❤️ IKM uke 3 ❤️

Jeg har skikkelig ømme pupper, helt i front liksom, rundt areolaen og brystvortene.. Dette pleier jeg ikke å ha hverken til vanlig, eller før jeg får mensen. Men usikker på om det er litt tidlig med symptomjakt, da det fortsatt er 9 dager til IKM. Jeg er også skikkelig varm.
Kan ikke huske at jeg hadde slike symptomer så tidlig i de andre svangerskapene, så mulig det er innbilt:p

Åh herregud. Nå har jeg altså hatt så mye rart i dag: veldig melankolsk, veldig svimmel, kald, sulten, varm, rar følelse i magen og i underlivet - er det mensen eller er det det motsatte?!

Kanskje jeg rett og slett må teste tidlig selv også og se... selv om jeg ikke har noen tro på at det vil så ut uansett hva svaret er...
Så spennende! Jeg har også en rar følelse i underlivet/livmor. Kan ikke helt kalle det for murringer, men en slags knute. Tester du i dag eller i morgen tror du?

Jeg har skikkelig ømme pupper, helt i front liksom, rundt areolaen og brystvortene.. Dette pleier jeg ikke å ha hverken til vanlig, eller før jeg får mensen. Men usikker på om det er litt tidlig med symptomjakt, da det fortsatt er 9 dager til IKM. Jeg er også skikkelig varm.
Kan ikke huske at jeg hadde slike symptomer så tidlig i de andre svangerskapene, så mulig det er innbilt:p
Håper det er symptomer som utvikler seg og at du får en strek etterhvert!

Nei, faktisk ikke. Kjenner ikke testetrangen fordi jeg vet det er alt for tidlig og jeg ikke har fått de sterke murringene enda. Men kjente litt på tappen, og den er steinhard, lukket og litt glatt over den helt lukkede åpningen.
Det har jeg kjent før når jeg har vært gravid, så jeg håååper det er et godt tegn. Vanligvis så kan jeg lett få inn en fingertupp fordi jeg har født to ganger før + hatt noen instrumenter oppi der en del ganger.
8dpo; bare 6 dager igjen til testing!

Fortell gjerne mer om symptomer du evt kjenner de neste dagene, syns symptomjakten er mer spennende enn alt for tidlig testing :laughing002
Spennende! Vet du om det er vanlig med lukket tapp for gravide ? Aldri kjent etter jeg :laughing005

Skal legge ut om alle symptomer som evt skulle dukke opp :laughing002 Jeg håper jeg kan holde meg til den 13/14, akkurat nå kjenner jeg omtrent ingenting, kanskje en smule ekstra følsom på puppene :happy090

Spennende! Vet du om det er vanlig med lukket tapp for gravide ? Aldri kjent etter jeg :laughing005

Skal legge ut om alle symptomer som evt skulle dukke opp :laughing002 Jeg håper jeg kan holde meg til den 13/14, akkurat nå kjenner jeg omtrent ingenting, kanskje en smule ekstra følsom på puppene :happy090

Jeg blir helt uvel av all denne tappe-praten:hilarious::nailbiting: Er det vanlig å kjenne sin egen tapp? Snakker vi om den samme tappen de koster på når man tar celleprøve? For det var skikkelig ubehagelig og jeg grøsser bare av tanken på at jeg snart må gjøre det igjen. Jeg er åpenbart en sensitiv sjel når det gjelder kropp..

Jeg får en sånn trang til å løpe på butikken å kjøpe tester (de jeg har bestilt har ikke kommet enda), selv om jeg vet at det er alt for tidlig, 10 dpo antar jeg. Brukte ikke eggløsningstest.
Nå har jeg egentlig mye mer viktige jobbrelaterte ting å ta meg av, men tankene glir bare ut til at jeg burde anskaffe tester… fort! :p

Tappen lukker seg etter eggløsning og blir stengt frem til TR, dagen før starter den å åpne seg. Om du er gravid forblir den lukket, så trekker den seg langt opp og blir flat og myk. Du skjenner veldig forskjell på den om du vet hvordan den er før TR og om du har kjent på den ved graviditet tidligere

Vet ikke egentlig, tror det kanskje kan være veldig individuelt. Prøvde å google, men ble ikke klokere. Jeg er en tappetafser, så jeg kjenner til hvordan den oppfører seg gjennom en syklus :) Derfor jeg føler dette er noe utenom det vanlige, men samtidig er fallhøyden stor når jeg girer meg opp på symptomer som kanskje ikke er reelle :laughing002

Bli med i «vente-klubben«, kanskje vi er flere som klarer å holde oss fra å teste så lenge som mulig:cool:

Jeg blir helt uvel av all denne tappe-praten:hilarious::nailbiting: Er det vanlig å kjenne sin egen tapp? Snakker vi om den samme tappen de koster på når man tar celleprøve? For det var skikkelig ubehagelig og jeg grøsser bare av tanken på at jeg snart må gjøre det igjen. Jeg er åpenbart en sensitiv sjel når det gjelder kropp..
Tror ikke det er så mange som gjør det, det er ikke for alle :hilarious: jeg er veldig nysgjerrig på egen kropp, syklus, graviditet og fødsel, så for meg er det ikke noe problem. Jobber på en kvinneklinikk også, så det ligger i meg.

Ja, det er livmorhalsen det er snakk om. Men man kjenner jo etter veldig forsiktig med rene hender med kortklipte negler.

Jeg klarte ikke å holde meg og tok en test nå.. :shy: Jeg er 9 eller 10 dpo. Jeg føler jeg kan skimte tendenser til strek/skygge(?), men mistenker kanskje at det kommer av sterk ønsketenkning :smiley-ashamed004 der dere noe?

Vedlegg

• IMG_9359.jpeg
    IMG_9359.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 35
  • IMG_9356.jpeg
    IMG_9356.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 35
Tror ikke det er så mange som gjør det, det er ikke for alle :hilarious: jeg er veldig nysgjerrig på egen kropp, syklus, graviditet og fødsel, så for meg er det ikke noe problem. Jobber på en kvinneklinikk også, så det ligger i meg.

Ja, det er livmorhalsen det er snakk om. Men man kjenner jo etter veldig forsiktig med rene hender med kortklipte negler.
Da kan jeg forstå at man vil sjekke ut med egen kropp også:hilarious:

Skulle gjerne prøvd selv, men faren er stor for at jeg kommer til å besvime, så sparer den gleden til fastlegen som skal koste inni der om ikke så alt for lenge. Ser nå at det så litt sleskt skrevet ut, det om fastlegen, men var ikke ment sånn, han er bare en hyggelig fyr som gjør jobben sin.

Jeg klarte ikke å holde meg og tok en test nå.. :shy: Jeg er 9 eller 10 dpo. Jeg føler jeg kan skimte tendenser til strek/skygge(?), men mistenker kanskje at det kommer av sterk ønsketenkning :smiley-ashamed004 der dere noe?
Jeg ser dessverre ikke noe, men kan være at det synes bedre i virkeligheten enn på bilde?:) Det er jo tidlig enda, så krysser fingrene for deg!

Tror det du ser er evaporasjonslinjen, den ser jeg også. Håper det blir en strek i løpet av noen dager ❤️

8DPO, ser ikke noen verdens ting i virkeligheten, men kan se noe skyggete på et par av bildene jeg har tatt :hilarious: På nederste har jeg kjørt opp kontrasten kraftig :p Men ser ikke rosa ut.
IMG_9341.jpeg

IMG_9343.jpeg

8DPO, ser ikke noen verdens ting i virkeligheten, men kan se noe skyggete på et par av bildene jeg har tatt :hilarious: På nederste har jeg kjørt opp kontrasten kraftig :p Men ser ikke rosa ut.
Ser noe der ja, men aner ikke om det er skygge eller noe annet :smiley-ashamed004 funnet ut at jeg ikke kan stole på mine strekøyne

Back
Topp