❤️ IKM Uke 5 ❤️

Ja ifl. App så skal eggløsning være den 18. Tror jeg. Men blir overrasket om den kommer til nominert tid. Kjenner overhodet ingen aktivitet mtp. El så veldig greit å få bekreftet med test, kjenner stort sett når det skjer pga. Endometriose, men den kan ha roet seg nå som jeg har vært gravid i noen uker :hungover: har ikke store troa denne syklusen, men man må starte ett sted. Artig å følge med her også :)
Ikke mist troa :Heartred Men skjønner jo du tenker det. Jeg hadde eggløsning ganske til vanlig tid etter min MA, hadde negativ g-test 17 dager etter, og eggløsning på CD 21.

Hvordan timer du det annerledes med den nå tenker du? Spennende da! Er så imponert over dere som kjenner det så godt på kroppen altså, hadde jeg ikke visst det i går hadde jeg kom ikke forstått det var eggløsning her :laughing002 Krysser fingrene for tidligere eggløsning! Er så kjedelig å vente!

Jeg er ikke den med mest sexlyst, og spesielt ikke etter jeg ble småbarnsmor - så for min del blir sex rundt el veldig plikt-sex :bag:
Og siden jeg ikke vet om el plutselig en syklus bestemmer seg for å komme på CD 12 igjen (som den var på før graviditeten), så må vi liksom helgardere oss mtp aksjelegging, og vi (eller i alle fall jeg) har vært rimelig lei av all aksjeleggingen som drar seg ut når jeg ikke har fått el før CD 18-20 :hilarious: mens nå, med den CB digital som gir beskjed om når ting begynner å skje, så kan vi kanskje ha en litt mer "kontrollert" akjseleggingperiode (ser jeg for meg):hilarious::angelic:

Da jeg var yngre så ante jeg ikke når EL var, men da jeg ble prøver før forrige, så merket jeg det veldig på kroppen og at det samsvarte med positive EL-tester :shy:

Du er over i DPO-land du nå? Så spennende :D

I forrige syklus fikk jeg positiv eggløsningstest CD13. Da gikk jeg fra negativ strimmeltest og clearblue til positiv strimmeltest og fast smiley i løpet av en dag. Fikk positive tester på morgenen, og allerede på kvelden var de negative igjen. Noen som vet om det er normalt å ikke få blinkende smiley først, og deretter ha en så kort LH-topp? Merker at jeg ikke har så mye erfaring her.

I denne syklusen har jeg testet fra CD9 og ikke hatt noe særlig stigning på testene enda. Håper at alt er normalt og at eggløsning kommer ila uken.
Jeg vet ikke sikkert, men jeg har lest og sett litt rundt det. Og eggløsningen et visst helt avhengig av østrogenstigningen for å slippes, så du må ha hatt den, selv om den ikke ble fanget opp ordentlig på CBen. FSH hormonet går i gang under/etter mensen og gjør at eggene vokser og modnes, når de er store nok gjør de at produksjonen av østrogen blir høyere. Gjerne 3-5 dager før LH stiger. Når det blir høyt nok så kicker LH inn og får eggposen til å revne og eget slippes

Så virker den lilla CBen slik at den justerer seg etter den tidlige nivået ditt av østrogen, derfor skal du begynne sjekke det tidlig (vet ikke hvor tidlig tidlig er :laughing002). Om du har litt høyt fra før av vil kanskje ikke stigningen komme godt frem på testen tipper jeg? Men selve prosessen er nok der, bare vanskelig om det et en liten faktor som er utenfor normalen. Uten at det er noe feil eller galt av den grunn. Bare at det blir vanskelig å fange opp med den type test.

Jeg er ikke den med mest sexlyst, og spesielt ikke etter jeg ble småbarnsmor - så for min del blir sex rundt el veldig plikt-sex :bag:
Og siden jeg ikke vet om el plutselig en syklus bestemmer seg for å komme på CD 12 igjen (som den var på før graviditeten), så må vi liksom helgardere oss mtp aksjelegging, og vi (eller i alle fall jeg) har vært rimelig lei av all aksjeleggingen som drar seg ut når jeg ikke har fått el før CD 18-20 :hilarious: mens nå, med den CB digital som gir beskjed om når ting begynner å skje, så kan vi kanskje ha en litt mer "kontrollert" akjseleggingperiode (ser jeg for meg):hilarious::angelic:

Da jeg var yngre så ante jeg ikke når EL var, men da jeg ble prøver før forrige, så merket jeg det veldig på kroppen og at det samsvarte med positive EL-tester :shy:

Du er over i DPO-land du nå? Så spennende :D
Ah, skjønner. I grunnen samme "problemet" vi (og mange andre har jeg forstått :hilarious:) har med gubbene. At det regner fysisk ikke går med tre dager på rad liksom, og ikke ha lyst til det tre ganger på rad er jo helt ikke rart.

Men hva med hver andre-tredje dag? Til du ser strimlene blir litt sterkere (om du rekker det)? Så er dere i alle fall dekt om noe kommer plutselig. Når jeg leste den østrogenstigningen (blinkende smiley) kan vare opp til 5 dager, og SÅ skal det være én dag med fast, og så kanskje eggløsning dagen etter.. Det blir mange dager å ha sex det og, om du tenkte å gjøre det hver dag?!

Lilly E. - 30 - B3 - PP3 - EL 16.01? - IKM 30.01?

Eggløsning lar vente på seg, så jeg kommer hit til dere fra IKM uke 4. Usikker på når EL kommer, og har fått veeeldig svake tester i flere dager. Så svake at jeg tenkte jeg burde prøve et annet merke. Da ble det seende slik ut...
1000016730.jpg

Den øverste er Make sure sin, og den andre RFSU, tatt på samme urin. Så irriterende stor forskjell. Så da blir det MS sine tester framover, også håper jeg EL kommer snart for nå har mannen dratt og siste aksjeinnlegg ble i går kveld :signs003

Hva tenker de erfarne EL-testerne... Nærmer det seg?

Lilly E. - 30 - B3 - PP3 - EL 16.01? - IKM 30.01?

Eggløsning lar vente på seg, så jeg kommer hit til dere fra IKM uke 4. Usikker på når EL kommer, og har fått veeeldig svake tester i flere dager. Så svake at jeg tenkte jeg burde prøve et annet merke. Da ble det seende slik ut... Vis vedlegget 452625
Den øverste er Make sure sin, og den andre RFSU, tatt på samme urin. Så irriterende stor forskjell. Så da blir det MS sine tester framover, også håper jeg EL kommer snart for nå har mannen dratt og siste aksjeinnlegg ble i går kveld :signs003

Hva tenker de erfarne EL-testerne... Nærmer det seg?
Ojj, så kjipt med så ulik styrke på testene! Merker du noe? Kan jo virke som eggløsningen er i anmarsj! Har du flere MS tester?

Ah, skjønner. I grunnen samme "problemet" vi (og mange andre har jeg forstått :hilarious:) har med gubbene. At det regner fysisk ikke går med tre dager på rad liksom, og ikke ha lyst til det tre ganger på rad er jo helt ikke rart.

Men hva med hver andre-tredje dag? Til du ser strimlene blir litt sterkere (om du rekker det)? Så er dere i alle fall dekt om noe kommer plutselig. Når jeg leste den østrogenstigningen (blinkende smiley) kan vare opp til 5 dager, og SÅ skal det være én dag med fast, og så kanskje eggløsning dagen etter.. Det blir mange dager å ha sex det og, om du tenkte å gjøre det hver dag?!

Jeg håper veldig det bare blir to-tre dager med blinkende smiley før fast, og ikke fem:hilarious: :nailbiting: men ja, vi kjører annenhver dag frem til el nå. Både samboer og jeg skal bort i helgen (ikke sammen), så da blir siste sjanse for aksjelegging fredag i jobbpausen (vi har hjemmekontor begge to) :hilarious:
Men tror det da kun blir akjselegging i morgen og fredag :shy: Og dersom EL lar vente på seg helt til CD 20 nå også, så rekker vi en omgang til enten søndags kveld eller mandag :angelic:

Jeg håper veldig det bare blir to-tre dager med blinkende smiley før fast, og ikke fem:hilarious: :nailbiting: men ja, vi kjører annenhver dag frem til el nå. Både samboer og jeg skal bort i helgen (ikke sammen), så da blir siste sjanse for aksjelegging fredag i jobbpausen (vi har hjemmekontor begge to) :hilarious:
Men tror det da kun blir akjselegging i morgen og fredag :shy: Og dersom EL lar vente på seg helt til CD 20 nå også, så rekker vi en omgang til enten søndags kveld eller mandag :angelic:
Ja, men det blir perfekt! Onsdag, fredag og søndag, da er det alltid noen små soldater på jobb :hilarious: :hello2

Hadde noen skikkelig skarpe stikk i livmor området i stad, sånn at jeg kvapp til på automatikk.. Håper ikke det er et egg til som slippes, det hadde jo vært dumt :bookworm::laughing002 Dobbel dose Letrozol uten oppfølging, hvem vet.. Håpet ikke det da :bag:

Noen som har hatt "falsk" eggløsning, for så å ha en vellykket eggløsning ca en uke senere? Begynner å lure på om EL på CD11 var et mislykket forsøk på å slippe egget, for nå "4 dpo", synes jeg at jeg merker litt slim og økt libido igjen :oops: Har absolutt ikke økt energi som jeg pleier å ha før EL, så gidder ikke rope på mannen (som uansett ikke hadde gått ifra fotballen akkurat nå). Håper det tar seg opp, så vi får en ny sjanse denne syklusen.

Jeg vet ikke sikkert, men jeg har lest og sett litt rundt det. Og eggløsningen et visst helt avhengig av østrogenstigningen for å slippes, så du må ha hatt den, selv om den ikke ble fanget opp ordentlig på CBen. FSH hormonet går i gang under/etter mensen og gjør at eggene vokser og modnes, når de er store nok gjør de at produksjonen av østrogen blir høyere. Gjerne 3-5 dager før LH stiger. Når det blir høyt nok så kicker LH inn og får eggposen til å revne og eget slippes

Så virker den lilla CBen slik at den justerer seg etter den tidlige nivået ditt av østrogen, derfor skal du begynne sjekke det tidlig (vet ikke hvor tidlig tidlig er :laughing002). Om du har litt høyt fra før av vil kanskje ikke stigningen komme godt frem på testen tipper jeg? Men selve prosessen er nok der, bare vanskelig om det et en liten faktor som er utenfor normalen. Uten at det er noe feil eller galt av den grunn. Bare at det blir vanskelig å fange opp med den type test.
Tusen takk for svar :) Jeg tok en ny strimmeltest nå som viser en mye sterkere strek. Fikk nok en gang fast smiley på Clearblue. Den var negativ for bare 12 timer siden. Går tydeligvis fort her. Har lagt inn aksjer daglig de siste dagene, så håper det klaffer.

Vedlegg

• Screenshot_20250114_235019_Premom.jpg
    Screenshot_20250114_235019_Premom.jpg
    54,6 KB · Visninger: 3
Back
Topp