❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Det høres optimistisk ut [emoji813]pink I dag er det mye mindre venting enn det var før. Nesten litt redd for å håpe på at eggene har det bra... :smiley-ashamed008 Vi får se hva det blir. Foreløpig er avtalen slik at jeg skal sende mail på mandag ang. formen min, drikke 3-4 liter vann, veie meg regelmessig, være i god bevegelse (betyr trening som før?) og bruke blodfortynnende sprøyter hver dag (samme tidspunkt?)... :smiley-ashamed004
Jeg sniker litt. Jeg ble overstimulert og fikk totalfrys på mitt første forsøk, og jeg vet så utrolig godt hvor skuffende det er :( Lengre ventetid er akkurat det man IKKE vil ha i dette gamet.. Heldigvis er det vel like god sjans for å lykkes så lenge eggene tåler opptining, og det høres jo ut som du har mange med fortsatt :D Dessuten er det større sjanse for at de overlever tining når de dyrker til blasto! Men det jeg eeegentlig skulle si, [emoji14] , er at jeg fikk beskjed om å ikke hoppe eller løpe under trening siden eggstokkene er så store og kan vri seg ved slik aktivitet. Heller rolige turer :) Lykke til videre! [emoji173]

Det høres optimistisk ut :Heartpink I dag er det mye mindre venting enn det var før. Nesten litt redd for å håpe på at eggene har det bra... :smiley-ashamed008 Vi får se hva det blir. Foreløpig er avtalen slik at jeg skal sende mail på mandag ang. formen min, drikke 3-4 liter vann, veie meg regelmessig, være i god bevegelse (betyr trening som før?) og bruke blodfortynnende sprøyter hver dag (samme tidspunkt?)... :smiley-ashamed004
Da ringte de fra labben i Porsgrunn: av 13 egg var 8 modne nok. Av de 8 var 5 beste, så de blir dyrket til blasto fram til mandag eller tirsdag, men de lar 7 ligge i skålen.

Det er bra, ikke sant?

Det er kjempe bra :D

Men du? Har de nevnt muligheten for å få satt inn? Virker jo nesten ut som at de vurderer sette inn egg mandag eller tirsdag og sette inn blasto om du er i fin form da? :)

Drikk masse, beveg deg (turer, ikke trening) og ta sprøyten samme tidspunkt ja.

Å, nå startet jeg med spray 10-22 jeg da... huff... kanskje kontakte Porsgrunn i morgen da å forhøre meg om det [emoji848] får håpe det går bra..

Hvordan bivirkninger fikk du på spray da?

Jeg merket sprayen første etter 14 dager. Mest med hodepine og hetetokter ( var trøtt og sliten).Gikk jeg på Synarela i 4uker +3 dager. Da var siste uken føff og hodepinen intens. Håper du slipper bivirkninger-det er jo ikke alle som får det heller.

Lykke til![emoji259]

Jeg sniker litt. Jeg ble overstimulert og fikk totalfrys på mitt første forsøk, og jeg vet så utrolig godt hvor skuffende det er :( Lengre ventetid er akkurat det man IKKE vil ha i dette gamet.. Heldigvis er det vel like god sjans for å lykkes så lenge eggene tåler opptining, og det høres jo ut som du har mange med fortsatt :D Dessuten er det større sjanse for at de overlever tining når de dyrker til blasto! Men det jeg eeegentlig skulle si, [emoji14] , er at jeg fikk beskjed om å ikke hoppe eller løpe under trening siden eggstokkene er så store og kan vri seg ved slik aktivitet. Heller rolige turer :) Lykke til videre! [emoji173]
Tusen takk for gode ord! :shy: Det er bra at du nevner det med aktivitet. Er heller ikke i mood for noe ekstremt, men da vet jeg at det heller skal være gåturer enn noe annet. Nå som det er mer venting på nyheter om egga mine, er det nesten bare å trene på å være tålmodig...

Det er kjempe bra :D

Men du? Har de nevnt muligheten for å få satt inn? Virker jo nesten ut som at de vurderer sette inn egg mandag eller tirsdag og sette inn blasto om du er i fin form da? :)

Drikk masse, beveg deg (turer, ikke trening) og ta sprøyten samme tidspunkt ja.
Det de sa - for jeg spurte for å være sikker - var at alle 5 skal dyrkes til blasto og at det ikke blir innsett enda, men at de fryser alle som blir bra. Da tror jeg ikke de mener innsett i denne runden... :( Men burde jeg sende mail og spørre mer? De vil at jeg skal sende mail på mandag om formen min. Og sykepleieren sa at vanligvis så er det 6 uker med venting før de kjører innsett, men at jeg kanskje kan ta det før. Men hvor mye før? :confused004:confused005

Det de sa - for jeg spurte for å være sikker - var at alle 5 skal dyrkes til blasto og at det ikke blir innsett enda, men at de fryser alle som blir bra. Da tror jeg ikke de mener innsett i denne runden... :( Men burde jeg sende mail og spørre mer? De vil at jeg skal sende mail på mandag om formen min. Og sykepleieren sa at vanligvis så er det 6 uker med venting før de kjører innsett, men at jeg kanskje kan ta det før. Men hvor mye før? :confused004:confused005

Hm. Da mener de nok totalfrys ja. Får håpe alle 5 blir dyrket fine ❤ Send mail mandag du og spør da om når de setter deg opp på frys. Vil anta starten/midten av april er realistisk. Og igjen, blasto er kjempebra! Så ingen dårlig erstatning det når innsett ikke ble noe av :)

Hm. Da mener de nok totalfrys ja. Får håpe alle 5 blir dyrket fine ❤ Send mail mandag du og spør da om når de setter deg opp på frys. Vil anta starten/midten av april er realistisk. Og igjen, blasto er kjempebra! Så ingen dårlig erstatning det når innsett ikke ble noe av :)
Takk for det!
Er det noen konkret dag i syklusen man setter inn i et frysforsøk? Tipper tanta er her ca. 1. mars...

Takk for det!
Er det noen konkret dag i syklusen man setter inn i et frysforsøk? Tipper tanta er her ca. 1. mars...

Enten ved EL (altså 5 dager etter EL ved blasto) når det er naturlig syklus eller når slimhinnen er fin nok ved styrt syklus :) Men tror du må belage deg på innsett i april dessverre..

Jeg har satt Ovitrelle i magen i går i kveld kl 21.45[emoji72][emoji72][emoji72]
I dag jeg har helt fri fra medikamenter[emoji5]
I dag reiser vi til Porsgrunn med fly[emoji928]og overnatter på hotelle[emoji561]
I morgen er det egguttak på meg[emoji382][emoji560][emoji313][emoji293][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji173]
Håper på at det skal gå bra‍♀️[emoji144]‍♀️[emoji120][emoji72]

Jeg har satt Ovitrelle i magen i går i kveld kl 21.45[emoji72][emoji72][emoji72]
I dag reiser vi til Porsgrunn med fly[emoji928]og overnatter på hotelle[emoji561]
I morgen er det egguttak på meg[emoji382][emoji560][emoji313][emoji293][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji173]

Gruppe for oss med uttak etc i februar litt lengre nede på siden "Februar 2017". Der kan du skrive deg opp som ruger osv :)

Masse lykke til [emoji1317][emoji4] Spennende!
Har du vært igjennom egguttak tidligere? Kan du oppdatere meg hvordan du synes det var når det er overstått [emoji85] gruer meg så innmari....

Har du vært igjennom egguttak tidligere? Kan du oppdatere meg hvordan du synes det var når det er overstått [emoji85] gruer meg så innmari....

Egguttak er ikke ille :) Du får en fin pille som gjør deg litt susete først + smertestillende. De legger også inn sånn i armen i tilfelle du trenger mer intravenøst. Selve hentingen av egg går fort. En tykk nål føres inn og stikkes gjennom skjedeveggen inn mot eggstokkene. Høres verre ut enn det er ;) Går veldig fint og legene er flinke. Etterpå får du vite antall og får slappe av på rommet ved siden av før dere drar hjem. Du får også time til innsett.

Lurt å slappe av dagen for uttak og et par dager etter ❤ Dagen etter uttak ringer de og forteller antall egg befruktet.

Tusen takk![emoji106]
Hatt egguttak i fjor 2016. Gikk bra.Jeg fikk ut 9 egg (Perogon 225)og ble avbrutt pga min man hadde "0" sper ICSI [emoji85][emoji85][emoji85]
Gruer meg litt til i morgen.
Mannen min skal ha åpen operasjon uthenting av sperm(biopsi)[emoji120][emoji120][emoji120][emoji120]‍♀️[emoji120][emoji120][emoji120][emoji85]

En dag skal det gå, det skal det ❤ Tok det like lang tid med første barnet? Hvor gammel? Og hvor lenge har dere prøvd nå? :)
Tok ett år med jenta vår og jeg ble gravid rett før vi skulle til utredning. Hun er 5 år nå. Denne gangen var det sånn at vi først begynte i september 2013. Hadde 2 SA, så måtte vi ta pause etter år etter. Tok opp prøving igjen i november 2015. Hadde 3 SA til. Var gjennom ganske lite gjennomtenkt utredning med Pergotime som ikke resulterte i noe. Og en privat gynekolog kjørte alle prøver mot utredning av habituell abort og sekundær barnløshet. Fikk da vite at mannen hadde nedsatt bevegelighet og jeg tegn på PCOS. Så ble det Porsgrunn.

Tok ett år med jenta vår og jeg ble gravid rett før vi skulle til utredning. Hun er 5 år nå. Denne gangen var det sånn at vi først begynte i september 2013. Hadde 2 SA, så måtte vi ta pause etter år etter. Tok opp prøving igjen i november 2015. Hadde 3 SA til. Var gjennom ganske lite gjennomtenkt utredning med Pergotime som ikke resulterte i noe. Og en privat gynekolog kjørte alle prøver mot utredning av habituell abort og sekundær barnløshet. Fikk da vite at mannen hadde nedsatt bevegelighet og jeg tegn på PCOS. Så ble det Porsgrunn.

Oi, det var mange SA ja :/ Får håpe fryseegget kommer snart på plass og sitter der til termin ❤

Hei, jeg startet med menopur og bemfola i går og er veldig spent på den kommende uken. Hva slags bivirkninger har dere hatt av sprøytene? Veldig spent på når jeg merker det skjer noe

Hei, jeg startet med menopur og bemfola i går og er veldig spent på den kommende uken. Hva slags bivirkninger har dere hatt av sprøytene? Veldig spent på når jeg merker det skjer noe
Min første gang på menopur nå også, tidligere brukt Puregon! Er på sprøytedag 7 i dag og har foreløpig ingen bivirkninger annet enn litt oppblåst. Håper du slipper unna du også :)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp