♡ Drømmen vår ♡

Jeg drømmer meg vekk i tankene dine om å være gravid til de og de tidspunktene. Håper jeg kommer i samme situasjon! Jeg er eeegentlig glad vi ikke skal være høygravide på sommeren hvis det klaffer nå snart. Har forstått at det kan være ganske kjipt hvis det er varmt (og det trenger vel ikke være varmt en gang). Jeg som alltid har hatt lyst på sommerbarn, har absolutt ingen preferanser what so ever lenger. Bare gi meg en unge, samma når!! :p

Jeg fødte i august 2008, en unormalt varm sommer. Det var varmt, men ikke problematisk synes jeg. Var mer slit å være høygravid i jan/feb, is og snø og glatt og kaldt og diger mage...

Jeg fødte i august 2008, en unormalt varm sommer. Det var varmt, men ikke problematisk synes jeg. Var mer slit å være høygravid i jan/feb, is og snø og glatt og kaldt og diger mage...
Hei hei hei, ikke ødelegg min liksom-optimisme'a! Alt det der har egentlig vært argumenter mot vinterbarn for meg ja :P Men som sagt, nå kan det være det samme :D

Ja. Jeg tenker også at det blir litt mer pes nå med de neste syklusene. Tenker om det blir tidlig vinter med snø og glatt fra oktober. Typisk min flask om det er is fra oktober til termin i starten av desember. :p Får ta på pigger på skoene.

Jeg har pigger. Mannen kjøpte til meg vinteen 2010/2011, ettersom min yngste altså er født i slutten av februar 2011.

Pigger må man ha da, ja. Knøttet er for verdifullt til å falle på glatta, altså!

Men, greia er jo det at jeg uansett prøver, sommer som vinter, jeg har prøvd begge deler, og tar glatt en til uansett årstid.

Men, greia er jo det at jeg uansett prøver, sommer som vinter, jeg har prøvd begge deler, og tar glatt en til uansett årstid.

Ja, det er vel uansett en kort periode av livet vi skal gå gravide. Håper du skal gå gravid på vinteren på nytt jeg nå. ;)

Og jeg har også pigger til å trekke på skoene. Det var så glatt i fjor at jeg ble livredd en periode her, så kjøpte jeg det.

Jeg har ikke prøvd sommerbarn (ennå), men vinterbarn er fantastisk! :love7 Kan ikke huske at jeg var spesielt bekymra for isen, men det var muligens en ganske isfri periode. Jeg husker derimot at jeg var VELDIG glad for at bilen ikke var helt nedsnødd og bunntæla akkurat den kvelden jeg stabba av gårde mot parkeringsplassen med rier. Men forøvrig helt enig i at årstid er veldig lite viktig i den store sammenheng :)

Jeg har ikke prøvd sommerbarn (ennå), men vinterbarn er fantastisk! :love7 Kan ikke huske at jeg var spesielt bekymra for isen, men det var muligens en ganske isfri periode. Jeg husker derimot at jeg var VELDIG glad for at bilen ikke var helt nedsnødd og bunntæla akkurat den kvelden jeg stabba av gårde mot parkeringsplassen med rier. Men forøvrig helt enig i at årstid er veldig lite viktig i den store sammenheng :)

Jeg er bekymret for isen før jeg er gravid. :p Jeg har sett på Sigrid blir mamma (Sigrid Bonde Tusvik, TV2) og sett henne gå som en pingvin på isen for å være sikker på å ikke skli. Jeg hadde vært kjemperedd. Men i år har det nesten ikke vært noe is, så hadde jeg vært gravid denne vinteren her hadde det ikke vært noe problem. I høst var det bare vått, ikke minusgrader, og i januar var det snø, men ikke glatt, bare snø, og nå er det vått igjen og plussgrader. Så det er nok avhengig av vinteren og hvor man bor. Kan jo håpe på termin i slutten av november/begynnelsen av desember, og våt høst frem til det. :p

Jeg er bekymret for isen før jeg er gravid. :p Jeg har sett på Sigrid blir mamma (Sigrid Bonde Tusvik, TV2) og sett henne gå som en pingvin på isen for å være sikker på å ikke skli. Jeg hadde vært kjemperedd. Men i år har det nesten ikke vært noe is, så hadde jeg vært gravid denne vinteren her hadde det ikke vært noe problem. I høst var det bare vått, ikke minusgrader, og i januar var det snø, men ikke glatt, bare snø, og nå er det vått igjen og plussgrader. Så det er nok avhengig av vinteren og hvor man bor. Kan jo håpe på termin i slutten av november/begynnelsen av desember, og våt høst frem til det. :p
På Østlandet kan man definitivt håpe på mild høst/vinter fram til godt ut i desember uten å regnes for spesielt optimistisk nå om åra, ja. Hehe, mitt største problem tror jeg var den dagen jeg hadde tatt av vinterskoa på jobb og ikke for alt i verden klarte å få dem på igjen pga vann i beina. Mannen måtte komme å hente meg med bil, for det var ikke helt vær og føre til å gå hjemmover i jobbsandalene (som var romslige nok til å passe - under tvil). Ble en særs flittig bruker av støttestrømper etter det :p

På Østlandet kan man definitivt håpe på mild høst/vinter fram til godt ut i desember uten å regnes for spesielt optimistisk nå om åra, ja. Hehe, mitt største problem tror jeg var den dagen jeg hadde tatt av vinterskoa på jobb og ikke for alt i verden klarte å få dem på igjen pga vann i beina. Mannen måtte komme å hente meg med bil, for det var ikke helt vær og føre til å gå hjemmover i jobbsandalene (som var romslige nok til å passe - under tvil). Ble en særs flittig bruker av støttestrømper etter det :p

Haha.. Godt tips å ha i bakhodet om det klaffer til vintertermin. ;) Støttestrømper og store vintersko. :D Og pigger. Jepp. Blir nok lekkert.

Og der fikk jeg sterke menssmerter. Helt vanlige menssmerter. Så. Nå er jeg hvert fall spent på hva som skjer. Jeg har aldri hatt menssmerter ved EL tidligere. Så. Viss risiko for tr da. Uten EL. Æsj. Vurderer om jeg trenger paracet faktisk. Dustekroppen. Håper fortsatt det bare er rart etter aborten og at det er EL sånn at jeg rekker EL før 23 mars og får ett forsøk til.

*Taster på app på iPad*

Hvem tidspunkt når du EL testene dine på? :)

Taster på appen :)

Hvem tidspunkt når du EL testene dine på? :)

Denne har jeg lest tre ganger.... og fortsatt henger den ikke på greip?

Nei, den skjønte ikke jeg heller. :) Hva mente du Twinkle? Når tidspunkt på dagen? Jeg prøver å ta dem andre gang jeg tisser om dagen, ca. kl. 11-12 på hverdager, litt senere i helgene så jeg holder meg i 4 timer etter morgenurin. Drikker ikke siste 2 timer før jeg tar testen. Og så blir det gjerne rett før lunsj. Så jeg kan drikke og til lunsj. :) Hvis det var det du mente med tidspunkt?

Nei, den skjønte ikke jeg heller. :) Hva mente du Twinkle? Når tidspunkt på dagen? Jeg prøver å ta dem andre gang jeg tisser om dagen, ca. kl. 11-12 på hverdager, litt senere i helgene så jeg holder meg i 4 timer etter morgenurin. Drikker ikke siste 2 timer før jeg tar testen. Og så blir det gjerne rett før lunsj. Så jeg kan drikke og til lunsj. :) Hvis det var det du mente med tidspunkt?
Appen min hang seg opp så ordene kom inne med, det skulle stå: Hvilket tidspunkt på dagen tar du EL tester :)

Appen min hang seg opp så ordene kom inne med, det skulle stå: Hvilket tidspunkt på dagen tar du EL tester :)

Ja, da ble det som jeg svarte på. :)

Det er anbefalt å teste mellom 11-15 og ikke drikke 2 timer før, og ha holdt seg i 4 timer før man tisser på pinnen.

Forklaringsfigur til LH gjennom døgnet.jpg

Tusen takk :D Da blir det testing om et par dager :)

Sent from my iPad using BV Forum

Første gang du skal bruke tester? :) Pass på å starte tidlig nok i syklusen om det er første gang. :)

Første gang du skal bruke tester? :) Pass på å starte tidlig nok i syklusen om det er første gang. :)
Nei, det er andre gang men da brukte jeg på kvelden og synes ikke det helt stemte. Så nå har jeg bestilt opp mange så jeg begynner Cd5 for å være helt sikker, og til samme tidspunkt hver dag :)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp