♡ Drømmen vår ♡

Jeg har tatt test i dag og jeg. Lille frøken "skal holde meg til 10 dpo" har gått på trynet og klarte bare å holde seg til 8 dpo før det ble daglig testing.

Og testen var blendahvit den. Jeg er 9 dpo i dag. Så spiste jeg frokost, ordnet litt. Og så gikk jeg tilbake på badet. Da var ikke testen blendahvit lenger. Det var en svaksvaksvak strek der! Det har skjedd med 2 tester i pp 2 etter tidsfristen. Og da var det ingenting. Jeg klarer likevel ikke og la være å håpe litt nå. Nå har jeg lyst til å være 12 dpo i morgen og få en klar strek. :p Nå kommer hvert fall tiden til å gå sakte.
 
Jeg har tatt test i dag og jeg. Lille frøken "skal holde meg til 10 dpo" har gått på trynet og klarte bare å holde seg til 8 dpo før det ble daglig testing.

Og testen var blendahvit den. Jeg er 9 dpo i dag. Så spiste jeg frokost, ordnet litt. Og så gikk jeg tilbake på badet. Da var ikke testen blendahvit lenger. Det var en svaksvaksvak strek der! Det har skjedd med 2 tester i pp 2 etter tidsfristen. Og da var det ingenting. Jeg klarer likevel ikke og la være å håpe litt nå. Nå har jeg lyst til å være 12 dpo i morgen og få en klar strek. :p Nå kommer hvert fall tiden til å gå sakte.
Spennende ;)krysser tusen fingre!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Spennende ;)krysser tusen fingre!


Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk. Jeg har fortsatt litt høy puls. :) Særlig fordi jeg måtte ta en ny på tvangstiss (30 min etter frokost) og den har det også kommet fram en enda svakere ultrasvak strek på etter tidsfristen. Det var jo ikke så rart den er enda svakere (dersom det er riktig) for det var jo overhodet ikke konsentrert urin, siden det var kort etter morgenurin egentlig.
 
Legger til bilde og jeg, morgenurin, 9 dpo, etter tidsfristen.

ImageUploadedByBV Forum1381651472.373356.jpg
 
Også hadde jeg ikke tenkt til å nevne noe for mannen, for han synes jeg er sprø. Og så ble jeg jo litt gal da jeg fikk to svaaaaake tester i pp 2. Nå sier han "ulv, ulv" hver gang jeg kjenner etter symptomer eller drømmer for mye høyt. Jeg tror det egentlig er mest fordi han blir så skuffet selv hvis han har begynt å håpe.

Derfor hadde jeg ikke tenkt til å si noe nå, men han skjønte jo at jeg tenkte på noe. Så da fikk han lirket det ut av meg og fikk se på testen. Og hans spontane reaksjon er: "Skulle ikke du ha ventet nesten en uke til med å teste? Hvorfor kan du ikke bare vente den siste uken?" Haha.. Han forstår ikke dette i det hele tatt, men så er han jo så søt som egentlig har veldig lyst til at det skal stemme.
 
Da er jeg 10 dpo, og testen er blendahvit. Både innen og etter tidsfristen. Testene fra i går er slik; den ene er fortsatt svak positiv (etter tidsfristen) og den andre er blitt helt blendahvit nå som den har tørket helt.

Jeg kan jo fortsatt være gravid, bare at det er for tidlig å teste etter hcg, men testen i går var hvert fall ikke korrekt da (min feil, lest av feil tidpsunkt). Jeg hadde jo et lite håp om at det var sånn som en del andre har opplevd her inne, svake streker etter tidsfristen først, for deretter å få sterkere streker innen tidsfristen senere.

Jeg tester nok hver dag frem til IKM nå, IKM på torsdag. Med mindre temperaturen faller brått. Temperaturen ligger nok et sted midt mellom 36,8 og 36,9, for det er de to tallene jeg får hver morgen (jeg har bare 1 desimal).
 
Jeg har blitt testoman. Tok ny test i kveld. Der kom det en ny "noe" før tiden gikk ut!!! Ser rosa ut, men utrolig svakt.

Her er bilder. Det øverste er av testen alene. Nederste bilde er testen fra nå øverst ("noe" innen tidsfristen), den miderste er morgenurin i dag (blendahvit) og nederste er morgenurin i går ("noe" etter tidsfristen).

Test 1410 andre.jpg
Tester 1410 andre.jpg
 
Og jeg er fremdeles bare 10 dpo....
 
Mer positive enn mine de der. Lykke til med videre testing


Sent from my iPad using BV Forum
 
PP 4, 11 dpo

Da fikk ikke jeg sove mer. Tok test, to stykker faktisk. For den første var blendahvit. Det var den andre og. Så etter tidsfristen synes jeg at jeg kan skimte "noe" på den ene testen, men mye svakere enn i går og i forrigårs. Det synes ikke på bilde.

Så da er historikken:
9 dpo - svak "noe" etter tidsfristen på morgenurin, negativ litt senere på dagen
10 dpo - blendahvit på morgenurin, svak "noe" før tidsfristen på kveldsurin
11 dpo - blendahvit og svak "noe" etter tidsfristen på de to testene på morgenurin

Jeg har ikke klart å ligge på magen de to siste nettene. Jeg pleier å sove på magen, men nå får jeg vondt i magen og puppene dersom jeg ligger på magen. Og i går kveld tok det over en time å sovne (jeg er sånn som sovner på 5-10 minutter). Jeg klarte ikke å sovne for det "jobbet" nederst i magen. Ikke menssmerter. Det var liksom varmt og så kjentes det ut som det stakk og prikket og strakk seg nederst i magen/bak tissen/over tissen/mellom hoftebena. Veldig rar følelse. Ga meg jo enda mer håp da, men det burde jo snart slå ut på en test dersom det er noe annet enn bare litt nye tr symptomer (som jeg jo har fått mange ganger før).

Jeg har også reagert på at puppene mine er veldig myke/bløte/glatte. De er ømme å ta på og kjennes annerledes ut, men så er det vel vanlig at de blir faste ved graviditet, så dette også er vel bare kroppen som tuller med meg som vanlig.

Jeg er redd jeg bare har fått en forsendelse med tester med skyggestreker.

Nå legger jeg meg igjen! Sees etter at oppgraderingen av forumet er ferdig. :)
 
Så spennende! Jeg synes dette virker veldig lovende!!! :) Mine første positive kom etter tidsfrist!

Takk! Jeg er litt skeptisk, siden testene mine også er blendahvite. I løpet av to døgn fikk jo du sterkere streker, ikke annenhver! :p Krysser fortsatt fingrene da, men har ikke helt troen på dette.
 
Mer positive enn mine de der. Lykke til med videre testing


Sent from my iPad using BV Forum

:) Jeg venter og ser. Får fremdeles blendahvite innimellom, og nå har det gått to døgn. Så da burde jeg i teorien hvert fall, ha sterkere strek nå. Jeg må vel bare vente og se. Takk for lykkeønskinger, håper du får sterkere strek!
 
Jeg har bestemt meg for å vente to dager med å teste nå jeg da. Blir vel uansett maks en svak strek i morgen om det skulle komme en strek, og da vil jeg bare være redd for å få blendahvit igjen på torsdag uansett. Så jeg forsøker å vente til torsdag. Se kan jeg se på temperaturen min også. Dersom det blir som pp 1 og pp 3 så vil den synke litt i morgen og mye i overimorgen, og så kommer tr utpå dagen.

Så får vi se om jeg klarer å være beinhard i morgen tidlig, men jeg vil ikke bli så testegal. Og mannen blir sliten av det også. Hihi.. laughing7

Så da er planen å roe seg ned.
 
PP 4

Da ser det ut til at jeg har hatt en kjemisk. Jeg ser strekene godt på de tre billigstrimlene hvor jeg fikk utslag, og den ene som jeg fikk utslag på innen tidsfristen er faktisk blitt veldig tydelig når den har tørket.

Derfor har jeg nå lest meg opp på kjemisk graviditet. Jeg mener at jeg har hatt to slike nå, i pp 2 og pp 4. Jeg tok dessverre ikke bilde av strekene i pp 2, men jeg husker at da jeg kastet testene da tr kom så stod jeg og tittet på dem og tenkte; "Men dette er jo rosa streker? Skal ikke skyggestreker være grå?" Da leste jeg meg ikke opp på kjemisk. Det har jeg gjort nå.

Så det positive er jo at vi da sannsynligvis har både egg, sæd og at egglederen ikke er tett. Fordi egget kommer frem til livmor. Derfor velger jeg jo også å tro at det er kjemiske graviditeter, og ikke bare feil på testene (det har vært 1 test både i pp 2 og pp 4 som kom innen tidfristen).

Så nå er jeg redd for at det er livmor-miljøet det er noe galt med. Det kan selvfølgelig også være bare egget og sædcellen, som ikke var en god match. De regner jo at minst halvparten av alle befruktede egget ender som en kjemisk graviditet. Så nå har jeg fått to av dem, da bør jeg vel snart få ett egg som overlever?
 
Plan for pp 5 (som jeg regner med at starter i morgen eller i overimorgen)
- Grapefruktjuice frem til EL for å få bra med EL-slim (fungerte godt i pp 4)
- EL-tester, selv om antatt EL er på CD 16 eller CD 17 (altså rundt 1. november)
- Wild Yam etter EL (progesteron, kan bedre PMS-plager og muligens hjelpe livmor til å være bedre på å holde på et befruktet egg. Krysse fingrene for denne.)
- Ingen testing før tidligst 12 dpo, mannen skal få gjemme testene. EDIT: Dette stryker jeg ut, for jeg vil kartlegge kjemiske graviditeter i tilfelle det er noe med livmoren min som gjør at de befruktede eggene ikke fester seg som de skal. Så jeg vil tidligteste videre.
- Noe fysisk aktivitet hver dag, jeg har kjøpt meg denne treningsdagboken som nå skal benyttes til å lage mål og notere hva som er gjennomført: http://www.getinspired.no/treningsdagbok.html
- Ikke noe sukker etter tr og frem til IKM, sukkerstopp i 3 uker (kan ikke ha sukkerstopp under tr nå, for jeg kjenner allerede at tanta roper på sukker og jeg er deppa)
- Aksjeinnlegg akkurat når tappen er åpen, som ser ut til å være kun noen få timer på morgenen en av dagene rundt EL. Altså blir det morgensex. Det fikk vi jo ikke til denne runden, siden mannen var på kurs.
- Ikke tafse på tappen når EL er over. Det har jeg gjort hver syklus, og den er ofte litt øm etter EL. Jeg er redd jeg kan ha vært med på å forstyrre livmoren min fra utsiden. Hun skal få være i fred etter EL heretter.

Nå håper jeg jo egentlig at det er riktig at jeg har hatt to kjemiske, for i så fall fungerer jo akjseinnlegg og egentlig alt frem til EL helt greit. Da er det EL til IKM at det skjer uheldige hendelser.

Jeg forsetter selvfølgelig med omega-3 og folat. Mannen får kaffenekt og pepsi max-nekt frem til EL nå, koffein kan visst være negativt for sædcellene, og han får ta folat i to uker nå han og. Han har to uker på og to uker av, men jeg tror ikke han egentlig har klart å kutte ned på kaffen på jobb. Så jeg ber han om å prøve på nytt nå. :) Jeg tror han har veldig lyst selv også, heldigvis.

Håp om termin i overgangen juli-august. Jeg tror egentlig dette er siste sjanse for oss å rekke barnehageinntaket sånn som reglene er nå hvert fall. For pp 6 vil gi termin helt i slutten av august, med overhengende fare for september-barn.
 
Last edited:
Kjemiske graviditeter (ligger under gruppen spontanabort)
Tidlig abort regnes som før 12. uke, sen abort etter uke 12. Kjemisk graviditet regnes som abort før uke 5. Altså vil mensen enten komme til tiden, eller være litt forsinket. Mange oppdager det ikke, noen kaller det bare spontanabort, men termen er altså kjemisk graviditet. Det er en variant av tidlig spontanabort.

Det betyr at egget har klart å komme seg ned til livmor, det har festet seg såpass at man vil ha fått nok hcg til svakt utslag eller ordentlig utslag på test i et par dager før testene igjen blir svakere eller negative. Man vil gjerne ha magekramper, kan ha koagler i blodet. Gjerne blødning noen dager etter positiv/svak positiv test.

Hva jeg har funnet ut ved forumsøk: Noen leger anbefaler bare å vente med å teste til over IKM, for å slippe å oppdage et kjemisk svangerskap. Andre leger derimot teller med dette på samme måte som en SA, og vil derfor utrede og behandler på samme måte som ved habituell abort dersom man opplever flere.

Problemet er jo at det er så tidlig at en del av de befruktede eggene som går til grunne er nok fordi de ikke er levedyktig, slik at det ikke er noe man selv kan gjøre for å forhindre det. Dersom det skjer gjentatte ganger er det et spørsmål om det er noe galt med livmoren. Dersom livmorslinhinnen ikke klarer å ernære ett egg så dør det, og da vil man få en kjemisk graviditet. For å hjelpe på dette er det mange som får progsteron-behandling. Da må man først måle hormonene i gjennom en syklus ved blodprøver på spesifikke dager i syklusen. Gynekolog kan også måle tykkelsen på livmorslimhinnen én uke etter EL.

Tipset på egenhånd er Wild Yam, som vistnok kan påvirke kroppens egen produksjon av progesteron.

Så nå har jeg tenkt til å nevne dette for legen min. Jeg regner ikke med at legen min tar tak i det enda, for jeg har prøvd så kort. Så jeg kjøper Wild Yam, men da jeg hvert fall nevnt det for legen.

Siste kjedelige informasjon jeg har funnet er at gjentatte spontanaborter er et symptom for endometriose. Så jeg som er bekymret for endomteriose blir ikke beroliget av å ha kjemiske graviditeter.
 
Last edited:
PP 4, 12 dpo - venter på tr :(

Og der hadde jeg i løpet av 10 minutter bestilt både Wild Yam og nye EL-tester over nettet gitt. Hmm.. Jeg er rar. Godt det ikke gikk an å bestille babyklister over nett også, for jeg hadde lyst, men det kostet over 200 kr fra Danmark og da kan det bli toll og tull. Det orker jeg ikke. :p
 
Wild Yam (yamsrot) - Stimulerer progesteron

Wild Yam er en urt som inneholder et stoff som ligner det kvinnelige kjønnshormonet progesteron, og kan stimulere prdouksjon av progesteron og skal tas rett etter eggløsning og frem til menstruasjon. Progesteron er viktig for å få egget til å feste seg i livmoren.

Det er viktig at man vet når EL har vært, slik at man ikke begynner med Wild Yam før EL. Da kan nemlig progesteron klusse med EL (forskyve/forhindre EL). Ved å tempe kan man påvise at EL har vært, og dermed finne ut når man skal begynne med Wild Yam.

Så er det en debatt om når man skal trappe ned og slutte med Wild Yam. Flere anbefaler å ta 2 kapsler morgen og kveld (totalt 4 kapsler per dag) fra EL og frem til 8-9 dpo, og deretter 1 kapsel morgen og kveld frem til IKM. Så er det mange som anbefaler å slutte med en gang man får positiv test, mens andre anbefaler å trappe gradvis ned til 0 så ikke kroppen tror den skal frastøte embryoet (et brått fall i progesteron vil stimulere en abort så vidt jeg har forstått). Det er ikke forsket på bruk av Wild Yam under graviditet, så det er ikke anbefalt å bruke fordi man ikke vet om det er trygt. Så derfor er det nok lurt å slutte ved IKM uansett tenker jeg.

Wild Yam kan også hjelpe på en del PMS plager, slik at dersom man ikke blir gravid vil man allikevel kunne ha en god effekt av å ha brukt det i perioden frem til tr.

Jeg prøver det ut, så vidt jeg har lest har men ikke funnet skadelige effekter.

På de kapslene jeg har kjøpt på nett stod det på nettsiden at man kunne ta 2-3 kapsler 2 ganger daglig.

Derfor tenker jeg en plan for meg kan være:

Wild Yam regimet til Lykkeliten_86:
1 - 6 dpo: 3 kapsler morgen og 2 kapsler kveld
7 - 8 dpo: 2 kapsler morgen og 2 kapsler kveld
9 - 11 dpo: 1 kapsel morgen og 1 kapsel kveld
12 - 13 dpo: 1 kapsel morgen
Og 13 dpo har jeg IKM, og uansett 0 kapsler videre. Dersom tr er forsinket og testen ikke blir positiv så får jeg vurdere å ta billigstrimmel test hver morgen og ta 1 kapsel så lenge testen er negativ. Jeg har hatt veldig regelmessige sykluser, så det håper jeg jo at ikke blir tilfelle.

Dette gir totalt 46 kaplser, så da rekker 1 boks til 2 sykluser. Dersom det ikke hjelper i løpet av to sykluser får vi se om jeg gidder å teste det noe videre.

Jeg starter 1, 2 eller 3 dpo, avhengig av når tempen er så markant høyere at jeg vet sikkert at EL har vært.


Denne har jeg bestilt;
844__A_319.jpeg
a20792b1358c81aff07cc2_m.jpg
844__A_319.jpeg


Herfra: http://www.arnika.no/
844__A_319.jpeg
 
Last edited:
Da var pp 4 over (kjemisk, svake positive tester 13. - 15. september):

45f97e
 
Last edited:
Back
Topp