❤️ IKM Uke 5 ❤️

Har tatt i bruk premom for første gang denne PP2,og babyplan sine tester Har foreløpig veldig liten kunnskap til testing og tolking. PP1 testet jeg kun en gang daglig, og begynte 3 dager etter mens. Sluttet å teste dagen jeg fikk to like sterke linjer, og negativ dagen etter. Startet nå testing 6 dager etter avsluttet mens (brukte metode sine tester). Tok en test i dag etter jobb, i følge premom ser det ut til at testene blir høyere i verdi men er usikker på hvor høy verdi skal være før den går ned igjen estimerte EL 16. desember. Trodde at man kun testet positiv en dag eller to?
Kan se ut som peak var nå 13., så eggløsning i dag, 1 DPO i morgen? Til du flere tester i går? Og hvordan er det i dag?

Shitt pomfritt, jeg har for første gang opplevd en skikkelig klassisk og raskt eggløsning, det må jo blir Letrozol som virker - hurra :hello2 Fortsatt helt stuss og ikke helt sikker på om det er rett? Må ta en test i dag og for å sjekke - men temperaturen har steget og :wideyed: Helt fantastisk at jeg fra søndag til i dag kan være ferdig med starten på økningen, peak, negative tester OG temperaturøkning? Aldri opplevd før, det tar alltid en liten uke :laughing002 Så fantastisk :woot: at temperaturen har økt betyr jo også at den punkterte eggsekken produserer progesteron allerede, dette lover godt :hello2

Screenshot_20250114_070802_Premom.jpg

Screenshot_20250114_070901_FF App.jpg

Last edited:
I dag fikk jeg faktisk blinkende smiley på CB :shy: Kanskje det betyr at EL rekker å komme før helgen? :smiley-angelic001

I dag fikk jeg faktisk blinkende smiley på CB :shy: Kanskje det betyr at EL rekker å komme før helgen? :smiley-angelic001
Så spennende! Det betyr det nok, ikke alle har en uke med østrogenstigning liksom. Har god tro på at du rekker helga! Du brukte vel ha ganske tidlig eggløsning så? Har du strimler og?

Er det forresten noen flere som ønsker å oppdatere el dato og ikm dato? Eggløsning kommer jo ikke alltid når man tenker, gi meg et pip i så fall :)

Så spennende! Det betyr det nok, ikke alle har en uke med østrogenstigning liksom. Har god tro på at du rekker helga! Du brukte vel ha ganske tidlig eggløsning så? Har du strimler og?
Pleier å ha ganske sen el, pga jeg fortsatt ammer. Stabil syklus på 27-28 dager, men el mellom CD 18-20, så har hatt veldig kort lutealfase siden jeg fikk tilbake mens i april (begynte med 4 dages lutealfase, så el kommer stadig tidligere og tidligere).

Tar Q10 nå, trappet ned til kun 100mg - men mulig det har gjort at el forhåpentligvis kommer tidligere :shy: :smiley-angelic001 Blir å ta vitamin E og B6 når jeg er i lutealfasen.

Pleier å ha ganske sen el, pga jeg fortsatt ammer. Stabil syklus på 27-28 dager, men el mellom CD 18-20, så har hatt veldig kort lutealfase siden jeg fikk tilbake mens i april (begynte med 4 dages lutealfase, så el kommer stadig tidligere og tidligere).

Tar Q10 nå, trappet ned til kun 100mg - men mulig det har gjort at el forhåpentligvis kommer tidligere :shy: :smiley-angelic001 Blir å ta vitamin E og B6 når jeg er i lutealfasen.
Ah, skjønner. Takk for en liten recap! Vanskelig å huske alle detaljer. Husker du hadde ca "vanlig" lengde, men kort lutealfase gjør jo at man venter i evig tid (kjennes det ut som :laughing002). Og så vet du jo aldri når ting går tilbake til normalen, selv med amming. Men har du vanlig strips og?

Spør bare fordi når man er litt "utenfor normen" så kan disse moderne testene lage mer forvirring en kontroll :hilarious::laughing002 da er det nesten lettere med de gode gamle strimlene.

Får ikke reist denne turen nå vertfall!
Så du kan sette meg på byttet uke.
Men kjekt at lutealfasen blir litt lengre vertfall :) så satser eg på slutten av feb å reise ned!
Så kjekt at ting stabiliserer seg litt! Blir spennende å følge deg på reisen i februar. Litt annerledes måte å lage barn på, vi andre har jo litt annen (og enklere) vei til dette. Ønsker deg alt godt! :Heartred

Klør etter å teste! Sist det klaffet så hadde jeg el på CD 12 og er CD 11 i dag etter MA, har ikke testet hcg siden CD 7, mulig det ryker en sånn test i dag. Tror det er nytteløst å teste etter el denne runden :facepalm:

Blenda graviditetstest (CD11 etter MA)og el test, starter på null i dag da tydeligvis :hilarious:
Vis vedlegget 452601
Greit å ha et utgangspunkt! Nå vet du i alle fall at om testen blir sterkere så er det ikke hcg :hello2 Det er vel ikke sannsynlig at eggløsningen kommer med en gang etter MA'en, så da får du bare teste videre mot helga :woot:

Kan se ut som peak var nå 13., så eggløsning i dag, 1 DPO i morgen? Til du flere tester i går? Og hvordan er det i dag?
Takk for tilbakemelding :Heartred

Har tatt to tester til i dag, ser at de har stupt ned, gikk veldig for denne perioden her virker det som :oops: frykter bare at vi ikke fikk god nok tid til å legge inn :nailbiting:

Vedlegg

• IMG_1480.jpeg
    IMG_1480.jpeg
    300 KB · Visninger: 13
Ah, skjønner. Takk for en liten recap! Vanskelig å huske alle detaljer. Husker du hadde ca "vanlig" lengde, men kort lutealfase gjør jo at man venter i evig tid (kjennes det ut som :laughing002). Og så vet du jo aldri når ting går tilbake til normalen, selv med amming. Men har du vanlig strips og?
Det er ganske mange her inne, så jeg tilgir deg for å ikke ha full oversikt over min historie og syklus :hilarious:

Herlighet, ja, glemte helt å svare på det med strips, haha! Ja, jeg har strips også, tenker å begynne å teste i morgen. Jeg merker ganske godt på kroppen når el skjer, både med slim, smerter og humør, men det er uansett greit å være sikker på at man ikke går glipp av toppen! :shy:

Synes det var kjekt med CB digital nå, for da var det litt enklere å time aksjelegging. Og da kan jeg forhåpentligvis forvente at EL skjer litt tidligere enn CD 20 som forrige syklus :shy:

Greit å ha et utgangspunkt! Nå vet du i alle fall at om testen blir sterkere så er det ikke hcg :hello2 Det er vel ikke sannsynlig at eggløsningen kommer med en gang etter MA'en, så da får du bare teste videre mot helga :woot:
Ja ifl. App så skal eggløsning være den 18. Tror jeg. Men blir overrasket om den kommer til nominert tid. Kjenner overhodet ingen aktivitet mtp. El så veldig greit å få bekreftet med test, kjenner stort sett når det skjer pga. Endometriose, men den kan ha roet seg nå som jeg har vært gravid i noen uker :hungover: har ikke store troa denne syklusen, men man må starte ett sted. Artig å følge med her også :)

I forrige syklus fikk jeg positiv eggløsningstest CD13. Da gikk jeg fra negativ strimmeltest og clearblue til positiv strimmeltest og fast smiley i løpet av en dag. Fikk positive tester på morgenen, og allerede på kvelden var de negative igjen. Noen som vet om det er normalt å ikke få blinkende smiley først, og deretter ha en så kort LH-topp? Merker at jeg ikke har så mye erfaring her.

I denne syklusen har jeg testet fra CD9 og ikke hatt noe særlig stigning på testene enda. Håper at alt er normalt og at eggløsning kommer ila uken.

Vedlegg

• Screenshot_20250114_133758_Premom.jpg
    Screenshot_20250114_133758_Premom.jpg
    128,9 KB · Visninger: 9
Det er ganske mange her inne, så jeg tilgir deg for å ikke ha full oversikt over min historie og syklus :hilarious:

Herlighet, ja, glemte helt å svare på det med strips, haha! Ja, jeg har strips også, tenker å begynne å teste i morgen. Jeg merker ganske godt på kroppen når el skjer, både med slim, smerter og humør, men det er uansett greit å være sikker på at man ikke går glipp av toppen! :shy:

Synes det var kjekt med CB digital nå, for da var det litt enklere å time aksjelegging. Og da kan jeg forhåpentligvis forvente at EL skjer litt tidligere enn CD 20 som forrige syklus :shy:
Hvordan timer du det annerledes med den nå tenker du? Spennende da! Er så imponert over dere som kjenner det så godt på kroppen altså, hadde jeg ikke visst det i går hadde jeg kom ikke forstått det var eggløsning her :laughing002 Krysser fingrene for tidligere eggløsning! Er så kjedelig å vente!

Takk for tilbakemelding :Heartred

Har tatt to tester til i dag, ser at de har stupt ned, gikk veldig for denne perioden her virker det som :oops: frykter bare at vi ikke fikk god nok tid til å legge inn :nailbiting:
Ja, da hadde jeg tenkt eggløsning var i dag! Du opplevde akkurat det samme som meg - men jeg tror det er normalen egentlig? At nav har litt tydelig topp, så ned igjen fort. Men jeg også blir plutselig sånn "ojj, fast vi lagt nok aksjer da?" :laughing002

Back
Topp