♡ Drømmen vår - mai 2016 ♡

Ååh jeg har ikke vært innom her på en stund, da jeg ble mamma for 7uker siden og livet som 3barns mamma er ganske hektisk.
Men nå ble jeg kjempe glad! Gratulerer såå mye med spire i magen! Og jeg tror den klorer seg fast denne gangen. Hadde selv hypermesis dette svangerskapet, det eneste legen kunne trøste meg med var at som regel når man hadde hypermesis så var risikoen for SA halvert.

Masse god bedring til deg! håper det gir seg snart! Og massemasse gratulerer og lykke til! :D :D
Krysser fingrer, tær, hender, armer, ben, ja absolutt alt jeg kan krysse for deg! Nå er det din tur! :)

Tusen takk! :D Veldig glad for at jeg endelig er gravid igjen. Gratulerer som trebarnsmor! ♥

Jeg opplevde jo MA 12+6 (8+4) med hyperemesis sist, så jeg er glad for at jeg blir fulgt tett med ultralyd den gangen her. :) Sist var det kun livmoren som hadde fortsatt og vokse (og dermed gitt kroppen beskjed om fortsatt "graviditet" og kvalme). :rolleyes:

Tusen takk, jeg håper dette går helt til mai (ikke kvalmen).

Tenker på deg og minien din, som vokser seg stor og sterk (selv om det går litt utover mamma'n❤️). Dagene går, og selv om de nok føles uendelig lange for deg går de i riktig retning!❤️

Stor klem søta❤️

Takk for klemmen! ♥ Sender en tilbake, skjønner at du strever en del med kvalme du og (jeg har bare altfor sjelden energi til å skrive noe for tiden).

Tenker på deg og minien din, som vokser seg stor og sterk (selv om det går litt utover mamma'n❤️). Dagene går, og selv om de nok føles uendelig lange for deg går de i riktig retning!❤️

Tusen takk for fine ord. Om den vokser inni magen skal jeg holde ut dette, selv om jeg for tiden er mer på sykehuset enn hjemme. :( Dagene går heldigvis, og uansett hvor lenge dette skal vare (kvalmen altså) så er jeg uansett stadig én dag nærmere at jeg skal bli bedre. :) Takk for at du tenker på meg! ♥

9+0

Nå er jeg forbi der den sluttet å utvikle seg sist (8+4, men ble ikke oppdaget før 12+6). Jeg er spent på neste UL. De tar godt vare på meg på sykehuset. Ikke så mye spennende som skjer, i og med at jeg verken orker å sitte eller lese. Innimellom har jeg litt energi til å se litt her på BV, surfe litt på internett eller se litt på serier på nettbrettet (eller TV om jeg er hjemme), men det er i snitt under to timer per dag. Jeg er skikkelig syk rett og slett, selv det å ta seg en dusj er en oppgave jeg må vurdere om jeg får til. Jeg håper at det snart snur litt, siden hcg skal synke nå. Det viktigste er uansett at alt er bra inni magen. Jeg håper det. ♥ Nærmer oss de ultralydkontrollene hvor risikoen for at noe går galt virkelig er sterkt redusert, om alt er bra. Tenk om én uke er det ikke lenger et embryo, men et foster. ♡

Takk for klemmen! ♥ Sender en tilbake, skjønner at du strever en del med kvalme du og (jeg har bare altfor sjelden energi til å skrive noe for tiden).
Takk for det❤️. Ja, men ikke like ikke som deg. Håper du slipper å være så dårlig snart❤️. Skjønner veldig godt du ikke orker, ta vare på deg selv❤️

Håper du snart blir bedre :) Har slitt mye med kvalme selv dette svangerskapet men heldigvis ikke oppkast bare følelsen av og være båtsyk 24/7.
Måtte lille babyen din vokse seg stor og sterk til Mai 2016 <3

Tusen takk! :D Veldig glad for at jeg endelig er gravid igjen. Gratulerer som trebarnsmor! ♥

Jeg opplevde jo MA 12+6 (8+4) med hyperemesis sist, så jeg er glad for at jeg blir fulgt tett med ultralyd den gangen her. :) Sist var det kun livmoren som hadde fortsatt og vokse (og dermed gitt kroppen beskjed om fortsatt "graviditet" og kvalme). :rolleyes:

Tusen takk, jeg håper dette går helt til mai (ikke kvalmen).
Tusen takk :D hektisk men hærlig! ❤️
Ja det kan jeg tenke meg! Å nå er du jo kommer ganske langt i sv. Også, sannsynligheten for ma og sa blir jo mindre og mindre! Men jeg har troa på at det går bra denne gangen, bare føler det på meg! :)
Masse god bedring og lykke til videre med sv. Jeg krysser alt jeg kan for deg. Nå MÅ det være din tur! ❤️

Så herlig at du er over grensa hvor den sluttet å utvikle seg sist. Nå håper jeg neste UL kan bekrefte at alt er i skjønneste orden og at den absolutt ikke har sluttet å utvikle seg denne gangen ♡ Fryktelig at du må tilbringe så mye tid på sykehuset, men godt du blir tatt godt vare på i det minste ♥

Så herlig at du er over grensa hvor den sluttet å utvikle seg sist. Nå håper jeg neste UL kan bekrefte at alt er i skjønneste orden og at den absolutt ikke har sluttet å utvikle seg denne gangen ♡ Fryktelig at du må tilbringe så mye tid på sykehuset, men godt du blir tatt godt vare på i det minste ♥
Signeres i sin helhet

Og alle disse grensene og milepælene skal du legge bak deg èn etter èn nå :) Litt ekstra tungt ser det ut til at det blir, i hvert fall i starten, men også dette blir nok bedre. Føler sånn med deg :/ Det er så fælt, men så verdt det til slutt <3 Hold ut kjære deg.

Ønsker deg god bedring❤️ krysser fingrene for neste ul!!:)

Takk for det❤️. Ja, men ikke like ikke som deg. Håper du slipper å være så dårlig snart❤️. Skjønner veldig godt du ikke orker, ta vare på deg selv❤️

Håper du snart blir bedre :) Har slitt mye med kvalme selv dette svangerskapet men heldigvis ikke oppkast bare følelsen av og være båtsyk 24/7.
Måtte lille babyen din vokse seg stor og sterk til Mai 2016 <3

Ønsker deg god bedring❤️ krysser fingrene for neste ul!!:)
Må være forferdelig å være så kvalm :( håper neste uke blir lettere ❤️

Takk! ♥

Tusen takk :D hektisk men hærlig! ❤️
Ja det kan jeg tenke meg! Å nå er du jo kommer ganske langt i sv. Også, sannsynligheten for ma og sa blir jo mindre og mindre! Men jeg har troa på at det går bra denne gangen, bare føler det på meg! :)
Masse god bedring og lykke til videre med sv. Jeg krysser alt jeg kan for deg. Nå MÅ det være din tur! ❤️

Takk, jeg håper det! ♥

Det er best å være på sykehuset når jeg er på det dårligste, men hadde vært herlig om jeg ikke trengte det. :) Takk! Jeg håper den vokser i magen helt til termin. ♥

Måtte inn og snike på deg, så godt å se at du fortsatt henger på maiforumet! <3 Kjedelig å være så mye syk, men godt å se du blir tatt vare på! Det er så verdt det!

9 uker rapport

- Termin: 19. mai 2015
- På vei: 9 + 3
- Måned: 3. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 217
- Trimester: 1. trimester (18 dager til 12+0)
- Neste kontroll: Regelmessig oppfølging med væske og sjekk for ketoner i urin / innleggelser for oppvæsking
- Ultralyd: Neste uke
- Kjønn: Vet ikke
- Utålmodig: Ja, vil til neste UL og til en del av svangerskapet med forhåpentligvis mindre kvalme
- Nye innkjøp: Ingen nye innkjøp
- Utstyr så langt: Har strikket en del som prøver, og kjøpt et par små klesplagg tidligere, og har Besafe bilbelte for gravide, det hjelper når man er kvalm og bbhugme (gravidpute) for å ligge mer komfortabelt når jeg er dårlig. Går med sae band akupunktur bånd.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting
- Mage: Ikke vokst noe enda
- Vektendring: Ned 4 kg
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet i magen: Nei
- Tungt: Nei
- Kynnere: Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Foreløpig et gjesterom, skal males og innredes når vi føler oss sikre på at det blir baby
- Matkick: Ingenting, bare mat som er greit å kaste opp, men får omtrent ikke i meg mat nå
- Plager: Estrem kvalme (hyperemesis gravidarum / HG). Kaster opp flere ganger daglig, og innimellom om natten og. Både på tom mage og etter måltider. Klarer nesten ikke å spise og ikke å drikke, kun en-to små slurker til måltider. Ptyalism gravidarum, ekstrem spyttproduksjon, og jeg kan ikke svelge for da kaster jeg opp, så jeg må spytte enten i tørkepapir eller i glass. Har egentlig strevd med spyttet i to uker, men trodde jeg bare var rar, så fant jeg ut at det er en tilstand. :rolleyes: Vanlig sammen med hyperemesis. Skikkelig ekkelt, og gir veldig tørre og såre lepper. Ikke så ømme pupper lenger.
- Humør: Veldig glad for å være gravid, men fryktelig sliten av den ekstreme kvalmen. Tørst.
- Sykehusbagen: Nei, eller bare den jeg har med på innleggelsene nå. :p
- Høygravid: Om 177 dager
- Tanker om fødselen: Forsøker å ikke tenke så detaljert på fødsel. Jeg har lyst til å føde i badekar. Jeg gleder meg veldig til vi skal bli foreldre og hilse på babyen for første gang. Jeg grugleder meg til fødselen foreløpig.
- Medisiner: Lutinus (vaginalt), oralt: Albyl-E og prednisolon, hender jeg kaster dem opp. Zofran (smeltetabletter) mot kvalme. Somac. Seponert Afipran og Phenergan i samråd med legene, da de ikke ga noen effekt.
- Tilskudd: Folat og multivitaminer, men det hender jeg kaster opp tablettene. Kalsium og Omega 3 tar jeg pause fra frem til jeg kaster mindre opp.

ImageUploadedByBV Forum1444927538.221894.jpg

Last edited:
Back
Topp