♡ Drømmen vår - mai 2016 ♡

Så godt å høre at formen er et hakk bedre :D krysser fingerne for at det fortsetter slik fremover nå og at det bare blir bedre og bedre :D uke 13 I morgen :D dette er så bra :D

Krysser fingrene for bedring nå ♡ det blir utrolig stort å komme til uke 13. Husker godt hvor deilig det var å komme "så langt som man aldri har kommet før". Går hele veien dette ♡

Helt enormt herlig at du har kommet så langt. Jeg unner dere det sååå inderlig!! ♥

13 uker rapport

- Termin: 19. mai 2015
- På vei: 13 + 2
- Måned: 4. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 190
- Trimester: 2. trimester
- Neste kontroll: Regelmessig oppfølging med væske, blodprøver og sjekk for ketoner i urin / innleggelser for oppvæsking og ernæring
- Ultralyd: OUL
- Kjønn: Vet ikke
- Utålmodig: Ja, vil gjerne være mindre kvalm snart
- Nye innkjøp: Ingen nye innkjøp
- Utstyr så langt: Har strikket en del som prøver, og kjøpt et par små klesplagg før graviditeten, og har Besafe bilbelte for gravide, det hjelper når man er kvalm og bbhugme (gravidpute) for å ligge mer komfortabelt når jeg er dårlig.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting
- Mage: Ikke vokst noe enda
- Vektendring: Ned 5 kg (har gått litt opp etter ernæring og væskebehandling)
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet i magen: Nei
- Tungt: Nei
- Kynnere: Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Foreløpig et gjesterom, skal males og innredes når jeg er i bedre form
- Matkick: Ingenting, klarer egentlig ikke å spise
- Plager: Estrem kvalme (hyperemesis gravidarum / HG). Kaster opp flere ganger daglig, og innimellom om natten og. Ptyalism gravidarum, ekstrem spyttproduksjon, og jeg kan ikke svelge for da kaster jeg opp, så jeg må spytte enten i tørkepapir eller i glass. Vanlig sammen med hyperemesis. Skikkelig ekkelt, og gir veldig tørre og såre lepper.
- Humør: Veldig glad for å være gravid, men fryktelig sliten av den ekstreme kvalmen.
- Sykehusbagen: Nei, bare den jeg har med på innleggelsene.
- Høygravid: Om 150 dager
- Tanker om fødselen: Forsøker å ikke tenke så detaljert på fødsel. Jeg har lyst til å føde i badekar. Jeg gleder meg veldig til vi skal bli foreldre og hilse på babyen for første gang. Jeg grugleder meg til fødselen foreløpig.

14+0

Det holdt seg roligere, men jeg har ikke blitt noe bedre, så jeg venter fortsatt på at det skal snu helt.

Livmoren er nå 1-2 cm under navlen, jeg har kjent den lenge. Det er gøy å følge med på at den vokser.

Jeg gleder meg til OUL (kjønn?) og å kjenne liv i magen. :) Og så håper jeg at jeg blir frisk før jul.

Håper også du er frisk før jul ♡
Så deilig å kjenne livmoren :) det er så gøy! Den skal jo vokse masse i tiden fremover :)
Ukene fremover blir kjempespennende ♡ fortsatt god bedring!!

Liker ikke at du må ha det så tøft nå, men det er helt fantastisk å tenke på at du er gravid, og at alt går bra denne gangen. Du har en frisk baby som vokser og blir til i magen din, og du skal bli mamma! ❤️ Får frysninger og tårer i øynene av å tenke på det!

God bedring!! Godt det er en stund igjen til jul. Håper du blir frisk i tide så du får en hyggelig jul uten kvalme :D

Ønsker deg inderlig en god jul, med liv i magen og en evne til å beholde mat

Når er neste ultralyd? Og er formen blitt bedre? <3

Ønsker deg også riktig god bedring, og jeg håper inderlig at du rekker å bli i bedre form innen jul! Det hadde vært så fortjent. Har du blitt noe bedre i det hele tatt, eller holder det seg bare stabilt kjipt? Klem ♥

14 uker :D❤❤❤ dette er fint, men vil gjerne se deg fortelle at du føler deg betraktelig bedre før jul kjære deg :) masse god bedring! Spennende nå som kjønnet snart kan avsløres :D fikk selv vite kjønn I uke 14+6 med lille mor :D Lykke til fremover ❤

Back
Topp