❤️ IKM uke 3 ❤️

7 dpo, vi nærmer oss i sneglefart :laughing002
Fikk tatt d vitamin og progesteron blodprøve i dag, sjekke at d vitamin har kommet opp på et normalt nivå og blir spennende å se om progesteronnivået er bra xsmile9

Virker som en kjemisk igjen. Testet i går kveld helt negativ, nå testet jeg super svakt.. tror jeg må innom å kjøpe andre tester ja, for dette må være ett veldig dårlig parti med tester, når de viser så forskjellig. Men har ingen god følelse på att dette går :banghead:
Kjøpte makesure i dag tidlig, tok en test på 1,5 timers urin, kom strek der også! Litt svak, men ser den tydelig og den kom med en gang. Spendt på test etter jobb. Men fikk opp håpet litt igjen nå da :smiley-ashamed004 :love7

Hei dere som kaller dere "testetøser", hehe. Jeg har sterke anlegg for å bli en slik en, elsker generelt tester av alle slag egentlig. Men jeg synes det er ALT for mye at stake her, til å drive å teste og teste? For, det er jo nesten bare verre å få en svak strek 8dpo feks, for så å se at den forsvinner... uansett hvorfor den streken var der eller ikke. Om jeg ikke tester vet jeg jo ikke noe om at det kanskje var noe der overhodet hvis det skulle komme mensen...? Jeg ser at det er mange som sammenligner tester veldig og blitt urolige og stresset ved ulike fargenyanser, men det er jo både bare slik testene er og slik kroppen er - det et jo ikke ment å teste så tidlig, verken strimlene eller kroppen er liksom klar for det enda? Så, egentlig er det jo 100% sjølpining og holde på slik, er det ikke? Til og med en positiv strek så tidlig, som alle håper på, er jo egentlig dårlig nyheter - eller ingen nyheter - frem til de i hvert fall har passert IKM. Det er i hvert fall noe jeg har tenkt en del på mens jeg har lest rundt om på disse forumene og sett et hav av slike tester... jeg ville bare dele de tankene her. Blir lei meg for mange her inne som plager deg selv veldig :Heartpink

Samtidig skjønner jeg så godt følelsen av å liksom GJØRE NOE mens man venter... ventetiden er helt umenneskelig krevende! Herregud. Enda jeg har to små barn, jobb og en uferdig phd hengende over, tenker jeg uhensiktsmessig mye på dette jeg også... jeg har kjøpt en pakke tidligtester og en pakke digital med ukeindikator, og gravd de ned i skuffen. De to forrige svangerskapene testet jeg ikke før 12dpo og 11dpo og begge gangene trodde jeg at jeg ikke var gravid, for strekene var såååå svake (var til og med på fest etter test med mitt andre barn da jeg fikk "mensen" OG negativ test), så, ble jeg mistenksom (pga ikke-mens og veldig rar, kort, brun mens) så jeg testet begge gangene på nytt ca 16dpo og DA ble det tydeligere strek (men heller ikke da MEGAtydelig). Digitaltest er på en måte redningen for meg som tester så svakt.

Vi er nå 2PP, IKM er 14. eller 12., jeg pleier å få mensen veldig tidlig etter EL - gjerne 12dpo, i hvert fall når vi har prøvd den måneden - så, det er faktisk mulig at jeg har hatt kjemiske eller noe slik, uten å vite det! Og, jeg er faktisk mer komfortabel med å ha det slik enn å få håp tidlig og så oppleve å "miste"... Men, jeg hadde sikkert ikke testet tydelig nok til å tro det er noe tidligere heller, med min svak-strek-historikk!!

Dette ble langt og litt variert, men, ville bare dele de tankene her - jeg håper for dere alle at det blir og spirene sitter, spesielt om dere har sett svake streker :Heartbigred Men husk: det er mye god psykisk helse i å ikke teste, og mange ser ingenting før flere dager etter IKM.
Når man har vært prøver en god stund, så synes ihvertfall jeg det er veldig fint å vite om jeg har hatt kjemiske i forhold til videre oppfølging. Å jeg synes det er bedre å miste "håpet" med negative tester, enn å få mensen slangt i trynet :) :smiley-ashamed004

Enda ikke fått el så vidt jeg vet . Får jeg el nå så hopper jeg over i ikm uke 4 :Heartpink

Vedlegg

• IMG_0524.png
    IMG_0524.png
    1,1 MB · Visninger: 21
Så testetøs som jeg er så har jeg testa hcg noen dager nå og syns jeg kan skimte strek. Men ingen symtom som jeg hadde når jeg testa positivt forrige SA. Er så irriterende å at stigning går så treigt o_O

Denne er tørka så ikke gyldig, syns jeg ser på fersk test også, men ikke nokk strekt på fersk til å få med på bilde ..
Dette er make sure tidligtest, metode tidligtest fra apoteket er blenda:dontknow

noen som har erfaring med falske streker på make sure?

IMG_6067.jpeg

Takk! IKM er onsdag neste uke ☺️
Det er meget meget skralt på konto, så det er det som gjør at jeg ikke kjøper nye. Samt at dette er PP xxxx og jeg vil helst unngå å utsette meg for det stresset. Hadde egentlig planer om det de forrige PPene også, men så skulle jeg «bare» teste ovitrellen ut av kroppen og skulle «bare» se økning. Skikkelig styr.

Har informert mannen om at han må gjemme testene når han kommer hjem og bare finne fram én, som vi dypper sammen og som han skal se resultatet på først. Og så må vi lage oss en fin kveld uansett hva resultatet blir. Er så innstilt på denne planen, at jeg blir sååå skuffet om TR dukker opp først.

Jeg tar det som nedtelling til både IKM og mannen som kommer hjem ❤️
Aha, da forstår jeg godt. Nærmer seg IKM med stormskritt da:) Det er jo egentlig bare pes å teste lenge før tiden, men så innmari vanskelig å la være.

Det er tiden for skral konto etter jula ja.. Fortsatt noen dager til lønning her også. Men det hindret meg i alle fall fra å kjøpe en lillelam-dress jeg nesten ikke greide å gå forbi i går:angelic: Tenkte liksom sånn «en dag må det jo klaffe, så kan like gjerne begynne å handle litt»..:p

Så testetøs som jeg er så har jeg testa hcg noen dager nå og syns jeg kan skimte strek. Men ingen symtom som jeg hadde når jeg testa positivt forrige SA. Er så irriterende å at stigning går så treigt o_O

Denne er tørka så ikke gyldig, syns jeg ser på fersk test også, men ikke nokk strekt på fersk til å få med på bilde ..
Dette er make sure tidligtest, metode tidligtest fra apoteket er blenda:dontknow

Vis vedlegget 452201
Krysser fingrene masse for deg:love017
Har ikke erfaring med de testene dessverre.

Aha, da forstår jeg godt. Nærmer seg IKM med stormskritt da:) Det er jo egentlig bare pes å teste lenge før tiden, men så innmari vanskelig å la være.

Det er tiden for skral konto etter jula ja.. Fortsatt noen dager til lønning her også. Men det hindret meg i alle fall fra å kjøpe en lillelam-dress jeg nesten ikke greide å gå forbi i går:angelic: Tenkte liksom sånn «en dag må det jo klaffe, så kan like gjerne begynne å handle litt»..:p
7 dpo i dag ❤️ halvveis til IKM!

Fikk vite av mannen i dag at han IKKE tok med seg testene. Han syns det ville bli så flaut om han ble stoppet i sikkerhetskontrollen og måtte ta de ut :hilarious: Men han har ikke sagt hvor de er og jeg spurte om de ligger en plass der jeg kan finne dem ved et uhell.

Så selv om jeg ikke skal teste før IKM, så er symptomjakten i gang. Jeg har dokumentert nøye de tre siste gangene jeg ble gravid (siste 1,5 året), og alle gangene har jeg kjent murringer mellom 8-11 dpo. Føler jeg kan kjenne noe murringer nå, men samtidig har jeg vært litt rar i magen og da kan jeg også få murringer. :sick009

:smiley-bounce012Jeg har fått bekreftet antifosfolipidsyndrom :smiley-bounce012

Kanskje en rar ting å bli glad for, men det betyr at jeg får Klexande 40mg og Albyl-e 75mg i tillegg til at jeg skal ha 800mg uterogestan når jeg en gang blir gravid ❤️ det blir mye blåmerker gjennom svangerskapet og gørrete utflod til uke 16, men det skal jeg gladelig stå i :smiley-angelic001:Heartpink

Hei dere som kaller dere "testetøser", hehe. Jeg har sterke anlegg for å bli en slik en, elsker generelt tester av alle slag egentlig. Men jeg synes det er ALT for mye at stake her, til å drive å teste og teste? For, det er jo nesten bare verre å få en svak strek 8dpo feks, for så å se at den forsvinner... uansett hvorfor den streken var der eller ikke. Om jeg ikke tester vet jeg jo ikke noe om at det kanskje var noe der overhodet hvis det skulle komme mensen...? Jeg ser at det er mange som sammenligner tester veldig og blitt urolige og stresset ved ulike fargenyanser, men det er jo både bare slik testene er og slik kroppen er - det et jo ikke ment å teste så tidlig, verken strimlene eller kroppen er liksom klar for det enda? Så, egentlig er det jo 100% sjølpining og holde på slik, er det ikke? Til og med en positiv strek så tidlig, som alle håper på, er jo egentlig dårlig nyheter - eller ingen nyheter - frem til de i hvert fall har passert IKM. Det er i hvert fall noe jeg har tenkt en del på mens jeg har lest rundt om på disse forumene og sett et hav av slike tester... jeg ville bare dele de tankene her. Blir lei meg for mange her inne som plager deg selv veldig :Heartpink

Samtidig skjønner jeg så godt følelsen av å liksom GJØRE NOE mens man venter... ventetiden er helt umenneskelig krevende! Herregud. Enda jeg har to små barn, jobb og en uferdig phd hengende over, tenker jeg uhensiktsmessig mye på dette jeg også... jeg har kjøpt en pakke tidligtester og en pakke digital med ukeindikator, og gravd de ned i skuffen. De to forrige svangerskapene testet jeg ikke før 12dpo og 11dpo og begge gangene trodde jeg at jeg ikke var gravid, for strekene var såååå svake (var til og med på fest etter test med mitt andre barn da jeg fikk "mensen" OG negativ test), så, ble jeg mistenksom (pga ikke-mens og veldig rar, kort, brun mens) så jeg testet begge gangene på nytt ca 16dpo og DA ble det tydeligere strek (men heller ikke da MEGAtydelig). Digitaltest er på en måte redningen for meg som tester så svakt.

Vi er nå 2PP, IKM er 14. eller 12., jeg pleier å få mensen veldig tidlig etter EL - gjerne 12dpo, i hvert fall når vi har prøvd den måneden - så, det er faktisk mulig at jeg har hatt kjemiske eller noe slik, uten å vite det! Og, jeg er faktisk mer komfortabel med å ha det slik enn å få håp tidlig og så oppleve å "miste"... Men, jeg hadde sikkert ikke testet tydelig nok til å tro det er noe tidligere heller, med min svak-strek-historikk!!

Dette ble langt og litt variert, men, ville bare dele de tankene her - jeg håper for dere alle at det blir og spirene sitter, spesielt om dere har sett svake streker :Heartbigred Men husk: det er mye god psykisk helse i å ikke teste, og mange ser ingenting før flere dager etter IKM.
Jeg tester tidlig fordi jeg vil vite asap om jeg er gravid eller ikke, selv om det beste er å vente til etter IKM. Og jeg tester for å se at de øker i styrke, og med digitale, selv om jeg vet at sterke tester har 0 betydning for om det går bra eller ikke. Da jeg mistet sist, ble det oppdaget på ordinær tidlig ultralyd, da hadde hjertet sluttet å slå bare dager før. Den gangen fikk jeg ultralyd i uke 8 og 10 siden jeg mistet i uke 8 gangen før, og hadde sterke tester hele veien. For meg er det bedre å vite at jeg er gravid og mister, enn å bare bli lei seg når mens kommer, andre kan føle det annerledes :)

Er ganske sikker på at jeg ikke er gravid nå, men kommer allikevel til å teste fpå fredag og til mens kommer bare fordi håpet er så sterkt <3

Vis vedlegget 452201
Ser streken veldig godt i alle fall!

7DPO og våknet gjennomsvett i senga i morges. Det skjer som regel 2-3 dager før TR, men er jo nesten en hel uke til IKM for meg, hvis den ikke kommer tidligere denne PP-en da. Sjekket FF, og hadde notert at jeg var svett om natten 7DPO sist graviditet. Litt spenning om ikke annet :smiley-ashamed004

Back
Topp