❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Nå nærmer det seg oppstart her.. september etter vi gifter oss i august.. gleder meg men gruer meg også veldig.. ser hvor opp å ned ting går.. bare ufattelig glad for måten jeg ble tatt i mot å ikke minst hørt i Porsgrunn.. men de tre mnd her kommer til å løpe i full fart håper jeg.. flere som har oppstart i september?

Nå nærmer det seg oppstart her.. september etter vi gifter oss i august.. gleder meg men gruer meg også veldig.. ser hvor opp å ned ting går.. bare ufattelig glad for måten jeg ble tatt i mot å ikke minst hørt i Porsgrunn.. men de tre mnd her kommer til å løpe i full fart håper jeg.. flere som har oppstart i september?
Lykke til❤️kan ikke rose de nok der. Er veldig fornøyd med alle som jobber der.

Uff.. det er vel kanskje prisen å betale for offentlig støtte..? :sorry: Får du time med legen om du ber om det? Eller en telefonsamtale.
Jeg la frem ønske om å forsøke kort protokoll en runde til, men det var ikke legen enig i. Så da er vi nødt til å vente til august :blackeye: ..den var hard å svelge. Gruff!

Ånei. Måtte dere :banghead:. Nå fikk jeg vondt av deg :shy: hvorfor vil de ha lang protokoll på deg da? :inpain: de har kanskje en god grunn?

En gang har jeg fått prate med legen etter å ha mast hull i hodet på de på Crypho etter beskjed om avbrutt forsøk. Samtalen resulterte i at forsøket IKKE ble avbrutt og eggposene mine fortsatte å modnes, de påsto de hadde stoppet opp fordi de bare hadde vokst 1 mm på to døgn. 3 dager senere hadde de vokst 6-7 mm til, så gynekologen hvor jeg tar UL sa han synes det var direkte kleint at de ville avbryte. Nå endte forsøket uansett med avbrutt fordi ingen av eggene ble befruktet. Men kjenner tilliten min til dem er veldig lav. Uansett - akkurat i det tilfellet hørte jo faktisk legen på meg da.

Jeg har spurt om å få prate med en legen(på tlf) denne runden etter jeg ble satt over på lang protokoll og måtte vente 3 mnd på neste uttak. Men har aldri fått tilbud om det denne gangen.

Det er så dårlig med kommunikasjonen imellom hver stimulering :blackeye:. Man føler seg så alene i alt sammen :eek:. Helt vilt at de prøvde å stoppe deg underveis i forsøket. Og litt rart de ikke kan begrunne hvorfor de gir i noen tilfeller plan på kort og i andre tilfeller lang protokoll :bored:

Er det mange her som har måtte gå for ICSI befruktning? Er det enkelt å få legene over på det sporet med en gang? Vi venter på bekreftende/avkreftende svar ang. samboers sædprøver. Ullevål er utrolig trege på avtrekkeren der, er jo snart en måned siden den ble avlevert. Samtidig venter jeg på å få komme til sjekk, det er stort sett fint, men siste celleprøve viste lavgradige celleforandringer og HPV, (Ikke farlige typen), så håper det er gått tilbake innen 19.05 og det ikke blir noen fler kranglete humper i veien. Føler det er noe hele tiden, og nervene får nesten aldri roet seg ordentlig.

Vi får ICSI pga mannlig faktor. Så vi må ha den hjelpen for å få befruktet eggene :angelic:. Tror de prøver vanlig IVF om det ikke er mannlig faktor, da det er mer lik den prosessen som skjer inni kroppen der flere sædceller må jobbe seg frem mot egget. ICSI ble jo en sædcellen puttet inn direkte i egget. For oss ble 13 av 21 egg befruktet, og 6 overlevde helt til blasto med denne metoden. Det betyr jo ikke at det blir barn av alle de :stop:

Veldig fornøyd når jeg har vært inne under uttak og gynekologiske undersøkelser. Skuffet over kommunikasjonen underveis, litt samlebånd følelse :wideyed:.

Er i gang, og vært det siden forsamtale i desember. Andre runde og venter på fryseforsøk nå.

Du må ha masse lykke til. Forbered deg på at det kan ta tid.:shy:

Vi får ICSI pga mannlig faktor. Så vi må ha den hjelpen for å få befruktet eggene :angelic:. Tror de prøver vanlig IVF om det ikke er mannlig faktor, da det er mer lik den prosessen som skjer inni kroppen der flere sædceller må jobbe seg frem mot egget. ICSI ble jo en sædcellen puttet inn direkte i egget. For oss ble 13 av 21 egg befruktet, og 6 overlevde helt til blasto med denne metoden. Det betyr jo ikke at det blir barn av alle de :stop:
Vi venter på bekreftelse fra Ullevål om det er mannlig faktor, eller om første prøven bare var en dårlig prøve. De er utrolig trege med å gi svar. Snakket med gynekologen på Ahus, og hun sa hun skulle purre på de, enda ikke hørt noe, halvannen måned siden han avla prøven. Er kjempespent. For hele tiden, så føler jeg de er tydelig på hvor utfordringen er, så begynner de å ta andre tester og sjekke flere faktorer.

Hvor er skinnene jeg skulle ønske vi befant oss på?

Vi venter på bekreftelse fra Ullevål om det er mannlig faktor, eller om første prøven bare var en dårlig prøve. De er utrolig trege med å gi svar. Snakket med gynekologen på Ahus, og hun sa hun skulle purre på de, enda ikke hørt noe, halvannen måned siden han avla prøven. Er kjempespent. For hele tiden, så føler jeg de er tydelig på hvor utfordringen er, så begynner de å ta andre tester og sjekke flere faktorer.

Hvor er skinnene jeg skulle ønske vi befant oss på?

Oi. Tror vi fikk svar etter max to uker. Men jeg purret :wideyed:

Vi skal mest sannsynlig ha frys tidlig høst, første forsøk barn nummer 2 :)

Veldig fornøyd når jeg har vært inne under uttak og gynekologiske undersøkelser. Skuffet over kommunikasjonen underveis, litt samlebånd følelse :wideyed:.

Er i gang, og vært det siden forsamtale i desember. Andre runde og venter på fryseforsøk nå.

Du må ha masse lykke til. Forbered deg på at det kan ta tid.:shy:
Jeg valgte selv å avventer til september for kunne startet i januar om jeg ville.. men bryllup først :) Jeg har ikke hatt den følelsen ved kontakt der tidligere men kan jo være jeg bare var heldig på første samtalene. Skal starte opp med nesespray i september.. så blir spennende.. har ingen tro på at det skal sitte på første forsøk så får bare avvente å se.. de finner ikke ut hva som er feil hos meg så håper på mere svar etter første uttaket :) lykke til med innsett <3

Så bra du føler det sånn :angelic:!
Veldig fornøyd når det er fysisk kommunikasjon jeg også. De er veldig skjønne hele gjengen. Tror bare de ikke har så mye tid til å svare på meldinger og ringe for oppfølging. :inpain: lykke til med både bryllup og stimulering :angelic:

Gjør offentlige sykehus uttak/innsett i helger..?:bookworm: Har kun gått privat før, og da ble jeg litt stressa med tanke på krasjing av helg. Men de klarer vel til en viss grad å styre det litt med stimulering.. :angelic:

TR kom i dag, så starter i morgen!! :nailbiting: iiiik! Veldig spent!

Gjør offentlige sykehus uttak/innsett i helger..?:bookworm: Har kun gått privat før, og da ble jeg litt stressa med tanke på krasjing av helg. Men de klarer vel til en viss grad å styre det litt med stimulering.. :angelic:

TR kom i dag, så starter i morgen!! :nailbiting: iiiik! Veldig spent!

Porsgrunn har stengt i helgene, så de vil styre det med stimulering.

Har veldig godt inntrykk av de der, veldig fine folk og uttak gikk som en lek. Alt vel -bortsett fra kontakt og info på crypho i ventetiden:bag: synes den har vært sparsommelig.

Spennende med oppstart i morgen! Krysser fingra for deg:chicken:

Porsgrunn har stengt i helgene, så de vil styre det med stimulering.

Har veldig godt inntrykk av de der, veldig fine folk og uttak gikk som en lek. Alt vel -bortsett fra kontakt og info på crypho i ventetiden:bag: synes den har vært sparsommelig.

Spennende med oppstart i morgen! Krysser fingra for deg:chicken:

Takk for svar!:joyful: Har allerede begynt å irritere meg litt over trege svar og manglende informasjon, men det veier opp at de var virkelig hyggelige og flinke der altså!

Fine dere.. er det noen som kan hjelpe meg litt med å tolk prøvesvarene mine? Jeg skjønner ikke så mye av det... Hehe..

Vedlegg

• Screenshot_20210518-172315.jpg
    Screenshot_20210518-172315.jpg
    75,9 KB · Visninger: 90
EDIT: Glem det, jeg klarte å få en time på Medicus! :hilarious: Puh!

Dere som har vært på kontroller i Oslo-området, hvor har dere gått?

Skal på første kontroll av stimulering på tirsdag, egentlig hos Oslogynekologene, men de har ikke noe ledig. Har også spurt Hausken, de har heller ikke tid.. Prøver jo å få hjelp via Porsgrunn, men det tar jo så lang tid å få svar, og jo lenger vi venter, jo vanskeligere blir det vel å få time..

Last edited:
EDIT: Glem det, jeg klarte å få en time på Medicus! :hilarious: Puh!

Dere som har vært på kontroller i Oslo-området, hvor har dere gått?

Skal på første kontroll av stimulering på tirsdag, egentlig hos Oslogynekologene, men de har ikke noe ledig. Har også spurt Hausken, de har heller ikke tid.. Prøver jo å få hjelp via Porsgrunn, men det tar jo så lang tid å få svar, og jo lenger vi venter, jo vanskeligere blir det vel å få time..
Anbefaler varmt Aage Huseby, han holder til noen dager på Oslo City legesenter og noen dager på Smestadgynekologene. Har også god erfaring med Martin Andresen hos Smestadgyn, men tror man må ha henvisning for å komme til han.

Er det noen som snart er i gang igjen? Merker stikking fra ca 2 uker siden. Vet ikke helt når eggløsning var, men regner med den kommer i løpet av uka :angelic:. Håper at eggløsninga treffer på rett dag i forhold til et 5 dagers egg, og at vi får satt inn i juni. Samboeren er dritt lei ordene "mensen", "stikking", "eggløsning" og føler det har gått på repeat i 2 år :facepalm:

Jeg har vært plaga med cyster både før stimulering og under. Og nå hadde jeg blitt mildt overstimulert ved sist uttak. Frysefoesøk når vi skal i gang nå :angelic:

Tror nok menn ikke kjenner det på kroppen, og derfor ikke føler det like sterkt, verken fysisk eller emosjonelt :shifty:. Han forteller mye om pollen, når han merke den på kroppen, og er heller ikke "happy" med jobb. Men jeg ville aldri ha sagt noe om det til han. Sånn er det, og livet er ikke alltid rosenrødt heletiden :bored:.

Han er jo en fyr som står i prosesser sammen med meg, men merker jeg er litt lei av å snakke om ting med han, selv om dette er vår prosess. Når han svarer med at han ei lei av at det handler om mensen og Eggløsning. :banghead: svart tidligere at, ja, hva tror du ikke jeg er? Drittlei at mensen kommer hver måned, vondt gjør det også. Drittlei av å leve livet etter når man skal stimuleres. Og ikke kunne planlegge juleferien, påsken og sommeren. Men vi jenter har liksom ikke et valg, vi kjenner det jo på hele kroppen :shifty:

Flere som har det sånn? :inpain:

Er det noen som snart er i gang igjen? Merker stikking fra ca 2 uker siden. Vet ikke helt når eggløsning var, men regner med den kommer i løpet av uka :angelic:. Håper at eggløsninga treffer på rett dag i forhold til et 5 dagers egg, og at vi får satt inn i juni. Samboeren er dritt lei ordene "mensen", "stikking", "eggløsning" og føler det har gått på repeat i 2 år :facepalm:

Jeg har vært plaga med cyster både før stimulering og under. Og nå hadde jeg blitt mildt overstimulert ved sist uttak. Frysefoesøk når vi skal i gang nå :angelic:

Tror nok menn ikke kjenner det på kroppen, og derfor ikke føler det like sterkt, verken fysisk eller emosjonelt :shifty:. Han forteller mye om pollen, når han merke den på kroppen, og er heller ikke "happy" med jobb. Men jeg ville aldri ha sagt noe om det til han. Sånn er det, og livet er ikke alltid rosenrødt heletiden :bored:.

Han er jo en fyr som står i prosesser sammen med meg, men merker jeg er litt lei av å snakke om ting med han, selv om dette er vår prosess. Når han svarer med at han ei lei av at det handler om mensen og Eggløsning. :banghead: svart tidligere at, ja, hva tror du ikke jeg er? Drittlei at mensen kommer hver måned, vondt gjør det også. Drittlei av å leve livet etter når man skal stimuleres. Og ikke kunne planlegge juleferien, påsken og sommeren. Men vi jenter har liksom ikke et valg, vi kjenner det jo på hele kroppen :shifty:

Flere som har det sånn? :inpain:

Du er nok i veldig godt selskap. Det er iallefall min erfaring :confused: Skulle ønske han kunne gått igjennom det samme og kjent på de følelsene vi sitter med. Og også den fysiske biten med det. Det kjennes så urettferdig at det er så «lett» for dem, og at vi må ta hele støyten. Samboeren min er ikke veldig interessert i å prate om det, men hadde han sagt han var lei av å høre om mensen, eggløsning og sprøyter etc så hadde det klikka for meg. Tenker at det er det minste de må tåle :D

Du er nok i veldig godt selskap. Det er iallefall min erfaring :confused: Skulle ønske han kunne gått igjennom det samme og kjent på de følelsene vi sitter med. Og også den fysiske biten med det. Det kjennes så urettferdig at det er så «lett» for dem, og at vi må ta hele støyten. Samboeren min er ikke veldig interessert i å prate om det, men hadde han sagt han var lei av å høre om mensen, eggløsning og sprøyter etc så hadde det klikka for meg. Tenker at det er det minste de må tåle :D

Ja, han tok det til seg da ;). Men ja, det er fryktelig irriterende når det er vi jenter som tar hele støyten. :banghead::blackeye:

Måtte bare få ut litt frustrasjon, jeg skjønner det er slitsom for menn også, men det blir jo på en helt annen måte :meh:

Back
Topp