Dere som er gravide, kan dete gi en "recap" av hvordan det gikk til?
Ja, altså, når eggløsningen, hvor sikker var dere på den, og når sex i forhold til det - når positiv test osv?
***TMI advarsel***
Eggløsningen tror jeg skjedde 17. Ikke like sikker som jeg ellers pleier å være, siden det var så utypiske symptomer på EL denne runde. Kvelden før jeg tror EL var, hadde jeg forstoppelse, noe jeg skjeldent har. Da jeg var "ferdig trykket", skulle jeg tørke meg foran for å sjekke utflod. Jeg drar papiret litt raskt til meg for å se, og da flyr det EL-slim som havner delvis på gulvet og delvis slynger seg over fingrene mine. Hadde hatt lite slim denne syklusen, men dette bekrefter vel at det er mye mer der det kommer fra enn det som vises på papiret etter normale dobesøk
Neste dag våknet jeg med en veldig ømhet i livmorsområdet, men vet ikke helt sikkert om det var EL-smerter eller noe annet (hadde lignende smerter to dager før også). Ikke mere slim å se etter dette. Vi hadde sex sent på kvelden, ca 35 timer før da jeg tror EL var. Ingen andre dager. Mannen hevdet at det var en ekstra god en, og at det sikkert var flere svømmere enn vanlig
Jeg satt inn en Prefert vaginalgel ca 10 minutter før, og satte inn menskoppen rett etterpå
Denne gangen ga menskoppen ubehag, så den fikk ikke være i over natta, men satt på plass i ca 3 timer før jeg sto opp og dro den ut. Forsøkte å la mest mulig bli igjen (uten å gå så mye i detalj om hvordan), kneip sammen og gikk raske, korte steg tilbake i sengen og la meg på ryggen.
Tok inositol og B6 i denne perioden, til forskjell fra forrige. Tok større dose tran også. Ingen ananas denne gang. Sørget også for å få en orgasme en stund etter sex, det gjorde jeg ikke sist, men husket plutselig at jeg gjorde det da jeg ble gravid i 2022.
Liksom-strek 5 -7 dpo, men fikk tak i annen batch av MS som var blenda (sterke ord) sent 7 dpo og tidlig 8 dpo, men svaaaaaaaaak strek X2 8 dpo kveld. Første ordentlige, men svake strek var 9 dpo. Første med tydelig farge var 10 dpo.