❤️ IKM Uke 5 ❤️

Fikk ikke tatt en siste test i går kveld, men tok en i morges, morgenurin pleier være utvannet hos meg, så føler ikke jeg jeg stole på denne siste :hilarious: skal ta en til på urin 2 senere. Venter på en "veldig sterk en", premom setter automatisk den i går til peak siden den i morges var litt svakere. Tror egentlig jeg for en ny peak senere i dag. Kjenner det røsker litt i magen akkurat nå og. Spennende :):hello2 Lagt aksjer hver andre dag, så fornøyd med det. Natt til lørdag (kanskje mer lørdag siden klokken var to på natta hehe), og nå natt til mandag. Om testene enda er høye i dag blir det kanskje en tur i kveld og om gubben vil.

Vedlegg

• Screenshot_20250113_070039_Premom.jpg
    Screenshot_20250113_070039_Premom.jpg
    205,8 KB · Visninger: 22
CD 13. Passet fint med gynekolog time idag, fikk bekreftet at eggløsning er på peak og hun sa det er bare å «jobbe på» idag og i morgen :happy:
Testen min idag sier det samme, nå er T sterkere enn C.
Fikk lagt inn aksjer i går også, så nå er det bare å fortsette

Vedlegg

• IMG_9373.jpeg
    IMG_9373.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 18
CD 13. Passet fint med gynekolog time idag, fikk bekreftet at eggløsning er på peak og hun sa det er bare å «jobbe på» idag og i morgen :happy:
Testen min idag sier det samme, nå er T sterkere enn C.
Fikk lagt inn aksjer i går også, så nå er det bare å fortsette
Så kjekt med gynekolog time akkurat på eggløsning! Bare å humpe på da :hello2 :D

Har sendt mail til gynekologen og spurt om de har fått svar på sædanalysen vi tok 2. Januar. Stod det kunne ta opp til to uker, men lov å spørre? :bag::laughing002

Har sendt mail til gynekologen og spurt om de har fått svar på sædanalysen vi tok 2. Januar. Stod det kunne ta opp til to uker, men lov å spørre? :bag::laughing002
Ja, det er helt innafor. :) Det er jo så nervepirrende å gå rundt å vente på sånne viktige svar som har mye å si for veien videre. Håper den ser bra ut! Har du barn med samme mann fra før?

Ja, det er helt innafor. :) Det er jo så nervepirrende å gå rundt å vente på sånne viktige svar som har mye å si for veien videre. Håper den ser bra ut! Har du barn med samme mann fra før?
Ja, alle de andre seks er med han (siste for 2.5 år siden). Så vil tro alt er i orden, jeg ble jo nettopp 40 år, så det er nok jeg som er "feilen" :)

Ser jeg skrev feil i går, er jo i vår 10. Prøveperiode nå. Ikke at det er nøye :hilarious:

Det er uansett greit å være på den sikre siden. :angelic: Har de tatt noen prøver/undersøkelser av deg?

Her tok de blodprøver for å blant annet sjekke eggkvalitet (fsh) og eggreserve (amh). I tillegg tok de noe som de kalte endometriebiopsi. Den tok de for å sjekke om det var kronisk endometritt/betennelse i livmor.

ser flere får tidligere eggløsning, jeg har alltid hatt eggeløsning ca dag 14, nå er jeg på dag 10 i syklus med positiv EL test. Flaks at vi la inn aksjer igårkveld. Rart at det plutselig kommer så tidlig

Det er uansett greit å være på den sikre siden. :angelic: Har de tatt noen prøver/undersøkelser av deg?

Her tok de blodprøver for å blant annet sjekke eggkvalitet (fsh) og eggreserve (amh). I tillegg tok de noe som de kalte endometriebiopsi. Den tok de for å sjekke om det var kronisk endometritt/betennelse i livmor.
Nei, har egentlig ikke har timen med gynekologen enda :laughing002 Men får teste ut litt mens jeg venter på timen (som denne doble kuren med Letrozol og få tatt sædanalysen) jeg spurte på mail nå om det var noen blodprøver jeg kunne ta mtp fertiliet nå i stad på mail, takk for tips :) Skal til sekretæren på torsdag, men da kun for å måle om jeg har hatt eggløsning eller ikke (progesteron). Må være nyttig å vite fsh, amh osv til timen med gynekologen i mai? Men på den andre siden, det er ikke noe vi får gjort, siden vi ikke er kandidater for IVF (alder). Så kanskje de ikke ser verdien i det..

Fortsatt tom sirkel på digital eggløsningstest fra CB som varsler de 4 mest fertile dager. CD 13 i dag

Er det den som viser først østrogenstigningen, så lh?
Det er jeg litt usikker på, det kan være :hilarious: Den skal i alle fall gi beskjed om de fire mest fertile dager. Så først kommer blinkende smiley, og så kommer fast smiley. Tror fast smiley kommer samme dag som en eventuelt positiv strimmel-test ville gjort. Skal teste når det nærmer seg!

Foreløpig ikke el-slim heller :shy: Håper indelig el kommer før helgen!

Svaret ang blodprøver av meg var som jeg tenkte, ja. Hadde vært greit å vite bare, om alt er helt på bærtur og lite egg og ingen sannsynlighet. Men men, jeg forstår jo også hvorfor ikke det blir tatt.

"Siden dette ikke var relevant i vår kartlegging her ble ikke det tatt.
Hadde du vært i alder der vi skulle henvise deg evnt videre i det offentlige, hadde vi tatt andre typer hormonprøver også, som bla de du nevner"

(men på den andre siden forstår jeg ikke da hvorfor mannen sjekker sine svømmere?).

Det er jeg litt usikker på, det kan være :hilarious: Den skal i alle fall gi beskjed om de fire mest fertile dager. Så først kommer blinkende smiley, og så kommer fast smiley. Tror fast smiley kommer samme dag som en eventuelt positiv strimmel-test ville gjort. Skal teste når det nærmer seg!

Foreløpig ikke el-slim heller :shy: Håper indelig el kommer før helgen!
Håper du finner EL-slim snart! Og påfølgende eggløsning :Heartred Måtte sjekke ang den med ChatGTP :hilarious::laughing002

"Den lilla Clearblue Digital Eggløsningstest (Advanced Digital Ovulation Test) fungerer ved å måle nivåene av to hormoner i urinen: østrogen (østrogenmetabolitten E3G) og luteiniserende hormon (LH). Dette gjør den mer avansert enn standard LH-tester fordi den kan identifisere flere fertile dager i syklusen.

Slik fungerer testen:

1. Måling av østrogen (E3G):
I dagene før LH-toppen begynner østrogennivået å stige. Testen oppdager denne økningen, som signaliserer at eggløsningen nærmer seg. Når østrogennivået er høyt, viser testen en blinkende smiley. Dette indikerer høyt fruktbare dager, men eggløsning har ikke skjedd ennå. Dette gir deg flere dager å prøve på sammenlignet med LH-tester alene.

2. Måling av LH:
Når LH-nivået stiger kraftig (LH-topp), betyr det at eggløsningen sannsynligvis vil skje innen 24–36 timer. Testen viser da en fast (ikke-blinkende) smiley, som markerer maksimalt fruktbare dager. Dette er det beste tidspunktet for å ha samleie hvis man ønsker å bli gravid.

3. Automatisk tilpasning:
Testen tilpasser seg brukerens hormonmønster ved å etablere en basislinje for østrogen tidlig i syklusen. Derfor er det viktig å starte testingen tidlig i syklusen (ofte dag 7-9), slik at den kan oppdage når østrogenet begynner å stige.

Sammendrag av resultater:

Tom sirkel: Ingen signifikant økning i østrogen eller LH – ikke fruktbare dager.

Blinkende smiley: Økende østrogennivå – høyt fruktbare dager.

Fast smiley: LH-topp – maksimalt fruktbare dager, eggløsning forventes snart.

Fordeler:

Gir et lengre fruktbart vindu ved å måle både østrogen og LH.

Mer nøyaktig enn kun LH-baserte tester.

Brukervennlig med digital visning som er enkel å tolke.

Ulemper:

Kan være dyrere enn vanlige LH-tester.

Dersom hormonene er påvirket av medisiner (som Letrozol), kan testen gi mindre tydelige resultater. Letrozol senker østrogennivået, noe som kan påvirke hvor raskt eller tydelig testen oppdager den stigende østrogenkurven."

Håper du finner EL-slim snart! Og påfølgende eggløsning :Heartred Måtte sjekke ang den med ChatGTP :hilarious::laughing002

"Den lilla Clearblue Digital Eggløsningstest (Advanced Digital Ovulation Test) fungerer ved å måle nivåene av to hormoner i urinen: østrogen (østrogenmetabolitten E3G) og luteiniserende hormon (LH). Dette gjør den mer avansert enn standard LH-tester fordi den kan identifisere flere fertile dager i syklusen.

Slik fungerer testen:

1. Måling av østrogen (E3G):
I dagene før LH-toppen begynner østrogennivået å stige. Testen oppdager denne økningen, som signaliserer at eggløsningen nærmer seg. Når østrogennivået er høyt, viser testen en blinkende smiley. Dette indikerer høyt fruktbare dager, men eggløsning har ikke skjedd ennå. Dette gir deg flere dager å prøve på sammenlignet med LH-tester alene.

2. Måling av LH:
Når LH-nivået stiger kraftig (LH-topp), betyr det at eggløsningen sannsynligvis vil skje innen 24–36 timer. Testen viser da en fast (ikke-blinkende) smiley, som markerer maksimalt fruktbare dager. Dette er det beste tidspunktet for å ha samleie hvis man ønsker å bli gravid.

3. Automatisk tilpasning:
Testen tilpasser seg brukerens hormonmønster ved å etablere en basislinje for østrogen tidlig i syklusen. Derfor er det viktig å starte testingen tidlig i syklusen (ofte dag 7-9), slik at den kan oppdage når østrogenet begynner å stige.

Sammendrag av resultater:

Tom sirkel: Ingen signifikant økning i østrogen eller LH – ikke fruktbare dager.

Blinkende smiley: Økende østrogennivå – høyt fruktbare dager.

Fast smiley: LH-topp – maksimalt fruktbare dager, eggløsning forventes snart.

Fordeler:

Gir et lengre fruktbart vindu ved å måle både østrogen og LH.

Mer nøyaktig enn kun LH-baserte tester.

Brukervennlig med digital visning som er enkel å tolke.

Ulemper:

Kan være dyrere enn vanlige LH-tester.

Dersom hormonene er påvirket av medisiner (som Letrozol), kan testen gi mindre tydelige resultater. Letrozol senker østrogennivået, noe som kan påvirke hvor raskt eller tydelig testen oppdager den stigende østrogenkurven."
Haha, fantastisk! Da får vi krysse fingrene for Østrogenøkning snart :smiley-angelic001

Nei, har egentlig ikke har timen med gynekologen enda :laughing002 Men får teste ut litt mens jeg venter på timen (som denne doble kuren med Letrozol og få tatt sædanalysen) jeg spurte på mail nå om det var noen blodprøver jeg kunne ta mtp fertiliet nå i stad på mail, takk for tips :) Skal til sekretæren på torsdag, men da kun for å måle om jeg har hatt eggløsning eller ikke (progesteron). Må være nyttig å vite fsh, amh osv til timen med gynekologen i mai? Men på den andre siden, det er ikke noe vi får gjort, siden vi ikke er kandidater for IVF (alder). Så kanskje de ikke ser verdien i det..
Nå sist når jeg tok blodprøve spurte jeg fastlegen om hun jeg kunne få måle på nytt siden vi fortsatt ikke har fått det til, verken selv eller med IVF (siste ivf-runde var i mai 23). Det sa hun ja til og jeg tok prøver samme dag (det passet tilfeldigvis med hvor jeg var i syklus). I tillegg henviste hun meg til gynekolog for å ta endometriebiopsi. Dette var for egen del, fordi jeg selv/vi ønsket å vite hvordan ståa er.

Du skriver at du har time i mai. Hvorfor må du vente så lenge?

Back
Topp