❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Takk! Da vet jeg litt mer. Fortsatt usikker på hvor bekymret jeg skal være. Ikke at jeg vil, men der er både vondt og helt ukjent for meg. Skal drikke mye væske. Men er der lov med saft eller må det være vann?

Saft er greit :)

Jeg har aldri hatt sprøyte i styrt syklus. Kun Progynova tablett og Lutinus etter innsett...

Kan være de nevnte det til meg fordi jeg ikke har EL eller TR av meg selv, at jeg da får en sprøyte som setter det i gang :)

Saft er greit :)

Kan være de nevnte det til meg fordi jeg ikke har EL eller TR av meg selv, at jeg da får en sprøyte som setter det i gang :)

Men det er ikke noe EL i styrt syklus, bare faket.
Men kanskje de mente en sprøyte for å starte TR?

Men det er ikke noe EL i styrt syklus, bare faket.
Men kanskje de mente en sprøyte for å starte TR?

Ja, var det jeg tenkte på. Ordla meg litt feil :) Men har jo ikke TR fordi jeg ikke har EL, så må ha hjelp for å få TR :p

Last edited:
Hei hei alle [emoji4]
I dag har vi vært på forsamtale i Porsgrunn og jeg sitter igjen med mange spørsmål... jeg er redd, skikkelig redd for å mislykkes... jeg sitter faktisk å vurderer å droppe alt å bare være glad for det ene friske barnet jeg har.... [emoji27]
Uansett, planen videre for oss, er at jeg skal starte på spray Synarela allerede i morgen, sprøyte Menopur 1200IU starter jeg med fra 08.03. Og ultralyd 17.03.

Mine spørsmål, som jeg håååper noen kan svare på [emoji1317]

MÅ man ta nesesprayen 08.00 og 20.00 eller kan jeg ta den 07.00 - 19.00?
Og er det heeelt krise om man feks sprayer 10.00-22.00 i helger?

Hvordan ble/blir dere av spray? Jeg er så innmari redd for å bli sykemeldt eller noe fordi jeg blir helt monster på den sprayen...
Og merket dere noe på menopur?

Hei [emoji7]jeg fikk beskjed fra sykepleier at Synarela skal settes 8 -20.00 eller 9 -21 samme tid hele tiden. Du velger. 12 timer må det gå. Jeg hadde alarm på tlf slik at jeg husket det. 2 uker funket ikke noe mens 3 uken merket jeg masse.
På Menopur har jeg ikke hatt noe bivirkninger. Jeg hadde 225 IU hver dag 13 dager også økte de til 300 IU. Hver dag kl.16.00 . Har blåmerker av den.

Var hjemme de dagene når var jeg dårlig.[emoji4]

Lykke til videre i prosessen!

Da blir det ikke innsett nå med det første. De har tatt ut 13 egg og det blir totalfrys på dem. :sad010 Har væske i livmoren og ble overstimulert. Nå er det noen uker med blodfortynnende sprøyter. :sad010:sad010:sad010 Jeg vet ikke om jeg forstår det hele... Er i liten sjokk. Trodde overstimulering er når man har mange egg, over 20. Og jeg hadde 13, og er overstimulert?... :sad002:sad010 Blir å vente på TR med det første...
Usikker og redd nå. Har vi nå mindre sjanser?
De befrukter dem med en gang og ringer i morgen for å si hvordan det ble.

Håper det ordner seg alt sammen. En må aldri gi opp. Stress hjelper ikke. Slapp av og ta dagene som de kommer[emoji173]️[emoji257]

Jippi da skal første sprøyte settes ikveld[emoji2] Er så spent på åssen dette kommer til å gå altså[emoji2] Som alle sammen gjør så håper jeg jo at jeg vil produsere noen egg og at det vil bli en liten spire til slutt[emoji4] Ny UL neste fredag[emoji4]

Jippi da skal første sprøyte settes ikveld[emoji2] Er så spent på åssen dette kommer til å gå altså[emoji2] Som alle sammen gjør så håper jeg jo at jeg vil produsere noen egg og at det vil bli en liten spire til slutt[emoji4] Ny UL neste fredag[emoji4]

Spennende :)

Hei [emoji7]jeg fikk beskjed fra sykepleier at Synarela skal settes 8 -20.00 eller 9 -21 samme tid hele tiden. Du velger. 12 timer må det gå. Jeg hadde alarm på tlf slik at jeg husket det. 2 uker funket ikke noe mens 3 uken merket jeg masse.
På Menopur har jeg ikke hatt noe bivirkninger. Jeg hadde 225 IU hver dag 13 dager også økte de til 300 IU. Hver dag kl.16.00 . Har blåmerker av den.

Var hjemme de dagene når var jeg dårlig.[emoji4]

Lykke til videre i prosessen!

Å, nå startet jeg med spray 10-22 jeg da... huff... kanskje kontakte Porsgrunn i morgen da å forhøre meg om det [emoji848] får håpe det går bra..

Hvordan bivirkninger fikk du på spray da?

Lurer på en ting[emoji4] Hvorfor må vi ta nesespray samtidig som sprøyte?[emoji4] Tar man spray helt til egguttak?[emoji2]

For å unngå spontan eggløsning :) Spray helt til dagen man tar eggløsningssprøyten

Jeg vil si takk til dere for mye trøst og gode forklaringer ❤️
I går sov jeg bare, i dag er jeg fortsatt utrøstelig og trist. :sad010
Men jeg vet jo at alt det ikke er uten grunn. Jeg er så ny her i prosessen og trodde virkelig at det er verre med frysforsøk, og at det bare er fare for at eggene ikke overlever opptining osv. Men trenger nok litt mer informasjon, så jeg klarer å slappe av. :(:sorry:
Fysisk form er litt bedre i dag. Trengte ikke å starte dagen med smertestillende i hvert fall. I Porsgrunn sa de jeg skulle veie meg. Er nå ca. 2 kilo opp. Drakk vann/saft i går (pusha 3 liter i meg...), skal så klart fortsette slik. Og så håper jeg på at TR kommer om 2 uker eller noe... :oops: Men husker de sa at vanligvis så må man vente en hel syklus før man kan sette eggene tilbake, men at jeg kanskje kunne få det tidligere. Kan de bety at det ikke er så ille med meg? I så fall hvordan sjekker de det?

Jeg vil si takk til dere for mye trøst og gode forklaringer ❤️
I går sov jeg bare, i dag er jeg fortsatt utrøstelig og trist. :sad010
Men jeg vet jo at alt det ikke er uten grunn. Jeg er så ny her i prosessen og trodde virkelig at det er verre med frysforsøk, og at det bare er fare for at eggene ikke overlever opptining osv. Men trenger nok litt mer informasjon, så jeg klarer å slappe av. :(:sorry:
Fysisk form er litt bedre i dag. Trengte ikke å starte dagen med smertestillende i hvert fall. I Porsgrunn sa de jeg skulle veie meg. Er nå ca. 2 kilo opp. Drakk vann/saft i går (pusha 3 liter i meg...), skal så klart fortsette slik. Og så håper jeg på at TR kommer om 2 uker eller noe... :oops: Men husker de sa at vanligvis så må man vente en hel syklus før man kan sette eggene tilbake, men at jeg kanskje kunne få det tidligere. Kan de bety at det ikke er så ille med meg? I så fall hvordan sjekker de det?

Mange som aldri blir gravide med fersk, men på frys :) Sjansene er like store. Håper du får gode nyheter om eggene idag ❤

Angående formen din så kan de nok sette inn neste måned om kroppen kommer seg fort igjen. Dette sjekker de med UL (væske i buken) og blodprøver :)

Mange som aldri blir gravide med fersk, men på frys :) Sjansene er like store. Håper du får gode nyheter om eggene idag ❤

Angående formen din så kan de nok sette inn neste måned om kroppen kommer seg fort igjen. Dette sjekker de med UL (væske i buken) og blodprøver :)
Det høres optimistisk ut :Heartpink I dag er det mye mindre venting enn det var før. Nesten litt redd for å håpe på at eggene har det bra... :smiley-ashamed008 Vi får se hva det blir. Foreløpig er avtalen slik at jeg skal sende mail på mandag ang. formen min, drikke 3-4 liter vann, veie meg regelmessig, være i god bevegelse (betyr trening som før?) og bruke blodfortynnende sprøyter hver dag (samme tidspunkt?)... :smiley-ashamed004

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp