❤❤ IKM UKE 47 ❤❤

Hvor mang dpo er du? Jeg er 1, max 2
Er helt likt som når jeg var gravid forrige mnd, men da kom det ikke før jeg testet positivt. Mulig jeg ikke la merke til det tidligere siden jeg ikke forventet å være gravid

Jeg er 4 dpo i dag [emoji4] Leste noen andre skrive at egget jobbet seg nedover til livmoren så vi får håpe det er det kroppen driver med! [emoji16]
 
Oj, her lurte jeg på noe. Binyrene leverer varene? Jeg har lært at binyrer skiller ut kortisol. Men gjør de noe annet også? Jeg går nemlig til behandling hos Refleksolog fordi jeg har for mye stress i jobbsammenheng, og da behandler hun ofte binyrene fordi hun finner puls der [emoji15] Kan dette ha innvirkning på graviditet kanskje?

Binyrebarken skiller ut kortisol, ja. Kortisol er høyt på morgenen når man står opp, når blodsukkeret faller og i stress-situasjoner, både fysiske (som trening, skade, feber) og psykiske. Det er nesten null på natten når man skal sove. Mine binyrer har plutselig lagt ned produksjonen hele døgnet[emoji33]. Som gravid har man høye verdier kortisol, særlig i andre og tredje trimester. Lavt kortisol gjør graviditet umulig uten behandling. Høyt skal gå fint. Spennende med reflexolog. Hva gjør hun?
 
Binyrebarken skiller ut kortisol, ja. Kortisol er høyt på morgenen når man står opp, når blodsukkeret faller og i stress-situasjoner, både fysiske (som trening, skade, feber) og psykiske. Det er nesten null på natten når man skal sove. Mine binyrer har plutselig lagt ned produksjonen hele døgnet[emoji33]. Som gravid har man høye verdier kortisol, særlig i andre og tredje trimester. Lavt kortisol gjør graviditet umulig uten behandling. Høyt skal gå fint. Spennende med reflexolog. Hva gjør hun?

Tusen takk for svar, nå ble jeg mye klokere!! [emoji3] Og det ga litt mer mening.
En Refleksolog jobber med signaler til nervesystemet. Ofte med reflektære punkter slik at man ikke står og maser på steder som man har vondt. Utdanner meg til å bli det selv og det er kjempe spennende!
Der har vi blant annet lært at livmoren finner man igjen på nesetippen. Og dersom man finner en rosa prikk på nesen så betyr ofte det at man er gravid. Så daglig rituale nå er å sjekke nesen [emoji23]
 
Er vell strengt tatt bare pining å kjøpe disse testene.. :banghead: Siden de bare hadde denne på apoteket så ble det sånn xsmile6
Hva mener DU? Skygge eller ekte strek?
Noen som har positive erfaringer med CB early?
 

Vedlegg

  • IMG_5214.JPG
    IMG_5214.JPG
    513,2 KB · Visninger: 77
Er vell strengt tatt bare pining å kjøpe disse testene.. :banghead: Siden de bare hadde denne på apoteket så ble det sånn xsmile6
Hva mener DU? Skygge eller ekte strek?
Noen som har positive erfaringer med CB early?

Jeg ser! Men har ingen erfaring om disse gir skygge eller falske streker. Testet igjen i dag?
 
Er vell strengt tatt bare pining å kjøpe disse testene.. :banghead: Siden de bare hadde denne på apoteket så ble det sånn xsmile6
Hva mener DU? Skygge eller ekte strek?
Noen som har positive erfaringer med CB early?
Ser en svak strek. Men min erfaring er at CB har litt lett for det. Hvor mange DPO? :)
 
Jeg var da dum å tok en g-test igår tidlig og den var jo seff blenda :wtf: Men er da bare 7 eller 8 dpo så det er vel ikke så rart uansett . Nå skal jeg prøve holde meg til fredag til jeg tar en ny :smiley-ashamed004:cool01
 
Bare 2 DPO i dag og tiden går sååå sakte:wideyed: føler det går greit fra IKM til eggløsning, men så snegler tiden seg av gårde. Håper på mange positive tester her etterhvert som jeg kan glede meg over i mellomtiden, dere som har kommet lengre i DPO-land :) :) hvor lenge tenker dere å vente med å teste?
 
Er vell strengt tatt bare pining å kjøpe disse testene.. :banghead: Siden de bare hadde denne på apoteket så ble det sånn xsmile6
Hva mener DU? Skygge eller ekte strek?
Noen som har positive erfaringer med CB early?

Ser streken, men har opplevd skygge på disse selv. Tror jeg ville prøvd å ta en ny test for sikkerhets skyld.
Krysser fingrene for deg at det er babystrek!! :happy:
 
Bare 2 DPO i dag og tiden går sååå sakte:wideyed: føler det går greit fra IKM til eggløsning, men så snegler tiden seg av gårde. Håper på mange positive tester her etterhvert som jeg kan glede meg over i mellomtiden, dere som har kommet lengre i DPO-land :) :) hvor lenge tenker dere å vente med å teste?

Målet er å holde seg til hvertfall 10 dpo. Alt over er bare bonus :p
Denne gangen har det faktisk gått forbausende bra! Tror det er snøen som gjør det. Har fått julestemning og gleder meg til å pynte til jul. Så nå er storrengjøring på gang. Det gjør dagene litt kortere :hilarious:
Måtte tiden gå kjempe fort til neste uke!!
 
Jeg ser! Men har ingen erfaring om disse gir skygge eller falske streker. Testet igjen i dag?
Hadde kun den i går. Tenkte å vente til i morgen tidlig å teste igjen. Da er jeg 10 dpo.
 
Ser en svak strek. Men min erfaring er at CB har litt lett for det. Hvor mange DPO? :)
Ja, har fått skygge før på disse så er veldig skeptisk så lenge de ser slik ut.. tenkte jeg skulle kjøpe A1 test senere og ta den i morgen tidlig. Denne testen er fra 8 dpo, så veldig tidlig xsmile6
 
Målet er å holde seg til hvertfall 10 dpo. Alt over er bare bonus :p
Denne gangen har det faktisk gått forbausende bra! Tror det er snøen som gjør det. Har fått julestemning og gleder meg til å pynte til jul. Så nå er storrengjøring på gang. Det gjør dagene litt kortere :hilarious:
Måtte tiden gå kjempe fort til neste uke!!
Tenker 10 DPO jeg også, men det er ikke før neste torsdag for min del :shifty:
Prøver å finne på ting så tiden går litt fort jeg også. Føler alltid alle helgene er fulle av planer, men denne helgen er det selvfølgelig ingenting:wtf: Får prøve å finne på noe gøy så tiden flyr! Er det mandag du er 10 DPO?
 
Bare 2 DPO i dag og tiden går sååå sakte:wideyed: føler det går greit fra IKM til eggløsning, men så snegler tiden seg av gårde. Håper på mange positive tester her etterhvert som jeg kan glede meg over i mellomtiden, dere som har kommet lengre i DPO-land :) :) hvor lenge tenker dere å vente med å teste?
Enig. Tiden snegler seg virkelig avgårde. Skal (heldigvis) på vakt i dag, og da bruker timene å fly. FF satte min EL til 13.11, så ser ut som jeg også er 2 dpo i dag. Gleder meg så til å begynne å teste. Tipper jeg maks kommer til å holde meg til 8 dpo om jeg skal være helt ærlig. Skal på venne/kjærestetur helga 24-26.11 så hadde vært fint å vite sånn nesten sikkert før den tid.
 
Tenker 10 DPO jeg også, men det er ikke før neste torsdag for min del :shifty:
Prøver å finne på ting så tiden går litt fort jeg også. Føler alltid alle helgene er fulle av planer, men denne helgen er det selvfølgelig ingenting:wtf: Får prøve å finne på noe gøy så tiden flyr! Er det mandag du er 10 DPO?

Ja, det er på mandag :happy: Men jeg reiser bort fra fredag til søndag så da blir fokuset borte. Men regner med at det blir blenda på mandag, så egentlig er det litt godt å ikke teste så mye. Nederlaget blir så stort. Det er bedre å gå og kjenne på symptomene :wacky:
 
Back
Topp