❤️ IKM uke 44 ❤️

Etter en lang natt med lite søvn og tre tissebesøk på do, ble det endelig morgen. Ikke særlig konsentrert urin siden jeg har vært oppe så mange ganger. Testen på morgenen er helt lik som den i går kveld. Hverken svakere (akkurat det er ikke mulig da) eller sterkere. Får teste på nytt i ettermiddag og se om det har skjedd noe mer, men heller mot at det bare er lureri.
 
Etter en lang natt med lite søvn og tre tissebesøk på do, ble det endelig morgen. Ikke særlig konsentrert urin siden jeg har vært oppe så mange ganger. Testen på morgenen er helt lik som den i går kveld. Hverken svakere (akkurat det er ikke mulig da) eller sterkere. Får teste på nytt i ettermiddag og se om det har skjedd noe mer, men heller mot at det bare er lureri.
Håper den blir sterkere! ❤️
 
Etter en lang natt med lite søvn og tre tissebesøk på do, ble det endelig morgen. Ikke særlig konsentrert urin siden jeg har vært oppe så mange ganger. Testen på morgenen er helt lik som den i går kveld. Hverken svakere (akkurat det er ikke mulig da) eller sterkere. Får teste på nytt i ettermiddag og se om det har skjedd noe mer, men heller mot at det bare er lureri.

Æsj, jeg som hadde håpet på en fin positiv test fra deg i dag. Jaja, du har vel noen dager igjen før ikm, så det kan enda skje [emoji4]
 
Etter en lang natt med lite søvn og tre tissebesøk på do, ble det endelig morgen. Ikke særlig konsentrert urin siden jeg har vært oppe så mange ganger. Testen på morgenen er helt lik som den i går kveld. Hverken svakere (akkurat det er ikke mulig da) eller sterkere. Får teste på nytt i ettermiddag og se om det har skjedd noe mer, men heller mot at det bare er lureri.
Satser på den blir sterkere! Urinkonsentrasjon har mye å si såpass tidlig!
 
7dpo i dag og nå stiger spenningen! Jeg kjenner lite symptomer annet enn lette murringer i magen og ut mot høyre eggstokk. MEN tappen er helt annerledes enn noengang tidligere i syklusen. Den er liksom helt avflatet og helt potte lukket (jeg har født før og derfor er den vanligvis alltid litt åpen). Sist jeg ble gravid husker jeg at tappen endret seg totalt på dette tidspunktet, så nå kjenner jeg at jeg ble veldig spent!!

Andre med erfaring på hvordan tappen bli som gravid?
 
8977fbe94ad0c76880892141be5a69dc.jpg

fikk denne i dag 10 dpo [emoji3]
 
Fikk denne nå. [emoji1]
Jeg mistet når jeg var 5+1 forgje pp, så jeg klarer nok ikke slappe av å være super happy for dette før jeg har gått over den tiden der. Men er selvfølgelig en deilig følelse [emoji173]

eb45a26dfde32e327da0c355c8ccb54e.jpg

Gratulerer så mye [emoji173]️
 
Sender deg en stor klem [emoji173]️[emoji173]️ det er så urettferdig at noen skal måtte slite så lenge. Stå på krava og krev hjelp fra gyn! Det må vel være mulig å prøve noen hormoner som kanskje gir deg litt kortere sykluser? Krysser fingrene for at lykken veldig snart smiler til dere!

Jeg fikk påvist mulig PCOS ved forrige gynbesøk. Men mannen måtte sende inn svømmeprøve før jeg fikk medisiner - noe han ikke har gjort da han har vært mye til og fra reise de siste ukene [emoji17] Håper jeg får begynt på medisinene uansett på mandag. Er ny gyn jeg skal til da - og håper hun er mer givervillig på reseptene sine [emoji85]
 
Fruflis: stor klem og all medfølelse. Dette tærer sånn på... jeg gikk også i kjelleren i dag. Bare gråt og gråt, til og med på jobb. Og hjemme, der familien fikk høre det... så ender mer dårlig samvittighet i tillegg[emoji850]
Håper og krysser for deg- du må få hjelp!
I dag møtte jeg såpass veggen at jeg tok mot til meg og ordnet med time til psykolog. Det er ikke bagatell å være prøver[emoji27]

Huff, jeg føler med deg [emoji173]️ Det er godt du oppsøker hjelp mtp din egen psykiske helse. Jeg har for 1 år siden avsluttet et langvarig behandlingsopplegg med psykolog, ifbm PTSD. Fikk beskjed om å ta kontakt igjen dersom det skulle vise seg at jeg trenger videre hjelp. Men for meg føles det som et nederlag å skulle gå tilbake igjen til der jeg var for halvannet år siden - så for min del sitter det dessverre for langt inne :-/ Det er absolutt ikke noe særlig behagelig å ha det slik som du beskriver. Jeg var slik i går også, og endte opp med tutekonsert for sambo i 1 time. Han er heldigvis forståelsesfull og trøstende [emoji173]️
 
Blir så lei meg på dine vegne! ☹️ Håper virkelig gyn har noen gode forklaringer og tiltak som kan forkorte syklusene dine betydelig, så du kan bli gravid fortest mulig. Jeg har ikke prøvd halvparten så lenge som deg, men kjenner igjen følelsen av å gå i kjelleren når tr kommer. Sender deg en stor klem! [emoji173]️ Husk at det er lov å gråte, både til din samboer og til gyn. Hvis du orker, hold oss gjerne oppdatert om hva gyn har for forklaring...

Jeg fikk påvist mulig PCOS tidligere i mnd, men da av privat gyn. Venter på svar på blodprøver. Håper offentlige gyn vil gi meg medisiner slik at syklusen kan kontrolleres. Er så slitsomt å gå nesten 3 mnd før TR. I dag er TR så kraftig at jeg syntes ekstra synd på meg selv [emoji28] I går gråt jeg for harde livet med sambo tilstede. Var godt å få det ut, men forferdelig preget i dag også dessverre. Helt utmattet! Jeg holder dere gjerne oppdatert på mandag vedr hva gyn sier. Og jeg vil fortsette å holderen oppdatert her for å se hvordan det går med dere andre denne PP [emoji173]️
 
Jeg fikk påvist mulig PCOS tidligere i mnd, men da av privat gyn. Venter på svar på blodprøver. Håper offentlige gyn vil gi meg medisiner slik at syklusen kan kontrolleres. Er så slitsomt å gå nesten 3 mnd før TR. I dag er TR så kraftig at jeg syntes ekstra synd på meg selv [emoji28] I går gråt jeg for harde livet med sambo tilstede. Var godt å få det ut, men forferdelig preget i dag også dessverre. Helt utmattet! Jeg holder dere gjerne oppdatert på mandag vedr hva gyn sier. Og jeg vil fortsette å holderen oppdatert her for å se hvordan det går med dere andre denne PP [emoji173]️
Så fælt at heksa skal være så jævlig! Håper virkelig gyn kan gi deg noen svar og litt hjelp [emoji173]️
 
7dpo i dag og nå stiger spenningen! Jeg kjenner lite symptomer annet enn lette murringer i magen og ut mot høyre eggstokk. MEN tappen er helt annerledes enn noengang tidligere i syklusen. Den er liksom helt avflatet og helt potte lukket (jeg har født før og derfor er den vanligvis alltid litt åpen). Sist jeg ble gravid husker jeg at tappen endret seg totalt på dette tidspunktet, så nå kjenner jeg at jeg ble veldig spent!!

Andre med erfaring på hvordan tappen bli som gravid?

Hvordan kjenner dere på tappen? Jeg kjenner bare en klump som liksom er i veien når jeg stinker fingrene inn for å undersøke [emoji85] Hvordan kjenner dere om den er åpen eller lukket? Nå må jeg begynne med alt jeg kan gjøre- både testing, tappetafsing og kanskje temping. Og forhåpentligvis hormoner.
 
Hvordan kjenner dere på tappen? Jeg kjenner bare en klump som liksom er i veien når jeg stinker fingrene inn for å undersøke [emoji85] Hvordan kjenner dere om den er åpen eller lukket? Nå må jeg begynne med alt jeg kan gjøre- både testing, tappetafsing og kanskje temping. Og forhåpentligvis hormoner.
Du blir litt mer kjent med den underveis i syklusen, men lurt å kjenne hver dag til samme tid for den varierer veldig ila dagen ;) du skal kunne kjenne et lite hull eller grop i midten av den klumpen. Ila syklusen vil det hullet virke mer åpent eller lukket. Ikke alltid like lett å kjenne, men innimellom er det veldig tydelig!
I tillegg kjenner man på hvor hard eller myk den er. Rundt eggløsning er den ofte veldig myk og åpen, det sies man kan sammenligne med å kjenne på leppene, mens ellers i syklusen er den hardere som å kjenne på nesetippen.
 
56F057F9-4935-4055-93C4-ACC21EE96279.jpeg
BAA8FA93-274E-4EA4-A66B-38CEAF0A9EBB.jpeg
Jeg blir gal! Brukt opp alle de sensitive testene og måtte testet med vanlig Babyplan i stad. Fått opp en ultrasvak strek etter 30 min. Vet den er ugyldig etter 5 min, men aldri fått strek etter utløpstiden på disse testene bortsett fra nå. Hva slags erfaringer har dere med disse?

Og kan sere se streken, eller ser jeg syner..
 
Vis vedlegget 235345 Vis vedlegget 235346 Jeg blir gal! Brukt opp alle de sensitive testene og måtte testet med vanlig Babyplan i stad. Fått opp en ultrasvak strek etter 30 min. Vet den er ugyldig etter 5 min, men aldri fått strek etter utløpstiden på disse testene bortsett fra nå. Hva slags erfaringer har dere med disse?

Og kan sere se streken, eller ser jeg syner..

Ser tydelig strek! Og den ser jo rosa ut? Har fått veldig tydelige lurestreker på de mest sensitive til babyplan.. men burde være mindre sjangs for det med disse? Synes det ser lovende ut jeg, krysser fingrene for at samme strek kommer innafor fristen i morgen :)
 
Back
Topp