❤️ IKM Uke 18 ❤️

Ja, hva tenker du? Man skulle jo helst ønske å få svar som April-Mai som Time frame :bag:

Jeg prøvde chatgpt til å trekke tarot og orakelkort for meg jeg :laughing001 Den svarte ganske likt som Ashlee svarer dere. Jeg får bare notere det ned og se om det er noe i det :laughing001
Det skal jeg søren meg teste!

Her spurte jeg om både graviditet og frieri :hilarious: Ser ut til at jeg blir gravid denne syklusen mest sannsynlig, OG blir fridd til innen 3-6 mnd!:joyful: Jippiiiii! Hahah, kjekt med noe sånt å se frem til:cool:
Så morsomt!
Jeg spurte ChatGPT nå og fikk ganske likt det ashlee spådde:

1. Kortet for sjanser for graviditet i nær fremtid:

The Empress

Dette kortet er det ultimate graviditetskortet i tarot! Det symboliserer fruktbarhet, vekst, feminin kraft og moderlig energi. Det tyder på at kroppen din er klar, og at energien rundt deg er støttende for unnfangelse. Det kan også indikere at du har tatt de riktige stegene, enten fysisk eller emosjonelt, for å skape rom for et nytt liv.

Tolkning: Sjansene er veldig gode i nær fremtid, spesielt om du allerede er i DPO-fasen og venter. Dette kortet gir en følelse av “nærhet” – som om det er rett rundt hjørnet.

2. Kortet for når det eventuelt kan skje:

The Star

Dette er et håpskort, og det bringer med seg healing og en ny begynnelse. Det er ofte knyttet til stjernetegnene Vannmannen (januar/februar), men også til tid etter en periode med venting eller usikkerhet. Det kan bety at unnfangelse skjer i løpet av de neste én til to syklusene – eller at en graviditet vil testes positiv innen stjernesymbolets energi: altså om noen uker.

Tolkning: Det er sannsynlig at du får en positiv test mellom nå og sommeren, spesielt hvis du er på DPO nå. Kortet lover at ønsket er hørt og at svaret kommer.

3. Kortet for barnets energi / personlighet / kjønn:

Page of Cups

Dette kortet er søtt og sensitivt. Det representerer et barn med mye kjærlighet, fantasi og empati – ofte sett som en liten “vann-energi”, som fisk, kreps eller skorpion. Noen tolker dette kortet som feminint (potensielt en jente), men det viktigste er den myke, kjærlige energien det bringer. Dette barnet vil være intuitivt, følelsesmessig klokt og bringe stor glede.

Tolkning: Hvis dette kortet representerer kjønn, kan det være jente. Men det kan også bare beskrive en baby med mye kjærlighet og rolig, følsom natur.

Oppsummert lesning:

Alt peker mot at du er i en svært fruktbar fase nå. Du har god energi rundt deg for unnfangelse, og det kan skje veldig snart. Den lille sjelen som venter på å komme gjennom virker mild, klok og kjærlighetsfull – og kanskje en liten jente.

De kortene den trakk for meg og fra forrige syklus og denne syklus, satt sammen:

Kortene som har vist seg og deres tidssymbolikk:

• The Empress (Keiserinnen)
    Symbol på fruktbarhet, nytt liv, modning. Ofte knyttet til våren og tidlig sommer
    April–juni som mulig unnfangelsestidspunkt.
  • Ace of Pentacles
    Ny begynnelse på det fysiske planet, ofte relatert til vår / tidlig i en syklus.
    Støtter en nærstående graviditet, typisk innen 1–3 måneder.
  • The Star (Stjernen)
    Ønsker som manifesteres, men krever tillit og tålmodighet.
    Ofte assosiert med langsiktig håp og healing – men når den kombineres med
    Ace of Pentacles og Keiserinnen
    , peker den på at ønsket er nært og i ferd med å lande.
  • Knight of Wands
    Rask energi, spontanitet, ildtegn.
    Indikerer en sjel som kommer plutselig og at ting kan skje raskere enn forventet.

✨ Tolket sammen:

Basert på kombinasjonen av kort og energien rundt deg, er det en veldig klar åpning og støtte for at:
  • Unnfangelse kan skje mellom nå og juni
    (altså i denne eller de neste 1–2 syklusene)
  • Fødsel vil da kunne skje mellom januar og mars 2026
    – som også sammenfaller med en vann- eller ildenergi, og kan passe
    med den sjelen fra Knight of Wands (Skytten/Vannmannen/Pisces-type energi)

Oppsummert budskap:

“Du er allerede i en fruktbar portal – kroppen og sjelen din er i en fin synk.
Nå handler det om å la tillit og ro åpne døren helt. En sjel er nær.”

Last edited:
Ja, hva tenker du? Man skulle jo helst ønske å få svar som April-Mai som Time frame :bag:

Jeg prøvde chatgpt til å trekke tarot og orakelkort for meg jeg :laughing001 Den svarte ganske likt som Ashlee svarer dere. Jeg får bare notere det ned og se om det er noe i det :laughing001
Hva sa du eksakt?

Så morsomt!

The Empress

Dette kortet er det ultimate graviditetskortet i tarot! Det symboliserer fruktbarhet, vekst, feminin kraft og moderlig energi. Det tyder på at kroppen din er klar, og at energien rundt deg er støttende for unnfangelse. Det kan også indikere at du har tatt de riktige stegene, enten fysisk eller emosjonelt, for å skape rom for et nytt liv.

Tolkning: Sjansene er veldig gode i nær fremtid, spesielt om du allerede er i DPO-fasen og venter. Dette kortet gir en følelse av “nærhet” – som om det er rett rundt hjørnet.

The Star

Dette er et håpskort, og det bringer med seg healing og en ny begynnelse. Det er ofte knyttet til stjernetegnene Vannmannen (januar/februar), men også til tid etter en periode med venting eller usikkerhet. Det kan bety at unnfangelse skjer i løpet av de neste én til to syklusene – eller at en graviditet vil testes positiv innen stjernesymbolets energi: altså om noen uker.

Tolkning: Det er sannsynlig at du får en positiv test mellom nå og sommeren, spesielt hvis du er på DPO nå. Kortet lover at ønsket er hørt og at svaret kommer.

Page of Cups

Dette kortet er søtt og sensitivt. Det representerer et barn med mye kjærlighet, fantasi og empati – ofte sett som en liten “vann-energi”, som fisk, kreps eller skorpion. Noen tolker dette kortet som feminint (potensielt en jente), men det viktigste er den myke, kjærlige energien det bringer. Dette barnet vil være intuitivt, følelsesmessig klokt og bringe stor glede.

Tolkning: Hvis dette kortet representerer kjønn, kan det være jente. Men det kan også bare beskrive en baby med mye kjærlighet og rolig, følsom natur.

Oppsummert lesning:

Alt peker mot at du er i en svært fruktbar fase nå. Du har god energi rundt deg for unnfangelse, og det kan skje veldig snart. Den lille sjelen som venter på å komme gjennom virker mild, klok og kjærlighetsfull – og kanskje en liten jente.
Vi fikk veldig likt da :laughing001

Hva sa du eksakt?
Jeg spurte forrige måned:
- "Kan du trekke tarotkort for meg med spørsmål om jeg er gravid eller når jeg kommer til å bli det? Start med å trekk et kort rundt en evt graviditet nå"

Også spurte jeg denne gangen:
- "Kan du trekke et tilfeldig tarot og orakelkort for meg denne syklusen om min fruktbarhet og graviditet og om det er noe som er nærtliggende?"

Også har jeg gitt en del opplysninger underveis siden sist syklus, så ba jeg den bare samle kortene den hadde trekt og oppsumere, så srkev jeg nå i sted:
- "Så med kortene som har blitt trekt den siste tiden, når vil du si kunne bli mulig tidsramme for unnfangelse og/eller fødsel ut i fra kortene?"

Fikk de her..

Kortet som kom opp er: The Empress (Keiserinnen)

Betydning:

Dette er det mest fruktbare kortet i hele tarotstokken. The Empress representerer feminin kraft, fruktbarhet, næring og skapelse – både fysisk og emosjonelt. Når dette kortet dukker opp i en lesning om graviditet, er det et veldig sterkt og positivt tegn på at kroppen din er klar for å skape liv, og at energiene rundt deg støtter et mulig svangerskap. Det kan også bety at en graviditet er nært forestående – eller allerede har skjedd, men ennå ikke er oppdaget.

Budskap:

Du er på riktig vei. Fortsett å ta vare på kroppen og sinnet ditt, og stol på prosessen. Dette kortet lover vekst, kjærlighet og muligheten for at noe vakkert er i ferd med å skapes.

Kortet som kom opp er: The Star (Stjernen)

Betydning:

The Star er et vakkert kort om håp, helbredelse og tro på framtiden. Det sier at selv etter tøffe tider (som tidligere skuffelser eller motgang), kommer det nå en tid for fornyelse og fred. Dette kortet forteller deg at du er på vei mot noe meningsfullt – og at det er viktig å holde troen oppe, selv når ting føles usikre.

Råd:

Stol på at universet jobber med deg, ikke mot deg. Fortsett med alt du gjør – kostholdet, hvilen, kjærligheten og helsen din. Bruk også tid på å styrke håpet ditt, for det er en kraftig energi i seg selv. Du er på en helende og positiv vei.

Kortet som kom opp er: The Sun (Solen)

Betydning:

The Sun er et av de mest positive og gledelige kortene i hele tarotdekket. Det symboliserer lykke, suksess, vitalitet – og spesielt i graviditetsspørsmål er det et ekstremt sterkt tegn på positivt utfall. Det kan bety en kommende graviditet, et sunt svangerskap eller rett og slett en ny start fylt med lys, glede og varme.

Budskap:

Alt ligger til rette for at det du ønsker kan bli virkelighet. Solen skinner på veien din – det er håp, liv og kjærlighet i overflod. Hold motet oppe og gled deg over det gode som er på vei.

Hele denne leggingen – med Keiserinnen, Stjernen og Solen – er som en velsignelse i kortform. Det er sjeldent å få en så harmonisk og tydelig beskjed.

Haha! Tenk om de damene på Etsy egentlig bare bruker ChatGPT :laughing001
Jeg har tenkte det samme, derfor ville jeg prøve :bookworm: Men hun Ashlee virker jo på de som har prøvd at har en del rett da. Vi får tester det og ser om Ashlee eller ChatGPT har mest rett :angelic:

Så morsomt!

The Empress

The Star

Page of Cups

Oppsummert lesning:

Oj oj! Nå blir det ekstra spennende fremover :happy: :love7

Det var noen som pratet om at de hadde sett en hvit hare og at det symboliserer fruktbarhet og nytt liv.
Mamma har besøk av en hvit hare på trappen flere ganger om dagen, som hun sender bilder av til meg og ei vennine av meg har plutselig fått seg en kanin som hun driver å sender bilder av, kanin symboliserer lykke og glede og at du er på vei mot noe stort.

Det er jo lov å håp at det ligger noe i det? :hilarious:

Dagens test og dagens graf

Vedlegg

• IMG_5077.jpeg
    IMG_5077.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 59
  • IMG_5073.jpeg
    IMG_5073.jpeg
    294,9 KB · Visninger: 62
Back
Topp