13 uker rapport
- Termin: 19. mai 2015
- På vei: 13 + 2
- Måned: 4. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 190
- Trimester: 2. trimester
- Neste kontroll: Regelmessig oppfølging med væske, blodprøver og sjekk for ketoner i urin / innleggelser for oppvæsking og ernæring
- Ultralyd: OUL
- Kjønn: Vet ikke
- Utålmodig: Ja, vil gjerne være mindre kvalm snart
- Nye innkjøp: Ingen nye innkjøp
- Utstyr så langt: Har strikket en del som prøver, og kjøpt et par små klesplagg før graviditeten, og har Besafe bilbelte for gravide, det hjelper når man er kvalm og bbhugme (gravidpute) for å ligge mer komfortabelt når jeg er dårlig.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting
- Mage: Ikke vokst noe enda
- Vektendring: Ned 5 kg (har gått litt opp etter ernæring og væskebehandling)
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet i magen: Nei
- Tungt: Nei
- Kynnere: Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Foreløpig et gjesterom, skal males og innredes når jeg er i bedre form
- Matkick: Ingenting, klarer egentlig ikke å spise
- Plager: Estrem kvalme (hyperemesis gravidarum / HG). Kaster opp flere ganger daglig, og innimellom om natten og. Ptyalism gravidarum, ekstrem spyttproduksjon, og jeg kan ikke svelge for da kaster jeg opp, så jeg må spytte enten i tørkepapir eller i glass. Vanlig sammen med hyperemesis. Skikkelig ekkelt, og gir veldig tørre og såre lepper.
- Humør: Veldig glad for å være gravid, men fryktelig sliten av den ekstreme kvalmen.
- Sykehusbagen: Nei, bare den jeg har med på innleggelsene.
- Høygravid: Om 150 dager
- Tanker om fødselen: Forsøker å ikke tenke så detaljert på fødsel. Jeg har lyst til å føde i badekar. Jeg gleder meg veldig til vi skal bli foreldre og hilse på babyen for første gang. Jeg grugleder meg til fødselen foreløpig.