❤️ IKM uke 44 ❤️

Jg husker ikke helt navnet på disse, men hun tolker det i alle fall som at eggløsningen ikke hadde vært...hun sa det ikke direkte men. Skal jo ta flere blodprøven neste syklus for å finne ut av det.....nei dette er jo bare rart...
Så utrolig! Kroppen produserer bare hCG når den er gravid, så testene dine tilsier gravid!

Er det ikke progesteron de ser på for å avgjøre om eggløsning har vært? Denne skal være høy etter eggløsning og forbli høy ved graviditet. Noen sliter med lav progesteronproduksjon, kanskje du har det? I så fall ville jeg kontaktet gyn igjen på mandag hvis du fortsatt har strek og be om progesteronstøtte for å hjelpe embryoet på vei. For lav progesteronproduksjon kan gjøre det vanskelig å både bli og forbli gravid. Heldigvis er det hjelp å få!
 
Og forresten, kan de ikke se om det er egg på vei ned?
For jeg sa jeg trodde jeg hadde eggløsning ca dagen før jeg var der...så da er det i så fall merkelig om det ikke var egglederene han lette i...
Jeg tror ikke de kan se egget, fra det er så lite. I eggstokkene ligger eggene inni væskefylte poser/cyster som gjør at de er større og kan sees på ultralyd. Ved eggløsning sprekker cysten og egget frigjøres. Jeg er ikke 100% sikker på at de ikke ser det, men har aldri hørt om noen som har fått beskjed om at egget er på vei ned egglederen, og en graviditet i livmoren kan ikke sees før noen uker inn i svangerskapet for det er for lite.
 
Jeg tror ikke de kan se egget, fra det er så lite. I eggstokkene ligger eggene inni væskefylte poser/cyster som gjør at de er større og kan sees på ultralyd. Ved eggløsning sprekker cysten og egget frigjøres. Jeg er ikke 100% sikker på at de ikke ser det, men har aldri hørt om noen som har fått beskjed om at egget er på vei ned egglederen, og en graviditet i livmoren kan ikke sees før noen uker inn i svangerskapet for det er for lite.
Det forandrer jo i så fall alt..takk for info! Dette synes jeg det er rart gynokologen ikke sa noe om. Jeg satt igjen etter den timen og trodde det ikke fantes noe egg overhodet der inne :p skal sies at det var en mutt litt eldre mann som ikke var spesielt imøtekommende på spørsmål :wtf:
 
M
Så utrolig! Kroppen produserer bare hCG når den er gravid, så testene dine tilsier gravid!

Er det ikke progesteron de ser på for å avgjøre om eggløsning har vært? Denne skal være høy etter eggløsning og forbli høy ved graviditet. Noen sliter med lav progesteronproduksjon, kanskje du har det? I så fall ville jeg kontaktet gyn igjen på mandag hvis du fortsatt har strek og be om progesteronstøtte for å hjelpe embryoet på vei. For lav progesteronproduksjon kan gjøre det vanskelig å både bli og forbli gravid. Heldigvis er det hjelp å få!
Mrn om den var lav så betyr jo det null eggløsning...hmm. det stemmer jo ikke overens med ultralyden. nei jeg blir ikke klok :p får vente med å teste på nytt i morgen tidlig :eek:
 
Det forandrer jo i så fall alt..takk for info! Dette synes jeg det er rart gynokologen ikke sa noe om. Jeg satt igjen etter den timen og trodde det ikke fantes noe egg overhodet der inne [emoji14] skal sies at det var en mutt litt eldre mann som ikke var spesielt imøtekommende på spørsmål :wtf:
Det blir noen spennende dager for deg! Men jeg ville definitivt tatt kontakt med gyn igjen på mandag om testen fortsatt er positiv. Be om en telefonsamtale for å få avklart ting. Du får forklare dama i skranken forvirringen din.
 
M

Mrn om den var lav så betyr jo det null eggløsning...hmm. det stemmer jo ikke overens med ultralyden. nei jeg blir ikke klok [emoji14] får vente med å teste på nytt i morgen tidlig :eek:
Lav progesteron kan bety null eggløsning, men det kan også bety lav progesteronproduksjon. Er vanskelig å vite hvis man ikke har et referansepunkt. Tok de blodprøve før eggløsning og for å ha noe å sammenligne med?
 
Det forandrer jo i så fall alt..takk for info! Dette synes jeg det er rart gynokologen ikke sa noe om. Jeg satt igjen etter den timen og trodde det ikke fantes noe egg overhodet der inne :p skal sies at det var en mutt litt eldre mann som ikke var spesielt imøtekommende på spørsmål :wtf:

Har også hørt det Lillerose skriver. De ser ikke selve egget etter det er sluppet, og at han ikke «så et egg» kan da være eggposen. Du har positiv g-test, så da var vel egget sluppet. Håper for deg[emoji173]️
 
Morgentest 11dpo [emoji173]️ [emoji4] Bildet tatt ca 20 min etter den ble dyppet. A1-streken kom fortere og tydeligere enn strimmelen, selv om den har høyere sensitivitet.
36aa17fca53476a5c8677d454611f4f0.jpg
Jippi jippi! Gratulerer så mye! :D
 
Lav progesteron kan bety null eggløsning, men det kan også bety lav progesteronproduksjon. Er vanskelig å vite hvis man ikke har et referansepunkt. Tok de blodprøve før eggløsning og for å ha noe å sammenligne med?
Har ikke tatt det denne syklusen nei.jeg var egentlig bare der for å ta en celleprøve osv, og så spurte jeg litt nysgjerrig om eggløsning, og han sa vi kunne ta en blodprøve. Så ingen referansepunkt enda i alle fall, derfor jeg skal ta 3 blodprøver måneden som kommer.

Lav progrestonproduksjon..hm, det må googles o_O

Og ja..jeg skal definitivt ringe til gynokologen på mandag om det viser seg å være positiv test dette. Så kan de få forklare litt nærmere :p
 
Har også hørt det Lillerose skriver. De ser ikke selve egget etter det er sluppet, og at han ikke «så et egg» kan da være eggposen. Du har positiv g-test, så da var vel egget sluppet. Håper for deg[emoji173]️
Takk, blir spennende i morgen. Har ikke sagt noe til mannen enda..tror veldig lite på dette her kjenner jeg :p
 
20171104_124441.jpg
klarte ikke vente mer enn tre og en halv time med å teste igjen...herregud så håpløs jeg er :shy: strekene er helt klart rosa, mer rosa i virkeligheten..
 
Mister helt puffen , når blir det min tur? Må nok i gang med pp 11 neste måned :(
 
Back
Topp