❄️ IKM uke 2 ❄️

Jeg er litt frustrert i dag. Er CD32, 15DOP OG IKM var 9/1. jeg føler ikke at det er noe TR på vei men testene var helt negative i dag. Tok en digital og en strimmel med tidlig test. Da står det at du skal vente tre dager før test og kontakte lege hvis ikke den er positiv eller mensen kommer. Hadde fått opp håpet nå siden jeg ikke kjenner noe mensen. Så skuffelsen over negativ test i dag er ganske stor :dead: Vet ikke om det er noe håp igjen for at den blir positiv.
 
Dette er så vanskelig. Føler alle rundt meg blir gravide fort, og at jeg stresse med dette. Klarer ikke tanken nå på å ikke teste etter EL og ikke ha «noe» kontroll. Har hatt så varierende sykluser at jeg da ikke vet når jeg forventer mens uten å teste etter EL..

Ja, det er vanskelig, og kjenner følelsen av at «alle andre» får det til fort - sånn er det selvfølgelig ikke, men føles sånn. Har du/dere vurdert å teste sex 2-3 ganger i uka (om dere har lyst/mulighet til det) og droppe målinger? Da vil man før eller siden treffe, sies det, og for noen er det mindre stress. Selv kommer jeg ikke utenom litt planlegging fordi vi krasjer med jobb på en måte som gjør at anledningene ikke blir «på det jevne». Føler med deg, og det skal nok gå til slutt <3
 
Ja, det er vanskelig, og kjenner følelsen av at «alle andre» får det til fort - sånn er det selvfølgelig ikke, men føles sånn. Har du/dere vurdert å teste sex 2-3 ganger i uka (om dere har lyst/mulighet til det) og droppe målinger? Da vil man før eller siden treffe, sies det, og for noen er det mindre stress. Selv kommer jeg ikke utenom litt planlegging fordi vi krasjer med jobb på en måte som gjør at anledningene ikke blir «på det jevne». Føler med deg, og det skal nok gå til slutt <3
Takk for svar <3 Er fint å få snakket med noen når man går rundt å tenker så mye på det alene

Kanskje det er en mulighet, å prøve en måned uten å teste etter EL.
Håper så inderlig at det går snart!
 
Takk for svar <3 Er fint å få snakket med noen når man går rundt å tenker så mye på det alene

Kanskje det er en mulighet, å prøve en måned uten å teste etter EL.
Håper så inderlig at det går snart!

Håper jeg også - for oss begge! Når det går - glemmer man hvor lang tid det tok. Utfordringen er at man ikke vet når det går, og den tilstanden er krevende å stå i fram til det går!
 
Hvordan takler dere som har prøvd over lenger tid, at det ikke går?

Nå har vi prøvd i over 1 år, med en graviditet som endte i SA i uke 7. Jeg kjenner at det begynner å gå utover psyken min. Ønsker så gjerne et søsken. Og jeg ville helst hatt ca 3 år mellom. Nå blir det uansett 4 år eller mer mellom.
Nå har ikke jeg prøvd sånn veldig lenge da, men går nå altså nå inn i ny mnd og dermed allerede lengre tid enn jeg brukte på begge de 2 første. Jeg regnet med at det ville gå fortere/like fort denne gang. Jeg kjenner det godt på psyken jeg også når man ønsker det så gjerne, og så føre oss noe annet. Vi har dårligere tid på oss denne gang for å få opp kabal i fremtiden osv, med jobbturnuser som ødlegger flere pp...Får alltid en knekk når tr kommer, så jeg bruker 1-2dager på å "finne energien/positive tanker". Jeg prøver å tenke at for hver pp det ikke går, har jeg kanskje større sjanse neste pp? Det gir meg vertfall litt håp. Ellers prøve jeg å gjøre ting jeg ikke kunne gjort som gravid i mellomtiden, eller finne på ting med venner/familien eller kjøpe meg noe/ gjøre noe som gjør meg glad for å få tiden til å gå. Planlegger litt hva jeg skal gjøre/prøve neste pp... Har du vert hos lege? Med forrige kontaktet jeg lege allerede etter 2mnd da jeg har kort lutealfase og fikk tabletter som skulle hjelpe men ble gravid før jeg fikk prøvd de. Håper du snart får positiv test :Heartred
 
Det var rett på butikken i dag da tr ikke dukket opp. Kjøpte tidlig test, den så meget blenda ut... Pulsen droppet endel idag, så tr er nok rett rundt hjørnet. Vet ikke om jeg skal bli glad eller irritert over lengre syklus denne gang..
 
Nå har ikke jeg prøvd sånn veldig lenge da, men går nå altså nå inn i ny mnd og dermed allerede lengre tid enn jeg brukte på begge de 2 første. Jeg regnet med at det ville gå fortere/like fort denne gang. Jeg kjenner det godt på psyken jeg også når man ønsker det så gjerne, og så føre oss noe annet. Vi har dårligere tid på oss denne gang for å få opp kabal i fremtiden osv, med jobbturnuser som ødlegger flere pp...Får alltid en knekk når tr kommer, så jeg bruker 1-2dager på å "finne energien/positive tanker". Jeg prøver å tenke at for hver pp det ikke går, har jeg kanskje større sjanse neste pp? Det gir meg vertfall litt håp. Ellers prøve jeg å gjøre ting jeg ikke kunne gjort som gravid i mellomtiden, eller finne på ting med venner/familien eller kjøpe meg noe/ gjøre noe som gjør meg glad for å få tiden til å gå. Planlegger litt hva jeg skal gjøre/prøve neste pp... Har du vert hos lege? Med forrige kontaktet jeg lege allerede etter 2mnd da jeg har kort lutealfase og fikk tabletter som skulle hjelpe men ble gravid før jeg fikk prøvd de. Håper du snart får positiv test :Heartred
Har tenkt meg en tur til legen igjen. Kanskje det er noe hjelp å få.

Lykke til fremover <3
 
Har tenkt meg en tur til legen igjen. Kanskje det er noe hjelp å få.

Lykke til fremover <3
Med første så prøvde me i nesten 1,5år uten ein einaste positiv test. Hadde håpt at det blei rundt 4år fra siste til neste, men det enda til slutt på 7år. Begynte prøving sommer 18, blei gravid rett før jul 2019 og mista, blei gravid igjen i mars 20 og mista, gravid igjen i september 20 og mista. Blei så gravid igjen i mars 21 og han kom til verden i november. Me ønska supertette egentlig, men mannen fekk sånn utmattelsessyndrom av covid, og var sjukemeldt i nesten 1år, dermed var det umulig å kunne planlegge ny baby siden me ikkje viste noko ang hans form. Føle me har prøvd i snart 1år, men egentlig er me kun i 1PP (blei spontant gravid i desember, men mista, noko som trigga at NÅ må me starte prøvinga)
Så skjønner godt tankane dine, det er super frustrerande å ikkje veta. Ikkje veta om ein faktisk blir gravid, og når ein blir gravid veit ein ikkje om ein får beholde. Egentlig rart at det skal være så veldig vanskelig!❤️
Men, det har ein tendens til å legge seg til rette. Syns det er kjempe fint og ha så store jenter med lillebror, uten dei hadde det vært kjempe tungt siden eg jobba 100% og mannen var heilt på bunn energimessig (fekk korona når eg fødte). Så eg tenker at den aldersforskjellen det blir, det blir bra uansett ❤️
 
8+5 i dag, var faktisk ikke synlig på tul 5+3, så fikk litt av et sjokk i og med at jeg hadde avskrevet tanken på tvillinger :hilarious:
Oj, jeg skal ikke på TUL før 8+1 - håper de ser det de skal da :hilarious: Har du hatt mye symptomer og kvalme? Føler det kommer og går veldig hos meg, og hadde nesten forventet verre kvalme mtp hcg-stigningen:p
 
Oj, jeg skal ikke på TUL før 8+1 - håper de ser det de skal da :hilarious: Har du hatt mye symptomer og kvalme? Føler det kommer og går veldig hos meg, og hadde nesten forventet verre kvalme mtp hcg-stigningen:p
Sammlignet tidligere har jeg vært extra kvalm og trøtt og sulten + megapupper :hilarious: men, da skal det også nevnes at jeg ikke var mye plaget med noe med de to første, så har tenkt "alle svangerskap er forskjellige"...er så villt, klarer ikke ta det inn!:laughing002
 
Sammlignet tidligere har jeg vært extra kvalm og trøtt og sulten + megapupper :hilarious: men, da skal det også nevnes at jeg ikke var mye plaget med noe med de to første, så har tenkt "alle svangerskap er forskjellige"...er så villt, klarer ikke ta det inn!:laughing002
Spennende med tvillinger da! :wideyed: Tror jeg blir ganske satt ut dersom jeg får beskjed om at jeg venter tvillinger, selv om tanken har streifet meg noen ganger :laughing002
 
Hvordan takler dere som har prøvd over lenger tid, at det ikke går?

Nå har vi prøvd i over 1 år, med en graviditet som endte i SA i uke 7. Jeg kjenner at det begynner å gå utover psyken min. Ønsker så gjerne et søsken. Og jeg ville helst hatt ca 3 år mellom. Nå blir det uansett 4 år eller mer mellom.
Man har liksom ikke noe valg til slutt så man nesten bare må leve med det, følte jeg. Gav nedten litt opp, har prøvd 2,5 år på tredjemann og på privat utredning sa de mannen hadde såpass lav sædmengde og mtp min alder at vi neppe ble gravid på egen hånd. Men det ble jeg :) først en gang men mistet i juni. Nå gravid igjen :)
 
Back
Topp