❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Er konstant sulten og vil bare ha drittmat[emoji43][emoji33] Er det bare meg eller?[emoji848][emoji23][emoji849]

Sjokolade her.. Håper på positiv beskjed på kontrollen imorgen så jeg snart slipper alle disse hormonene :P

Er konstant sulten og vil bare ha drittmat[emoji43][emoji33] Er det bare meg eller?[emoji848][emoji23][emoji849]
Langt der i fra. Her går det i en skål propud med sjokolade hver dag, i tillegg til sjokolademelk med alt for mye pulver:hilarious:

Egguttak er ikke ille :) Du får en fin pille som gjør deg litt susete først + smertestillende. De legger også inn sånn i armen i tilfelle du trenger mer intravenøst. Selve hentingen av egg går fort. En tykk nål føres inn og stikkes gjennom skjedeveggen inn mot eggstokkene. Høres verre ut enn det er ;) Går veldig fint og legene er flinke. Etterpå får du vite antall og får slappe av på rommet ved siden av før dere drar hjem. Du får også time til innsett.

Lurt å slappe av dagen for uttak og et par dager etter [emoji173] Dagen etter uttak ringer de og forteller antall egg befruktet.

Gruer meg helt forferdelig... tenker på det hele tiden og er redd for å få totalt panikk i den stolen[emoji85] de gir vel bedøvelse i skjedeveggen først også?

Men om det er noe som gjør vondt er det når nålen føres inn i eggposene eller er det når det suges ut?[emoji15][emoji85]

Tusen takk![emoji106]
Hatt egguttak i fjor 2016. Gikk bra.Jeg fikk ut 9 egg (Perogon 225)og ble avbrutt pga min man hadde "0" sper ICSI [emoji85][emoji85][emoji85]
Gruer meg litt til i morgen.
Mannen min skal ha åpen operasjon uthenting av sperm(biopsi)[emoji120][emoji120][emoji120][emoji120]‍♀️[emoji120][emoji120][emoji120][emoji85]

Masse lykke til i dag! Gi meg en tilbakemelding på opplevelsen da og selvsagt hva de fikk ut [emoji173]️[emoji4]

Stakkars mannen din, hørtes ikke noe særlig ut det heller .....

Gruer meg helt forferdelig... tenker på det hele tiden og er redd for å få totalt panikk i den stolen[emoji85] de gir vel bedøvelse i skjedeveggen først også?

Men om det er noe som gjør vondt er det når nålen føres inn i eggposene eller er det når det suges ut?[emoji15][emoji85]

Du får såpass bedøvelse at du kjenner et stikk, men det skal ikke gjøre vondt :) Ingenting å grue seg til ❤ Og du er nok litt høy på vival i tillegg..

Egguttaket oppleves veldig individuelt. Jeg syns mitt var helt magisk :)
Ikke vondt, og veldig spennende med alt som foregikk. Såå gøy hver gang lab'en telte opp hvert funn :)

Et tips er å fokusere på hva som skjer på skjermene både fra lab'en og fra eggstokkene.
Underholdningen gjør nemlig at fokuset flyttes bort fra evt. smerte ;)

Det oppleves nok som veldig forskjellig som Avocado sier over her! Alle har vi ulik smerteterskel :)
Selv har jeg hatt ett uttak hvor jeg omtrent ikke merket noen verdens ting, mens det andre var rimelig ubehagelig. Skal sies at det var fordi sykepleier måtte legge seg over magen min og presse fordi eggstokken lå gjemt bak livmoren, det er det sikkert få som opplever.
Forrige uke tømte jeg en cyste på eggstokken helt uten smertestillende og det foregår på samme måte som egguttak og det var ikke ille i det hele tatt. Tenk, du skal igjennom en fødsel og dette er ingenting i forhold ;)

4 egg, men små små. 1 på 14 mm, 3 på 11 mm og 40+ på under 10 mm. Slimhinnen var fin på 8 mm.. Mer sprøyter med andre ord :(

Når er det normalt å kjenne at det skjer noe der nede/inne når man har begynt på sprøyte? Fikk stikking dagen etter og kjenner nå at jeg er litt små øm[emoji849] Er det tidlig og at det er noe anna eller?

4 egg, men små små. 1 på 14 mm, 3 på 11 mm og 40+ på under 10 mm. Slimhinnen var fin på 8 mm.. Mer sprøyter med andre ord :(

Så kjedelig [emoji20] [emoji173]️

Egguttaket oppleves veldig individuelt. Jeg syns mitt var helt magisk :)
Ikke vondt, og veldig spennende med alt som foregikk. Såå gøy hver gang lab'en telte opp hvert funn :)

Et tips er å fokusere på hva som skjer på skjermene både fra lab'en og fra eggstokkene.
Underholdningen gjør nemlig at fokuset flyttes bort fra evt. smerte ;)

Å [emoji7] jeg håper jeg opplever det som magisk også! Men gruet du deg første gang?
Føler jeg ødlegger for meg selv ved å gå å grue meg....

Det oppleves nok som veldig forskjellig som Avocado sier over her! Alle har vi ulik smerteterskel :)
Selv har jeg hatt ett uttak hvor jeg omtrent ikke merket noen verdens ting, mens det andre var rimelig ubehagelig. Skal sies at det var fordi sykepleier måtte legge seg over magen min og presse fordi eggstokken lå gjemt bak livmoren, det er det sikkert få som opplever.
Forrige uke tømte jeg en cyste på eggstokken helt uten smertestillende og det foregår på samme måte som egguttak og det var ikke ille i det hele tatt. Tenk, du skal igjennom en fødsel og dette er ingenting i forhold ;)

Håper ikke det var fordi du har bakovervendt livmor eller noe? For det har jeg [emoji85]

Blir litt mer beroliget av det dere skriver! Godt å ha et slikt sted å få info og erfaringer fra [emoji173]️

Har født, så håper ikke det er såå vondt.... [emoji23]

Å [emoji7] jeg håper jeg opplever det som magisk også! Men gruet du deg første gang?
Føler jeg ødlegger for meg selv ved å gå å grue meg....

Jeg gruet meg litt, men vivalen roet meg ned ;)
Var jo veldig redd for at det skulle gjøre vondt, men ble positivt overrasket :)
Håper du får en god opplevelse også!

Hvordan fungerer egentlig frys i naturlig syklus? Har jo snakket med Porsgrunn, men fikk jo helt hjerneteppe etterpå! Husker at jeg skulle på ultralyd en gang, også teste etter EL.

Noen som har lyst til å fortelle?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp