❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Oi. Tok test i dag å har ikke følt dette kom til å gå. En uke etter innsett, den 7.ende dagen som ruger i dag, og 14 dager siden eggløsningssprøyte. Hva tror dere? Alltid testet blenda. Aldri antydning til strek. Men jeg ser en strek. Gjør dere?
IMG_20210628_110949.jpg IMG_20210628_064434.jpg
 
11 dager etter innsett av blasto... mensen kom idag:-/ kort om meg: hatt to uttak i 2015, null egg på første, 22 på andre. 12 i frys, 1 inn- som ble baby 2016 <3 søskenforsøk i 2018. To ganger- gikk ikke. Så orket jeg ikke mer stress med dette. Fikk brev om at eggene kom til å bli destruert i 2020. Falt meg til ro med det. Men! Så kom det ny lov- plutselig tikket det inn et brev om at eggene kome til å bli oppbevart til jeg ble 46! Så da tenkte vi- ja la oss prøve til det er tomt.

Nå har vi 6 egg igjen, minst en av dem er blasto. De har pleid å tine flere, for så å dyrke dem til blasto, satt inn ett og fryst det andre.

Får håpe et av disse eggene blir en lille søster eller bror <3
 
11 dager etter innsett av blasto... mensen kom idag:-/ kort om meg: hatt to uttak i 2015, null egg på første, 22 på andre. 12 i frys, 1 inn- som ble baby 2016 <3 søskenforsøk i 2018. To ganger- gikk ikke. Så orket jeg ikke mer stress med dette. Fikk brev om at eggene kom til å bli destruert i 2020. Falt meg til ro med det. Men! Så kom det ny lov- plutselig tikket det inn et brev om at eggene kome til å bli oppbevart til jeg ble 46! Så da tenkte vi- ja la oss prøve til det er tomt.

Nå har vi 6 egg igjen, minst en av dem er blasto. De har pleid å tine flere, for så å dyrke dem til blasto, satt inn ett og fryst det andre.

Får håpe et av disse eggene blir en lille søster eller bror <3

Aww. :angelic:. Så fint å høre at dere allerede har lykkes tidligere, og nå vil prøve igjen. Er det barnet dere har resultat av en liten blasto? :angelic:

Det virker veldig tilfeldig hvor mange forsøk man må bruke på hvert barn. Finner man rett med en gang så sitter den, om ikke så man jo lete etter den perfekte videre :cool:. Noen sliter med første, selv med IVF, andre med nummer to, tredje, fjerde osv :wideyed:

Jeg testet svakt positiv på mandag og fikk bekreftet i dag at jeg er gravid. Vi har vært prøvere i ca 1,5 år, men bare 6 måneder i prøverørsverden. Første innsett. Får bare håpe den holder hele veien =:dummy1:/:dummy:
 
Aww. :angelic:. Så fint å høre at dere allerede har lykkes tidligere, og nå vil prøve igjen. Er det barnet dere har resultat av en liten blasto? :angelic:

Det virker veldig tilfeldig hvor mange forsøk man må bruke på hvert barn. Finner man rett med en gang så sitter den, om ikke så man jo lete etter den perfekte videre :cool:. Noen sliter med første, selv med IVF, andre med nummer to, tredje, fjerde osv :wideyed:

Jeg testet svakt positiv på mandag og fikk bekreftet i dag at jeg er gravid. Vi har vært prøvere i ca 1,5 år, men bare 6 måneder i prøverørsverden. Første innsett. Får bare håpe den holder hele veien =:dummy1:/:dummy:

Gratulerer så mye :)
 
Teller ned til oppstart…

4,5 uke til blodprøve

5,5 uke til første ultralyd og forhåpentligvis start med progynova :)
 
Aww. :angelic:. Så fint å høre at dere allerede har lykkes tidligere, og nå vil prøve igjen. Er det barnet dere har resultat av en liten blasto? :angelic:

Det virker veldig tilfeldig hvor mange forsøk man må bruke på hvert barn. Finner man rett med en gang så sitter den, om ikke så man jo lete etter den perfekte videre :cool:. Noen sliter med første, selv med IVF, andre med nummer to, tredje, fjerde osv :wideyed:

Jeg testet svakt positiv på mandag og fikk bekreftet i dag at jeg er gravid. Vi har vært prøvere i ca 1,5 år, men bare 6 måneder i prøverørsverden. Første innsett. Får bare håpe den holder hele veien =:dummy1:/:dummy:
Så gøy! Krysser fingrene for at dette går rette veien :)
Jeg husker ikke rett og slett om det var blasto.

Vi har ikke brukt prevensjon på 11 år hehe. Etter 5 år så ba vi om henvisning. Men går det ikke med de 6 som er igjen så faller jeg til ro med det. Jeg går ikke gjennom en runde til med stimulering og høsting av egg.
 
Så gøy! Krysser fingrene for at dette går rette veien :)
Jeg husker ikke rett og slett om det var blasto.

Vi har ikke brukt prevensjon på 11 år hehe. Etter 5 år så ba vi om henvisning. Men går det ikke med de 6 som er igjen så faller jeg til ro med det. Jeg går ikke gjennom en runde til med stimulering og høsting av egg.

Det skjønner jeg såå godt :arghh:. Er jo helt pyton å holde på sånn, og ingen garanti for at man får høstet mange egg av det heller :banghead:.

Jeg sa det samme før vi fikk 6 blasto på frys, at jeg ikke visste hvor mange runder jeg orket. Overstimulering og blodfortynnende etterpå også, øker ikke sjangsene for å ønske å prøve igjen. Så priser meg lykkelig for at vi nå er gravid, og håper det holder seg sånn :angelic:
 
IMG_20210707_064302.jpgDa var dagen her for at Porsgrunn ville ha resultatet. Heldigvis fremdeles positivt :angelic:. Ganske engstelig. Så gleder meg til TUL i uke 7 og kommer til å ta blodprøver god legen også. :shy:. Hvordan ligger dere andre an?
 
Hei :)

Jeg og min mann står på ringeliste til ivf i porsgrunn. Det jeg lurte på er når dere ble ringt opp etter dere ble satt på ringeliste?
De prøvde å ringe oss for litt siden men jeg misforstod og trodde de hadde stengt da.. Blir vi satt nederst i køen for ringeliste da?
Vi har egentlig ikke time til forsamtale før oktober...
 
Hei :)

Jeg og min mann står på ringeliste til ivf i porsgrunn. Det jeg lurte på er når dere ble ringt opp etter dere ble satt på ringeliste?
De prøvde å ringe oss for litt siden men jeg misforstod og trodde de hadde stengt da.. Blir vi satt nederst i køen for ringeliste da?
Vi har egentlig ikke time til forsamtale før oktober...

Vi ble aldri ringt, så blir ikke nødvendigvis man blir ringt selv om man står på ringeliste. Vi sto på listen i 4 mnd.

Vil anta at dere fremdeles har plassen dere i utgangspunktet hadde, men kan jo evt høre med dem. Hvor mange som er før eller etter dere er vanskelig å si.

Håper dere er heldige og blir ringt igjen da, den ventetiden er utrolig kjedelig! :wtf:
 
Hei :)

Jeg og min mann står på ringeliste til ivf i porsgrunn. Det jeg lurte på er når dere ble ringt opp etter dere ble satt på ringeliste?
De prøvde å ringe oss for litt siden men jeg misforstod og trodde de hadde stengt da.. Blir vi satt nederst i køen for ringeliste da?
Vi har egentlig ikke time til forsamtale før oktober...


Ble ring opp etter et par uker etter vi satt oss på ringelista, å fikk time dagen etter :) Skulle egentlig inn i september 2020, men fikk time i midten av juli 2020.
 
Hei :)

Jeg og min mann står på ringeliste til ivf i porsgrunn. Det jeg lurte på er når dere ble ringt opp etter dere ble satt på ringeliste?
De prøvde å ringe oss for litt siden men jeg misforstod og trodde de hadde stengt da.. Blir vi satt nederst i køen for ringeliste da?
Vi har egentlig ikke time til forsamtale før oktober...
Etter erfaring fra et annet sykehus begynner de på toppen av listen og ringer seg nedover fram til de får svar. Neste gang begynner de på toppen igjen. Altså vil du ikke «rykke ned» om du står langt oppe på lista men ikke kan/ikke svarer.
 
Nå blir det spennende... Mensen flytter seg og nå ser det ut til at jeg har oppstart med hormoner allerede 16 august! Planlagt innsett var i slutten september/starten av oktober.. så da får vi se når det blir da :D super positiv iallefall enda det er et bryllup rett oppi det her :p
 
Venter på åpning av klinikken her.. Blodprøve på mandag, kontroll før oppstart 9/8. Skal sette inn fryst egg fra 2017 ❤️
 
Back
Topp