❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Noen som vet ca ventetid i Porsgrunn nå? Gjelder innsett av frys, ikke ferskforsøk.

Noen som vet ca ventetid i Porsgrunn nå? Gjelder innsett av frys, ikke ferskforsøk.
Når jeg var i kontakt med dem i juni, gjorde de klart for fryseforsøk for oss i august, men det måtte vi trekke oss fra, så tror det går kjapt :)

Vi er nå ferdig med vårt første forsøk uten å lykkes. Klinikken ønsker nå at jeg skal ta blodprøver før videre evaluering. Har noen opplevd det samme? Vi begge tok blodprøver før første forsøk startet.

Jeg skal ha fryseforsøk i naturlig syklus i november. Aldri hatt fryseforsøk før, så er helt ny på dette. Leser noen steder at de tiner embryoene og dyrker videre til blasto før de settes inn, vet noen om dette er vanlig i Porsgrunn? Eller vil jeg få innsettet av mitt todagers ?

Jeg skal ha fryseforsøk i naturlig syklus i november. Aldri hatt fryseforsøk før, så er helt ny på dette. Leser noen steder at de tiner embryoene og dyrker videre til blasto før de settes inn, vet noen om dette er vanlig i Porsgrunn? Eller vil jeg få innsettet av mitt todagers ?
De gjorde det en periode, men har sluttet med det igjen. Hadde hvertfall gjort det da vi hadde frys i november. Vi fikk innsett av to todagers. Ble lillegutt av det:Heartblue

De gjorde det en periode, men har sluttet med det igjen. Hadde hvertfall gjort det da vi hadde frys i november. Vi fikk innsett av to todagers. Ble lillegutt av det:Heartblue
Ah! Takk for svar ❤️ Da vet jeg det. Spent på om mine overlever opptining. Har to stk, kanskje de tenker å sette inn begge to? Det var egentlig planen på det siste forsøket som endte i frøkna, men det var kun ett som var bra nok på dag 3. Hm

De dyrker ikke videre opptinte to dagers lenger nei. Jeg fikk satt inn 2 2-dagers for litt over en uke siden :)

Vi skal starte utredningen for habituell abort i Porsgrunn, så vet ikke helt om jeg passer inn her likevel, men godt å se mange andre være i Porsgrunn!

Har time i midten av oktober! Blodprøve føre (syklusdag 2-5) og mannen tar med sædprøve og leverer 30 min føre timen.
Noen som har vært til time for habituell abort? Hva kan en forvente?

Er overvektig, så regner jo med det blir godt påpekt.........

Jeg vet ikke noe om habituell abort, men mye om overvekt. De ønsker en bmi på 32 eller mindre før man starter. Det var et skikkelig slag i trynet, selv om jeg hadde hørt rykter om det. Men de ga gode råd og sykepleierne er støttende og forståelsesfulle. Kan jo selvfølgelig hende at dere har andre forhold som ikke gjør bmi så viktig, men jeg ville forberedt meg på det. ❤

Et annet tips er at om du ikke bor i byen, så kan det være endel rush om morgenen. Vi kom 40 min for sent til første timen på grunn av kø og en mann som gjerne ville ta prøven hjemme!

Jeg vet ikke noe om habituell abort, men mye om overvekt. De ønsker en bmi på 32 eller mindre før man starter. Det var et skikkelig slag i trynet, selv om jeg hadde hørt rykter om det. Men de ga gode råd og sykepleierne er støttende og forståelsesfulle. Kan jo selvfølgelig hende at dere har andre forhold som ikke gjør bmi så viktig, men jeg ville forberedt meg på det. ❤

Et annet tips er at om du ikke bor i byen, så kan det være endel rush om morgenen. Vi kom 40 min for sent til første timen på grunn av kø og en mann som gjerne ville ta prøven hjemme!

Takk for svar ❤ da får vi se hva de sier om det til meg...:shy:
Vi er herfra, men greit å belage seg på kø likevel! Hehe

Dette er litt skummelt, men sier hei ;)
Jeg vet ikke hvor aktiv jeg blir, men håper å få til søskenforsøk i Porsgrunn rundt juletider :Heartred Har en liten som er laget i Porsgrunn fra før av, så håper å få til søskenforsøket også der... :happy7 Vi oppdaget plutselig at vi måtte få inn søknad pga min alder :help selv om jeg ikke føler meg klar for nye runde enda!

Vi skal i gang med vårt andre forsøk og det blir nå lang protokoll med Synarela nesespray og 225 Menopur. Egguttak blir i uke 45. Første forsøk hadde vi kort protokoll med Orgalutran og Menopur.

Hei!
Har vært hos gyn i dag og hun ønsker å henvise oss videre til riksen eller Porsgrunn så fort svarene på samboeren kommer. Er dere fornøyde på Porsgrunn? Hvor lang tid tok det før henvisningen var sendt til samtale og videre til forsøk? :happy: Har lest at mange er fornøyde i Porsgrunn, og at riksen har lengre ventetid. Har prøvd nå i 1,5 år uten noe resultat og vært prevasnjonsfri i 8 år uten resultat så begynner å bli ganske utolmodig. :banghead:

Hei!
Har vært hos gyn i dag og hun ønsker å henvise oss videre til riksen eller Porsgrunn så fort svarene på samboeren kommer. Er dere fornøyde på Porsgrunn? Hvor lang tid tok det før henvisningen var sendt til samtale og videre til forsøk? :happy: Har lest at mange er fornøyde i Porsgrunn, og at riksen har lengre ventetid. Har prøvd nå i 1,5 år uten noe resultat og vært prevasnjonsfri i 8 år uten resultat så begynner å bli ganske utolmodig. :banghead:
Hei!
Jeg vil i hvert fall anbefale Porsgrunn, har vært godt fornøyd med mine to forsøk der, hvor det ene resulterte i et barn :) Nå er det riktignok 3 år siden vi ble henvist dit, men da sendte vi henvisning i juni og fikk forsamtale i slutten av september, da med sommerferiestengt i hele juli. Derfra fikk vi oppstart i oktober og uttak i november, så det gikk kjapt. Hvordan det er der nå vet jeg ikke, men med søskenforsøk har det gått ganske fort :)
Håper dere får en kort prosess i IVF-gamet :)

Da er vi et skritt nærmere drømmen vår og vi har endelig klart å bli gravide<3 1 år etter vår ivf drøm startet, har vi vært innom overstimulering og totalt frys og 2 FER før endelig egget festet seg nå forrige mandag.
Alle gode ting er 3 og med innsett på bursdagen til kidden på 6 år og termin på mannens bursdag må jo dette bare gå veien:) lykke til alle sammen:Heartred

Da er vi et skritt nærmere drømmen vår og vi har endelig klart å bli gravide<3 1 år etter vår ivf drøm startet, har vi vært innom overstimulering og totalt frys og 2 FER før endelig egget festet seg nå forrige mandag.
Alle gode ting er 3 og med innsett på bursdagen til kidden på 6 år og termin på mannens bursdag må jo dette bare gå veien:) lykke til alle sammen:Heartred
Gratulerer så mye!:Heartred

Klarer ikke bli helt klok på innsett ved fryseforsøk i naturlig syklus.. noen som kan hjelpe meg med hvilken dag som er innsett? Ser at noen regner dagen etter positiv test, men andre samme dagen.

Jeg fikk positiv test idag, onsdag, så er redd for at det da lander på lørdag og søndag ettersom vi har 2 og 3 dagers egg på frys. Så da blir det jo evt avlyst

Veldig fornøyd med Porsgrunn etter en tøff runde i prosessen med å få tulla som nå er en aktiv sanger på 1,5 år ❤️

Klarer ikke bli helt klok på innsett ved fryseforsøk i naturlig syklus.. noen som kan hjelpe meg med hvilken dag som er innsett? Ser at noen regner dagen etter positiv test, men andre samme dagen.

Jeg fikk positiv test idag, onsdag, så er redd for at det da lander på lørdag og søndag ettersom vi har 2 og 3 dagers egg på frys. Så da blir det jo evt avlyst

Veldig fornøyd med Porsgrunn etter en tøff runde i prosessen med å få tulla som nå er en aktiv sanger på 1,5 år ❤️
Positiv test idag vil gi innsett av todagers egg lørdag og tredagers på søndag så er redd det muligens blir avbrutt da, ja :( De regner eggløsning dagen etter positiv test i Porsgrunn.

Back
Topp