❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Da var det vår tur i morgen med forsamtale.. Kjenner jeg er drit nervøs og redd.. Men samtidig gleder meg veldig til å begynne.. Vi ane jo ikke hva vi går til.. Her finner de ikke ut hva som er feil.. Noe som er frustrerende.!
 
Da var det vår tur i morgen med forsamtale.. Kjenner jeg er drit nervøs og redd.. Men samtidig gleder meg veldig til å begynne.. Vi ane jo ikke hva vi går til.. Her finner de ikke ut hva som er feil.. Noe som er frustrerende.!

Hei! Vi skal inn neste mandag på forsamtale. Her tror de det er mannlig faktor, jeg har et godt egglager, kanskje litt for godt sa de :dead:. Så får håpe det ikke tuller seg til med eggposer med få egg :banghead: ser den at det er ekstra skumelt når dere ikke finner noe, men kanskje dere er lette å hjelpe siden dere i utgangspunktet begge to er friske? :angelic: masse lykke til. Gjerne gi en lyd om åpningstider i jula om du får tak på det :happy:
 
Da var vi ferdig med dette å! Herregud så hyggelige de er der! For en lege! Hos oss finner de ingenting, men vi skal igang etter bryllupet i august, av eget valg. Fått lang protokoll.. Så det her blir så spennende! :)
 
Da var vi ferdig med dette å! Herregud så hyggelige de er der! For en lege! Hos oss finner de ingenting, men vi skal igang etter bryllupet i august, av eget valg. Fått lang protokoll.. Så det her blir så spennende! :)

Enig der! Det er virkelig noen gode mennesker som jobber der<3

For oss er jeg sikker på at det var verdt den lange reiseveien det ble for oss, selv om det hadde vært lettere med Oslo:)
 
Enig der! Det er virkelig noen gode mennesker som jobber der<3

For oss er jeg sikker på at det var verdt den lange reiseveien det ble for oss, selv om det hadde vært lettere med Oslo:)
Ja, riksen ville vært mye lettere.. Men riksen hadde ikke godkjent meg. Hehe. Men like greit. Så godt mottatt
 
Ja, riksen ville vært mye lettere.. Men riksen hadde ikke godkjent meg. Hehe. Men like greit. Så godt mottatt

Så gøy flere er fornøyd med Porsgrunn. Og at dere fikk lov å begynne oppstart da dere selv ville.
Vi vurderte Ullevål pga ventetid, men kom jo faktisk raskere inn i Porsgrunn pga prioritert. Føler meg heldig og at jeg blir sett som et helt menneske. Det lover godt for videre oppfølging :angelic: på mandag er det vår tur for forsamtale. Virker som det ikke er så mye å grue seg til ;)
 
Så gøy flere er fornøyd med Porsgrunn. Og at dere fikk lov å begynne oppstart da dere selv ville.
Vi vurderte Ullevål pga ventetid, men kom jo faktisk raskere inn i Porsgrunn pga prioritert. Føler meg heldig og at jeg blir sett som et helt menneske. Det lover godt for videre oppfølging :angelic: på mandag er det vår tur for forsamtale. Virker som det ikke er så mye å grue seg til ;)
Definitivt ikke noe å Grue seg til! Utrolig flink og forståelsesfull lege, samt hyggelige sykepleier som er veldig nøye. Fikk ikke noe samlebånd følelse iallfall. Ble både sett å hørt :)
 
Forsamtale i dag. Som vi trodde mannlig faktor hos oss. Oppstart i midten av januar, kort protokoll og relativ lav dose hormoner . Så får vi se hvordan det blir å bli sprøytenarkoman på nyåret :nailbiting:. Skal klare det når premien er så fin i andre enden .:)
 
Hva skal til for å få kort protokoll?

Sist fikk vi lang protokoll selv om jeg spurte om kort. Jeg ble jo ikke gravid på lang protokoll og hadde hele tiden en dårlig følelse på det. Men jeg har en god følelse på kort protokoll siden vi blir gravide selv (men ender i SA).
 
Hva skal til for å få kort protokoll?

Sist fikk vi lang protokoll selv om jeg spurte om kort. Jeg ble jo ikke gravid på lang protokoll og hadde hele tiden en dårlig følelse på det. Men jeg har en god følelse på kort protokoll siden vi blir gravide selv (men ender i SA).


Tror de tilrettelegger i forhold til utfordringene og hva som er best for kvinnen :angelic: så kanskje de tenker at det beste for dere er lang? Jeg skal på kort pga jeg har mange egg og de ønsker ikke overstimulering :nailbiting:
 
Noen av dere som vet om Porsgrunn krever egenerklæringsskjema? Tilsvarende riksen?
 
Vi sendte inn et skjema med navn, vår relasjon, vekt, høyde osv.

Hva tenker du på da? Vi sendte inn adresseskjema og info i vekt og høyde osv :angelic:

Takk for svar :)

På Rikshospitalet/Ullevål fant jeg et er mer omfattende egenerklæringsskjema med psykisk helse, sykdom, sosiale relasjoner og slike ting. Klarte ikke finne tilsvarende skjema på nettsiden til Porsgrunn. Men da kan det virke som at de kjører en enklere variant og kanskje går gjennom slike ting på samtalen istedenfor? :)

Vi skal sende inn skjema i begynnelsen av februar, med mindre det klaffer i mellomtiden (PP11 nå). Har lyst til å få alle papirer klare i julen, for januar blir veldig travel for oss, så derfor jeg ser på det allerede nå :p
 
Takk for svar :)

På Rikshospitalet/Ullevål fant jeg et er mer omfattende egenerklæringsskjema med psykisk helse, sykdom, sosiale relasjoner og slike ting. Klarte ikke finne tilsvarende skjema på nettsiden til Porsgrunn. Men da kan det virke som at de kjører en enklere variant og kanskje går gjennom slike ting på samtalen istedenfor? :)

Vi skal sende inn skjema i begynnelsen av februar, med mindre det klaffer i mellomtiden (PP11 nå). Har lyst til å få alle papirer klare i julen, for januar blir veldig travel for oss, så derfor jeg ser på det allerede nå :p
Vi var aldri inne til samtale, så det vet jeg ikke. Vi fikk det tilsendt i posten.
 
Vi var aldri inne til samtale, så det vet jeg ikke. Vi fikk det tilsendt i posten.

Ok, så henvisning ble sendt av lege og så fikk dere papirer i posten dere skulle fylle inn og returnere?

Trodde alle måtte inn på samtale? Hadde vært deilig å slippe det, vi har 2.5 time hver vei, så er jo et stykke. :)
 
Ok, så henvisning ble sendt av lege og så fikk dere papirer i posten dere skulle fylle inn og returnere?

Trodde alle måtte inn på samtale? Hadde vært deilig å slippe det, vi har 2.5 time hver vei, så er jo et stykke. :)
Jepp, skjemaet lå sammen med brev om at vi var innvilget behandling.

Vi var ikke inne fordi jeg ble gravid mens vi ventet. :)
 
Jepp, skjemaet lå sammen med brev om at vi var innvilget behandling.

Vi var ikke inne fordi jeg ble gravid mens vi ventet. :)

Ok, så bra. Da kan vi bare vente med papirene. Jeg trodde alt måtte sendes samtidig.

Da skjønner jeg. Gratulerer med graviditeten og masse lykke til i innspurten! :)
 
Ok, så bra. Da kan vi bare vente med papirene. Jeg trodde alt måtte sendes samtidig.

Da skjønner jeg. Gratulerer med graviditeten og masse lykke til i innspurten! :)
Neida, egenerklæringen skal de ha før samtalen, mener jeg. Jeg returnerte den ganske raskt via Crypho. De vil vel ha bilder av dere også, de sendte jeg også vie Crypho. Veldig greit!

Takk! :)
 
Takk for svar :)

På Rikshospitalet/Ullevål fant jeg et er mer omfattende egenerklæringsskjema med psykisk helse, sykdom, sosiale relasjoner og slike ting. Klarte ikke finne tilsvarende skjema på nettsiden til Porsgrunn. Men da kan det virke som at de kjører en enklere variant og kanskje går gjennom slike ting på samtalen istedenfor? :)

Vi skal sende inn skjema i begynnelsen av februar, med mindre det klaffer i mellomtiden (PP11 nå). Har lyst til å få alle papirer klare i julen, for januar blir veldig travel for oss, så derfor jeg ser på det allerede nå :p


Ja, de går gjennom eventuelle sykdommer med dere der. Jeg har leddgikt for eksempel, så den må passes ekstra på i forhold til betennelser. Ellers vet de at jeg reagerer på medisin, så får minst mulig stimulering i forhold til egg og i forhold til bivirkning. :nailbiting: skjønner at dere ønsker å komme fortest mulig i gang med alt av papirer. Vi sto på venteliste og plutselig ble vi flyttet mange uker frem :). Så jo mer som er i orden i forkant, desto bedre er det
 
Back
Topp