❤️ IKM uke 44 ❤️

Weehee er så glad for å være i dpo-land! Lurer på hvor mange rare symptomer jeg kommer til å innbille meg [emoji85] Forrige pp trodde jeg kroppen min ikke klarte slippe egget og jaktet derfor enda på eggløsning når TR kom presis til vanlig tid[emoji849] følte ikke jeg hadde noen dager i dpo [emoji28]

Hmm. Jeg fikk postiv eggløsningstest både 23. og 24., og i dag var jeg til gynokolog. I utgangspunktet for å ta celleprøve osv, men spurte samtidig om han kunne se eggløsningen ved ultralyden. Da fikk jeg til svar at det gjorde han ikke. Fikk tatt blodprøve (den kan visst gi svar på om jeg har hatt eggløsning de siste 10? dagene). Rart at testene skulle være postiv...

Noen med erfaring?

Hmm. Jeg fikk postiv eggløsningstest både 23. og 24., og i dag var jeg til gynokolog. I utgangspunktet for å ta celleprøve osv, men spurte samtidig om han kunne se eggløsningen ved ultralyden. Da fikk jeg til svar at det gjorde han ikke. Fikk tatt blodprøve (den kan visst gi svar på om jeg har hatt eggløsning de siste 10? dagene). Rart at testene skulle være postiv...

Noen med erfaring?

Åh nei! Jeg lurer litt på det samme som deg. Har fått positiv EL test på søndag kveld, mandag morgen og mandag kveld.
Men har EL slim nå, som jeg trodde var 1dpo..
Skjønner ikke noe? EL slim skal vell komme FØR EL ikke etter EL?

Kan det være at kroppen din har prøvd på EL men ikke fått det til? Sa legen noe mer? Og når får du evt svar på om EL har/ikke har vært?

TilPanama - PP8 - B4 - EL 21/10 - IKM 3-4/11

Har hatt så tullete syklusar siste par mnd, dei har krympa litt i begge endar. Men hadde iallefall EL i helga som var, og reknar med IKM neste helg. I ettermiddag då eg var på do, vart papiret litt rosa. Og i går hadde eg ekstra masse stikking og murring i magen. Enn om? Eller det er kanskje uansett for tidleg dersom eg hadde EL laurdag?

Noen med erfaring?

Ingen erfaring med ultralyd. Hvordan kan de se det egentlig?? Men har lest at positiv el-test ikke er garanti for el. Kroppen prøver og hvis egget ikke slipper, prøver den igjen senere. Når får du svar på blodprøven? Den vil gi deg et klart svar mtp progesteron-verdiene (dvs om el har vært).

Åh nei! Jeg lurer litt på det samme som deg. Har fått positiv EL test på søndag kveld, mandag morgen og mandag kveld.

Kan det være at kroppen din har prøvd på EL men ikke fått det til? Sa legen noe mer? Og når får du evt svar på om EL har/ikke har vært?

Fant denne; https://www.fertilityfriend.com/Faqs/Eggwhite-Cervical-Fluid-after-Ovulation.html?_back=lnk51

Kan være kroppen har forsøkt. Ikke vært noen andre kroppslige tegn på el da, så kan kanskje være testene som er på bærtur..
Legen sa ikke noe mer. Noe kort og mutt lege som jeg måtte dra informasjon ut av. Følte meg til slutt til sånn til bry at jeg ikke spurte noe mer o_O han sa at jeg skulle få svar innen en uke på om eggløsningen har vært den syklusen. Der blir spennende. Mye bedre nyheter om den kom tidligere enn hva jeg har trodd enn ikke i det hele tatt...

TilPanama - PP8 - B4 - EL 21/10 - IKM 3-4/11

Har hatt så tullete syklusar siste par mnd, dei har krympa litt i begge endar. Men hadde iallefall EL i helga som var, og reknar med IKM neste helg. I ettermiddag då eg var på do, vart papiret litt rosa. Og i går hadde eg ekstra masse stikking og murring i magen. Enn om? Eller det er kanskje uansett for tidleg dersom eg hadde EL laurdag?

Lagt deg til[emoji4] så spennende da!! Egget kan vel feste seg tidlig, mener å ha lest det.

Ingen erfaring med ultralyd. Hvordan kan de se det egentlig?? Men har lest at positiv el-test ikke er garanti for el. Kroppen prøver og hvis egget ikke slipper, prøver den igjen senere. Når får du svar på blodprøven? Den vil gi deg et klart svar mtp progesteron-verdiene (dvs om el har vært).
Jeg er usikker. Har aldri vært på ultralyd uten å værr gravid. Men de kan vell se egget da? På vei ned regner jeg med?
Han sa også at han sånn høvelig kunne se ut fra blodprøven hvilket dag eggløsningen hadde vært, om det viser seg at den har vært siste 10-12dagene..

16b1faef12b4d951a70e27d0a0fdf9fc.heic

Fikk BT i posten i dag og måtte bare sjekke, på 2 timers urin. Gleder meg til å teste i morgen tidlig å se. Det gir et bittelite håp for meg med overutviklet streksyn [emoji23]

16b1faef12b4d951a70e27d0a0fdf9fc.heic

Fikk BT i posten i dag og måtte bare sjekke, på 2 timers urin. Gleder meg til å teste i morgen tidlig å se. Det gir et bittelite håp for meg med overutviklet streksyn [emoji23]

Jeg er også spent på morgendagens test! [emoji7]

Testetøsa måtte teste etter jobb i dag også [emoji85] Ingen strek. DPO-land går så treeeeegt... Bare 8 DPO [emoji31]

Jeg er også spent på morgendagens test! [emoji7]

Jaa, krysser fingrene. Har prøvd så lenge at jeg har nesten gitt opp, men håpet altså - det er jo der! Skal på bursdagsmiddag til helga med vin, så må finne ut av det snart [emoji85] Heldigvis kan jeg være ærlig og si det som det er om jeg er usikker til dem!

:cool:

Takk :happy: måtte sjekke i sted så satte meg på do og tok en enda en ny el-test og den var negativ.
Sjekket også etter EL -slim (sorry detaljer) men fant ikke noe :shy: ganske sikker på at EL har vært, men temper ikke så kan aldri vite. Får ikke lagt inn flere aksjer nå heller, med tanke på at mannen er borte.
Får bare krysse fingrene og håpe på det beste. Må ærlig innrømme at jeg mistet litt mot nå. MEN det er ikke over før tr kommer. Djevelen! :spitoutdummy:

Det eeeeeer så kjedelig å vente. 3dpo i dag. Hva gjør dere for å få tiden til å gå? Jeg burde holde forventningene helt på et minimum, men jeg blir helt forskrudd i hodet i dpo-dagene. Tenker at selv om oddsene er dårlige, så er de ikke null. Og sånn fortsetter jeg å innbille meg at det sikkert blir to streker denne pp. Når det nærmer seg helg, er jeg nok helt overbevist om at g-testen blir positiv allerede på utvannet urin fredag kveld. Jadda... godt vi skal skru klokken i helgen, så ventetiden blir eeeeenda lenger. [emoji13]

Det eeeeeer så kjedelig å vente. 3dpo i dag. Hva gjør dere for å få tiden til å gå? Jeg burde holde forventningene helt på et minimum, men jeg blir helt forskrudd i hodet i dpo-dagene. Tenker at selv om oddsene er dårlige, så er de ikke null. Og sånn fortsetter jeg å innbille meg at det sikkert blir to streker denne pp. Når det nærmer seg helg, er jeg nok helt overbevist om at g-testen blir positiv allerede på utvannet urin fredag kveld. Jadda... godt vi skal skru klokken i helgen, så ventetiden blir eeeeenda lenger. [emoji13]

Hahah jeg kjenner meg sååå igjen! Lave forventninger helt til man sitter der og tissa for en halvtime siden men prøver en Ebay-test likevel. Når testen er tatt nistirrer man lenge i alle vinkler, en trst som såklart er blendahvit. Så setter man seg i sofaen og har lave forventninger helt til man sprekker igjen [emoji23]

Kanskje tidlig å ha noe forventinger 3 dpo , hvor sannsynlig at man merker noe så tidlig? Masse stikking nederst i magen i dag, kjennes som små dunk helt neders i magen. Å nei det hjelper ikke å spise :p

Hahah jeg kjenner meg sååå igjen! Lave forventninger helt til man sitter der og tissa for en halvtime siden men prøver en Ebay-test likevel. Når testen er tatt nistirrer man lenge i alle vinkler, en trst som såklart er blendahvit. Så setter man seg i sofaen og har lave forventninger helt til man sprekker igjen [emoji23]

Hvorfor høres det der med vinklene så kjent ut? . Legg til lite og mye lys også, så har du meg [emoji41] fra type fredag [emoji12]

Kanskje tidlig å ha noe forventinger 3 dpo , hvor sannsynlig at man merker noe så tidlig? Masse stikking nederst i magen i dag, kjennes som små dunk helt neders i magen. Å nei det hjelper ikke å spise :p

Det er nok null sannsynlig. Merker ingen verdens ting, men forhåpninger og forventninger kan man godt ha uten symptomer også. Har sendt innover rimelig mange millioner soldater i dagene før el og på selve eldagen, så jeg regner ikke med at egget kommer seg usett forbi. Er dog mer tvilende til om slimhinnene er klare for å ta imot noe befruktet egg under pågående steroidbehandling. Er nok ingen annen utvei enn å veeeeeente litt mer...

Back
Topp