Forbi 6 måneder
Gutten min begynner å bli stor. Han strekker seg etter mamma og pappa, holder seg fast på armen og oppleves som en liten gutt (selv om han absolutt er baby fortsatt også). Vi er i gang med fast føde, og foreløpig er det vel mer lek og opplevelse enn spising, men det kommer seg helt sikkert. Han er veldig glad i pupp, denne lille tassen min. Han er nysgjerrig og blid, og glad i kos og nærhet. Det har vært noen runder med sykdom nå, stakkars liten som skal få testet immunforsvaret sitt. Det er ganske slitsomt synes jeg, med syk baby.
Jeg koser meg stort. Mannen min synes det er så gøy at det stadig blir mer og mer kommunikasjon, og at gutten vår ofte får store latteranfall når pappaen tuller med han. Vi er fortsatt uendelig takknemlige for å ha fått denne gutten, det er virkelig verdt alt sammen når han endelig er her. Nå skal vi snart feire vår første jul med barn, og selv om han er for liten til å forstå noe av det så gleder jeg meg. To ganger har jeg vært gravid gjennom julen og tenkt at det er siste barnløse julaften, og endelig var det virkelig det. Jeg vet at jeg gjentar meg selv mye om dette med hvor lykkelige vi er, men jeg tror kanskje jeg kommer til å tenke sånn i flere år. Det er blitt sånn jeg så det for meg da jeg kjempet med mål om å få barn, og det var derfor jeg orket å kjempe. Det er så herlig å være mamma (og å være pappa forstår jeg og). Vårt lille vesen som lyser som en sol når han ser oss. Jeg får alltid er stort glis om morgenen, og pappaen får gjerne latter og glis når han kommer hjem fra jobb på ettermiddagen. Stort sett smiler han dersom noen gir han litt oppmerksomhet, så det er mange som får smil på butikken og når vi er på farten, og jeg sprenger litt innvendig når jeg får komplimenter og ser at andre lyser opp fordi min lille gutt smilte med de små tennene sine til dem. Min lille gledesspreder og godgutt.
Dette ble surrete, jeg ville bare gi en liten oppdatering om at vi koser oss masse fortsatt. Tiden går fortsatt skremmende fort. Jeg får aldri tilbake denne tiden, så jeg forsøker å ta vare på dette.