♡ Drømmen vår ♡

PP 6, cd 6
Tja. Jeg spotter. Så det ser ut som tanta straks har pakket ferdig sakene sine og forlater meg igjen. Regner med jeg kan begynne å tempe på onsdag. Så blir det innkjøp av grapefruktjuice. EL og g-tester er bestilt. Skal til legen i løpet av uka. Og så skal jeg vurdere etter legetimen om jeg bestiller time privat hos gynekolog. Jeg er veldig spent på dette, og håper å rekke det før EL. Det burde gå bra. Om syklusen er "normal" så er EL først 7. desember/CD 17.

PP 6, CD 8

Jippi! Da er tanta helt borte og jeg har begynt å tempe igjen. Og allerede på fredag så er jeg oppe i tosifret tall på antall syklusdager. Det hjelper på følelsen. Håper virkelig EL kommer raskt denne syklusen og ikke blir mye forsinket etter den kjemiske. Jeg har veldig lyst på full klaff og en siste liten mulighet for å rekke bhg-inntaket. Da må jeg nok føde før termin, men det er da lov å håpe i det lengste?

Jeg skal oppdatere her etter legetimen. Og om jeg må til Kvinnedoktoren. Jeg er spent. Dessuten har jeg enda ikke fått kjøpt inn grapefrukjuice. Det må ordnes. Her er det bare å brette opp ermene. :)

PP 6, cd 9
Har bestilt time hos Kvinnedoktoren (privat gynekolog). Skal dit neste uke, så da håper jeg at jeg får Crinone i god tid før EL og dermed kan begynne med det når tempen har gått opp (altså, etter EL). :) Fastlegen min anbefalte meg å gå privat, fordi det er lengre ventetid offentlig (hun foreslo at hun kan henvise meg til gynekolog) og hun mente at før vi har prøvd ett år vil vi nok få lite hjelp offentlig. Så da hører jeg på henne og går dit hun anbefalte (hun anbefalte Kvinnedoktoren, for at jeg skulle få rask hjelp).

Jeg har begynt å drikke grapefruktjuice, og jeg har faktisk allerede fått eggehvitte utflod (litt). Og tappen er halvåpen. Helt rart. Veldig tidlig, men da håper jeg at EL ikke blir forsinket denne syklusen. Bedre om EL kommer tidlig, og vi får større sjanse på å rekke august (bhg-fristen). :D

Jeg er så spent nå, jeg håper VIRKELIG at jeg får Crinone og at det gjør livmoren min næringsrik og flott slik at egget fester seg. Det hadde vært FANTASTISK å få en positiv digital test til jul, og gi den til mannen. <3

Kroppen er veldig rar.

Jeg er kvalm, har sure oppstøt og litt vondter i magen. Jeg har jo aldri hatt sure oppstøt før i hele mitt liv, sånn egentlig, bortsett fra før tr i pp 5. Så nå virker det som kroppen synes sure oppstøt er et fint symptom hos meg og gir meg det før EL også. Dustekropp. Men siden tappen er halvåpen, både i går og i dag, og siden jeg er har eggehvitte utflod, vondt i magen og kvalme (kroppen roper: "EL EL EL") så tok jeg en EL-test. Selv om det bare er CD 9 i dag (forventet EL: CD 17).

Og den var jo ganske sterk allerede? Kroppen er jo tydeligvis helt på tur etter nok en kjemisk. Æsj. Og jeg som hadde så fine sykluser frem til og med pp 4. Enkelt og tyde EL-testene og EL kom når den skulle, svake EL-tester hele syklusen bortsett fra 3 dager før frem til 2 dager etter EL. Altså 5-6 tester per syklus som det var noe særlig strek på, resten var veldig svake/negative .

Dette er dagens test, så da tror jeg at jeg starter daglig testing allerede. Jeg har et ambivalent forhold til EL nå, vil gjerne ha EL tidligst mulig for å rekke bhg-inntaket, men vil jo også rekke å få Crinone hos gynekologen. :p

20131128_145424.jpg

Bare sånn for ordens skyld, dersom befruktning/EL skjer på den første datoen i listen så blir EL-termin datoen bak:
29.11 - 26.8
30.11 - 25.8
1.12 - 26.8
2.12 - 27.8
3.12 - 28.8
4.12 - 29.8
5.12 - 30.8
6.12 - 31.8
7.12 - 1.9
8.12- 2.9
9.12 - 3.9
10.12 - 4.9
11.12 - 5.9
12.12 - 6.9

Og innen 12.12 så SKAL egget ha løsnet hos meg altså. :) Så siden man blir satt i gang om man er 7 dager over termin så betyr jo det at selv med EL i morgen så er det ikke sikkert ungen ville vært ute innen bhg-inntaket. Og EL er nok ikke i morgen, da ville vel streken vært sterkere i dag. Jeg tror egentlig ikke EL kommer før neste helg, men at kroppen bare surrer etter den kjemiske. Og termin kan jo også endres på UL...

Last edited:
PP6, cd 10

Tappen er myk og åpen, og jeg har fruktbar utflod, en uke før forventet EL. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg har tenkt at EL skal være neste lørdag, skal vel være neste fredag sånn egentlig. Jeg er et surrehode. Fredag 6. desember er CD 17, og da jeg tenker at jeg "normalt" skulle hatt EL. Nå er jo kroppen helt på tur etter de kjemiske, så jeg aner ikke hvor lenge kroppen vil prøve på EL denne gangen.

Og jeg har vært for trøtt til å legge inn aksjer de siste dagene, men i dag blir det å legge inn. Er redd jeg går glipp av EL jeg nå.

Glemte å ta EL-test da jeg var på do før lunsj, så da sparte jeg opp etter lunsj og gikk på do nå istad. Teststreken var sterkere enn kontrollstreken lenge, før kontrollstreken likevel vant. Altså, nesten positiv test, sterkere enn den i går. Dagens nederst på dette bildet:

ImageUploadedByBV Forum1385739055.033962.jpg

Sent from my iPad using BV Forum

Crinone - progesteronstøtte og kjemiske graviditeter
Jeg googlet litt og fant mange amerikanske forum med innlegg om gjentakende kjemiske aborter. Det som var utrolig oppløftende for meg var at alle som svarte på trådene (som hadde hatt 2 eller flere kjemiske graviditeter) hadde beholdt neste spire med en gang de begynte med Crinone (eller tilsvarende supplement med progesteron). Nå ble jeg utrolig glad. Dette var hyggelig lesing for meg denne kvelden. Så nå håper jeg ikke EL er før søndag. Jeg er litt engstelig for om EL kommer allerede i morgen nemlig, om kroppen er helt på bærtur. Og da vil jeg jo tidligst få Crinone på tirsdag, når jeg har time hos gynekologen. Og man skal jo helst begynne med en gang man vet at man er dpo, så jeg synes det er lenge å vente til 3 dpo (utålmodig ja!) Jeg vil helst ha EL på søndag. Jeg er utrolig optimistisk nå. Igjen. :) :D :p

Jeg har lyst på baby. <3

PP 6, cd 11

Vel. Dagens test er vel egentlig lik som den i går, og gårsdagen ser ut som den fra i forriggårs når den har tørket, så den var vel ikke så mye sterkere. Så da ligger LH-nivået mitt høyere enn det pleier å gjøre før EL, men det ser ikke ut som det stiger enda. Det ligger sikkert høyere enn "vanlig" på grunn av den kjemiske graviditeten tenker jeg. Oj. Nå repeterer jeg det mye, men jeg blir jo litt smågal av at kroppen skal prøve på EL lenge. :p Så da må jeg bare minne meg selv på at det er normalt med kluss etter en spontanabort, selv om den er tidlig.

Tappen er myk og åpen fortsatt. Og jeg har mer og mer eggehvitte utflod. Så jeg må nesten bare fortsette å teste siden jeg ikke aner når EL dukker opp.

Her er testene, dagens nederst (den er fremdeles våt, bare 30 min siden jeg tok den):

20131130_131633.jpg

PP 6, CD 12 og 2 dpo???

Jeg lurer på om jeg er 2 dpo..... Hva skjer? Nå er jeg veldig nysgjerrig på tempen i morgen hvert fall. Dagens EL-test var helt klart negativ. Jeg har ikke eggehvitte utflod lengre og tappen er begynt å bli hard og den er lukket. Tempen har jo også gått opp, sånn som den pleier dpo før den går enda mer opp. Så jeg lurer på om jeg er 2 dpo. Og da håper jeg virkelig at aksjeinnlegg fredag kveld holder, for jeg har ikke lagt inn aksjer før det. Jeg har jo aldri hatt eggløsning før cd 16 tidligere. Om jeg er 2 dpo så hadde jeg EL på cd 10.

Den EL-testen jeg tok på fredag tok jeg jo både for sent og uten egentlig å følge alle reglene. Så den skulle kanskje vært positiv. Jeg synes jo den var veldig sterk de første minuttene, men så synes jeg jo den var negativ til slutt.

Jaja. Her er testene fra cd 9 (øverst) til cd 12 (nederst), ingen av dem er jo positive. Jeg begynte med EL-tester så tidlig fordi jeg fikk halvåpen tapp, mens/EL-smerter, kvalme og eggehvitte utflod.

pp-6-png.41944

Nå har jeg spurt i tempe-tråden og i skravletråden om det er krise om man begynner med Crinone 4 dpo. Jeg skal jo til gynekologen på tirsdag, og håper jo å få Crinone da. Skulle jo egentlig ikke hatt EL før fredag neste helg (CD 17, min "vanlig" EL-dag), så om dette virkelig er at EL er over så er jeg jo plutselig dpo hos gynekologen.

EL 7 dager for tidlig denne syklusen og 4 dager for sent forrige syklus. Hmm.. Da kan virkelig kjemisk graviditet klusse med EL. Vi får se. Ja, som sagt, spent på tempen i morgen. Tør ikke tafse på tappen mer før jeg har sett temp-utviklingen fremover.

Kan også slenge på at puppene er kjempeømme i dag. Det pleier de jo ofte å være rett etter EL. Jeg er fortsatt sjokkert jeg, slapp jeg virkelig å vente på EL denne gangen her? Jeg håper virkelig at aksjeinnlegg på CD 10 holder.

Og da er det jo faktisk sånn at EL-termin blir 26.8. Da kan jeg gå 5 dager over termin og fortsatt rekke bhg-grensen. Oj oj oj. Kan bli vel spennende om det er sånn at jeg har hatt EL og det klaffer nå.

Last edited:
PP 6, CD 13 og 3 dpo?

Vel. Tempen stiger. Jeg har vel aldri hatt så høy temp før EL tidligere. Og jeg har aldri hatt tempstigning flere dager på rad før EL før. Det har hendt at jeg har hatt 36,5 grader plutselig 1 dag i perioden før EL, men ikke 3 dager med tempstigning.

FF skjønte ikke at det var tempstigning siden jeg ikke begynte å tempe før cd 9. Så nå har jeg jukset og lagt inn 36,3 på cd 6 - cd 8. Da satte FF stiplet kryss for EL på cd 10. Deretter jukset jeg litt til og la inn positiv EL-test på cd 10. Den var jo positiv de første 3 minuttene. Jeg får ikke fortalt FF at jeg nå har helt negative EL-tester, mens jeg på CD 9 - CD 11 hadde veldig sterke EL-tester.

Jeg skal jo til gynekologen, så da får jeg sikkert bekreftet om jeg er dpo (om de kan se at et egg akkurat har løsnet). Dessuten ser jeg jo på temperaturen i uken fremover. Vi får vel for sikkerhetsskyld legge inn aksjer en uke til. Jeg vurderer å be om å få komme til gynekologen i dag, om de har noen ledige timer...

Gynekologen hadde ingen ledige timer i dag. Jeg som håpet noen hadde blitt syke i løpet av helgen og måtte avbestille timen sin. :p Så da får jeg bare komme til min oppsatte time i morgen.

Så da venter jeg spent på morgendagen. Tok EL-test i dag og jeg, for sikkerhetsskyld. Nå er det ikke tegn til fruktbar utflod, tappen tør jeg ikke tafse på og EL-testen er helt klart negativ. CD 9 (øverst) - CD 13 (dagens, nederst):

20131202_140021.jpg

PP 6, 4 dpo

:(
Det gikk ikke som jeg ville hos gynekologen. Han mener at siden jeg har helt regelmessige sykluser og "perfekt" lutealfase så har jeg sannsynligvis nok progesteron. Og han teller ikke med de kjemiske før jeg har tatt blodprøver av hcg, så om jeg får svak positiv test på nytt så må jeg dra og ta blodprøve med en gang. Jeg blir så oppgitt og irritert av dette. I USA så virker det som alle som har kjemiske graviditeter tar blodprøve hvor de måler progesteron, uansett om de har stabile sykluser og fin lutealfase eller ikke! Gynekologen min derimot sa at hvis det ikke klaffer så er neste skritt å ta sædprøve (det håper jeg jo å kunne utelukke ved å få ny positiv test og ta blodprøve for å bevise at vi stadig vekk har befruktede egg) og deretter måle om egglederne er tette eller ikke. Mye enklere å ta en blodprøve å måle progesteron? Jeg skjønner ikke hvorfor det virker som det er "standard" i USA, men så er det helt utenkelig at det kan være der det svikter hos meg. Æsj. Og da kjente jeg at jeg mistet håpet litt for denne syklusen her.

Jeg hadde hatt eggløsning da. Alt var bra med eggstokkene og livmoren, og det har nylig løsnet ett egg fra venstre side (kunne stemme godt med at jeg er 4 dpo, livmoren hadde også begynt å få tykkere slimhinne, 7 mm, og bedre blodtilførsel - slik den skulle dpo).

Han var forresten utrolig fornøyd med grafene mine, jeg printet ut og tok med alle sammen. Han sa det gjorde jobben hans mye lettere.

Og nå er jeg fryktelig usikker på om jeg burde starte med og teste ut Wild Yam denne syklusen også. Æsj. Dustedag.

Jeg har bestemt meg for å ringe å høre om fastlegen min kan ringe meg i morgen, jeg vil gjerne høre hva hun tenker nå. Hun var jo litt interessert i at jeg skulle få hjelp denne syklusen siden jeg da kanskje kunne rekke bhg-opptaket, og nå som EL har kommet 1 uke for tidlig så må jeg nesten snakke med henne raskt hvis det skal bli noe av. Så, ringe henne kan jeg jo uansett gjøre. Tror det. Nå skal jeg legge meg hvert fall. Natta. :)

PP 6, 5 dpo

Jeg ringte fastlegen jeg. Jeg kom gjennom veldig kjapt. Det er ofte telefonkø i det de åpner, så i dag hadde jeg flaks, og ble satt over, fastlegen hadde ikke pasienter så tidlig. Så jeg fikk snakke med henne. Siden egget mitt løsnet tidlig, og jeg da får EL-termin 26.8 og sjanse på å rekke bhg-opptaket denne syklusen (om jeg ikke går 6 dager over termin) så synes fastlegen vi skal gjøre ett forsøk med Crinone akkurat denne syklusen. Så får vi helle lage en videre ordentlig plan i januar om det ikke funker (eller om egget ikke ble befruktet denne gangen). Så da ringer hun inn resept til apoteket når det åpner (så det har hun nok gjort nå snart, for apoteket åpnet kl. 08:30), og så har vi avtalt oppfølgingstime i januar.

JEG HAR FÅTT CRINONE! <3

Nå er jeg så glad. Så da drar jeg til apoteket nå snart. Jippi! Da begynner jeg med Crinone i dag, 5 dpo, og håper det holder, og så håper jeg egget er befruktet og på vei ned til livmoren. Oj oj oj. For en god start på denne dagen! :D

PP 6, 5 dpo
Jeg ringte fastlegen jeg. Jeg kom gjennom veldig kjapt. Det er ofte telefonkø i det de åpner, så i dag hadde jeg flaks, og ble satt over, fastlegen hadde ikke pasienter så tidlig. Så jeg fikk snakke med henne. Siden egget mitt løsnet tidlig, og jeg da får EL-termin 26.8 og sjanse på å rekke bhg-opptaket denne syklusen (om jeg ikke går 6 dager over termin) så synes fastlegen vi skal gjøre ett forsøk med Crinone akkurat denne syklusen. Så får vi helle lage en videre ordentlig plan i januar om det ikke funker (eller om egget ikke ble befruktet denne gangen). Så da ringer hun inn resept til apoteket når det åpner (så det har hun nok gjort nå snart, for apoteket åpnet kl. 08:30), og så har vi avtalt oppfølgingstime i januar.

JEG HAR FÅTT CRINONE! <3

Nå er jeg så glad. Så da drar jeg til apoteket nå snart. Jippi! Da begynner jeg med Crinone i dag, 5 dpo, og håper det holder, og så håper jeg egget er befruktet og på vei ned til livmoren. Oj oj oj. For en god start på denne dagen! :D
Gode nyheter :-D SÅ BRA!!! Jeg ringte til gynekologen nå, så kom bare til resepsjonen. Så gynekologen skal ringe meg ila dagen!

Back
Topp