❤️IKM Uke 22 ❤️

2 DPO og teller daaaager :smiley-angelic001 Smånervøs for prematurt egg da jeg fikk eggløsning på CD14, når jeg pleier å å ha EL mellom CD19 og CD25. Helt sikkert bare jeg som overtenker siden det er et "avvik" fra normalen. Men fremdeles veldig normalt med EL på CD14 :laughing002 Frøken overtenker.

Uansett, teller dager fram til ca. 5-6 DPO og håper mine "vivid dreams" kommer! Det har jeg bitt meg merke i er et tidlig graviditetssymptom for meg. Har generelt ikke spesielt god søvnkvalitet og drømmer/husker drømmer veldig sjelden, men opplever REM søvn og svært realistiske drømmer i et tidlig stadie av graviditeten (før og rundt positiv test). Dere aaaaaaaaaner ikke hvor mye sjukt jeg drømmer! :whacky011 Det er sånn at jeg faktisk ligger noen minutter og lurer på om jeg må sjekke opp i det jeg akkurat har drømt, og det er hver natt :knegg:
CD14 er nok bare et helt superklart egg :shy: Så kan til og med være gullegget tenker jeg!

Det var tydeligvis et graviditetssymptom til meg også sist runde, fordi det tok helt av med de drømmene :nailbiting: Men har skjønt at det ofte er forbundet med mye progesteron da. Jeg fikk det jo så tidlig som 2 DPO, og da er det enda for tidlig for å være gravid, MEN! Det var såpass godt med progesteron, og sædcellen hadde nok kommet seg inn i egget, så det var kanskje noen signaler om å forhøye progesteronnivået? :bookworm: Det er så utrolig spennende å prøve å forstå hvordan alt dette fungerer.

Oi wow! Takk for at du delte opplevelsen din :shy: Det var interessant å høre at du følte på at kroppen kanskje skjønte greia når hormonene endelig kom litt i omløp igjen :woot: Håper det kan skje her og :nailbiting: Og så gledelig med liten venn i magen hos deg :shy::Heartpink
Det var bare så interessant at du skrev det samme med hcg i forbindelse med en kjemisk (?). Så da håper jeg at du er ekstra fertil denne syklusen :smiley-angelic001

Dette var på nr. 1, så derfor jeg skrev terminspire. Hun ble født dagen etter termin:love017 Nå er jeg gravid med nr. 2, og er 26 uker på vei. Brukte ikke prevensjon mellom de to, så denne gangen var det ammingen som gjorde at det tok litt tid :happy:

Oi, 3 befruktet! Sender masse energi og håper på et sterkt embryo til fredag :shy: Så spennende:Heartpink Når får man «lov» å begynne og teste etter innsett?
Man får en testdato, som liksom er en sånn; i dag må det være positivt for å være positivt. Men du kan jo teste når du vil etter innsett. Det som er litt «utfordrende» er jo at man setter Ovitrelle for å trigge eggløsning før uttak, så man vil ha positiv test ganske lenge uten å være gravid. Så da bør man teste hver dag fra innsett for å «teste ut» Ovitrelle. Se dert blir svakere før der forhåpentligvis blir sterkere igjen. Eller vente med å teste til testdato med å teste. Jeg satte en kjempedose med Ovitrelle denne gangen, så er faktisk litt usikker på hva jeg skal gjøre :wacky::laughing002 men først må det bli insett. Så får jeg den grublingen etterpå:)

Last edited:
CD14 er nok bare et helt superklart egg :shy: Så kan til og med være gullegget tenker jeg!

Det var tydeligvis et graviditetssymptom til meg også sist runde, fordi det tok helt av med de drømmene :nailbiting: Men har skjønt at det ofte er forbundet med mye progesteron da. Jeg fikk det jo så tidlig som 2 DPO, og da er det enda for tidlig for å være gravid, MEN! Det var såpass godt med progesteron, og sædcellen hadde nok kommet seg inn i egget, så det var kanskje noen signaler om å forhøye progesteronnivået? :bookworm: Det er så utrolig spennende å prøve å forstå hvordan alt dette fungerer.
Håper virkelig det er gullegget :happy119
Ja det kan du gjerne si, jeg føler meg ofte litt "lost" i denne jungelen av fenomener og begreper, og jeg prøver hardt å forstå det grunnleggende - men det er vanskelig det også når alle opplever så forskjellig! Det er så utrolig interessant og spennende! Og ikke minst å følge andre :happy119

Tok en el test, glemte jo selvfølgelig at jeg akkurat hadde vært på do og at jeg hadde drukket masse... bare å prøve å holde seg på nytt da :hilarious: den var jo sterk til å være på helt utvannet urin da :hilarious:

1000002544.jpg

2 DPO og teller daaaager :smiley-angelic001 Smånervøs for prematurt egg da jeg fikk eggløsning på CD14, når jeg pleier å å ha EL mellom CD19 og CD25. Helt sikkert bare jeg som overtenker siden det er et "avvik" fra normalen. Men fremdeles veldig normalt med EL på CD14 :laughing002 Frøken overtenker.

Uansett, teller dager fram til ca. 5-6 DPO og håper mine "vivid dreams" kommer! Det har jeg bitt meg merke i er et tidlig graviditetssymptom for meg. Har generelt ikke spesielt god søvnkvalitet og drømmer/husker drømmer veldig sjelden, men opplever REM søvn og svært realistiske drømmer i et tidlig stadie av graviditeten (før og rundt positiv test). Dere aaaaaaaaaner ikke hvor mye sjukt jeg drømmer! :whacky011 Det er sånn at jeg faktisk ligger noen minutter og lurer på om jeg må sjekke opp i det jeg akkurat har drømt, og det er hver natt :knegg:
Han minste min ble lagd på CD14 så det er fine egg :love017 X alt for at det er gullegget som har blitt sluppet denne syklusen

Jaa, men det var med nr. 1! Har ikke brukt prevensjon etter fødsel av første, siden vi var klar for å prøve igjen når mensen endelig dukket opp igjen :love017
Åja, haha! Prevensjon er ikke bra! Starta på P pilla en kort stund, men slutta etter 2 mnd. tålte det ikke og på bare de 2 mnd etter slutt så var syklusen min helt på tryne! Gikk opp til 70-90 dager før TR osv:mask: virkelig ikke bra!

Jeg har fått oppdatering av embryologen.
Av de 4 eggene vi fikk ut i går var 3 modne. Og av de 3 ble alle korrekt befruktet. Så da er vi et skritt nærmere. Der skal sies at det er helt vanlig at noen faller fra i prosessen, og håpet er å ha et som har utviklet seg som det skal som kan setes inn på fredag :happy:
så fantastisk :Heartbigred

Back
Topp