♫ Skravletråd februar ♫

Etter at vi flyttet, har vi ikke lengre take-away på kinamat så lett tilgjengelig, så nå må vi lage selv. Smaker best også da, men i blant er det litt lettvint med take-away ja. Stekt ris derimot er lett og kjapt. :)

Kjenner jeg begynner å bli litt sulten igjen av all matpraten, men er i dårlig form, så får ikke spist så mye...
 
Kake i ovnen. Verdens enkleste

Klipp opp en pose kskemiks som tåles av multialergiker. Tilsett 2,5 dl nøytral olje, for all del ikke soya, og 5 dl vann. La mikseren blande. Slå over i langpanne og stek i 30-40 minutter.
 
Oki damer! Oppdater meg! Ette at huset var solgt gikk jeg inn i min egen lille boble. Sliten som fy! Men nå er det helg og jeg er klar for å skravle! Hva er denne utfordringen?
 
Kake i ovnen. Verdens enkleste

Klipp opp en pose kskemiks som tåles av multialergiker. Tilsett 2,5 dl nøytral olje, for all del ikke soya, og 5 dl vann. La mikseren blande. Slå over i langpanne og stek i 30-40 minutter.

Og det beste er at den er super god ;)
 
Etter at vi flyttet, har vi ikke lengre take-away på kinamat så lett tilgjengelig, så nå må vi lage selv. Smaker best også da, men i blant er det litt lettvint med take-away ja. Stekt ris derimot er lett og kjapt. :)

Kjenner jeg begynner å bli litt sulten igjen av all matpraten, men er i dårlig form, så får ikke spist så mye...

Stekt ris er godt! Har du en god oppskrift?
 
Typisk at når man googler Slimhoste og baby så finner man 1) en nettside hos apotek som sier at barn hoster, No problem. Tørrhoste.
Vel, det er Slimhoste så jeg sjekker neste side.
2) en helseside som sier at tørrhoste er øvre luftveisinfeksjoner og bare å gi drikke og omsorg. Slimhoste det er trolig nede luftveiene, søk lege med en gang. Hallo. Nedre luftveisinfeksjoner, jeg sjekker. Det er bronkitt og lungebetennelse. Ungen har ikke feber og er i fin allmenntilstand, bare litt forkjøla...
3) en tråd man selv laget på et forum en gang for ca 8 år siden ang sitt eldste barn som hostet, hvor ca "alle" sier lege med jeg også da mente at ungen var jo ikke spesielt syk, bare forkjøla. (og dette var 1,5 år før ungen fikk (påvist) infeksjonsutløst astma)

Nattens googler mens ungen hosta.

I dag et hun hakket bedre og har vel ikke hostet til hun spyttet slim i dag. Så det går vel helst over. Lungebetennelse har hun nemlig ikke ;-)

Håper hun fortsetter å bli bedre og at det går over av seg selv[emoji4]
 
Kalorifattig lav karbo uten melkeprodukter(eller sukker).
Dermed: nesten ingen mat :P

Prøver å spise meg frisk. Derfor har jeg kuttet ut mange matvarer. Og det hjelper faktisk:D:D
Nå blir neste etappe å innføre en og en matvare.

Men jeg har kunnet slutte med smertestillende:woot::woot::)





og ikke så verst å gå end 6 kg på 4 uker heller ;)

Så flink du har vært![emoji2]
Høres ut som en hard diett, men mindre smerter må jo være fantastisk![emoji2]
 
Har ingen mann jeg da, så må nok ta det selv i morra [emoji14]

Har en supermann i huset, så du kunne godt ha fått lånt han litt. :) Nå har han måkket snø, dratt på butikken og gått tur med hunden nå, i tillegg til å ha laget middag i dag. Har sååå dårlig samvittighet, men er jeg syk, så er jeg syk sier han. ;)
 
Back
Topp