♡ IKM UKE 1 ♡

MjOslo, 30 år, pp13, b1, el ca 20.des, ikm. ca 3.januar.

Har prøvd to pp med letrozol, men fikk så korte sykluser og nå er mannen borte frem til 20.des.. Så prøver uten letrozol nå, og satser på at det går bra - og at han rekker hjemover :nailbiting:
 
Har kjent at det jobbes fælt i underlivet i løpet av helgen, så måtte ta en el-test nå i kveld. Rett rundt hjørnet nå, samt fast smilefjes på CB. :wideyed:

På CD 11?!
 

Vedlegg

  • 9E750B5B-E69B-42AE-9C72-110D50CC42FC.jpeg
    9E750B5B-E69B-42AE-9C72-110D50CC42FC.jpeg
    21,6 KB · Visninger: 65
CD 6 her. Hvilke apper bruker dere? Jeg har ikke kjøpt meg el-tester (må kanskje det hvis det ikke klaffer denne pp!), men satser på positiv g-test i slutten av 2019, begynnelsen av 2020. ;):) Syklusene mine har alltid vært ustabile og aner ikke hvordan de er nå etter 4,5 år på prevensjon...
 
Last edited:
Hvor er dere i løypa nå? :) er selv på cd6. Hadde mensen på bare 4 dager, så typisk om jeg går tilbake til korte sykluser (24 dager), da hører jeg ikke til i denne gruppa. Men får vente å se :)

Har dere tenkt å teste etter EL eller tempe? Hvilke apper bruker dere? :) Tror ikke jeg rekker å bestille EL tester, selvom det hadde vært lurt siden jeg ikke vet når den kommer. Har en temp måler fra sist som jeg kanskje tar i bruk.
Jeg er på CD13, og er usikker på om jeg er i riktig gruppe - det får tiden vise :) jeg temper, og skal bruke el-tester også dersom EL ikke vises på temp innen CD 19. "Vanligvis" tror jeg EL er rundt CD 20,og håper det er slik nå også siden jeg er bortreist fram til CD 19.
 
CD 5 og snart ferdig med TR. EL på CD 16 (neste mandag), den dagen drar mannen på jobb - jobber mandag-torsdag, så får kun lagt inn aksjer i helga:nailbiting: kaaanskje mandagsmorgen også om ikke minstemann kommer inn til oss ila natta, noe han mest sannsynlig gjør:hilarious:

Denne PP er min kalender og premom enige om når EL og IKM er (var ikke det forrige pp), så får vi se da om det blir klaff:oops:

Blir å kjøpe EL tester etter jul om det ikke klaffer denne PP ihvertfall:)
 
CD 6 her! Midt oppi eksamenskjør og "heldigvis ikke i dpo-land" fordi da hadde jeg i alle fall ikke hatt tankene på rett sted for å skrive.. :hilarious:
 
Stinky - 30 - pp2 etter MA - B2 - el.16/12 - IKM 30/12
 
Er det noe man kan få for å få lengre lutealfase? Har hatt lutealfaser på h.h.v 11-12 dager-ish. Er det lang nok fase til at det ikke skal utgjøre noe for et evt. befruktet egg å få festet seg? :bookworm: Er jo i pp12 nå, og prøver å "finne svar" på hvorfor det ikke går :sorry: :( De to andre jeg har klaffet på et knips (uplanlagte og med annen mann, men likevel..) Hadde kjemisk for to sykluser siden. Blodprøvene mine er fine..
 
Er det noe man kan få for å få lengre lutealfase? Har hatt lutealfaser på h.h.v 11-12 dager-ish. Er det lang nok fase til at det ikke skal utgjøre noe for et evt. befruktet egg å få festet seg? :bookworm: Er jo i pp12 nå, og prøver å "finne svar" på hvorfor det ikke går :sorry: :( De to andre jeg har klaffet på et knips (uplanlagte og med annen mann, men likevel..) Hadde kjemisk for to sykluser siden. Blodprøvene mine er fine..
Den bør være på minst 10 dager for å kunne bli gravid og du har jo klart å blitt gravid (tenker på den kjemiske), så jeg tror nok at det skal kunne klaffe snart:)

Jeg ble også fort gravid med førstemann og prøvde på andremann i litt over 1 år før det klaffet - med annen mann. Fikk tredjemann med han også, det var uplanlagt og litt av en overraskelse 1 år etter andremann kom:hilarious:
Fjerdemann ble til i pp2 (ny mann:facepalm:), mistet i pp1 (visste ikke at jeg var gravid) og nå sliter vi med å få til et søsken til hano_O ble gravid for 1 år siden men endte i MA. Nå tror jeg alder spiller en liten rolle (snart 35) og at jeg har to ks bak meg:rolleyes:
 
Last edited:
Er det noe man kan få for å få lengre lutealfase? Har hatt lutealfaser på h.h.v 11-12 dager-ish. Er det lang nok fase til at det ikke skal utgjøre noe for et evt. befruktet egg å få festet seg? :bookworm: Er jo i pp12 nå, og prøver å "finne svar" på hvorfor det ikke går :sorry: :( De to andre jeg har klaffet på et knips (uplanlagte og med annen mann, men likevel..) Hadde kjemisk for to sykluser siden. Blodprøvene mine er fine..

Så lenge du har lutealfase på over 10 dager så vil du nok ikke få progesteron for å forlenge denne fasen. Endometriet blir tykk og fin på 10 dager :)

Er du helt sikker på EL?
 
Så lenge du har lutealfase på over 10 dager så vil du nok ikke få progesteron for å forlenge denne fasen. Endometriet blir tykk og fin på 10 dager :)

Er du helt sikker på EL?

Ok, takk for svar :)
Har testet etter EL i noen pp-er. Ellers kjenner jeg oftest tegn på når EL er i anmarsj (og får ømme pupper noen dager i etterkant). EL-slim har jeg mye og lite av rundt EL, varierer litt fra måned til måned. Hvordan det? :) Tok blodprøver på CD 23 hos legen i oktober, og da var prøvene mine fine.
 
Når ville dere starta å teste etter EL? Hadde første mens etter fødsel nå i desember. Men kjente EL 19 november. Før sist svangerskap hadde jeg syklus på 26 og 24 dager. Siden EL kom ca 19 november og mens kom 3 desember, når tror dere EL er denne mnd? Stoler ikke helt på appene siden jeg ikke vet hvor lang syklusen er :p
 
Ok, takk for svar :)
Har testet etter EL i noen pp-er. Ellers kjenner jeg oftest tegn på når EL er i anmarsj (og får ømme pupper noen dager i etterkant). EL-slim har jeg mye og lite av rundt EL, varierer litt fra måned til måned. Hvordan det? :) Tok blodprøver på CD 23 hos legen i oktober, og da var prøvene mine fine.
Bare lurte :) Mange som bommer på El rett og slett, og derfor det ikke klaffer. Har du testet etter den så høres det ut som du har kontroll :)
 
Hei, ligger i grenseland på IKM 29 eller 30. Ettersom jeg henger litt etter på IKM uke 52 ønsker jeg å melde meg inn her om det går greit.

Frk. HH - 27- PP2 - B2 - EL 16/12 - IKM 30/12
 
Da har jeg bestilt ny batch med EL -og g-tester fra babyplan :facepalm: Allerede sendt, så kanskje jeg rekker å teste etter EL denne perioden.
Søren klype hvor mye penger som har gått med til tester i dette prøveåret! :banghead: Kunne sikkert spart meg for mye om bare testetålmodigheten hadde vært mer eksisterende..:smug:
 
Back
Topp