❤️ IKM Uke 18 ❤️

Jeg er dpo 8 idag, tok en test i går som selvsagt var negativ. Har ikke tatt g-test i dag, skal faktisk klare å holde meg, et par dager til hvertfall :bag:
Tenkte imidlertid at jeg skulle ta en EL test ikveld (ikke spør hvorfor, fikk det bare for meg), og da er urinen min veldig uklar og nærmest ugjennomsiktig. Men lys.
Den har ikke vært sånn tidligere, ingen smerter eller andre tegn på uvi eller whatsoever. Rart :scratch
El test var forøvrig også veldig negativ

Folkens.. etter mye overtenking og ekstremt mye scrolling og lesing på internett så lurer jeg på om det kan være en festeblødning jeg har hatt?! :scratch Jeg har aldri opplevd dette før. Og det stresser meg at jeg antakeligvis har missa EL-toppen. Men vi la jo inn en god del aksjer rundtom da jeg skulle hatt EL. Jeg kommer til å tenke på meg brokk på hjernen :schocked028 Er det noen av dere som har hatt festeblødning før? Hvor lenge etterpå testet dere positivt i så tilfelle?

Takk for svar :Heartpink Så rart at det var så vanlig fenomen (leste om kjemisk) at egget blir befruktet også «godkjennes» det ikke av livmor-linningen, eller at den ikke er tykk nok for egget å feste seg.. visste så lite om dette fra før.

Så bra syklusen rettet seg opp så fort, håper på det her og :smiley-angelic001
Enig - jeg ante ikke hva en kjemisk graviditet var før det skjedde meg ved nyttår. Men heller en kjemisk graviditet enn noen annen form.

Ja får håpe du bare få tr nå også ferdig med saken. Min blødning kom 6 dager før jeg skulle ha tr. Men dett var likevel dett. Kom ikke noe senere, så det var godt å bare bli ferdig med det.

Jeg er dpo 8 idag, tok en test i går som selvsagt var negativ. Har ikke tatt g-test i dag, skal faktisk klare å holde meg, et par dager til hvertfall :bag:
Tenkte imidlertid at jeg skulle ta en EL test ikveld (ikke spør hvorfor, fikk det bare for meg), og da er urinen min veldig uklar og nærmest ugjennomsiktig. Men lys.
Den har ikke vært sånn tidligere, ingen smerter eller andre tegn på uvi eller whatsoever. Rart :scratch
El test var forøvrig også veldig negativ
Beundrer motet ditt om å vente et par dager :shy: Krysser alle fingre og tær for at det klaffer og at du får positiv test! Jeg har også «grumsete» eller tåkete urin fra tid til annen, stort sett på kveld ja. Trenger ikke være tegn på UVI, kan være noe du har spist/drukket eller tilblanding med utflod.

Folkens.. etter mye overtenking og ekstremt mye scrolling og lesing på internett så lurer jeg på om det kan være en festeblødning jeg har hatt?! :scratch Jeg har aldri opplevd dette før. Og det stresser meg at jeg antakeligvis har missa EL-toppen. Men vi la jo inn en god del aksjer rundtom da jeg skulle hatt EL. Jeg kommer til å tenke på meg brokk på hjernen :schocked028 Er det noen av dere som har hatt festeblødning før? Hvor lenge etterpå testet dere positivt i så tilfelle?
Hvor mange dpo er du?
Har du bare hatt litt rosa på papiret? (Husker ikke helt detaljene du skrev tidligere :Heartpink )

Jeg også trodde jeg hadde missa EL-toppen, men har overraskende EL idag! På CD27.
Ja, har hatt festeblødning før! Husker godt med -11gutten min, da hadde jeg ei slags lita blødning på selve IKM-dagen, har tenkt det må ha vært sen el og festeblødning - kan såklart bare ha vært en hormonell reasksjon. Trodde da løpet var kjørt, men 1,5 uke senere sto jeg med positiv test ♡ Kunne nok fått positiv mye tidligere, for var da 5+5. (Alt jeg husker!) :-D

Hvor mange dpo er du?
Har du bare hatt litt rosa på papiret? (Husker ikke helt detaljene du skrev tidligere :Heartpink )
Vet ikke hvor mange dpo jeg er siden jeg ikke vet når eventuelt EL intraff. Men hvis jeg missa den så var EL ca. 19. april, så ca. 8-10 dpo i dag, alt etter som :shy: Litt «utvaska» lyserosa på papiret i går og i dag. Lette murringer.

Vet ikke hvor mange dpo jeg er siden jeg ikke vet når eventuelt EL intraff. Men hvis jeg missa den så var EL ca. 19. april, så ca. 8-10 dpo i dag, alt etter som :shy: Litt «utvaska» lyserosa på papiret i går og i dag. Lette murringer.
Ja da kan det jo fort være festeblødning :Heartpink Håper på det! Blir spennende å se om du tester de kommende dagene :)

Enig - jeg ante ikke hva en kjemisk graviditet var før det skjedde meg ved nyttår. Men heller en kjemisk graviditet enn noen annen form.

Ja får håpe du bare få tr nå også ferdig med saken. Min blødning kom 6 dager før jeg skulle ha tr. Men dett var likevel dett. Kom ikke noe senere, så det var godt å bare bli ferdig med det.
Åja, det var ved nyttår du opplevde det :sorry: Ja, ikkesant, og helt helt i begynnelsen har man liksom enda en del rom for at det kan gå begge veier, vanskeligere etterhvert :sorry::Heartred men man føler selvsagt på det man føler helt selv:Heartred

Spent på når eggløsningene våre kommer neste gang :hilarious: Har jo vært en forundringspakke det der :hilarious:

Ja det kan jo absolutt være det tenkte jeg, har aldri hatt det selv, men nå ble det jo veldig spennende :smiley-angelic001

Uff det er trist å høre flere går igjennom det samme :sorry: Men det som var litt rart som du skriver, var at helgen før positiv test så fikk jeg plutselig «kalde føtter» for jeg er kronisk syk, så fikk sånn utblåsning til mannen om at jeg «vet ikke om jeg er klar likevell, klarer jeg baby på natten og lite søvn når jeg er så dårlig?!!»..
Så kommer den positive testen i hånda, også den varme-følelsen i hele kroppen :shy: Føler det ble sånn åpenbaring om at vi var veldig klare for å ta imot lillebror/søster :arghh::shy:

Skjønner deg så godt, også er det ikke lett å planlegge, og det er ikke bare-bare for oss som skal legge til rette for å bære frem et barn heller. (Foreksempel for noen å må slutte eller starte med medisiner hver gang eggløsningen kommer for å ta hensyn til friskest mulig kropp/foster osv.)
Jeg har et veeldig stort myom i livmor og har fått beskjed av lege om at jeg har noe større sjanse for tidlig abort og tidlig fødsel, i tillegg til at morkaken kan feste seg på feil plass eller løsne under graviditeten. Hvis de opererer den bort kan jeg bli infertil, så da blir det bare å kjøre på haha. Derfor er jeg litt ivrig etter å komme igang pga det er så mange faktorer som KAN spille inn. Men forhåpentligvis skal det fint :facepalm:

Må du gjøre mange tilpasninger hver måned?

Last edited:
Hersens tester altså! Begynte å mentalt forberede på baby 3, men det var nok bare skyggestreker eller noe for testene i kveld var blenda :arghh:
Men siden de enda er negative tviler jeg på at det er noe, og nå kan vi faktisk begynne prøving av sistemann når tiden er inne for det, fra sensommer/høsten av. :)

Da falt temperaturen, å TR er nok godt i rute som vanlig... Gikk ikke denne gangen heller :sorry:

@Frostbite , jeg kan bare settes på TR.

Lykke til videre alle dere vakre damer, håper spiren sitter :Heartred
1000002441.jpg

Åja, det var ved nyttår du opplevde det :sorry: Ja, ikkesant, og helt helt i begynnelsen har man liksom enda en del rom for at det kan gå begge veier, vanskeligere etterhvert :sorry::Heartred men man føler selvsagt på det man føler helt selv:Heartred

Spent på når eggløsningene våre kommer neste gang :hilarious: Har jo vært en forundringspakke det der :hilarious:
Ja absolutt. Med én gang man får en positiv test så får man jo forhåpninger, så det er ikke lett ved kjemisk heller :confused: :Heartpink

Haha ja blir spennende neste runde! Håper tr bare kommer hos meg snart så jeg kan starte ny PP. jeg er klaar! :joyful:

Jeg har et veeldig stort myom i livmor og har fått beskjed av lege om at jeg har noe større sjanse for tidlig abort og tidlig fødsel, i tillegg til at morkaken kan feste seg på feil plass eller løsne under graviditeten. Hvis de opererer den bort kan jeg bli infertil, så da blir det bare å kjøre på haha. Derfor er jeg litt ivrig etter å komme igang pga det er så mange faktorer som KAN spille inn. Men forhåpentligvis skal det fint :facepalm:

Må du gjøre mange tilpasninger hver måned?
Ååå, nei det hørtes ut som kunne gi mange tanker og bekymringer, makan til hva mange av oss kvinner skal gå igjennom på ferden til barn :sorry: Ja da skjønner jeg hvert fall at du ønsker å få kommet igang, bruke alle sjangsene :Heartpink

Jeg må heldigvis ikke gjøre noen store tilpasninger, men det går utover funksjon og hverdag til en viss grad hver måned. Men jeg merket med en gang HCG steg (før jeg i hele tatt tok graviditetstest) så skjedde det noe i kroppen; og da funket jeg helt utrolig bra uten medisiner, nesten alle symptomer blir borte! Helt merkelig! :shy:

Fy søren. Når man først tar første testen er det gjort. Skulle ikke teste igjen før i morgen jeg nå. Men neida.
Øverste testen er fra i går. Nederste fra i dag. Synes kanskje det er antydning til en «forstyrrelse» i det hvite på den nederste. Men det kan også være at jeg gjerne VIL se noe. Premom sier 0,01. På testen fra i går gir den 0.
Tempkurven er fremdeles fin. Aldri vært så jevn og høy noen sinne.
IMG_9694.jpeg
IMG_9673.jpeg

Last edited:
Fy søren. Når man først tar første testen er det gjort. Skulle ikke teste igjen før i morgen jeg nå. Men neida.
Øverste testen er fra i går. Nederste fra i dag. Synes kanskje det er antydning til en «forstyrrelse» i det hvite på den nederste. Men det kan også være at jeg gjerne VIL se noe.
Tempkurven er fremdeles fin. Aldri vært så jevn og høy noen sinne. Vis vedlegget 459634Vis vedlegget 459635
Spennende!!
Jeg synes også jeg ser et mørkere felt på den nederste, særlig hvis jeg ser litt på avstand :D

Øverste testen er fra i går. Nederste fra i dag. Synes kanskje det er antydning til en «forstyrrelse» i det hvite på den nederste. Men det kan også være at jeg gjerne VIL se noe.
Tempkurven er fremdeles fin. Aldri vært så jevn og høy noen sinne. Vis vedlegget 459634Vis vedlegget 459635
Enig om at noe er mørkere på den nederste? :shy:

Back
Topp