♥~ ★ ~ → JUBELTRÅD ← ~ ★ ~ ♥

Mer sammenhengende søvn på nattestid her også de siste dagene! Er så deilig, selv med melkespreng når en våkner - jeg er så glad i å sove at det er greit :-D nå må bare mor lære seg å sove når babyen sover, ikke sitte på forum f.eks...
 
Hurra for fresh og ny sveis! Var og klippet håret idag, for første gang på noen måneder :-D Så utrolig deilig å ta på gulpefrie klær og vanlig håndveske og dra og bli dullet og stelt med en times tid :) :)
Har snart bursdag og da tror jeg jeg skal ønske meg en spabehandling av sambo ;)
 
Last edited:
Lillemor er 2 mnd i dag! :D Tida flyyyyr!!! :eek: Nyter dagene sammen med sjarmtrollet mitt ❤️
 
Mer sammenhengende søvn på nattestid her også de siste dagene! Er så deilig, selv med melkespreng når en våkner - jeg er så glad i å sove at det er greit :-D nå må bare mor lære seg å sove når babyen sover, ikke sitte på forum f.eks...
Haha. Kunne vært meg som skrev det. Har heldigvis blitt flinkere jeg og:)
 
Med forkjølelse på bedringens vei var det både godt, og veldig rart, å kunne få sove 4-5 timer i strekk før babyen ville ha mat. Og så igjen få sove 4 timer før jeg sto opp med vår eldste - og da sov mini enda en time før han ville ha mat :) Så da benyttet jeg anledningen til å pumpe litt slik at vi har (for mora har lyst til å dra på julebord i slutten av november, hvis det lar seg gjøre) :)
 
1. HEEEEEELG!!!! :D :) :P
2. Vesla sov først 6 timer i natt så 3 timer etter litt mat. Og jeg sov nesten like lenge! :D Deilig!
3. Farmor (svigermor) kommer på overnattingsbesøk i natt igjen (fjerde gang på 5-6 uker) og skal ha lillemor inne hos seg i natt. Så slipper jeg våkne opp for å gi smokken hele tiden :P
4. Får besøk av noen venninner i kveld! :D Koselig med jentekveld.
5. Sist men ikke minst; lillemor er så søøøt og nydelig osv osv ❤️:)

Såå masse å juble for i dag! :D
 
Det kan virke som om det er flere av knøttene våre som plutselig nå har bestemt seg for å sove litt lenger. Så gøy De siste dagene synes jeg gutten, nå åtte uker, har endret litt reaksjons- og sovemønster. Han er blitt mer våken, mer nysgjerrig og blidere, men også mer urolig og sutrete, spesielt når han er trøtt. Tidligere har han lagt seg for natta ved 20-21 tida, men de siste har han ikke sovnet for natta før ved 23-tida, og han sover da også mer sammenhengende.

Merker dere noen slike endringer på deres små?
 
Det kan virke som om det er flere av knøttene våre som plutselig nå har bestemt seg for å sove litt lenger. Så gøy De siste dagene synes jeg gutten, nå åtte uker, har endret litt reaksjons- og sovemønster. Han er blitt mer våken, mer nysgjerrig og blidere, men også mer urolig og sutrete, spesielt når han er trøtt. Tidligere har han lagt seg for natta ved 20-21 tida, men de siste har han ikke sovnet for natta før ved 23-tida, og han sover da også mer sammenhengende.

Merker dere noen slike endringer på deres små?
Merker også bedre forskjell på humøret hans. Sutrete når han er trøtt og må underholdes litt mer når han er våken. Stemmer veldig godt med utviklingsspranget han skal være inne i nå. Men han sover ikke lenger om natta :p sovner nok lettere igjen etter mating og bruker kortere tid på å spise, men spiser ca hver tredje time på natt. Sovner stort sett rundt 20, men er da ofte våken en times tid rundt 22 før han sovner ordentlig for natta etter mating. Er straks 9 uker eller 2 måneder da :)
 
Merker også bedre forskjell på humøret hans. Sutrete når han er trøtt og må underholdes litt mer når han er våken. Stemmer veldig godt med utviklingsspranget han skal være inne i nå. Men han sover ikke lenger om natta :p sovner nok lettere igjen etter mating og bruker kortere tid på å spise, men spiser ca hver tredje time på natt. Sovner stort sett rundt 20, men er da ofte våken en times tid rundt 22 før han sovner ordentlig for natta etter mating. Er straks 9 uker eller 2 måneder da :)
Det må å måtte underholde mer når han et våken, kjenner jeg godt igjen. Gutten vår vet godt hva han vil og hvor han vil, og sier tydelig fra når vi ikke skjønner raskt nok hva han vil.
 
Det kan virke som om det er flere av knøttene våre som plutselig nå har bestemt seg for å sove litt lenger. Så gøy De siste dagene synes jeg gutten, nå åtte uker, har endret litt reaksjons- og sovemønster. Han er blitt mer våken, mer nysgjerrig og blidere, men også mer urolig og sutrete, spesielt når han er trøtt. Tidligere har han lagt seg for natta ved 20-21 tida, men de siste har han ikke sovnet for natta før ved 23-tida, og han sover da også mer sammenhengende.

Merker dere noen slike endringer på deres små?

Ja! Merker stor forskjell. Han krever mer stimuli, søker mer samspill og aktivitet- samtidig som han lett blir overstimulert og overtrøtt! Sier også mer ifra, lager høyere og skarpere "hvin", skriker mer hjerteskjærende og med større volum - fryder seg mer også og "skratter" nesten når han er blid :-)
 
Ja! Merker stor forskjell. Han krever mer stimuli, søker mer samspill og aktivitet- samtidig som han lett blir overstimulert og overtrøtt! Sier også mer ifra, lager høyere og skarpere "hvin", skriker mer hjerteskjærende og med større volum - fryder seg mer også og "skratter" nesten når han er blid :)
Snuppa her sover også mer sammenhengende, og klarer å roe seg raskere etter nattmating :) Og finner stadig flere lyder å lage. Veldig koselig med mer samspill når hun er våken :) Overtrøtt skriking er ikke like gøy
 
I natt sov lillegutt fra 21-07!! Helt fantastisk for mamma'n, første gang med lang, sammenhengende søvn på sikkert et halvt år ;) våkna kl seks med sprengte pupper og måtte sjekke at han faktisk pustet siden det hadde vært så lite natteaktivitet. Men det gjorde han, og bortsett fra litt mat kl 07 og 08.30 fikk jeg sove helt til kl 10 ;)
 
I natt sov lillegutt fra 21-07!! Helt fantastisk for mamma'n, første gang med lang, sammenhengende søvn på sikkert et halvt år ;) våkna kl seks med sprengte pupper og måtte sjekke at han faktisk pustet siden det hadde vært så lite natteaktivitet. Men det gjorde han, og bortsett fra litt mat kl 07 og 08.30 fikk jeg sove helt til kl 10 ;)

Så deilig! :) Det kunne jeg fort blitt vant til :P
 
Gode samboeren min kom hjem med gave til jenta vår og til meg i dag:) Klær til henne og øredobber til meg! Så søt:Heartpink Han var forøvrig eneste mannen som stilte opp da vi var på barseltreff i går. Vi fikk beskjed om at begge skulle komme. Han fikk selvfølgelig gå når han var eneste mannen da:)
 
Back
Topp