❤️IKM UKE 10❤️

5-6 dpo i dag og jeg har i går og i dag fått noe som ligner på eggløsningsslim. Men EL har allerede vært, og EL-testen i dag var heelt blenda. Noen som har opplevd lignende?
Jeg er 2 DPO og har også hatt det i dag! Men opplevde det også forrige PP når jeg ble gravid å ha EL-lignende utflod. Virker som det er ganske vanlig i DPO-land! Er den helt gjennomsiktig eller litt hvitt i også?
 
Testetøsen er løs. Ikke så mye nytt å melde. Ser skygge i dag og. Beklager dårlig bilde. Orket ikke å skru på taklyset :hilarious:
20240227_061339.jpg
 
Jeg er 2 DPO og har også hatt det i dag! Men opplevde det også forrige PP når jeg ble gravid å ha EL-lignende utflod. Virker som det er ganske vanlig i DPO-land! Er den helt gjennomsiktig eller litt hvitt i også?
Den er helt gjennomsiktig og har ingen lukt. Tror ikke mannen kan gjøre meg gravid naturlig, men tenk om... :nailbiting:
 
Er bare på pp2 og kjenner allerede nå at jeg begynner å stresse over at vi muligens ikke vil klare å gjøre familien vår helt komplett med et siste lille gull :sad010
Fylte akkurat 39 så har liksom ikke all verdens tid på oss heller.
Er 99,99 % sikker på at det ikke gikk denne pp’en.
Vet ikke engang om jeg gidder å teste ettersom jeg kommer til å bli så skuffet (selv om forventet) av å se en negativ test. Tror kanskje jeg bare venter på at TR dukker opp.
Er 9 dpo, men har ingen av mine typiske tegn på graviditet. Er stup trøtt, men ikke så rart etter flere netter med kun 5-ish timers (oppstykket) søvn.
 
Tenker nesten at denne skulle vært publisert øverst i hver IKM tråd, for det viser jo egentlig at alt vi kjenner av symptomer fram til dag 8-9 ikke er knyttet til en graviditet. Kroppen aner jo ikke at den er gravid på dag 4 og 5 etter eggløsning.
Det stemmer faktisk ikke helt! Det skjer en massiv kjemisk utveksling mellom embryoet og livmorslimhinnen lenge før embryoet implanteres. De kommuniserer og blir enige om et implantasjonssted, bla. ved hjelp av hcg (men en annen hcg-variant enn det som produseres etter implantasjonen). Embryoet signaliserer at det er fredelig innstilt og justerer ned immunresponsen til mor for å kunne grave seg ned i fred. MEN, det gir ingen særlige symptomer hverken hit eller dit - det kommer jo først med større hormonnivåer etterhvert. Men kroppen aner, og jeg er helt sikker på at det er det som gjør at noen ganske korrekt identifiserer seg som gravide før positiv test. Selvsagt mange som bommer også, men jeg tror på de som sier at de visste.
 
Det stemmer faktisk ikke helt! Det skjer en massiv kjemisk utveksling mellom embryoet og livmorslimhinnen lenge før embryoet implanteres. De kommuniserer og blir enige om et implantasjonssted, bla. ved hjelp av hcg (men en annen hcg-variant enn det som produseres etter implantasjonen). Embryoet signaliserer at det er fredelig innstilt og justerer ned immunresponsen til mor for å kunne grave seg ned i fred. MEN, det gir ingen særlige symptomer hverken hit eller dit - det kommer jo først med større hormonnivåer etterhvert. Men kroppen aner, og jeg er helt sikker på at det er det som gjør at noen ganske korrekt identifiserer seg som gravide før positiv test. Selvsagt mange som bommer også, men jeg tror på de som sier at de visste.
Det visste jeg faktisk ikke, takk for informasjonen☺️ veldig fascinerende med alle prosessene som skjer så tidlig!

Da kunne jeg heller sagt at det vi kjenner av symptomer kanskje oftere ikke er knyttet til en graviditet, enn at det er reelt. Mange av symptomene vi kan kjenne er jo også helt vanlige symptomer før mens, men håpet på at det er noe mer er så sterkt.
 
Det bildet burde ligge i hver IKM-tråd uansett, da folk ikke trenger å miste håpet 9DPO :shy: Eller begynne å teste 5DPO(vet det er vanskelig å la være, er testetøs selv) :hilarious: Men også fordi da ser man hele prosessen.

Men, jeg fikk faktisk ganske positiv graviditetstest 7DPO i forrige svangerskap, men da hang det nok igjen litt HCG fra svangerskapsavbruddet jeg måtte igjennom, i tillegg til at jeg hadde begynt å få HCG av det nye svangerskapet. Jeg tok g-tester jevnlig, helt til det bare var antydning til en skyggestrek igjen, så visste det var ny graviditet da jeg testet positiv 7DPO. Stigningen gikk sakte i starten, sikkert fordi HCG’en gikk ned og opp. Men her er testen jeg fikk 7DPO :love017 Vet jeg var 7DPO da jeg tempet.
 

Vedlegg

  • IMG_7262.jpeg
    IMG_7262.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 66
Skyggestreker I går (med farge) og i dag tidlig. Blenda nå. Dette skjer hver eneste syklus. Og ja, kan sikkert skylde meg selv for å teste for tidlig. Men eier ikke selvkontroll :hilarious: Har flere tegn på at jeg er gravid, men har blitt lurt før. 10DPO i dag..
 
Er bare på pp2 og kjenner allerede nå at jeg begynner å stresse over at vi muligens ikke vil klare å gjøre familien vår helt komplett med et siste lille gull :sad010
Fylte akkurat 39 så har liksom ikke all verdens tid på oss heller.
Er 99,99 % sikker på at det ikke gikk denne pp’en.
Vet ikke engang om jeg gidder å teste ettersom jeg kommer til å bli så skuffet (selv om forventet) av å se en negativ test. Tror kanskje jeg bare venter på at TR dukker opp.
Er 9 dpo, men har ingen av mine typiske tegn på graviditet. Er stup trøtt, men ikke så rart etter flere netter med kun 5-ish timers (oppstykket) søvn.
Føler med deg. Jeg synes også prøving er mye mer krevende med barn under 2 år i huset. :Heartred Man får ikke sove/hvile, trene og gjøre alt som skal til for å gjøre det lettere å bli gravid...

To av søstrene mine har fått barn da de var 38 og 39 år gammel henholdsvis, så det går!! :)
 
Har helt syk halsbrann i dag, innbiller meg at det er et symptom men er bare ca 3DPO. :p
Jeg har akkurat tatt to Titralac pga halsbrann :hilarious: Ettersom klokka er over midnatt er jeg 5DPO, men tipper at halsbrannen min kommer av salami og sjokolade :whacky059
 
Back
Topp