❤️IKM Uke 22 ❤️

Kan alltids være sein, vi prøver fortsatt å legge aksjer i tilfelle eggløsning skulle finne sted sent :Heartred Ingen el-slim, og vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter/hvor.

Har i tillegg blitt skikkelig forkjølet, mistet smakssans nå, datteren har spydd og 40 i feber så går godt i heimen nå:rolleyes:
Nei fyfasan så uheldige dere var nå da :arghh: Kanskje den dukler opp når ting har roet seg? Uansett lurt å legge inn litt nå og da, plutselig før du vet ordet av det står du der gravid :woot:

Nei fyfasan så uheldige dere var nå da :arghh: Kanskje den dukler opp når ting har roet seg? Uansett lurt å legge inn litt nå og da, plutselig før du vet ordet av det står du der gravid :woot:
Jaaa absolutt! Håper den kommer etter hvert, ingen stigning på eggløsningstestene iallfall. Men er PP1 etter uttak av spiral så kroppen er vel ikke helt seg selv enda

Jeg er seriøst inne å ser på mammaklær(gravidklær) i dag liksom :greet015 sykt mye søtt til høsten daaa, såehhhh DER er jeg :angelic::hilarious:
Hadde vært fint å være synlig gravid på sommeren, men i gjengjeld får vi jo en stor del av våren/sommeren når det er finere vær i mamma perm dersom det blir februar termin :)

FR. - 31 - PP7 - B2 - EL 12-16/05? - IKM 27.05

Tatt meg et par måneder pause fra babyverden forum. Var uheldig og fikk cyster på eggstokkene to sykluser på rad og sist syklus hadde jeg 10cm slimhinne på mens dag 4. Begynte på Provera og går på det denne syklusen også i håp om at slimhinnen skal skjerpe seg, hehe!

Har egentlig ikke sånn veldig troen denne syklusen, men er så babysyk nå at jeg klarer ikke å la være :happy:

Ikke testet eggløsning, men syklusen er nokså stabil på 26 dager, av og til et par dager til og fra, så da blir nok dette riktig uke uansett

17. mai og positiv EL-test! Dagen kunne ikke blitt bedre Gratulerer så mye med dagen! IMG_5464.jpeg

Her skjer det ingen ting foreløpig. Hadde positiv test på CD 13 forrige pp. Men jeg ser at testen var like svak dagen før eggløsning sist gang, så håper EL kommer i morgen.

Vedlegg

• 1000037158.png
    1000037158.png
    362,2 KB · Visninger: 31
Kan alltids være sein, vi prøver fortsatt å legge aksjer i tilfelle eggløsning skulle finne sted sent :Heartred Ingen el-slim, og vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter/hvor.

Har i tillegg blitt skikkelig forkjølet, mistet smakssans nå, datteren har spydd og 40 i feber så går godt i heimen nå:rolleyes:
Det er bare å fortsette, plutselig så kommer den :Heartred Vi har blitt syke vi å. Hun mellomste var dårlig, så ble han minste syk, så får i huste og nå er jeg skikkelig dårlig :arghh: Begynte i går..masse god bedring til dere :Heartred

FR. - 31 - PP7 - B2 - EL 12-16/05? - IKM 27.05

Tatt meg et par måneder pause fra babyverden forum. Var uheldig og fikk cyster på eggstokkene to sykluser på rad og sist syklus hadde jeg 10cm slimhinne på mens dag 4. Begynte på Provera og går på det denne syklusen også i håp om at slimhinnen skal skjerpe seg, hehe!

Har egentlig ikke sånn veldig troen denne syklusen, men er så babysyk nå at jeg klarer ikke å la være :happy:

Ikke testet eggløsning, men syklusen er nokså stabil på 26 dager, av og til et par dager til og fra, så da blir nok dette riktig uke uansett
Velkommen :love017

Morgen testen var død, men det pleier de å være om morningen før de begynner å bli kjempe sterke. I følge ChatGPT så skal man ikke testen med morgen urin på LH test

Det anbefales ofte å ikke bruke morgenurin (første urin på dagen) når du tester etter LH-stigning fordi:

LH-nivået bygges opp i kroppen om morgenen – men kommer senere ut i urinen
  • LH begynner å stige inne i kroppen (blodet) om morgenen, men det tar noen timer før det skilles ut i urinen i målbare mengder.
  • Derfor kan du gå glipp av selve stigningen hvis du bare tester med morgenurin – særlig hvis du har kort LH-surge (mange kvinner har bare høy LH i 12–24 timer)
✅ Når og hvordan bør du teste LH?
  1. Test på ettermiddagen (mellom kl. 10 og 20 er best).
  2. Test to ganger daglig når du nærmer deg forventet eggløsning – for eksempel kl. 12 og 18 – for ikke å gå glipp av stigningen.
  3. Ikke drikk mye væske før testing – da blir LH fort utvannet i urinen.
Kort oppsummert:
  • Morgenurin = høy risiko for falsk negativ LH-test
  • Ettermiddagsurin = mer pålitelig for å fange opp LH-surge
Jeg måtte spørre :hilarious:

Vedlegg

• IMG_6626.jpeg
    IMG_6626.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 30
I går VS i dag :dead:

Vedlegg

• IMG_6638.jpeg
    IMG_6638.jpeg