❤️IKM Uke 22 ❤️

Det har jo begynt og øke nå da, sjekka de alle på PreMom og den siste fikk høyest og jeg ser det på den :smiley-bounce022 Jeg holder meg kun ca i 2-3 timer mellom hver gang , bare drikker ikke så mye i mellom. Tenker du får positiv i kveld/morgen :dance018
Takk for at du sjekket, kanskje jeg må laste ned PreMom da :hilarious: I will do it om det ikke går denne gang og om det bare ble kluss :Heartpink

Jeg søkte bare på ChatGPT, den forklarte hvorfor, men man skal jo høre på legen fremfor chatGPT da, men:

«Ja, antihistaminer kan gjøre det vanskeligere å bli gravid ved å påvirke det fertile slimet. Hvis du prøver å bli gravid, er det lurt å bruke dem med forsiktighet – spesielt i den mest fruktbare fasen av syklusen.»
Haha hæææ? Så mange ting jeg ikke har hørt før! Er allergisk mot bjørk og gress, så må jo nesten bruke allergimedisinen min haha. Hvis jeg går ute og kommer i en bjørkepollen sky så føles det ut som jeg er skikkelig full resten av dagen. Hadde et middagsselskap for familien til samboeren min hjemme hos oss i for-fjor rett før sesongen skulle starte, og kom plutselig et vindkast med pollen. Jeg var rød i øynene og hoven, følte meg så trøtt og sliten! Måtte gå rundt med solbriller selv om det ikke var sol haha

Takk for at du sjekket, kanskje jeg må laste ned PreMom da :hilarious: I will do it om det ikke går denne gang og om det bare ble kluss :Heartpink
PreMom er genialt, jeg legger inn mine tester på alle valgene.. sikkert unødvendig, men er sånn ADHD greia da :laughing002

Herregud, denne mnd så har jeg skikkelig eggløsnings modnings smerter! Håper virkelig at det er gullegget som slipper :smiley-bounce022 Gleder meg som en liten unge til eggløsning og DPO dager.. Det kunne ikke kommet fort nok

PreMom er genialt, jeg legger inn mine tester på alle valgene.. sikkert unødvendig, men er sånn ADHD greia da :laughing002
Jeg tester jo Sm-ile Reader nå fra Babyplan siden den er på tilbud, og den gjør en sånn teit greie der den kun henter ut biten med strekene og zoomer inn slik at alt ser skikkelig blurry ut. Likte ikke så godt den. Burde sikkert gå over til PreMom jeg også.

Vedlegg

• Screenshot_20250512_194455_SmileReader.jpg
    Screenshot_20250512_194455_SmileReader.jpg
    118,3 KB · Visninger: 30
Haha hæææ? Så mange ting jeg ikke har hørt før! Er allergisk mot bjørk og gress, så må jo nesten bruke allergimedisinen min haha. Hvis jeg går ute og kommer i en bjørkepollen sky så føles det ut som jeg er skikkelig full resten av dagen. Hadde et middagsselskap for familien til samboeren min hjemme hos oss i for-fjor rett før sesongen skulle starte, og kom plutselig et vindkast med pollen. Jeg var rød i øynene og hoven, følte meg så trøtt og sliten! Måtte gå rundt med solbriller selv om det ikke var sol haha
Uff det hørtes helt forferdelig ut! Nei, det er bare noe jeg leser på nettet, at noen antihistaminer kan forstyrre slimet… men best å høre med lege om det selvsagt :shy:

Høres helt perfekt ut :love017
Går kveld og morgen tidlig er helt topp vil jeg påstå!! :Heartpink
Åhh det var bra :Heartpink Tok ny test nå, toppen var nådd i morges. Og jeg hadde jo ordentlig strekk og småkramper i venstre eggstokken i går kveld. Så kanskje egget ble sluppet allerede da? Eller er det likevel 12-24 timer etter det?

Vedlegg

• IMG_5460.jpeg
    IMG_5460.jpeg
    139,2 KB · Visninger: 36
Herregud, denne mnd så har jeg skikkelig eggløsnings modnings smerter! Håper virkelig at det er gullegget som slipper :smiley-bounce022 Gleder meg som en liten unge til eggløsning og DPO dager.. Det kunne ikke kommet fort nok
Ja, jeg tenker kroppen fikk en skikkelig oppvekker siden forrige runde og krysser alt for at den skjønner tegninga denne gangen! :shy: Godt å høre kroppen jobber godt nå! Litt bekymret over hva den her kroppen holder på med denne gangen, men :sorry:

I feel ya med sånne ting

Åhh det var bra :Heartpink Tok ny test nå, toppen var nådd i morges. Og jeg hadde jo ordentlig strekk og småkramper i venstre eggstokken i går kveld. Så kanskje egget ble sluppet allerede da? Eller er det likevel 12-24 timer etter det?
Hahah dette egget var skikkelig ivrig :hilarious: Bra dere hadde lagt inn i går da!! :sign19 Åh sånne detaljer må Amethyst svare på :bookworm:

Jeg tester jo Sm-ile Reader nå fra Babyplan siden den er på tilbud, og den gjør en sånn teit greie der den kun henter ut biten med strekene og zoomer inn slik at alt ser skikkelig blurry ut. Likte ikke så godt den. Burde sikkert gå over til PreMom jeg også.
Oi, var litt wonky, men sterk og fin test da :shy:

Jeg lurer på det samme? Jeg hadde aksjelegging med samboer nå før jeg skulle legge meg, og da var det kommet litt lyst blod. Leste litt og fant ut at det sikkert er en form for EL blødning. På Sm-ile Reader sin app sto det at EL ville være 24 til 36 timer etterpå, men for meg har det jo kanskje gått 12 timer? Er ikke det litt kort tid?

Oi, det var deilig at EL kom så fort tilbake! Det er veldig individuelt hvordan kroppene fungerer på disse hormonprevensjonene ja - hører at noen er fruktbare med en gang!

Jeg hadde hormonspiral, og den gjør så at slimhinnen ikke tar imot egget. Og det kan ta noen sykluser før slimhinnen har bygget seg opp normalt etterpå og kan ta imot et befruktet egg. Egget ble jo befruktet sist syklus, men festet seg ikke, men håper kroppen fikk nok signaler (og hcg) så den skjønner at den skal sitte neste gang :smiley-angelic001

Også kan det ta litt tid før østrogennivåene bygger opp fruktbart eggløsningsslim igjen – som er nødvendig for at sædceller skal komme fram til egget, det tror jeg faktisk skjedde først sist syklus til meg, altså 5 sykluser fra fjerning :bookworm:
Sniker. Jeg hadde samme opplevelse som deg etter å ha tatt ut hormonspiralen for å bli prøver. Hadde den i 4-5 år, og de første fire syklusene kom og gikk uten noen positive g-tester. Hadde en tidlig SA i syklus nr. 5, og på syklus nr. 6 satt terminspiren!

Det var som at kroppen skjønte greia når den først produserte nok hcg til at testene fanget det opp, og gjorde alt den kunne for å bli gravid ved neste EL :laughing002

Sniker. Jeg hadde samme opplevelse som deg etter å ha tatt ut hormonspiralen for å bli prøver. Hadde den i 4-5 år, og de første fire syklusene kom og gikk uten noen positive g-tester. Hadde en tidlig SA i syklus nr. 5, og på syklus nr. 6 satt terminspiren!

Det var som at kroppen skjønte greia når den først produserte nok hcg til at testene fanget det opp, og gjorde alt den kunne for å bli gravid ved neste EL :laughing002
Oi wow! Takk for at du delte opplevelsen din :shy: Det var interessant å høre at du følte på at kroppen kanskje skjønte greia når hormonene endelig kom litt i omløp igjen :woot: Håper det kan skje her og :nailbiting: Og så gledelig med liten venn i magen hos deg :shy::Heartpink

Back
Topp