8 uker rapport
- Termin: 19. mai 2015
- På vei: 8 + 3
- Måned: 2. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 224
- Trimester: 1. trimester (25 dager til 12+0)
- Neste kontroll: Regelmessig oppfølging med væske og sjekk for ketoner i urin
- Ultralyd: Neste om to uker
- Kjønn: Vet ikke
- Utålmodig: Ja, vil til neste UL og til en del av svangerskapet med forhåpentligvis mindre kvalme
- Nye innkjøp: Ingen nye innkjøp
- Utstyr så langt: Har strikket en del som prøver, og kjøpt et par små klesplagg tidligere, og har Besafe bilbelte for gravide, det hjelper når man er kvalm og bbhugme (gravidpute) for å ligge mer komfortabelt når jeg er dårlig. Går med sae band akupunktur bånd.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting
- Mage: Ikke vokst noe enda
- Vektendring: Ned 2-3 kg (avhengig av om jeg fikk væske dagen før eller ikke)
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet i magen: Nei
- Tungt: Nei
- Kynnere: Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Foreløpig et gjesterom, skal males og innredes når vi føler oss sikre på at det blir baby
- Matkick: Ingenting, bare mat som er greit å kaste opp
- Plager: Ømme pupper og ekstrem kvalme (hyperemesis). Kaster opp flere ganger daglig, og innimellom om natten og. Både på tom mage og etter måltider. Klarer ikke å drikke utenom måltider.
- Humør: Veldig glad for å være gravid, men fryktelig sliten av den ekstreme kvalmen. Tørst.
- Sykehusbagen: Nei
- Høygravid: Om 184 dager
- Tanker om fødselen: Forsøker å ikke tenke så detaljert på fødsel. Jeg har lyst til å føde i badekar. Jeg gleder meg veldig til vi skal bli foreldre og hilse på babyen for første gang. Jeg grugleder meg til fødselen foreløpig.
- Medisiner: Lutinus (vaginalt), oralt: Albyl-E og prednisolon, hender jeg kaster dem opp. Phenergan, Afipran og Zofran (smeltetabletter) mot kvalme.
- Tilskudd: Folat og multivitaminer, men det hender jeg kaster opp tablettene. Kalsium og Omega 3 tar jeg pause fra frem til jeg kaster mindre opp.