fordi hormonene ennå ikke har stabilisert seg fullt ut.

Det er vanlig at lutealfasen normaliserer seg når ammingen avtar og prolaktinnivåene faller. Hvis du forsøker å bli gravid mens du fortsatt ammer og opplever korte lutealfaser, kan dette være en f orklaring.

Her er løpet kjørt, kjedelig. Hadde så troa på denne, men om vi ikke blir gravid på dette, så tror jeg ikke det vil gå. Urk. Prøver å gå henvisning til gynekolog til uka.. Noen som vet om fastlege krav skrive ut progesteron? Ser virkelig ut som det kan være et problem når produksjonen begynner å dale på 7 DPO. Og da hadde jeg vanskelig for å få den opp etter eggløsning og, ja litt godviljen til mtp temperaturene, målte både lave og høye..

Screenshot_20241127_064226_FF App.jpg

20241127_064549.jpg

Back
Topp