❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
Hei jenter! :-)

Det var slik på UL i dag:
- endometrium: 8,4 (var 8,6!!! :eek:)
- høyre: 14 stk. over 10 mm (20, 17, 17, 17, 16, 16, 15, 15, 14, 14, 13, 13, 13, 12) + 4 stk. under 10 mm
- venstre: 9 stk. over 10 mm (19, 17, 15, 15, 15, 13, 12, 11, 11) + 6 stk. under 10 mm

Bra? :) Blir de på 15 mm tatt i betraktning, tro?...

MEN! Kom på en ting... På fredag sa sykepleieren fra Porsgrunn om at hvis jeg skulle trenge å sprøyte i dag, så skulle jeg få e-resept på Menopur (har ikke en hel dose igjen i den siste flaska). Men så kom jeg på NÅ at da jeg skulle starte med stimulering, så dro jeg på apoteket i god tid for å ha alt på plass. Det tok nemlig 3 dager å få medisinen til Moss!!!!!!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting: Og så må jeg evt. sprøyte i dag kl. 16.30!!! Ble plutselig skikkelig stressa... :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed004
Dette så jo bra ut! Men blir nok en dose i dag og kanskje i morgen.
Vil jo tro at hvis du har mulighet til å kjøre, så har de det garantert på et apotek i moss/fredrikstad/Sarpsborg. Få apoteket til å se om andre som har det inn :)

Dette så jo bra ut! Men blir nok en dose i dag og kanskje i morgen.
Vil jo tro at hvis du har mulighet til å kjøre, så har de det garantert på et apotek i moss/fredrikstad/Sarpsborg. Få apoteket til å se om andre som har det inn :)
Takk :) Det er det jeg frykter litt - at jeg ikke finner DET apoteket som akkurat nå har Menopur... Men blir å ringe rundt, tror jeg... :nailbiting::oops: Og takk for råd! Skal nok be dem å ringe for meg og, ja...

Last edited by a moderator:
Nå er jeg faktisk stressa! :nailbiting::nailbiting::wideyed::woot: Fortsatt stille og nå er det godt over 12.00... :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed004

Da blir det uttak på onsdag! :happy093:excited001:excited001:excited001

Jenter, HVOR setter man Ovitrelle? Det har jeg helt glemt å spørre om... :confused004:confused005:confused013 Er det noe jeg bør huske på? Skal sette den kl. 21, og skal ikke ta noe mer Menopur, bare Synarela i kveld.

Hurra!! Ovitrellen settes i mageflesket slik som de andre sprøytene :D

Hurra!! Ovitrellen settes i mageflesket slik som de andre sprøytene :D
Takk takk :love7

Kom over et tema på en nettside der noen jenter utveksler erfaringer knyttet til å gå på Ovitrelle helt fram til uke 12 av svangerskapet på grunn av habituell abort. Har dere hørt om det? Det er noe jeg også har - de gangene da jeg faktisk ble gravid, mistet jeg tidlig. Er dette noe aktuelt for slike som meg?

Jeg var på UL nr.2 idag

Resultatet mitt:

Endometrial proliferativt -14mm

Venstre: 7 stk. (8,8,11,12,12,13,14)
[emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji307][emoji307][emoji307][emoji307][emoji307][emoji307][emoji307][emoji120][emoji320]

Høyre: 6 stk.(9,12,12,14,16,17)
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji93][emoji93][emoji93][emoji93][emoji120][emoji120][emoji120][emoji320]
[emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji214][emoji307][emoji307][emoji307][emoji307][emoji307][emoji307][emoji120][emoji320]

Sykepleier fra Porsgrunn har ringt og sa at på fredag[emoji847] egguttak[emoji307][emoji120][emoji106] Onsdag på kveld setter kl.21.45 Ovitrelle[emoji7][emoji173]
Torsdag reise vi[emoji847] til Porsgrunn [emoji574]️[emoji928][emoji541][emoji293][emoji307]

Hadde ikke noe spesielt da jeg tok ovitrelle ifjor[emoji847][emoji106] veldig greit og enkelt og ikke vondt i det hele tatt[emoji16]

Jeg lurer på noe: vet dere jenter om noen måte å få tilbake syklus på, mens man ammer? Er det ammeslutt og hormoner som er eneste veien?

Spørsmål! Dette hodet er nemlig fullt med tanker og bekymringer...
1. Når dere har tatt ul for å sjekke follikelvekst, har dere alltid tatt tidlig om morningen da? Har time hos volvat kl 11 på fredag, burde jeg prøve å få byttet til tidligere?
2. Jeg måtte ta to dusjer synarela i dag, da jeg følte at første dusj ikke gikk til som den skulle, har det mye å si på menopur og follikelvekst? Redd jeg snart går tom for spray, har sprayet noen ekstra ganger denne gangen. Frykter alt som er nå :(

1. Når dere har tatt ul for å sjekke follikelvekst, har dere alltid tatt tidlig om morningen da? Har time hos volvat kl 11 på fredag, burde jeg prøve å få byttet til tidligere?
2. Jeg måtte ta to dusjer synarela i dag, da jeg følte at første dusj ikke gikk til som den skulle, har det mye å si på menopur og follikelvekst? Redd jeg snart går tom for spray, har sprayet noen ekstra ganger denne gangen. Frykter alt som er nå :(

Kjære deg, pust god ut - dette går fint ❤

Angående time skal du bare ha den før du skal ta neste dose med sprøyter. Jeg har hatt alt dra kl 9 til 15. Så ingenting å si det ;)

Og det er heller ikke farlig å gå glipp av en spray. Det ødelegger ingenting :) Men et godt tips er å på en måte pumpe opp flasken (presse ned flere ganger så den nesten sprayer ut i luften). Da skaper du ett trykk som gir en kraftig spray inn ;)

Endelig er jeg nedregulert[emoji2] Ihvertfall ifølge meg og gyn[emoji12] Så blir spennende å høre fra Porsgrunn[emoji4]

Så bra :) Da er nok Porsgrunn enig, de hører jo bare på anbefalingen til gynekologen på slikt ;)

Jah da satt man her da og venter på tlf[emoji43] Skal si tiden går sakte når man venter jah[emoji12] Skal ut å gå tur med hundene men vil være hjemme når dem ringer for å kunne skrive ned innfo så håper dem ikke drøyer så lenge[emoji23]

Kjære deg, pust god ut - dette går fint ❤

Angående time skal du bare ha den før du skal ta neste dose med sprøyter. Jeg har hatt alt dra kl 9 til 15. Så ingenting å si det ;)

Og det er heller ikke farlig å gå glipp av en spray. Det ødelegger ingenting :) Men et godt tips er å på en måte pumpe opp flasken (presse ned flere ganger så den nesten sprayer ut i luften). Da skaper du ett trykk som gir en kraftig spray inn ;)
Tusen takk for tips og svar! Jeg er blitt helt tullete denne gangen jeg, tar meg selv i det. Frykten for og mislykkes er vel større en noen gang, siden det har gått i vasken nå 2 ganger. Godt jeg har sånne som deg til å roe meg ned ❤

Hei[emoji847]

Da jeg ringte for å bestille time på UL jeg selv har spurt tidlig time hos klinikken :Mellom kl 08-10[emoji4]

Har vært noen ganger jeg tatt ekstra spray pga følte det ikke kom nok ut[emoji6]. Fikk beskjed av Sykepleier fra Porsgrunn at jeg må bytte [emoji93]etter 15 [emoji93]dager. Bedre å ta for mye enn for lite, og at det ikke gjør noe om man sprayer en ekstra gang
Det går nok veldig bra[emoji847]

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp