♥~ ★ ~ → JUBELTRÅD ← ~ ★ ~ ♥

Oi, er faktisk litt under vekta jeg lå på før jeg ble gravid :D Feirer med nugatti til frokost! :p
Samma her. ;)
Regnet ut at jeg har gått ned tilsammen 18 kg! :O
Jeg som tilvanlig har vært god og rund. Nå renner kiloene bare av! Hektisk å være trebarnsmor! ;)
Men var nok mye vann i kroppen også. 10 kg forsvant på sykehuset, og resten forsvant med ammingen. Er 5 kg lettere nå enn jeg var til jul!! :)
 
Samma her. ;)
Regnet ut at jeg har gått ned tilsammen 18 kg! :O
Jeg som tilvanlig har vært god og rund. Nå renner kiloene bare av! Hektisk å være trebarnsmor! ;)
Men var nok mye vann i kroppen også. 10 kg forsvant på sykehuset, og resten forsvant med ammingen. Er 5 kg lettere nå enn jeg var til jul!! :)
Jeg også - har ikke veid så lite siden jeg var 16! Går ikke ned med vilje, men har hatt litt lite tid å spise innimellom og så fullammer jeg så det tar tydeligvis sitt. Spiser nesten like mye som mannen til middag nå, hehe!
 
Jeg også - har ikke veid så lite siden jeg var 16! Går ikke ned med vilje, men har hatt litt lite tid å spise innimellom og så fullammer jeg så det tar tydeligvis sitt. Spiser nesten like mye som mannen til middag nå, hehe!
Rart hvor fort man kan gå ned ja.. mange år siden jeg var så lett. :p Går ikke ned med vilje jeg heller.. men er som du at det blir liten tid til spising. Men når jeg først får spist, spiser jeg som en hest. ;)
Må nok til å trene litt når jeg får tid. Føler magen henger.. :p
Men blir en trilletur nesten hver dag.
 
Samma her. ;)
Regnet ut at jeg har gått ned tilsammen 18 kg! :O
Jeg som tilvanlig har vært god og rund. Nå renner kiloene bare av! Hektisk å være trebarnsmor! ;)
Men var nok mye vann i kroppen også. 10 kg forsvant på sykehuset, og resten forsvant med ammingen. Er 5 kg lettere nå enn jeg var til jul!! :)
Ja jeg veier nok ca 16kg mindre må enn når jeg var høygravid. Har ikke gjort noe for det, synes egentlig jeg har spist mer enn normalt. Sulten hele tiden :eek: men blir mye trilleturer da. Godt å kunne bevege seg skikkelig igjen :)

Må vel passe meg når jeg slutter å amme :p men det orker vi ikke tenke på ennå!
 
Rart hvor fort man kan gå ned ja.. mange år siden jeg var så lett. :p Går ikke ned med vilje jeg heller.. men er som du at det blir liten tid til spising. Men når jeg først får spist, spiser jeg som en hest. ;)
Må nok til å trene litt når jeg får tid. Føler magen henger.. :p
Men blir en trilletur nesten hver dag.
Ja det er litt ekstra på magen, men den var ikke helt flat til å begynne med ;) jeg begynte å trene igjen da mini var syv uker, hadde frys på abonnementet mitt frem til da. Forsøker å få til en styrke- og en spinningsøkt i uken, pluss vi har trilleturer nesten hver dag på minst en halvtime. Men det må til både fysisk og psykisk - hadde blitt gal av å bare være inne alene med mini hele dagen, hver dag! Litt luft og bevegelse gjør underverker. De første ukene var det litt hardt å dra seg ut på tur, men du så deilig det var å komme ut til sol, høstfarger og nesten sommertemperaturer når vi først fikk det til :) :)
 

Ja! :D Og så sov hun 1 time etter frokosten også. :)
Hadde vi bare innsett at hun ikke bare tok seg en hvil kl 2045, så hadde jeg også lagt meg da! :p La oss 2315. Hun pleier aldri ha så lange hviler. Så da først innså vi at hu hadde tatt kvelden. Haha :p
 
Last edited:
Lillemor har også begynt å sove mye lenger, og virker som hun sovner for natten tidligere, ikke bare tar seg en kveldslur :)
 
Vesla sov fra 2045-0715! :eek: :D
Lillemor har også begynt å sove mye lenger, og virker som hun sovner for natten tidligere, ikke bare tar seg en kveldslur :)
Så herlig, her går det andre veien - han sovner bare senere og senere hver kveld og vi holder på i mange timer med å bysse, amme og putte i smokk... Veldig vanskelig å få ham til å sove på dagtid, så han er skikkelig overtrøtt og det er nok skyld i problemet. Hvis jeg klarer å få ham til å sove våkner han som regel etter 20-40 minutter samme hva...
Heldigvis sover han ganske godt om natta når han først sovner, og vi er gjerne bare oppe to ganger for mating. Men til sammen blir det ofte ikke mer enn 12 timer i døgnet og det er vel ikke nok for en liten baby?
 
Så herlig, her går det andre veien - han sovner bare senere og senere hver kveld og vi holder på i mange timer med å bysse, amme og putte i smokk... Veldig vanskelig å få ham til å sove på dagtid, så han er skikkelig overtrøtt og det er nok skyld i problemet. Hvis jeg klarer å få ham til å sove våkner han som regel etter 20-40 minutter samme hva...
Heldigvis sover han ganske godt om natta når han først sovner, og vi er gjerne bare oppe to ganger for mating. Men til sammen blir det ofte ikke mer enn 12 timer i døgnet og det er vel ikke nok for en liten baby?
Tror ikke min jente sover så mye mer enn det. Hun er enten oppe hele dagen eller hele natten, med bare noe korte høneblunder i den perioden hun er våken. Hun er gjerne oppe i 14 timer og da, men er veldig mye våken nå:)
 
Så herlig, her går det andre veien - han sovner bare senere og senere hver kveld og vi holder på i mange timer med å bysse, amme og putte i smokk... Veldig vanskelig å få ham til å sove på dagtid, så han er skikkelig overtrøtt og det er nok skyld i problemet. Hvis jeg klarer å få ham til å sove våkner han som regel etter 20-40 minutter samme hva...
Heldigvis sover han ganske godt om natta når han først sovner, og vi er gjerne bare oppe to ganger for mating. Men til sammen blir det ofte ikke mer enn 12 timer i døgnet og det er vel ikke nok for en liten baby?

Det hender det går dager der hun sover kun 3 timer til sammen på dagtid og kanskje 7-8 på nattta. Varierer veldig da. Noen dager har hun sovedager (som regel i helgene når jeg ikke er alene med henne... :p typisk det. ;) )

I natt sov hun i 9 timer og 45 min!! Deilig! Men måtte sovne ved puppen...
 
Det hender det går dager der hun sover kun 3 timer til sammen på dagtid og kanskje 7-8 på nattta. Varierer veldig da. Noen dager har hun sovedager (som regel i helgene når jeg ikke er alene med henne... :p typisk det. ;) )

I natt sov hun i 9 timer og 45 min!! Deilig! Men måtte sovne ved puppen...
Kanskje hun roer seg bedre når det er mer lyd og mennesker rundt henne?
Sovning ved puppen er kjent. Og tydelig at hun vet hva hun vil når hun vil ha puppen om kvelden, og forkaster både flaske og smokk! :p
 
Kanskje hun roer seg bedre når det er mer lyd og mennesker rundt henne?
Sovning ved puppen er kjent. Og tydelig at hun vet hva hun vil når hun vil ha puppen om kvelden, og forkaster både flaske og smokk! :p

Ja, du har nok et poeng der. Og når det er mer folk rundt henne så er det flere inntrykk så hun blir mer sliten. Men kjøpesenter blir for mye for henne. :p

Pupp er best. :p Hehe. Fikk lurt i henne smokken i går kveld da jeg la henne i babynestet, men sov heldigvis fint videre. :)
 
Tredje natten jenta mi sover hele natten. I natt var det helt uten amming og! Fantastisk å få så god søvn:)
Og det beste av alt er at hun er verdens skjønneste solstråle, smiler, prater og ler hele dagen:) Og jeg; sååå forelsket i lille skatten min. Føler meg som verdens heldigste:Heartpink
 
Var hos manuellterapeut igjen i går og endelig ligger vesla fint når jeg ammer henne fra høyre bryst! :D Dumme låsninger og knute som plagde henne.
 
Så herlig, her går det andre veien - han sovner bare senere og senere hver kveld og vi holder på i mange timer med å bysse, amme og putte i smokk... Veldig vanskelig å få ham til å sove på dagtid, så han er skikkelig overtrøtt og det er nok skyld i problemet. Hvis jeg klarer å få ham til å sove våkner han som regel etter 20-40 minutter samme hva...
Heldigvis sover han ganske godt om natta når han først sovner, og vi er gjerne bare oppe to ganger for mating. Men til sammen blir det ofte ikke mer enn 12 timer i døgnet og det er vel ikke nok for en liten baby?
babyer er forskjellige, min eldste sov ikke mer enn 12 timer i døgnet han heller fra 2-3 mndrs alderen og fra 3mndr var det kun en bitteliten dupp 20min i vogna når vi trilla tur, ikke alltid han sovna da heller.. men han sov fra 18-6 med amming hver 3.time.. :)
 
Back
Topp