❄️ IKM uke 2 ❄️

Man har liksom ikke noe valg til slutt så man nesten bare må leve med det, følte jeg. Gav nedten litt opp, har prøvd 2,5 år på tredjemann og på privat utredning sa de mannen hadde såpass lav sædmengde og mtp min alder at vi neppe ble gravid på egen hånd. Men det ble jeg :) først en gang men mistet i juni. Nå gravid igjen :)
Vet du, jeg er så imponert over hvordan du virker å ha taklet negative tester i lang tid, og at du samtidig har skrevet så fine, kunnskapsrike svar til meg og andre her inne. Unner deg så veldig en etterlengtet baby og håper spiren sitter hele veien! :)
 
Dette ble hvertfall den pp'en med flest skygger for min del :hilarious: Anser "slaget som tapt" og håper tr dukker opp i morgen som estimert så vi kan prøve på nytt:happy:

Gratulerer til alle med positive tester:love017
 

Vedlegg

  • 20230112_211642.jpg
    20230112_211642.jpg
    1,3 MB · Visninger: 79
Hvordan takler dere som har prøvd over lenger tid, at det ikke går?

Nå har vi prøvd i over 1 år, med en graviditet som endte i SA i uke 7. Jeg kjenner at det begynner å gå utover psyken min. Ønsker så gjerne et søsken. Og jeg ville helst hatt ca 3 år mellom. Nå blir det uansett 4 år eller mer mellom.

Vi har ikke prøvd så lenge, startet i sommer. Har en født i 2019 og før han ble født, ønsket jeg to med maks 3 års mellomrom. Diverse omstendigheter gjorde at jeg ikke var klar før i sommer, og nå er jeg overklar. Følt på at det er min skyld det blir stor aldersforskjell og at jeg har frarøvet mini er søsken som er tett I alder og samboer 2 barn. Ikke helt det samme som deg, men likevel en slags sorg over det som ikke ble❤️
 
Hatt noen krevende dager de siste dagene:arghh: Jeg tåler ikke hormoner, og får litt PMS. Denne gangen har vært annerledes, men det kan være ulike grunner for det. Frykter kjemisk nå.

Var hos legen i går for var helt i fra meg. Har en krevende jobb, så var i bunn og grunn litt derfor jeg gikk til legen også.

Onsdag fikk jeg lyse rødt blod på papiret. Senere på dagen var det ingenting. På kvelden var det et hint av lyse rødt blod.
Morgen torsdag fikk jeg litt lyse rødt blod igjen. Senere samme dag var det mer friskt blod. Dro til mamma og bare grein. Grein av ingenting og det var unormalt av meg å grine så mye hvis det bare er PMS.

Gikk til legen og fortalte om jobbsituasjonen som er ekstra krevende nå, og at jeg hadde blødd litt samtidig som jeg har testet svakt positivt. Men forventet mens er i dag i følge Flo appen. Testet også etter eggløsning denne gangen og befrukting skjedde torsdag 29. des eller fredag 30. des. Legen sa at det var normalt å blø 14 dager etter befruktning, og at det er større sjanser for at det går bra enn dårlig. Jeg synes det var betryggende å høre og falt mer til ro med det.

Men i dag så var det kraftig blødning. Ingen tegn til klumper, men mye mørk blod. Veldig redd for at det ikke har gått bra. Jeg har lest at noen opplever kraftig blødning og at det går bra, mens andre opplever liten blødning og at det ikke har gått bra. Så vet at det ikke finnes noe fasitsvar, men jeg synes det er så sinnsykt vanskelig å ikke vite.

Samtidig pleier jeg aldri å spotte, eller at mensen er rar når den kommer. Jeg pleier alltid å få litt blødning som øker de neste dagene. Denne gangen har det vært litt av og på før nå plutselig mye blod. Første gang jeg har fått positive tester, så har aldri vært ute for spontanabort før.

Prøver å ha et håp, men er redd det ikke har gått veien. Tok selvsagt ikke bildet i går av testen jeg tok av samme merket som jeg tok i dag. Det var fordi jeg synes streken var svak i går, men at den er litt sterkere i dag. Legen sa også at så lenge det er strek så er den positiv.
C6D67C2C-437D-4797-B001-E762BEDDAE2C.jpeg
 
Hatt noen krevende dager de siste dagene:arghh: Jeg tåler ikke hormoner, og får litt PMS. Denne gangen har vært annerledes, men det kan være ulike grunner for det. Frykter kjemisk nå.

Var hos legen i går for var helt i fra meg. Har en krevende jobb, så var i bunn og grunn litt derfor jeg gikk til legen også.

Onsdag fikk jeg lyse rødt blod på papiret. Senere på dagen var det ingenting. På kvelden var det et hint av lyse rødt blod.
Morgen torsdag fikk jeg litt lyse rødt blod igjen. Senere samme dag var det mer friskt blod. Dro til mamma og bare grein. Grein av ingenting og det var unormalt av meg å grine så mye hvis det bare er PMS.

Gikk til legen og fortalte om jobbsituasjonen som er ekstra krevende nå, og at jeg hadde blødd litt samtidig som jeg har testet svakt positivt. Men forventet mens er i dag i følge Flo appen. Testet også etter eggløsning denne gangen og befrukting skjedde torsdag 29. des eller fredag 30. des. Legen sa at det var normalt å blø 14 dager etter befruktning, og at det er større sjanser for at det går bra enn dårlig. Jeg synes det var betryggende å høre og falt mer til ro med det.

Men i dag så var det kraftig blødning. Ingen tegn til klumper, men mye mørk blod. Veldig redd for at det ikke har gått bra. Jeg har lest at noen opplever kraftig blødning og at det går bra, mens andre opplever liten blødning og at det ikke har gått bra. Så vet at det ikke finnes noe fasitsvar, men jeg synes det er så sinnsykt vanskelig å ikke vite.

Samtidig pleier jeg aldri å spotte, eller at mensen er rar når den kommer. Jeg pleier alltid å få litt blødning som øker de neste dagene. Denne gangen har det vært litt av og på før nå plutselig mye blod. Første gang jeg har fått positive tester, så har aldri vært ute for spontanabort før.

Prøver å ha et håp, men er redd det ikke har gått veien. Tok selvsagt ikke bildet i går av testen jeg tok av samme merket som jeg tok i dag. Det var fordi jeg synes streken var svak i går, men at den er litt sterkere i dag. Legen sa også at så lenge det er strek så er den positiv. Vis vedlegget 396637
Dette tror jeg man kan si med sikkerhet er babystrek!❤️ Nå er det bare å håpe det går bra!

Blødninger skjer maaange. Det bør ikke bety noe for det. Vær eventuelt obs på smerter i tillegg.
 
Hatt noen krevende dager de siste dagene:arghh: Jeg tåler ikke hormoner, og får litt PMS. Denne gangen har vært annerledes, men det kan være ulike grunner for det. Frykter kjemisk nå.

Var hos legen i går for var helt i fra meg. Har en krevende jobb, så var i bunn og grunn litt derfor jeg gikk til legen også.

Onsdag fikk jeg lyse rødt blod på papiret. Senere på dagen var det ingenting. På kvelden var det et hint av lyse rødt blod.
Morgen torsdag fikk jeg litt lyse rødt blod igjen. Senere samme dag var det mer friskt blod. Dro til mamma og bare grein. Grein av ingenting og det var unormalt av meg å grine så mye hvis det bare er PMS.

Gikk til legen og fortalte om jobbsituasjonen som er ekstra krevende nå, og at jeg hadde blødd litt samtidig som jeg har testet svakt positivt. Men forventet mens er i dag i følge Flo appen. Testet også etter eggløsning denne gangen og befrukting skjedde torsdag 29. des eller fredag 30. des. Legen sa at det var normalt å blø 14 dager etter befruktning, og at det er større sjanser for at det går bra enn dårlig. Jeg synes det var betryggende å høre og falt mer til ro med det.

Men i dag så var det kraftig blødning. Ingen tegn til klumper, men mye mørk blod. Veldig redd for at det ikke har gått bra. Jeg har lest at noen opplever kraftig blødning og at det går bra, mens andre opplever liten blødning og at det ikke har gått bra. Så vet at det ikke finnes noe fasitsvar, men jeg synes det er så sinnsykt vanskelig å ikke vite.

Samtidig pleier jeg aldri å spotte, eller at mensen er rar når den kommer. Jeg pleier alltid å få litt blødning som øker de neste dagene. Denne gangen har det vært litt av og på før nå plutselig mye blod. Første gang jeg har fått positive tester, så har aldri vært ute for spontanabort før.

Prøver å ha et håp, men er redd det ikke har gått veien. Tok selvsagt ikke bildet i går av testen jeg tok av samme merket som jeg tok i dag. Det var fordi jeg synes streken var svak i går, men at den er litt sterkere i dag. Legen sa også at så lenge det er strek så er den positiv. Vis vedlegget 396637
Det kan være du mister en tvilling. Dette har jeg opplevd. Blødde ekstremt mye i 6 dager, med intense smerter de første dagene.
Viste seg at jeg var gravid med tvillinger, og at den ene gikk til grunne. Den andre overlevende.

Mål hcg to ganger, med to dagers mellomrom. Se om resultatene dobler seg.
Lykke til!
 
Dette tror jeg man kan si med sikkerhet er babystrek!❤️ Nå er det bare å håpe det går bra!

Blødninger skjer maaange. Det bør ikke bety noe for det. Vær eventuelt obs på smerter i tillegg.
Det kan være du mister en tvilling. Dette har jeg opplevd. Blødde ekstremt mye i 6 dager, med intense smerter de første dagene.
Viste seg at jeg var gravid med tvillinger, og at den ene gikk til grunne. Den andre overlevende.

Mål hcg to ganger, med to dagers mellomrom. Se om resultatene dobler seg.
Lykke til!

Tusen takk :Heartred Har litt murringer, men det har jeg hatt hele uka. Jeg skimte første positive strek i helga som var, altså 1 uke før IKM. Ikke fått noe særlig sterk strek Ila denne uka, men det trenger nødvendigvis ikke å bety noe negativt.
 
Positiv test i dag:Heartpink Kan settes på gravid:Heartred Er helt i sjokk, rakk bare en runde hele denne eggløsningsperioden så hadde lagt fra mg tanken om at dette skulle gå:wacky:
Gratulerer :smiley-bounce016
Kan jeg spørre hvilken dag dere hadde sex i forhold til eggløsningen?
 
Okei, spottingen stoppet. Ingen tr enda. Er tatt på 2 urin, glemte det på første fordi jeg hadde avskrevet det fullstendig. Er det flere en meg som ser en liten strek eller er jeg blitt fullstendig sinnsyk?!
 

Vedlegg

  • 1082F965-11BA-4859-B79B-0058A6AC8C27.jpeg
    1082F965-11BA-4859-B79B-0058A6AC8C27.jpeg
    2,1 MB · Visninger: 95
Back
Topp