♡ Drømmen vår - mai 2016 ♡

♡♡♡ Stor klem!

Skjønner at du har det fryktelig tøft nå, og det er vel ikke så mye vi andre kan si som kan være så mye til hjelp, men du står midt oppi en av ditt livs viktigste oppgaver - du gir liv og næring til det mest dyrebare som finnes! Det her klarer du Mamma! ❤ ❤

8+2

Alt bra på UL. Vokser fortsatt og hjertet slår. Vi er mest spent på neste UL. Uke 10. Da er embryoet blitt foster og risikoen for at noe skal gå galt er veldig lav om alt er bra på UL.

Jeg er fortsatt syk. Det regner jeg med at varer en god stund til. Drømmer om å være frisk til jul. Tiden går sakte, og jeg merker at jeg synes det er litt skummelt nå som vi skal forbi der det gikk galt sist. To uker til vi vet hvordan det har gått.

Takk til alle som tenker på meg. Det blir omtrent ikke noe BV på meg nå for tiden. Jeg orker ikke.

Veldig, veldig bra at alt ser fint ut på UL! Denne gangen går det bra.

Håper du får noen gode stunder inn i mellom❤️

Godt å høre at den lille vokser og har det bra ♡ det går nok helt til mål denne gangen ♡
Tenker masse på deg!! God bedring kjære! Håper kvalmen bedrer seg nå fremover.

Så godt å høre at lille vokser❤️ jeg skjønner godt at det er spennende tider i vente, håper ul kontrollene gjør det litt lettere.
Og full forståelse for at det er lite bv for tiden, tenker masse på deg om dagen!❤️

Så bra at den lille vokser som h*n skal, men utrolig synd at du skal være så dårlig :(
Forstår godt at du ikke orker å være på BV nå. Tenker på deg :Heartred

Så kjedelig at du skal være så syk, håper virkelig det snart går over så du får nyte den fine tida..

Flott å høre at spiren vokser fint, dette går bra vettu❤️

8 uker rapport

- Termin: 19. mai 2015
- På vei: 8 + 3
- Måned: 2. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 224
- Trimester: 1. trimester (25 dager til 12+0)
- Neste kontroll: Regelmessig oppfølging med væske og sjekk for ketoner i urin
- Ultralyd: Neste om to uker
- Kjønn: Vet ikke
- Utålmodig: Ja, vil til neste UL og til en del av svangerskapet med forhåpentligvis mindre kvalme
- Nye innkjøp: Ingen nye innkjøp
- Utstyr så langt: Har strikket en del som prøver, og kjøpt et par små klesplagg tidligere, og har Besafe bilbelte for gravide, det hjelper når man er kvalm og bbhugme (gravidpute) for å ligge mer komfortabelt når jeg er dårlig. Går med sae band akupunktur bånd.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting
- Mage: Ikke vokst noe enda
- Vektendring: Ned 2-3 kg (avhengig av om jeg fikk væske dagen før eller ikke)
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet i magen: Nei
- Tungt: Nei
- Kynnere: Nei
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Foreløpig et gjesterom, skal males og innredes når vi føler oss sikre på at det blir baby
- Matkick: Ingenting, bare mat som er greit å kaste opp
- Plager: Ømme pupper og ekstrem kvalme (hyperemesis). Kaster opp flere ganger daglig, og innimellom om natten og. Både på tom mage og etter måltider. Klarer ikke å drikke utenom måltider.
- Humør: Veldig glad for å være gravid, men fryktelig sliten av den ekstreme kvalmen. Tørst.
- Sykehusbagen: Nei
- Høygravid: Om 184 dager
- Tanker om fødselen: Forsøker å ikke tenke så detaljert på fødsel. Jeg har lyst til å føde i badekar. Jeg gleder meg veldig til vi skal bli foreldre og hilse på babyen for første gang. Jeg grugleder meg til fødselen foreløpig.
- Medisiner: Lutinus (vaginalt), oralt: Albyl-E og prednisolon, hender jeg kaster dem opp. Phenergan, Afipran og Zofran (smeltetabletter) mot kvalme.
- Tilskudd: Folat og multivitaminer, men det hender jeg kaster opp tablettene. Kalsium og Omega 3 tar jeg pause fra frem til jeg kaster mindre opp.

ImageUploadedByBV Forum1444294014.220655.jpg

Last edited:
Stå på videre, kjære Lykkeliten ♡ Jeg er så imponert over deg. Du er tøffere enn toget! Krysser alt jeg har for at UL'ene fortsetter å være gode opplevelser og at kvalmen slipper taket om ikke altfor mange uker.. ♡

Stå på videre, kjære ♡ du er superflink ♡ veldig imponert over alt du får til :) håper du bare blir bedre fra nå av :)

Ååh jeg har ikke vært innom her på en stund, da jeg ble mamma for 7uker siden og livet som 3barns mamma er ganske hektisk.
Men nå ble jeg kjempe glad! Gratulerer såå mye med spire i magen! Og jeg tror den klorer seg fast denne gangen. Hadde selv hypermesis dette svangerskapet, det eneste legen kunne trøste meg med var at som regel når man hadde hypermesis så var risikoen for SA halvert.

Masse god bedring til deg! håper det gir seg snart! Og massemasse gratulerer og lykke til! :D :D
Krysser fingrer, tær, hender, armer, ben, ja absolutt alt jeg kan krysse for deg! Nå er det din tur! :)

Stå på videre, kjære Lykkeliten ♡ Jeg er så imponert over deg. Du er tøffere enn toget! Krysser alt jeg har for at UL'ene fortsetter å være gode opplevelser og at kvalmen slipper taket om ikke altfor mange uker.. ♡

Vet ikke helt om jeg føler meg så tøff her jeg ligger, men det er liksom ikke noe annet valg. :p Takk for hyggelige ord! ♥♥

Stå på videre, kjære ♡ du er superflink ♡ veldig imponert over alt du får til :) håper du bare blir bedre fra nå av :)

Tusen takk gode du! ♥ Ikke noe bedring i sikte enda, men jeg får mye hjelp på sykehuset heldigvis. :)

Back
Topp