❤️ IKM Uke 5 ❤️

Nysgjerrig, så måtte se om den fortsatt var positiv og det var den. Men i dag sank tempen, så tror EL er i dag :)
IMG_3206.jpeg

Nå sist når jeg tok blodprøve spurte jeg fastlegen om hun jeg kunne få måle på nytt siden vi fortsatt ikke har fått det til, verken selv eller med IVF (siste ivf-runde var i mai 23). Det sa hun ja til og jeg tok prøver samme dag (det passet tilfeldigvis med hvor jeg var i syklus). I tillegg henviste hun meg til gynekolog for å ta endometriebiopsi. Dette var for egen del, fordi jeg selv/vi ønsket å vite hvordan ståa er.

Du skriver at du har time i mai. Hvorfor må du vente så lenge?
Det var et halvt års ventetid.. Så derfor. Så lurt å støtte fastlegen, hvordan visste du hvilke blodprøver du skulle spørre om?

@Mindel Fastlegen tok utgangspunkt i tidligere prøver de tok i forbindelse med IVF. Jeg kan legge ved en oversikt. :) Jeg fikk beskjed om at prøvene bør tas mellom syklusdag 2-5.

Vedlegg

• Screenshot_20250113_102456_Office viewer.jpg
    Screenshot_20250113_102456_Office viewer.jpg
    62,2 KB · Visninger: 10
Last edited:
@Mindel Fastlegen tok utgangspunkt i tidligere prøver de tok i forbindelse med IVF. Jeg kan legge ved en oversikt. :) Jeg fikk beskjed om at prøvene bør tas mellom syklusdag 2-5.
Tusen takk! Mulig jeg bestiller meg en time hos min (nye) fastlege, har ikke møtt vedkommende, så vet ikke hvordan hun stiller seg til dette.

Tusen takk! Mulig jeg bestiller meg en time hos min (nye) fastlege, har ikke møtt vedkommende, så vet ikke hvordan hun stiller seg til dette.
Gjør det. :) Min lege hadde veldig liten erfaring mtp dette, så hadde jeg ikke tatt initiativ selv hadde jeg nok ikke fått disse prøvene. Det er jo noe med å vite at alt er i orden (eller ikke), både for psyken sin del, men også for og eventuelt kunne gjøre noe med det hvis ikke det er som det skal.

Gjør det. :) Min lege hadde veldig liten erfaring mtp dette, så hadde jeg ikke tatt initiativ selv hadde jeg nok ikke fått disse prøvene. Det er jo noe med å vite at alt er i orden (eller ikke), både for psyken sin del, men også for og eventuelt kunne gjøre noe med det hvis ikke det er som det skal.
Ja, for går ikke det an å gjøre selv om man ikke skal ha ivf? For det reagerte hjernen min på når jeg fikk svaret fra gynekologen i stad :hilarious: Hvorfor tester vi gubben? Vi får jo ikke gjort noe med det? (hadde vi skulle hatt ivf kunne det kanskje brukt ICSI i stedet for vanlig ivf, men det er jo ikke aktuelt).Om jeg har noe krøll i hormonene så kan det kanskje gjøres noe med kanskje? (ikke sikkert jeg blir gravid av det selvsagt). Men ja det korrelerte liksom ikke helt i hodet mitt hvorfor vi da sjekker han, men ikke meg..

Ja, for går ikke det an å gjøre selv om man ikke skal ha ivf? For det reagerte hjernen min på når jeg fikk svaret fra gynekologen i stad :hilarious: Hvorfor tester vi gubben? Vi får jo ikke gjort noe med det? (hadde vi skulle hatt ivf kunne det kanskje brukt ICSI i stedet for vanlig ivf, men det er jo ikke aktuelt).Om jeg har noe krøll i hormonene så kan det kanskje gjøres noe med kanskje? (ikke sikkert jeg blir gravid av det selvsagt). Men ja det korrelerte liksom ikke helt i hodet mitt hvorfor vi da sjekker han, men ikke meg..
Jeg er ikke ekspert på dette, så er usikker på hva man kan gjøre med resultatet hvis det ikke er optimalt, eller om man kan gjøre noe. Det er mulig det er noe hjelpemidler/medisiner du for eks kan bruke for å prøve å bedre eggkvaliteten/sædkvaliteten, men det vet jeg veldig lite om så ikke ta det jeg skriver som god fisk.

Du skriver du er over aldersgrensa på ivf. Jeg mener å ha lest at det er 45 år som er maxgrensa når du går privat. Du snakket kanskje om øvre aldersgrense på offentlig ivf?

Har fått masse eggløsningsslim i dag! Cd10! Kan mann ha de i 10-12 liksom? Eller kommer eggløsning til å komme før denne gangen da?

Snakket med legen min, hun er gynekolog og fødselslege! Hun sa at så lenge eg hadde eggløsning så skulle eg klare å bli gravid selv om lutealfasen va litt litt kort.

Har fått masse eggløsningsslim i dag! Cd10! Kan mann ha de i 10-12 liksom? Eller kommer eggløsning til å komme før denne gangen da?

Snakket med legen min, hun er gynekolog og fødselslege! Hun sa at så lenge eg hadde eggløsning så skulle eg klare å bli gravid selv om lutealfasen va litt litt kort.
Jeg fikk plutselig positiv eggløsningstest idag på dag 10, og jeg har alltid hatt det på dag 14 før. Men jeg får ikke noe eggeløsningsslim i trusa jeg da.. så håper bare det er nok slim ved livmoraat det hjelper :banghead:
Har du EL tester liggende? Også ville jeg hvertfall lagt inn aksjer idag, tilfelle du misser ut med å vente

Har tatt i bruk premom for første gang denne PP2,og babyplan sine tester Har foreløpig veldig liten kunnskap til testing og tolking. PP1 testet jeg kun en gang daglig, og begynte 3 dager etter mens. Sluttet å teste dagen jeg fikk to like sterke linjer, og negativ dagen etter. Startet nå testing 6 dager etter avsluttet mens (brukte metode sine tester). Tok en test i dag etter jobb, i følge premom ser det ut til at testene blir høyere i verdi men er usikker på hvor høy verdi skal være før den går ned igjen estimerte EL 16. desember. Trodde at man kun testet positiv en dag eller to?

Vedlegg

• IMG_1477.jpeg
    IMG_1477.jpeg
    182,3 KB · Visninger: 7
Back
Topp