❤️IKM Uke 22 ❤️

Takk! Nå håper jeg plutselig at EL kommer litt senere, mannen skada ryggen da han lekte med datteren vår. Det var så vidt vi fikk ham opp fra gulvet :dead: blir dårlig med humpings i kveld tror jeg...

Masse god bedring til deg og dere!
Uff, så kjedelig! Håper det går bedre utover dagen så dere får gjort det dere skal :Heartred

Morgen testen var død, men det pleier de å være om morningen før de begynner å bli kjempe sterke. I følge ChatGPT så skal man ikke testen med morgen urin på LH test

Det anbefales ofte å ikke bruke morgenurin (første urin på dagen) når du tester etter LH-stigning fordi:

LH-nivået bygges opp i kroppen om morgenen – men kommer senere ut i urinen
  • LH begynner å stige inne i kroppen (blodet) om morgenen, men det tar noen timer før det skilles ut i urinen i målbare mengder.
  • Derfor kan du gå glipp av selve stigningen hvis du bare tester med morgenurin – særlig hvis du har kort LH-surge (mange kvinner har bare høy LH i 12–24 timer)
✅ Når og hvordan bør du teste LH?
  1. Test på ettermiddagen (mellom kl. 10 og 20 er best).
  2. Test to ganger daglig når du nærmer deg forventet eggløsning – for eksempel kl. 12 og 18 – for ikke å gå glipp av stigningen.
  3. Ikke drikk mye væske før testing – da blir LH fort utvannet i urinen.
Kort oppsummert:
  • Morgenurin = høy risiko for falsk negativ LH-test
  • Ettermiddagsurin = mer pålitelig for å fange opp LH-surge
Jeg måtte spørre :hilarious:
Ja, til meg et det helt svakt på morran. Tester best kl 14 (mellom 11-15) og kl 20.

Takk! Nå håper jeg plutselig at EL kommer litt senere, mannen skada ryggen da han lekte med datteren vår. Det var så vidt vi fikk ham opp fra gulvet :dead: blir dårlig med humpings i kveld tror jeg...

Masse god bedring til deg og dere!
Neiii kuttut a :arghh: Kanskje dere må prøve på en av cowgirl versjonene? :hilarious:

Ja, til meg et det helt svakt på morran. Tester best kl 14 (mellom 11-15) og kl 20.
Definitivt for nå kom økningen igjen. Så blir ny test i kveld :) Tenker Mandag/Tirsdag er dagen

Vedlegg

• IMG_6652.jpeg
    IMG_6652.jpeg
    147,6 KB · Visninger: 38
Håper alle har hatt en fin og rask nasjonaldag i dag i både vente-på-eggløsning land og i dpo land :greet015 Her kan det virke som progesteronet jobber godt 3 dpo, har hatt mange detaljerte lange drømmer i natt. Strekker og drar i livmor, øm og stikninger, spreng i brystene. Vet ikke om brystene er bra tegn, kjente ikke noe i de før 6dpo sist syklus, men nå sprenger det på, spent på hvordan dagene utvikler seg. (Jeg har fibromyalgi, så jeg kjenner fort endringer i kroppen, kroppen er alltid i høyspenn så hver minste endring blir som forsterket).

Ja, og jeg som "elsker" å være on top :hilarious: men jeg tror ikke han klarer av at madrassen beveger seg en gang :arghh: jeg sa til ham at kanskje jeg måtte prøve en slags inseminering...
Vi brukte inseminering når det var omgangssyke i hus :hilarious: Hvis du har sånne små sprøyter 5 ML eller no så koker du en sånn så de blir steril og en plast kopp evt pass på at det er ordentlig tørt så spruter han i koppen, du tar det inn med sprøyte etterpå. Mange som gjør det. Og mange som blir gravide. Men, ta litt og litt og ikke bare sprøyt det inn for da skvulper det over :hilarious:

Håper alle har hatt en fin og rask nasjonaldag i dag i både vente-på-eggløsning land og i dpo land :greet015 Her kan det virke som progesteronet jobber godt 3 dpo, har hatt mange detaljerte lange drømmer i natt. Strekker og drar i livmor, øm og stikninger, spreng i brystene. Vet ikke om brystene er bra tegn, kjente ikke noe i de før 6dpo sist syklus, men nå sprenger det på, spent på hvordan dagene utvikler seg. (Jeg har fibromyalgi, så jeg kjenner fort endringer i kroppen, kroppen er alltid i høyspenn så hver minste endring blir som forsterket).
å spennende :love017 Hvor mange DPO er du nå?

Høres ikke så behagelig ut å merke alle små endringer.

Jeg merker ekstra lite. Selv når jeg ble innlagt på akutten og måtte forklare smertene mine (pga myom på livmor) så måtte jeg liksom rangere det høyt pga det gjorde så vondt at jeg holdt på å spy hver gang jeg satte meg opp. Hadde ikke vondt, men hvis jeg holder på å brekke meg hver gang jeg setter meg opp og jeg slet med å gå opp trapper pga hele kroppen prøvde å gå i fosterstilling for hvert trinn, så tenker jeg det er høyt opp i smerte, selv om det ikke føltes ut som smerte. Kroppen min bare reagerte veldig ukontrollerbart. Da hadde jeg veldig veldig høy CRP (over 200) også og gikk rundt og holdt på å svime av hjemme i et døgn pga legevakten ikke ville ha meg, så måtte vente på legetime dagen etter. Hvis noen lurte på hvordan et myom infarkt føles ut haha. Trodde jeg var matforgiftet.

Men nå er jeg veldig klar over at jeg føler veldig lite rundt livmor. Tror en fødsel vil bli enklere for meg enn de fleste siden jeg ikke merker så mye smerte i livmor? Aldri slitt med menstruasjonssmerter heller. I så fall er det kaldsvetting og kroppen som ønsker å krølle seg sammen til en ball, men ikke smerter. Fungerer som normalt selv om jeg kan få "tegn".

Back
Topp