❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Ja, veldig spennende! Vi har to icsi-barn fra før, og de er fra to forskjellige uttak, så vi får ikke mer hjelp på Riksen. Hvis jeg har skjønt det riktig er det bare Porsgrunn som hjelper til med nr. 3 da. Har du noen barn? Kan godt hende du har skrevet det et sted, men denne tråden var så lang at jeg ikke orket å lese hele :hilarious:
Så flott at dere går for nr 3, har inntrykket av at de fleste som trenger assistert befruktning får maks 2, så synes alltid det er så koselig å lese når noen vil ha flere :Heartred Veldig bra at Porsgrunn har åpnet opp for nr 3! Og blir litt spennende å høre hva du synes om Riksen VS Porsgrunn etterhvert, siden du nå får prøvd begge klinikkene.
Ingen barn fra før, prøver på første :)

Så flott at dere går for nr 3, har inntrykket av at de fleste som trenger assistert befruktning får maks 2, så synes alltid det er så koselig å lese når noen vil ha flere :Heartred Veldig bra at Porsgrunn har åpnet opp for nr 3! Og blir litt spennende å høre hva du synes om Riksen VS Porsgrunn etterhvert, siden du nå får prøvd begge klinikkene.
Ingen barn fra før, prøver på første :)
Ja, er veldig spent på det! Vi har vært veldig fornøyde på Riksen, men har jo hørt om mange som ikke er det. Fikk faktisk satt inn to fra frys for snart 1,5 år siden og håpet på at vi skulle få tvillinger. Har alltid ønsket meg fire barn :Heartpink
Så spennende, hvor langt er du i prosessen nå?

Ja, er veldig spent på det! Vi har vært veldig fornøyde på Riksen, men har jo hørt om mange som ikke er det. Fikk faktisk satt inn to fra frys for snart 1,5 år siden og håpet på at vi skulle få tvillinger. Har alltid ønsket meg fire barn :Heartpink
Så spennende, hvor langt er du i prosessen nå?
Det blir spennende, håper på enkel og rask prosess for dere i Porsgrunn :joyful: Hadde uttak i mars i år, og fikk 6 blastoer fra det. Har fått satt inn 4 hittil, der jeg har blitt gravid 3 ganger men mister. Holder på med ekstra utredning nå, så blir en pause til februar/ mars nå :)

Det blir spennende, håper på enkel og rask prosess for dere i Porsgrunn :joyful: Hadde uttak i mars i år, og fikk 6 blastoer fra det. Har fått satt inn 4 hittil, der jeg har blitt gravid 3 ganger men mister. Holder på med ekstra utredning nå, så blir en pause til februar/ mars nå :)
Ååh, det høres tøft ut.. Håper de finner ut av det, og at det er enkelt å gjøre noe med om det evt. er noe! Krysser fingrene for deg :Heartpink

Ååh, det høres tøft ut.. Håper de finner ut av det, og at det er enkelt å gjøre noe med om det evt. er noe! Krysser fingrene for deg :Heartpink
Tusen takk :Heartred Kanskje vi begge får forsøk i mars da, så ses vi kanskje i mars-gruppa etterhvert :joyful:

Sniker her inne, trist å høre at du har mistet så mange ganger. Jeg mistet selv seks ganger (fire mens jeg var i behandling i Porsgrunn), og jeg vil på det sterkeste anbefale å få tatt en biopsi av endometriet for å utelukke infeksjon. Denne testen tar de dessverre ikke i det offentlige (i hverfall gjorde de ikke det i årene 2021-2023), men kan tas hos f.eks Hausken og koster 5-6000kr.

Sniker her inne, trist å høre at du har mistet så mange ganger. Jeg mistet selv seks ganger (fire mens jeg var i behandling i Porsgrunn), og jeg vil på det sterkeste anbefale å få tatt en biopsi av endometriet for å utelukke infeksjon. Denne testen tar de dessverre ikke i det offentlige (i hverfall gjorde de ikke det i årene 2021-2023), men kan tas hos f.eks Hausken og koster 5-6000kr.
Tusen takk for tips :Heartred Kan jeg spørre om du fikk utslag på denne testen og evt hvilken behandling du fikk for det? Ser du har oktober24 i nicket ditt, har du fått barn nå? :Heartred
Jeg har fått antibiotika av privat gynekolog på grunn av historikken min (Doxylin 100 mg, skal ta 2 stk i 7 dager), så er litt usikker på om jeg skal ta endometrietest i tillegg. Får allerede 10 mg prednisolon under forsøk også. Men vil jo gjøre alt jeg kan... Men vet du om det er annen behandling som gis ved utslag enn det jeg skal få?

Tusen takk for tips :Heartred Kan jeg spørre om du fikk utslag på denne testen og evt hvilken behandling du fikk for det? Ser du har oktober24 i nicket ditt, har du fått barn nå? :Heartred
Jeg har fått antibiotika av privat gynekolog på grunn av historikken min (Doxylin 100 mg, skal ta 2 stk i 7 dager), så er litt usikker på om jeg skal ta endometrietest i tillegg. Får allerede 10 mg prednisolon under forsøk også. Men vil jo gjøre alt jeg kan... Men vet du om det er annen behandling som gis ved utslag enn det jeg skal få?
Ja, jeg fikk utslag på testen, og hadde såkalt kronisk endometritt. Behandlingen er antibiotika, og for mange så funker doksycyklin veldig bra. Problemet er bare at infeksjonen kan også være forårsaket av bakterier som doxylin ikke tar, og det var tilfellet for meg. Dette vet man jo ikke før man har tatt en re-biopsi og sett om infeksjonen er borte. Jeg måtte ha 14 dager med Augmentin, og denne gangen tok jeg re-biopsi (klok av skade) for å sjekke om infeksjonen var borte. (To av spontanabortene skjedde nemlig etter at jeg hadde funnet ut om infeksjonen, men ikke visste at jeg trengte en annen type antibiotika enn doxycyklin.)

Jeg ble gravid på naturlig vis på første pp etter at infeksjonen var bekreftet borte og jeg hadde fått gjenopprettet bakteriefloraen ved hjelp av vagiatorer med lactobacillus (Obs: de fleste vagiatorer har kun melkesyre, og det er ikke nok er min erfaring.)

Og, ja, den syvende gang var lykkens gang for vår del, for vi fikk endelig vår etterlengtede baby i oktober. :Heartred

Last edited:
Ja, jeg fikk utslag på testen, og hadde såkalt kronisk endometritt. Behandlingen er antibiotika, og for mange så funker doksycyklin veldig bra. Problemet er bare at infeksjonen kan også være forårsaket av bakterier som doxylin ikke tar, og det var tilfellet for meg. Dette vet man jo ikke før man har tatt en re-biopsi og sett om infeksjonen er borte. Jeg måtte ha 14 dager med Augmentin, og denne gangen tok jeg re-biopsi (klok av skade) for å sjekke om infeksjonen var borte. (To av spontanabortene skjedde nemlig etter at jeg hadde funnet ut om infeksjonen, men ikke visste at jeg trengte en annen type antibiotika enn doxycyklin.) Jeg ble gravid på naturlig vis på første pp etter at infeksjonen var bekreftet borte og jeg hadde fått gjenopprettet bakteriefloraen ved hjelp av vagiatorer med lactobacillus (Obs: de fleste vagiatorer har kun melkesyre, og det er ikke nok er min erfaring.) Og, ja, den syvende gang var lykkens gang for vår del, for vi fikk endelig vår etterlengtede baby i oktober. :Heartred
Tusen, tusen takk for at du deler :Heartred Da skal jeg definitivt ta endometrietesten hvis antibiotikaen denne runden ikke fungerer (hvis jeg mister igjen). Igjen, takk for at du deler.
Veldig frustrerende at de offentlige klinikkene skal ligge bakpå og ikke anerkjenne og tilbyr denne behandlingen, når jeg leser at det fungerer for en del med vår type historikk. Man må virkelig være en egen liten forsker i dette for å finne ut hva som er lurt å gjøre for å bedre sjansene.
Virkelig helt fantastisk at det gikk på den syvende graviditeten, gratulerer så mye :Heartred

Tusen, tusen takk for at du deler :Heartred Da skal jeg definitivt ta endometrietesten hvis antibiotikaen denne runden ikke fungerer (hvis jeg mister igjen). Igjen, takk for at du deler.
Veldig frustrerende at de offentlige klinikkene skal ligge bakpå og ikke anerkjenne og tilbyr denne behandlingen, når jeg leser at det fungerer for en del med vår type historikk. Man må virkelig være en egen liten forsker i dette for å finne ut hva som er lurt å gjøre for å bedre sjansene.
Virkelig helt fantastisk at det gikk på den syvende graviditeten, gratulerer så mye :Heartred
Ønsker deg masse lykke til, og bare ta kontakt hvis det er noe mer du skulle lure på ifbm de testene. Føler jeg nærmest har tatt en etterutdanning i spontanabort, har virkelig måttet stå på for å finne ut av alt sammen, så ja, bare spør hvis det er noe du tenker jeg kan bidra med. :Heartred

Ønsker deg masse lykke til, og bare ta kontakt hvis det er noe mer du skulle lure på ifbm de testene. Føler jeg nærmest har tatt en etterutdanning i spontanabort, har virkelig måttet stå på for å finne ut av alt sammen, så ja, bare spør hvis det er noe du tenker jeg kan bidra med. :Heartred
Tusen takk, setter virkelig pris på det :Heartred

Jeg skriver under på det @Furua sier!
Etter å ha brukt opp forsøkene mine og tre år hos Porsgrunn så ble jeg gravid på mitt første innsett privat hos Hausken. Dette var etter ni innsett i Porsgrunn… og så gikk det på tiende innsettet - første privat.
Det var etter Hausken sa de ville undersøke livmora og fant da en infeksjon. 14 dager med Doxylin og så satt den på første innsettet jeg hadde etter AB-kur.
Hører også med til historien at jeg hadde 1 SA og 1MA etter flere runder med inseminasjon. Og en kjemisk.
Så om det ikke fungerer etter AB-kur så ville jeg også brukt 5000-6000kr på en biopsi av livmora.

Masse lykke til til dere :Heartred

Jeg skriver under på det @Furua sier!
Etter å ha brukt opp forsøkene mine og tre år hos Porsgrunn så ble jeg gravid på mitt første innsett privat hos Hausken. Dette var etter ni innsett i Porsgrunn… og så gikk det på tiende innsettet - første privat.
Det var etter Hausken sa de ville undersøke livmora og fant da en infeksjon. 14 dager med Doxylin og så satt den på første innsettet jeg hadde etter AB-kur.
Hører også med til historien at jeg hadde 1 SA og 1MA etter flere runder med inseminasjon. Og en kjemisk.
Så om det ikke fungerer etter AB-kur så ville jeg også brukt 5000-6000kr på en biopsi av livmora.

Masse lykke til til dere :Heartred
Tusen takk for at du også deler din erfaring med dette :Heartred Gratulerer så mye med baby :Heartred

Vet noen av dere om man får med bilde når man er på tidlig ultralyd på klinikken etter IVF?

Hei!
Jeg starter med menopur og IVF behandlingen hos Porsgrunn i dag. Er litt stresset da det ble en del ventetid fra informasjonstimene til nå. Vi fikk all info I oktober så er litt nervøs nå.

Er det noen som har et sammendrag av start til slutt her?

Hvor mange ganger skal vi inn, hva kan vi og hva kan vi ikke gjøre osv.

Blir enormt takknemlig for alle svar

Du skal inn på ultralydkontroll ca dag 10, og så får du løpende informasjon om hva som vil skje etterpå! :) Men det viktigste akkurat nå er jo oppstart menopur og så fyremadel/ganirelix på stimuleringsdag 5 (eller den dagen du har fått beskjed om). :joyful: Noe spesielt du lurer på? Har vært hos Porsgrunn flere forsøk.

Mulig du trenger enda en kontroll før uttak, men så er det jo uttak og så innsett forhåpentligvis 5 dager etterpå. Så nå går det slag i slag!

Back
Topp