♡ IKM UKE 1 ♡

Hopper inn her etter at TR ga seg i går. Plages med med uregelmessige sykluser (38-100+ dager) etter prevensjonsslutt i januar i år, så er usikker på både EL og IKM. Men uke 1 er mest sannsynlig hittil hvertfall :) Heldigvis er sykluslengden sakte men sikkert på vei ned.

tiomamma - 26 - PP5 - B2 - EL ?? - IKM uke 1

Skal teste etter EL med monitor, forrige på fikk jeg ingen utslag så nå er jeg *spent* på denne pp :smiley-angelic001
Skulle ikke sitere ditt innlegg! Men ble nå sånn:banghead: beklager:p

Jeg kjenner også at jeg er litt lei av denne prøvingen. Selv etter knappe 4 forsøk og en SA. Vet jeg egentlig ikke har noe å klage på, men allikevel må det være lov å bli litt motløs. Spesielt når det klaffet på første forsøk (som endte i SA), for da bygde man nok opp noen forventninger om at dette ville gå veldig lett. Brukte jo over 1 år på datteren min (med annen partner da) så det måtte vel uansett være for godt til å være sant.. Det jeg synes er litt synd er hvordan enkelte mennesker ser på situasjonen til noen med barn fra før. Da skal man være takknemlig for det man har og ikke kjenne på den samme sorgen som de som prøver på sitt første barn. Hvor står det skrevet? Jeg vet jo jeg er heldig som i det hele tatt har fått opplevd å få barn, men har allikevel et sterkt ønske om å gi henne et søsken og få flere barn selv - spesielt sammen med min nye kjæreste. Flere som har fått høre den?
Jeg har ikke barn, 31 år og brukt 1 år nå med 2 MA og ble gravid på første forsøk på begge. Nå er det gått 6 mnd uten hell...sinnsykt kjipt, men min situasjon er IKKE noe værre enn din! Alle som sliter med å få barn (samme om det er gått 1,2 eller 3 år) har lov til å syns sin situasjonen er kjip, for det er den! Du skal også ha lov til å kjenne på sorgen og ikke la andre fortelle deg noe annet:Heartred. Det er litt samme med de som sier til meg «men du kan iallefall bli gravid da...». Ja, men har jeg barn enda? NEI! :(

Det gjorde den kjemiske med mine kalender-apper også :blackeye:

Same here, my friend... :crybaby2 Skal vi orke en ny runde sammen da..? :love022 Skikkelig rævva med prøving altså. Alt var sååå mye bedre da den jækla staven var i armen faktisk! :confused1 Nesten så jeg vurderer å gå på prevensjon igjen :whacky059Neida,joda,neida...men ja. Babyønsket blir bare sterkere og sterkere for hver bidige syklus det ikke går.

Babyønsket blir bare sterkere og sterkere for hver gang, samtidig som det blir vanskeligere og vanskeligere å håndtere mentalt.
En går jo å drømmer og planlegger og så skjer det ikke og denne helvetes monstertanta kommer på besøk månedlig. Ahhh!!!

Og det er ikke lett å prate med andre en dere om dette heller, for som flere her sier så opplever jeg også det med at jeg ikke får føle på det «for du har jo barn fra før», «du kan i det minste bli gravid», «tenk på de som ikke kan få barn», eller de som skal belære meg om hva som er nok barn for MEG, når de selv har flere barn en hva jeg har.

Jeg har trøstespist en del etter MA og det øker etter hver pp som går i dass... Jeg har gått opp noen kilo og kan ikke holde på sånn. Blæææ

Her blir jeg med :D

Kantarell - 25 - PP6 etter exu - B1 - EL 20/12 - IKM 03/01 :Heartred

Mammatil. - 28 - PP2 - B3 - EL 16/12 - IKM 30/12

Litt usikker på EL og IKM, for syklusene mine er litt uregelmessige, men nå får vi se. Lykke til alle sammen :happy:

Fikk mensen for første gang nå etter fødsel (snart 9 mnd siden). Måtte nattamme-slutt til for å få den tilbake :happy: Har ikke troa på at det skal gå så fort, men vi prøver! Blir isåfall 1 1/2 år i forskjell om det skulle gå med en gang. Noen med tette søsken her? :)

Litt usikker på nøyaktige datoer enda, men prøver å melde meg inn her.

Malle94 - 25 år - PP3 (PP1 etter SA) - B1 - EL 23/12? - IKM 5/1?

Fikk mensen for første gang nå etter fødsel (snart 9 mnd siden). Måtte nattamme-slutt til for å få den tilbake :happy: Har ikke troa på at det skal gå så fort, men vi prøver! Blir isåfall 1 1/2 år i forskjell om det skulle gå med en gang. Noen med tette søsken her? :)
11,5 mnd mellom mine to :)

Hvor raskt kan man sette igang igjen etter en tidlig sa??? Er det greit å sette igang igjen etter blødningen? Eller burde man vente til neste mens? Er så gira på å bare prøve igjen med en gang:facepalm: vi har prøvd et halvt år også plutselig klaffet det også mistet vi det med en gang nesten:shifty: vi vil bare bli gravide igjen så fort som mulig :p

Hvor raskt kan man sette igang igjen etter en tidlig sa??? Er det greit å sette igang igjen etter blødningen? Eller burde man vente til neste mens? Er så gira på å bare prøve igjen med en gang:facepalm: vi har prøvd et halvt år også plutselig klaffet det også mistet vi det med en gang nesten:shifty: vi vil bare bli gravide igjen så fort som mulig :p
Så lenge du føler deg klar for å sette i gang så kjør på

Hei! Har vært aktiv på forumet tidligere når jeg fikk en gutt juli 2017, men har ikke vært «aktiv prøver» før. Vært uten prevensjon nå i over 1 år, men ikke prøvd aktivt etter EL. Vi har hatt en litt «skjer det så skjer det» holdning. Men siden det så langt ikke bare «har skjedd» så melder jeg meg inn her:angelic: Vanskelig å vurdere hvilken PP jeg er i, men tenker PP2 siden dette blir andre periode etter vi bestemte oss for å prøve på «ordentlig».

Naoomi - 26 - PP2 - B2 - EL 18/12 - IKM 1/1:Heartred

Så lenge du kjenner deg klar kan du sette i gang når blødningen har gitt seg. :)

Vi satt i gang med en gang etter MA, men ble ikke gravid. Og når mensen kom er jeg egentlig glad det ikke satt noen spire inni der da, for det var mye ekkelt som kom ut ved menstrasjon som vanligvis ikke kommer. Nå føles det godt at det er «renska» ordentlig opp før ny graviditet :)

Men ikke sikkert det blir det samme ved SA, det vet jeg ikke. Uansett må man føle på det selv :)

"Spent" på denne syklusen. Frykter at sambo er borte på jobb når EL kommer, det ser i alle fall sånn ut ifølge appene. Hvis det skjer, så skal jeg prøve å få barnevakt på e.m/kveld og kjøre til han :happy112Har prøvd så lenge, så å misse en hel PP pga det er uaktuelt :cool14 Dersom det ikke klaffer før året er omme, så skal sambo sjekke ståa på sine bidrag på nyåret. Da har vi prøvd i 1 år :scared001Og så får jeg henvisning til GU etter det.

Kom igjen, lille spire, du er høyt ønsket...:Heartred:smiley-angelic001

Vi satt i gang med en gang etter MA, men ble ikke gravid. Og når mensen kom er jeg egentlig glad det ikke satt noen spire inni der da, for det var mye ekkelt som kom ut ved menstrasjon som vanligvis ikke kommer. Nå føles det godt at det er «renska» ordentlig opp før ny graviditet :)

Men ikke sikkert det blir det samme ved SA, det vet jeg ikke. Uansett må man føle på det selv :)
Ja syns igrunn selvom tidlig sa at det kom kanskje mye gruff ut de to første dagene :p så er jeg på 3 dagen med blødninger i dag og har gitt seg ganske kraftig! Kan vel egentlig tenke på det som en forsinka mens:shifty: selvom sorgen var veldig stor når vi mistet på onsdag :( så er vi klare for å kjøre på når blødningene har gitt seg! :) håper det går bra med deg nå etter en MA ❤️ Og at den sitter hele veien for oss begge neste gang det klaffer :) god helg ❤️

Prøver å få de tett så får vi se hvordan det går. Fødte i juni og ammer fortsatt en del. Testet for eggløsning i november etter en dag med masse El-slim og fikk til min overraskelse positiv. Så kom mensen bare noen dager senere. Som i seg selv er rart. Nå går jeg å venter på ny EL. Tester hver dag så får vi se om den dukker opp igjen. Ser for meg at det tar tid.

Har syklusene dine blitt stabile med en gang du først har fått mensen etter fødsel?

kjør på! Ikke noe poeng å vente. Du blir ikke gravid om ikke kroppen er klar for det :)

jeg mistet 3 ganger ila 9 mnd før den endelig satt i september i fjor. Kjørte på med en gang blødningen hadde gitt seg, men ble aldri gravid igjen før etter en ordentlig mens. da satt de alltid på første pp igjen. Var akkurat som om kroppen måtte få en skikkelig restart. Vet om mange som aldri har fått tilbake mensen igjen og det har gått helt fint :)

Back
Topp