❤️IKM Uke 22 ❤️

Nå var jeg nettopp hos gyn for en ul og det ble ikke IUI pga. el har allerede skjedd i helgen. Legen bekreftet el, og veldig fin slimhinne. Så får vi bare krysse fingrene.

Til alle lurte på el rundt cd10-cd12 da det ble litt diskusjon her:

Jeg spurte fertilitetsgynokolog angående tidlig el sånn hvis det skjer på cd10-12. H*n sa at hvis man har kort syklus kan man fint få el ved cd 10-12 helt normalt og at egget slippes ikke før den er moden MEN noen ganger er det slimhinnene som ikke er bygget godt nok opp for å ta imot et befruktet egg. Er slimhinnene bygget godt og el skjer tidlig går det helt fint.

Nå var jeg nettopp hos gyn for en ul og det ble ikke IUI pga. el har allerede skjedd i helgen. Legen bekreftet el, og veldig fin slimhinne. Så får vi bare krysse fingrene.

Til alle lurte på el rundt cd10-cd12 da det ble litt diskusjon her:

Jeg spurte fertilitetsgynokolog angående tidlig el sånn hvis det skjer på cd10-12. H*n sa at hvis man har kort syklus kan man fint få el ved cd 10-12 helt normalt og at egget slippes ikke før den er moden MEN noen ganger er det slimhinnene som ikke er bygget godt nok opp for å ta imot et befruktet egg. Er slimhinnene bygget godt og el skjer tidlig går det helt fint.
Er så fint at vi har leger som kan svare :love017 Da er du endelig i DPO land. Blir spennende fremover nå

Last edited:
Egguttak ferdig. Og det ble 100% uttelling det. 4 follikler, 4 egg. Føles helt sprøtt. Beste uttaket så langt. Så må vi bare håpe noen lar seg befrukte og klarer seg til innsett på fredag :bag:
Heier masse på befruktning! Det her er så spennende :smiley-bounce022:love017

Ikke sant, så det går fint å få et bra egg på CD 10 :love017 E ble lagd på CD 14
Jeg som ikke engang fikk sånt ELslim som jeg gjør nå! Fikk ikke EL senere enn CD13. Men jeg hadde jo 16 dagers lutealfase, det hjalp nok.

Jeg som ikke engang fikk sånt ELslim som jeg gjør nå! Fikk ikke EL senere enn CD13. Men jeg hadde jo 16 dagers lutealfase, det hjalp nok.
Lenger lutefase man har, jo bedre :smiley-bounce012 Jeg begynner å blø på dag 15, så har 14 dager. Har alltid hatt det egentlig, men noen ganger har den kommet på dag 16-17, men det er sjeldent

Det viktigste er jo bare at EL satte igang med en gang og at jeg ikke trengte å vente i noen måneder :) Virker som de fleste må vente minst 6 til 12 uker.
Oi, det var deilig at EL kom så fort tilbake! Det er veldig individuelt hvordan kroppene fungerer på disse hormonprevensjonene ja - hører at noen er fruktbare med en gang!

Jeg hadde hormonspiral, og den gjør så at slimhinnen ikke tar imot egget. Og det kan ta noen sykluser før slimhinnen har bygget seg opp normalt etterpå og kan ta imot et befruktet egg. Egget ble jo befruktet sist syklus, men festet seg ikke, men håper kroppen fikk nok signaler (og hcg) så den skjønner at den skal sitte neste gang :smiley-angelic001

Også kan det ta litt tid før østrogennivåene bygger opp fruktbart eggløsningsslim igjen – som er nødvendig for at sædceller skal komme fram til egget, det tror jeg faktisk skjedde først sist syklus til meg, altså 5 sykluser fra fjerning :bookworm:

Nei, den kommer! Men, jeg leste at noen får seinere EL etter kjemisk og noen får tidligere. Og siden du er syk i tillegg, så er den forsinket. Du har jo EL slim og alt, så den er nok rett rundt hjørnet. Du kan kjenne på Livmortappen. Er den myk og åpen? Er det masse slim der oppe også. Så er det bare å vente i spenning
Håper egget kommer snart og rekker de kandidatene vi la inn da slimet virker å ha forsvunnet litt nå :depressed: Vet ikke om jeg klarer å inn og kjenne på livmortappen :wideyed::wtf:

Eller vite hva man egentlig skal kjenne etter?
Ja, hvordan vet jeg at det er livmortappen og ikke hjernestammen min? :wtf: Sånn føler jeg det, neida, men nesten.. det er kun EN ting der inni og det skal være livmortappen? Gynekologen sa at livmora mi satt langt bak sist, når jeg tak i den da?? :bookworm::bored: Herregud så mange dumme spørsmål jeg har :hilarious:

Blir gaaaal, får ikke spart opp tiss til å teste heller, har jo så og si aldri gult tiss, det er gjennomsiktig… klarer såvidt holde meg 2 timer! Denne siste klarte jeg holde meg 2,5 t!
Er en liten stigning @Ametyst83 med dine Ekspertögon? Blir det utslag i afton?
IMG_3873.jpeg

Kan antihistaminer påvirke EL-slimet? :nailbiting: jeg går på det fast fra februar til oktober ca, legen sa det ikke var noe i veien for det. Men jeg blir jo bekymret allikevel!
Jeg søkte bare på ChatGPT, den forklarte hvorfor, men man skal jo høre på legen fremfor chatGPT da, men:

«Ja, antihistaminer kan gjøre det vanskeligere å bli gravid ved å påvirke det fertile slimet. Hvis du prøver å bli gravid, er det lurt å bruke dem med forsiktighet – spesielt i den mest fruktbare fasen av syklusen.»

Blir gaaaal, får ikke spart opp tiss til å teste heller, har jo så og si aldri gult tiss, det er gjennomsiktig… klarer såvidt holde meg 2 timer! Denne siste klarte jeg holde meg 2,5 t!
Er en liten stigning @Ametyst83 med dine Ekspertögon? Blir det utslag i afton?
Vis vedlegget 460289
Det har jo begynt og øke nå da, sjekka de alle på PreMom og den siste fikk høyest og jeg ser det på den :smiley-bounce022 Jeg holder meg kun ca i 2-3 timer mellom hver gang , bare drikker ikke så mye i mellom. Tenker du får positiv i kveld/morgen :dance018

Vedlegg

• IMG_6447.png
    IMG_6447.png
    669,5 KB · Visninger: 33
Back
Topp