❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Status
Stengt for ytterligere svar.
God morgen, alle!

Huffamei, så oppblåst og hoven jeg er! :confused: Gleder meg sinnsykt til å begynne på sprøyter nå, kjenner jeg... Bare 10 dager igjen...

I dag er det akkurat ett år siden jeg var i Porsgrunn for første gang, og idag sitter jeg her med en datter på nesten 3 mnd!!
Etter første samtalen gikk det nemlig slag i slag. Jeg ble satt på kort protokoll, og fikk mensen neste dag. Jeg begynte på sprøyter på dag 3 i syklusen. Etter 11 dager på sprøyter ble eggløsningssprøyten satt 3.2. Uttak 5.2 og innsett 8.2. To uker senere var testen(e) positiv!! Fjoråret var et eneste langt eventyr, og jeg håper så veldig å få oppleve dette en gang til om ikke så altfor lenge :)

Kupper tråden litt i håp om svar: hvor lenge fra dere søkte om prøverørsbehandling fikk dere komme til konsultasjon, og hvor lenge etter det var første ivf-behandling? :)

Kupper tråden litt i håp om svar: hvor lenge fra dere søkte om prøverørsbehandling fikk dere komme til konsultasjon, og hvor lenge etter det var første ivf-behandling? :)
Søkte i september eller oktober og kom inn i desember. Men det var i 2015,mulig det er litt annerledes nå ;)

For oss tok det 2mnd fra søknad sendt fra lege til første konsultasjon i Porsgrunn, vi startet med behandling med en gang, nesespray og sprøyter i ca 1mnd også uttak og innsett av befruktet egg.

Ble søkt inn i oktober 2015, fikk time i desember 2015. Gikk rett på AIH-forsøk med oppstart samme dag som forsamtslen. Hadde ikke første IVF før et halvt år senere, mai-juni 2016. Hadde toralt fire forsøk på AIH først.
Tror de fleste får starte rett på så lenge de er friske og er innafor BMI :)

Søkte i oktober 15, fikk time i januar 16 og startet kort protokoll dagen etter samtale ;)

Søkte i mai 15, første time 1.oktober 15, hadde noen AIHforsøk først og så IVF i mai-juni 16, og sitter her og ruger fortsatt med stor mage ;)

Søknad slutten av Jan 16, samtale midten av mars, oppstart rett etter den :)

Takk for svar alle sammen. Er jo ingen sak når dere har så peiling! :) lurer på en ting til, jeg og mannen er jo så og si utredet på egenhånd (de fleste blodprøver, sædprøve, snart hsg røntgen, prøvd pergo etc) vil utredningen og ventetiden på sykehuset bli noe forkortet? Vi skal gå for Porsgrunn om det blir aktuelt :)

Takk for svar alle sammen. Er jo ingen sak når dere har så peiling! :) lurer på en ting til, jeg og mannen er jo så og si utredet på egenhånd (de fleste blodprøver, sædprøve, snart hsg røntgen, prøvd pergo etc) vil utredningen og ventetiden på sykehuset bli noe forkortet? Vi skal gå for Porsgrunn om det blir aktuelt :)

Da er det nok ikke så mye igjen å utrede nei.
Dere vil nok kunne starte opp veldig raskt!
Bare sørg for å ha ferske HIV/Hepatitt prøver om dere ikke allerede har de ;)

Da er det nok ikke mange månedene fra henvisning til oppstart nei :)

Hos Porsgrunn er det jo sånn at du skal være utredet hos gynekologen som henviste deg, men du blir bedt om å ta en del blodprøver FØR forsamtalen :)

Spørsmål:
Når leverte dere sædprøven? Når dere kom? Etter jeg har fått medisiner?

Eneste de glemte å si på fredag..

Spørsmål:
Når leverte dere sædprøven? Når dere kom? Etter jeg har fått medisiner?

Eneste de glemte å si på fredag..

Fikk beskjed om å ta mine medisiner mens han gjorde sitt...

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp