❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Ahhh, nå kom de negative tankene igjen.. Redd ingen egg befruktes, ingen egg overlever til innsett, negativ test.. Hater dette IVF tullet til tider jeg altså :p
Hold ut! Er jo i gamet kortere enn deg, men forstår hva du går gjennom :hug003 Det er helt forståelig at denne prosessen er proppfull av opp-og-ned dager. Bare hold ut. Det blir din tur snart! :binkybaby:binkybaby

Min første gang på menopur nå også, tidligere brukt Puregon! Er på sprøytedag 7 i dag og har foreløpig ingen bivirkninger annet enn litt oppblåst. Håper du slipper unna du også :)

Takk :) kjenner foreløpig kun at det jobber litt inni der. Veldig spent :) lykke til til deg, du har kanskje vært på ul nå?

Veldig naturlig å bli redd når det betyr så mye for deg. Føler med deg Victoria ❤

Takk, du har rett i det.. Får håpe det beste :)

Uff skjønner tankene dine[emoji17] Men det går nok bra til slutt skal du se[emoji4][emoji178]
Jeg er også livredd for at det ikke vokser der nede og at det blir som første gang[emoji17] Men sier til meg selv at det ikke hjelper å tenke negativt[emoji4]

Ja, hatt så mange nedturer i denne prøvingen at jeg egentlig utelukkende forventer det :( Håper det ikke er lenge til vi alle sitter med svære mager ❤

Hold ut! Er jo i gamet kortere enn deg, men forstår hva du går gjennom :hug003 Det er helt forståelig at denne prosessen er proppfull av opp-og-ned dager. Bare hold ut. Det blir din tur snart! :binkybaby:binkybaby

Jeg håper det ❤ Er ikke noe gøy denne prosessen dessverre.. Men verdt det til slutt :)

Takk :) kjenner foreløpig kun at det jobber litt inni der. Veldig spent :) lykke til til deg, du har kanskje vært på ul nå?
Da er vi to. Jobber veldig her :) Var på ul i dag, så skal ha uttak og innsett til uka :)

Kjenner jeg er i litt bedre humør idag :D

Når jeg fikk tenkt meg om så er jo egentlig resultatet igår bra. Gynekologen var litt negativ og sa minst 1 uke stimulering til, men med tanke på at ene egget var 14 mm så går det nok maks slik at uttak blir i løpet av neste uke :)

Og! Sist ble jeg jo forespeilet 3-4 egg på UL, men fikk ut 13 egg hvor 8 hadde mulighet til befruktning. Må bare innse at de diskokulene jeg har til eggstokker ikke er helt greie å se på UL ordentlig. Så stor sannsynlighet for at jeg på mandag får klarsignal til ovitrelle og uttak onsdag-fredag med fler egg enn de 4 som var mellom 11-14 mm igår. Håper på kanskje 10-12 egg ut, og litt fler befruktet ordentlig enn sist. Og vi håper veldig på blasto ❤

Tusen takk![emoji106]
Hatt egguttak i fjor 2016. Gikk bra.Jeg fikk ut 9 egg (Perogon 225)og ble avbrutt pga min man hadde "0" sper ICSI [emoji85][emoji85][emoji85]
Gruer meg litt til i morgen.
Mannen min skal ha åpen operasjon uthenting av sperm(biopsi)[emoji120][emoji120][emoji120][emoji120]‍♀️[emoji120][emoji120][emoji120][emoji85]

Hvordan gikk det? [emoji4]

Hvordan gikk det? [emoji4]

Så du kommenterte i en annen tråd men ville ikke kuppe den :P
Har dere funnet ut hva som gjør at dere ikke blir gravide på egenhånd nå?
Her finner vi ikke årsaken og har første ivf forsøk nå. Egguttak på mandag! Gruer meg fælt! Ser at du også skal ha uttak snart, har du fått dato enda?:)

Så du kommenterte i en annen tråd men ville ikke kuppe den :P
Har dere funnet ut hva som gjør at dere ikke blir gravide på egenhånd nå?
Her finner vi ikke årsaken og har første ivf forsøk nå. Egguttak på mandag! Gruer meg fælt! Ser at du også skal ha uttak snart, har du fått dato enda?:)

Hei [emoji4]
Ja, eller jeg har lav AMH verdi. Den er på 4. Og litt forhøyet FSH på 9. Har ikke mange egg igjen og man vet jo enda ikke hvordan kvaliteten er så jeg er mildt sagt spent på om de får ut noen egg med god kvalitet[emoji1317]
Jeg har egentlig akkurat startet på spray, startet på tirsdag og skal sette første sprøyte 8 mars, i 9 dager. 17 mars har jeg UL og om alt ser bra ut blir vel uttak i nærheten av den datoen.
Hvordan så det ut på UL hos deg? Du hadde det kanskje på fredag?[emoji4]
Forstår godt du gruer deg, gruer meg helt sinnsykt selv men så er det jo veldig mange her inne som har gjort det og de har overlevd de ;) vil gjerne høre oppdatering etter morgendagen din! Masse masse lykke til!! [emoji3][emoji1317]

Hei [emoji4]
Ja, eller jeg har lav AMH verdi. Den er på 4. Og litt forhøyet FSH på 9. Har ikke mange egg igjen og man vet jo enda ikke hvordan kvaliteten er så jeg er mildt sagt spent på om de får ut noen egg med god kvalitet[emoji1317]
Jeg har egentlig akkurat startet på spray, startet på tirsdag og skal sette første sprøyte 8 mars, i 9 dager. 17 mars har jeg UL og om alt ser bra ut blir vel uttak i nærheten av den datoen.
Hvordan så det ut på UL hos deg? Du hadde det kanskje på fredag?[emoji4]
Forstår godt du gruer deg, gruer meg helt sinnsykt selv men så er det jo veldig mange her inne som har gjort det og de har overlevd de ;) vil gjerne høre oppdatering etter morgendagen din! Masse masse lykke til!! [emoji3][emoji1317]

Åja! Synes det er så rart, fordi det ble ikke gjort noen sånne tester av oss :/ bare av mannen og ul av meg, da jeg har blitt operert rett ved eggstokken som barn.

Ja, da er du ordentlig i gang du da! Hvordan føler du deg?[emoji4]
Har dere prøvd noen andre behandlinger før dere startet med ivf nå? Og hvordan har det gått?

Jeg hadde ul på fredag ja og fikk dårlige nyheter :/ vann i livmoren som gjør at vi ikke får sette inn noe denne mnd. Neste mnd mente di at kom til å havne i påsken så da må vi vente enda en mnd. Og originalt skulle vi hatt insett i januar men da hadde di såpass fullt etter jula at di ikke kunne sette oss opp da:/ så har et lite håp om at vesken har trukket seg tilbake og at vi kan sette inn nå alikevel, men det nevnte di ikke noe på. Krysser fingrene! Skal oppdatere deg på hvordan morgendagen blir :O

Åja! Synes det er så rart, fordi det ble ikke gjort noen sånne tester av oss :/ bare av mannen og ul av meg, da jeg har blitt operert rett ved eggstokken som barn.

Ja, da er du ordentlig i gang du da! Hvordan føler du deg?[emoji4]
Har dere prøvd noen andre behandlinger før dere startet med ivf nå? Og hvordan har det gått?

Jeg hadde ul på fredag ja og fikk dårlige nyheter :/ vann i livmoren som gjør at vi ikke får sette inn noe denne mnd. Neste mnd mente di at kom til å havne i påsken så da må vi vente enda en mnd. Og originalt skulle vi hatt insett i januar men da hadde di såpass fullt etter jula at di ikke kunne sette oss opp da:/ så har et lite håp om at vesken har trukket seg tilbake og at vi kan sette inn nå alikevel, men det nevnte di ikke noe på. Krysser fingrene! Skal oppdatere deg på hvordan morgendagen blir :O

Dere er i Porsgrunn dere også eller?
AMH måles ved blodprøve. Kan jo hende de har målt den uten at du er klar over det... er jo en del blodprøver som tas og man vet jo ikke alltid alt de måler ved de [emoji6]

Rart de ikke har kommet til en konklusjon på dere. Jeg vet i mitt eget tilfelle så synes jeg det er veldig greit å vite hva som er galt... [emoji848] tror jeg hadde synes det var enda vanskeligere å ikke vite det....

Jeg har forsøkt Pergo, 3 mnd sammenhengende, dobbel uten hell.
Var gravid sist, i april 2016 på naturligvis men mistet i uke 5. Har også vært gravid et par ganger til og mistet.

Jeg merker ikke så mye på nesespray heldigvis [emoji4] litt hetetokter har jeg hatt men veldig lite. Men har jo bare gått på det i 5 dager så kan jo hende jeg merker noe etterhvert?
Hvordan medisiner har du fått?

Å så kjedelig! [emoji20] får virkelig håpe vannet har trukket seg tilbake og du kan få innsett. Så de kan ta uttak men ikke innsett da, eller? Om ikke vannet har trukket seg tilbake da....
Krysser fingrene for dere [emoji4][emoji1317]

Dere er i Porsgrunn dere også eller?
AMH måles ved blodprøve. Kan jo hende de har målt den uten at du er klar over det... er jo en del blodprøver som tas og man vet jo ikke alltid alt de måler ved de [emoji6]

Rart de ikke har kommet til en konklusjon på dere. Jeg vet i mitt eget tilfelle så synes jeg det er veldig greit å vite hva som er galt... [emoji848] tror jeg hadde synes det var enda vanskeligere å ikke vite det....

Jeg har forsøkt Pergo, 3 mnd sammenhengende, dobbel uten hell.
Var gravid sist, i april 2016 på naturligvis men mistet i uke 5. Har også vært gravid et par ganger til og mistet.

Jeg merker ikke så mye på nesespray heldigvis [emoji4] litt hetetokter har jeg hatt men veldig lite. Men har jo bare gått på det i 5 dager så kan jo hende jeg merker noe etterhvert?
Hvordan medisiner har du fått?

Å så kjedelig! [emoji20] får virkelig håpe vannet har trukket seg tilbake og du kan få innsett. Så de kan ta uttak men ikke innsett da, eller? Om ikke vannet har trukket seg tilbake da....
Krysser fingrene for dere [emoji4][emoji1317]

Er i Porsgrunn ja :) Ja det kan jo hende di har gjort men at verdiene så bra ut. Eneste blodprøvene vi har tatt var da vi var der til utredning og sjekket om vi hadde noen kjønnssykdommer(tror jeg :P) men det kan jo være at di sjekket det også da:)

Ja det er utrolig frustrerende og ikke vite hvorfor det ikke går:/ 17 pp denne mnd. Uten noe hell. Prøvd 6 mnd med letrozol/femar dobbel dose pluss 3 inseminasjoner uten resultater. Så nå har jeg gått 4 uker med synarela-nesespray og 10 dager med menopur injeksjoner og avsluttet i går kveld med ovitrelle:)

Jeg må ærlig si at di siste ukene med både menopur og synarela har vært noe dritt! Gud så lei jeg er (enda dette er første runden vår med ivf) vært i sikkelig dårlig form og føler at hormonene herjer i kroppen.

Takk for ønsketenkning:) ja uttak får vi heldigvis uansett så satser på at det er noen fine egg inni alle folikkene, og at di utvikler seg fint, så er vi ihvertfall et steg frem i prosessen :)

Er i Porsgrunn ja :) Ja det kan jo hende di har gjort men at verdiene så bra ut. Eneste blodprøvene vi har tatt var da vi var der til utredning og sjekket om vi hadde noen kjønnssykdommer(tror jeg :P) men det kan jo være at di sjekket det også da:)

Ja det er utrolig frustrerende og ikke vite hvorfor det ikke går:/ 17 pp denne mnd. Uten noe hell. Prøvd 6 mnd med letrozol/femar dobbel dose pluss 3 inseminasjoner uten resultater. Så nå har jeg gått 4 uker med synarela-nesespray og 10 dager med menopur injeksjoner og avsluttet i går kveld med ovitrelle:)

Jeg må ærlig si at di siste ukene med både menopur og synarela har vært noe dritt! Gud så lei jeg er (enda dette er første runden vår med ivf) vært i sikkelig dårlig form og føler at hormonene herjer i kroppen.

Takk for ønsketenkning:) ja uttak får vi heldigvis uansett så satser på at det er noen fine egg inni alle folikkene, og at di utvikler seg fint, så er vi ihvertfall et steg frem i prosessen :)

Ja den blodprøven tok vi også i Porsgrunn, tror det er hepatitt og hiv[emoji848]
Men gynokologen/legen som henviste deg da, tok han/hun blodprøve? Trodde egentlig at de alltid sjekket AMH før IVF men kan godt hende jeg tar feil [emoji4]

Forstår veldig godt det er frustrerende, men kan operasjonen du hadde som liten være årsaken eller vet du kanskje ikke?

Å så kjedelig du har vært dårlig på medikamentene, hvem har du reagert sterkest på? Og når merket du bivirkninger? Kan jeg spørre hvordan dose menopur du tok? Høres ut som vi har ganske likt løp. Jeg har 9 dager på menopur. Sterkeste(størst) dose tror jeg [emoji848]
Gruer meg litt til den...

Bra dere får uttak uansett hvertfall! Da får vi håpe de får ut flere gode egg slik at dere kan legge noen på frys også [emoji3]
Hva kommer det av at du har væske i livmoren?[emoji848]

Det tas alltid AMH og FSH prøve før oppstart av IVF, så noen har nok tatt det på et eller annet tidspunkt. Har du ikke hørt noe, er nok resultatet normalt ;)

Normalt med veldig såre brystvorter med Synarela? Har ikke ømme pupper, bare såre brystvorter.... er 10 DPO i dag skjønner dere så man er evig optimist [emoji23][emoji85][emoji1317]

Normalt med veldig såre brystvorter med Synarela? Har ikke ømme pupper, bare såre brystvorter.... er 10 DPO i dag skjønner dere så man er evig optimist [emoji23][emoji85][emoji1317]
Jeg fikk veldig ømme brystvorter med synarela. Håper derimot at det heller er en ventespire hos deg [emoji173]

Ja den blodprøven tok vi også i Porsgrunn, tror det er hepatitt og hiv[emoji848]
Men gynokologen/legen som henviste deg da, tok han/hun blodprøve? Trodde egentlig at de alltid sjekket AMH før IVF men kan godt hende jeg tar feil [emoji4]

Forstår veldig godt det er frustrerende, men kan operasjonen du hadde som liten være årsaken eller vet du kanskje ikke?

Å så kjedelig du har vært dårlig på medikamentene, hvem har du reagert sterkest på? Og når merket du bivirkninger? Kan jeg spørre hvordan dose menopur du tok? Høres ut som vi har ganske likt løp. Jeg har 9 dager på menopur. Sterkeste(størst) dose tror jeg [emoji848]
Gruer meg litt til den...

Bra dere får uttak uansett hvertfall! Da får vi håpe de får ut flere gode egg slik at dere kan legge noen på frys også [emoji3]
Hva kommer det av at du har væske i livmoren?[emoji848]

Merkelig, jeg tok ikke noen blodprøver hos legen min heller :/ eneste jeg har tatt er den hepatitt og hiv-blodprøven.

Ja på en måte så tenker vi at den operasjonen kan være grunnen men jeg ble gravid etter 4 mnd prøving med førstemann og i tillegg ser vi fine egg-poser hver mnd. Syklusen min er også fin. Må eventuelt være at det ikke er noen egg i selve eggposene da. Men da burde det ihvertfall være egg i den andre eggstokken.

Her merket jeg en del hodepine med synarela og noen hetetokter men ikke mange heldigvis(kom etter 10 dager ca). Med menopur har jeg vært utrolig kvalm og lite energi, ettersom jeg ikke orker noe særlig med mat. Startet med 150mg og gikk ned til 112,5 siden jeg ble så dårlig. Men det har gått overraskende greit å ta injeksjonene, selv om jeg har måttet ta dem på jobb(jobber veldig tett med kollegaene mine). Klarte å få det overstått hver dag :)

Vesken i livmoren vet jeg ikke hvor kommer fra! En annen jeg snakket med her på forumet mente at det kunne være en bivirkning av medisinene, og legen sa at det ikke var unormalt at det skjedde men ingenting om hvorfor.
Så nå satser vi på mange og fine egg!

Jeg fikk veldig ømme brystvorter med synarela. Håper derimot at det heller er en ventespire hos deg [emoji173]

Det er nok definitivt ikke det men måtte allikevel høre om noen hadde hatt denne bivirkningen [emoji6]

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp